miehen autoremontti meni lapsen yöunien edelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
mä ymmärrän ap:ta. meilläkin jos nukkumaan meno menee myöhään, niin lapsi saattaa kiukuta ja valvoa (ja huutaa välillä suoraa huutoa) monta tuntia. mä en tajua, että miksi äidin pitäisi olla kiitollinen kaikesta avusta eikä saisi ajatella yhtään itseään. Ok, on kiva jos isä hoitaa lasta, mutta eikö voisi ajatella lastakin ja laittaa se lapsi ajoissa nukkumaan. MUN MIELESTÄ ainakin on kivempi nukuttaa hymyilevää lasta 10 min kuin huutavaa lasta 3 tuntia..

Minun mielestä on mukavampaa olla nukuttamatta minkään ikäistä lasta, hymyilevää tai ei. Enkä voi oikeasti ymmärtää miten jonkin (4v) lapsen elämä voi mennä niin sekaisin että äitinkin on ihan sekaisin. Meilläkin on ollut tosi säännölliset nukkumaanmenoajat aina mutta ei se tunnin tai vaikka kahden heilahdus sinne tänne vaikuta mitenkään kun kaikin puolin muuten on kaikki ok.

no meillä on 1v lapsi, joka tosiaan vielä vaatii "nukuttamista". eli nostan sen pinnikseen (ei osaa itse kivetä), luen pari satua ja silitän kunnes nukahtaa. sä vissiin jättäisit sen sit lattialle, kun se osaa kyllä kävellä, mutta ei nousta itse sänkyyn. no, kaipa se siihen joskus nukahtaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
No sun muksut ei ole rytmeistään tarkkoja. Mutta sellaisiakin on. :)

Millä ne sellaisiksi saa? :o

Ne vaan syntyy sellaisiksi. :) Kuten sanoin niin meillä tuo esikoinen on aina ollut rytmeistään tarkka, kuopus taas ei. Esikoinen on muutenkin tarkka rutiineista. Ihan normaalisti kehittynyt lapsi kyllä mutta tarkka rutiineista kuten isänsäkin. :)

no meillä on 1v lapsi, joka tosiaan vielä vaatii "nukuttamista". eli nostan sen pinnikseen (ei osaa itse kivetä), luen pari satua ja silitän kunnes nukahtaa. sä vissiin jättäisit sen sit lattialle, kun se osaa kyllä kävellä, mutta ei nousta itse sänkyyn. no, kaipa se siihen joskus nukahtaisi.

No ny ei olut kyse 1v-lapsista mutta voin vastata kuitenkin. Meillä tuo nukahtaminen on vain käynyt laitokselta asti ihan itsekseen kunhan vain on sänkyyn nostettu. Ei olla opetettu silittelyyn tai tussutteluun alunperinkään. Kyllä nuo on osanneet nukkua ihan itsekseen kun ollaan ymmärretty olla häiritsemättä.

No ny ei olut kyse 1v-lapsista mutta voin vastata kuitenkin. Meillä tuo nukahtaminen on vain käynyt laitokselta asti ihan itsekseen kunhan vain on sänkyyn nostettu. Ei olla opetettu silittelyyn tai tussutteluun alunperinkään. Kyllä nuo on osanneet nukkua ihan itsekseen kun ollaan ymmärretty olla häiritsemättä.

ja tässä ei nyt ollut kyse NUKUTTAMISESTA ainakaan mun osaltani, vaan siitä et lapsi on YLIVÄSYNYT eikä vaan NUKAHDA. meillä ei ole ikinä ollu mitään nukutusrutiineita vaan pää tyynyyn ja sillä selvä. mut sit kun menee yli, niin se lapsi ei vaan nuku ja sit se on aamulla kun nukkuneen rukous ja se hankaloittaa mun aamua todella paljon ja sitä tässä harmittelin. oliko nyt selkeesti selitetty?

Niin TEILLÄ!!!! Mutta tajuutko, ettei kaikilla käy niin??? Meillä on lapsi vaatinut läheisyyttä synnäriltä asti. Ei mitenkään opetettu siihen.

Ymmärrän kiukkusi täysin. Meillä lapset ovat aina ihan sekaisin mummolalomien jälkeen, kun siellä nukkumaamenoajat tahtovat aina venyä. Seuraavalla viikolla ei sitten ole kenelläkään hauskaa kotona.

Viikon päästä lapsilla edessä hoitoon lähtö ja nyt pitäisi aikaistaa rytmejä kahdella tunnilla. Onneksi meillä mies kyllä tajuaa aikataulujen tärkeyden, koska on joutunut kuuntelemaan iltakiukutteluja muutaman kerran ja tajunnut asiayhteyden.

