miehen autoremontti meni lapsen yöunien edelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärtynyt äiti

Vieras
ja mua suorastaan v*tuttaa, koska mulle se sitten kostautuu kun loman jälkeen yritän repiä lasta huomena sängystä ylös.
olin siis itse tyttöjen hemmotteluillassa ja mies lupasi hoitaa lapsen. soitin 20 maissa et onko käynyt kaupassa vai poikkeanko mä tullessani, niin tokas et ei oo ees kotona et ovat lapsen kanssa tekemässä autoremonttia.. ja mies on lomalla, eli ehtis huomenakin. tulivat vasta äsken kotiin ja lapsi väsymyksestä ihan ylikierroksilla kun koitettu saada päivärytmiä kuntoon menemällä kahdeksalta sänkyyn..

Jos mies halusi viettää poikkeauksellisen illan lapsen kanssa kahdestaan kun äiti ei ole paikalla, sellaisen mistä lapsi tykkää ja muistaa pitkän aikaa?

Jos lapsi saa nukkua aamulla vähän pidempään niin mikä se harmi on? Se että sun ohjeita ei noudatettu? Onhan se isäkin vanhempi :saint:

no jopas on taas vastauksia :O

kyllä, mun lapsi menee hoitoon vaikka mun mies on lomalla, koska mun miehellä on todella paljon tekemistä ja ollaan jo oltu lapsen kanssa koko kesä kotona, kaipaa hoitokavereita jne.
lapsi on 4v ja todella tullut äitiinsä siinä, että jos ei mene tiettyyn aikaan nukkuun tai saa tarpeeksi unta, niin kaikki menee päin mäntyjä.
mutta turhaan mä täällä mitään selitän kun vastausten taso on tollaista ilkeää ivailua ja tahallaan väärinymmärtämistä.

Ymmärrän kyllä ap:ta... toiset lapset on rytmeistään tarkkoja. Kuten meidän esikoinen, monta päivää on kiukkuilua ja väsymystä jos rytmi yhtäkkiä heittää paljon. Täyttää kohta 4. 1-vuotias kuopus taas ei niinkään häiriinny vaihtelevista päivärytmeistä. :)

Jos tuon olisi kertonut jo ekassa viestissä, olisi taustat ymmärretty paremmin, anteeksi :ashaned:

Mutta vahinko on jo tapahtunut, lapsi nukkumassa ja isi hoitaa huomisen känkkäränkkäillan eikös juu ;)

Mä en voi välttyä ajattelemasta aina kun luen näitä "Mummi/kummi/mies/sisko hoiti lasta ja unirytmi meni vittu sekaisin" juttuja että voi voi kun mikään ei mene oikein. Jos ei kukaan hoida lasta äidin apuna niin vituttaa ja jos joku hoitaa että äiti pääsee tuulettumaan niin sitten unirytmi menee sekaisin. Eli apn ei kannata muuta kuin itse huolehtia lapsesta maailman tappiin.

Toiset valittaa siitä kun mies ei hoida lapsiaan ja äiti ei saa ikinä omaa aikaa ja.. noh.. jotkut ne valittaa siitä että mies hoitaa lasta, mutta väärin.. Huoh.. Toivottavasti musta ei ikinä tule tollasta, vaikka varmasti tullaan miehen kanssa usein käymään keskusteluja et miten meidän lapsi kasvatetaan..

No mä jättäisin tuollaisessa tilanteessa lapsen viemättä aamulla hoitoon, jos kovin vaikeaa olisi. Isä voisi lomallaan edes yhden päivän hoitaa lasta, jos on kerran lapsen rytmin pilannut. Mutta ilmeisesti isällä menee kaikki muu lapsen edelle, joten en ihmettele, jos tälläinen isä ei suostu lastaan lomallaan hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äidille:
Jos tuon olisi kertonut jo ekassa viestissä, olisi taustat ymmärretty paremmin, anteeksi :ashaned:

Mutta vahinko on jo tapahtunut, lapsi nukkumassa ja isi hoitaa huomisen känkkäränkkäillan eikös juu ;)

lapsi ei ole nukkumassa, isi ei ole kuvioissa ja mies lähtee illasta reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos tuon ikäisen elämä menee sekaisin yhden illan tunnin pidempään valvomisesta niin onkohan kaikki ihan ok muuten? Ihan vaan ystävällisesti kysyn.

oliskin tunnin pidempään, mutta ei nuku vieläkään. ja oudokseltaan voi tulla aika raskas päivä huomisesta kun lomailtu tässä pari kk! tunnen kyllä lapseni.
olen niin pahoillani että tein tämän aloituksen purkaakseni pahan mielen jonnekin muualle kun mieheen.

Tuli vielä mieleen että tuollainen tuntuu olevan tyypillistä sellaisille isille (tai äideille) jotka eivät ikinä joudu niitä seurauksia kantamaan. Eli kun ei joudu kuuntelemaan sitä kiukuttelua montaa päivää huonojen yöunien jälkeen, niin ei ymmärretä miksi ne rytmit ovat tärkeitä vaan pidetään turhana nipottamisena koko juttua. Kuten tästä ketjustakin huomaa... ne ymmärtävät, joilla on rytmeistään tarkkoja lapsia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt äiti:
Jos tuon ikäisen elämä menee sekaisin yhden illan tunnin pidempään valvomisesta niin onkohan kaikki ihan ok muuten? Ihan vaan ystävällisesti kysyn.

oliskin tunnin pidempään, mutta ei nuku vieläkään. ja oudokseltaan voi tulla aika raskas päivä huomisesta kun lomailtu tässä pari kk! tunnen kyllä lapseni.
olen niin pahoillani että tein tämän aloituksen purkaakseni pahan mielen jonnekin muualle kun mieheen.

Älä suotta ole pahoillasi , en minä ainakaan pahalla kirjoittanut. Ihmettelen vaan että miksi tuollaisesta asiasta tulee niin paha mieli, kun toisaalta mies on kuitenkin hoitanut lasta omalla tavallaan. Eiköhän heillä ollut kuitenkin suht mukavaa, vai...

Voi kuule, ei se mene noin.. Elämäsi tulee olemaan yhtä stressiä jos ajattelet noin, ja mieskin kokee olevansa huono isä kun ei ole osannut tehdä "oikein". Olisit ollut naistenillassa niin kauan, että mies olisi ehtinyt laittaa lapsen nukkumaan :)

mä ymmärrän ap:ta. meilläkin jos nukkumaan meno menee myöhään, niin lapsi saattaa kiukuta ja valvoa (ja huutaa välillä suoraa huutoa) monta tuntia. mä en tajua, että miksi äidin pitäisi olla kiitollinen kaikesta avusta eikä saisi ajatella yhtään itseään. Ok, on kiva jos isä hoitaa lasta, mutta eikö voisi ajatella lastakin ja laittaa se lapsi ajoissa nukkumaan. MUN MIELESTÄ ainakin on kivempi nukuttaa hymyilevää lasta 10 min kuin huutavaa lasta 3 tuntia..

Mä kyllä ymmärrän varsin hyvin sua ap. Mein muksu on kans tosi tarkka rutiineista ym ja kyllä se heti vaikuttaa, jos esim nukkumaanmeno turhaan viivästyy jne. Mutta eihän ne miehet kuuntele mitä niille sanoo, ku kaikki pitää saada tehdä oman pään mukaa :) Ihan niin ku ne noista rytmeistä ja rutiineista ymmärtäis.

No kyll mä ymmärrän ap:tä.

Jos isä on tiennyt lapsen nukkumaanmeno ajasta niin kyllä sitä olisi noudatettava.
Tässäkin tapauksessa mies ei ilmeisesti (siis jos ei kerta ole normaalisti kuvioissa) ole joutunut kokemaan mitä sitten tapahtuu kun niitä rutiineja ei noudateta. Ja tässäkään tapauksessa ymmärtääkseni isä ei joudu myöskään kantamaan vastuuta siitä mitä käy kun niitä rutiineja ei noudateta.

Jos tää mies asuisi samassa taloudessa vaatisin toki häntä hoitamaan sen nukkumaan menon (joka meillä olisi yhtä tuskaa) ja aamulla sen herättämisen ja hoitoon viemisen, niin saisi kokea mitä siitä seuraa.

On tosi hienoa ja kiva että joillakin ei tommoset pienet rutiinin muutokset haittaa mut meillä elämä menee huomattavasti paljon helpommin kun on ne tutut rutiinit.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
mä ymmärrän ap:ta. meilläkin jos nukkumaan meno menee myöhään, niin lapsi saattaa kiukuta ja valvoa (ja huutaa välillä suoraa huutoa) monta tuntia. mä en tajua, että miksi äidin pitäisi olla kiitollinen kaikesta avusta eikä saisi ajatella yhtään itseään. Ok, on kiva jos isä hoitaa lasta, mutta eikö voisi ajatella lastakin ja laittaa se lapsi ajoissa nukkumaan. MUN MIELESTÄ ainakin on kivempi nukuttaa hymyilevää lasta 10 min kuin huutavaa lasta 3 tuntia..

Minun mielestä on mukavampaa olla nukuttamatta minkään ikäistä lasta, hymyilevää tai ei. Enkä voi oikeasti ymmärtää miten jonkin (4v) lapsen elämä voi mennä niin sekaisin että äitinkin on ihan sekaisin. Meilläkin on ollut tosi säännölliset nukkumaanmenoajat aina mutta ei se tunnin tai vaikka kahden heilahdus sinne tänne vaikuta mitenkään kun kaikin puolin muuten on kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

Minun mielestä on mukavampaa olla nukuttamatta minkään ikäistä lasta, hymyilevää tai ei. Enkä voi oikeasti ymmärtää miten jonkin (4v) lapsen elämä voi mennä niin sekaisin että äitinkin on ihan sekaisin. Meilläkin on ollut tosi säännölliset nukkumaanmenoajat aina mutta ei se tunnin tai vaikka kahden heilahdus sinne tänne vaikuta mitenkään kun kaikin puolin muuten on kaikki ok.

No sun muksut ei ole rytmeistään tarkkoja. Mutta sellaisiakin on. :)