Noin se meilläkin menee ap... normaalisti tuo esikoinen vaan peitellään sänkyyn, hyvää yötä ja sinne jää nukahtamaan. Mutta jos nukkumaanmenoaika pääsee lipsahtamaan yli niin edessä on pari-kolme tuntia kiukkua, uhmaa, jäähyllä istumista, huutoa ja jatkuu seuraavana päivänä. :(

Kumpikaan noista ei normaalisti tarvitse nukuttamista, kuopus välillä pistää hanttiin. Mutta taas kerran, kyllä sellaisiakin lapsia on jotka tarvitsevat nukuttamista. Lapsestahan se on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt äiti:
ja tässä ei nyt ollut kyse NUKUTTAMISESTA ainakaan mun osaltani, vaan siitä et lapsi on YLIVÄSYNYT eikä vaan NUKAHDA. meillä ei ole ikinä ollu mitään nukutusrutiineita vaan pää tyynyyn ja sillä selvä. mut sit kun menee yli, niin se lapsi ei vaan nuku ja sit se on aamulla kun nukkuneen rukous ja se hankaloittaa mun aamua todella paljon ja sitä tässä harmittelin. oliko nyt selkeesti selitetty?

Oli oikein hyvin selitetty. Mutta onko se oikasti niin paha paikka jos lapsi on viettänyt "laatuaikaa" isänsä kanssa illalla ja siksi on aamulla sinun kanssa ehkä tunnin vähän "känkkäränkkä"? Ja jos se OIKEASTi olisi noin kauhea paikka niin kaipa se lapsi voisi olla YHDEN päivän isänsä kanssa vaikka kaipaakin sitä päikkäriä ja isällä on niin kauheasti tärkeämpää tekemistä. Ja jos isällä on niin tärkeää tekemistä että lapsen kanssa ei voi olla päivällä niin eikö se ole vaan hyvä että on edes illalla? Vaikkakin sen aamuisen (sinun) vaikeuden hinnalla?

Oli oikein hyvin selitetty. Mutta onko se oikasti niin paha paikka jos lapsi on viettänyt "laatuaikaa" isänsä kanssa illalla ja siksi on aamulla sinun kanssa ehkä tunnin vähän "känkkäränkkä"? Ja jos se OIKEASTi olisi noin kauhea paikka niin kaipa se lapsi voisi olla YHDEN päivän isänsä kanssa vaikka kaipaakin sitä päikkäriä ja isällä on niin kauheasti tärkeämpää tekemistä. Ja jos isällä on niin tärkeää tekemistä että lapsen kanssa ei voi olla päivällä niin eikö se ole vaan hyvä että on edes illalla? Vaikkakin sen aamuisen (sinun) vaikeuden hinnalla?

et sitten osaa lukea?????? lapsen isä ei ole kuvioissa. ja ei, lapsi ei voi olla mieheni kanssa huomista kun mun mies lähtee reissuun niin et mä oon vielä töissä. mä en enempää jaksa vääntää sun kanssas, tää on niin turhaa.

Miehet vain on joskus ajattelemattomia |O Ei ole tainnu ajatella sen pitemälle, kuin et lähetään tekeen yhdessä autoremonttia ja muu onki sit unohtunu!
Meil kans tuon mein 1.6v:n kans tulee "ongelmia" jos ilta on mennyt myöhään ja aamulla pitää aikasin nousta hoitoon! Jos aamulla ei ole hoitoaamu, niin rytmin heittelyllä ei ole niin "väliä", mut hoitoviikoilla sen pitää saaha nukkua 11h:n yöunet + kunnon päikkärit hoidossa, muuten hoidon jälkeinen ilta on yhtä märinää ja hoidosta huomauttavat, kun on niin väsyny

Ymmärrän kyllä ap:ta siinä mielessä, että lapsen päivä voi hyvinki olla pilalla huomenna koska ei menny aikanaan nukkumaan. Meillä vanhin lapsi on aina ollu semmoinen, että vaikka menee nukkumaan mihin aikaan tahansa niin aina hän herää aamulla samaan aikaan. Eli ei osaa nukkua pitempään vaikka saisikin.

Ap, jos lapsesi osaa nukkua vähän pitempään aamulla niin eikö miehesi voi viedä lasta huomenna hoitoon? Toisaalta, äkkiä se oma rytmi tulee takaisin kun hoito alkaa, varmasti huomenna lapsesi menee jo hyvissä ajoin nukkumaan :hug:

Meil käy samoin, jos uniaika menee ohi.. ja siin käy viel jossain vaiheessa niin surkeasti et mullakin panaa pinna ja pitää isän kans vaihtaa nukuttajaa (yleensä siinä vaiheessa, kun klo lähentelee 22:ta ja oon jo tunnin yrittäny nukuttaa + itella aamulla 6:lta herätys).. et oman jaksamisenki kannalta parempi jos menee nukkumaan ennen kuin iltavilli-iskee!

Periaatteessa ymmärrän kyllä ap:ta koska eihän se kaikilla vaan menen niin, että lapsi sitten nukkuu pidempään jos valvoo illalla. Mulle aina ihmiset ihmettelee, että miksen laita lapsia myöhemmin nukkumaan, niin ei ne heräis niin jumalattoman aikaisin. Juu, ei toimi meillä. Meni ne sitten nukkumaan seitsemältä tai kymmeneltä, niin aamulla ollaan seitsemään mennessä ylhäällä. :( Molemmat on ollut vauvasta asti sellasia. Mieluummin laitan ajoissa nukkumaan niin ei tule seuraavasta päivästä ihan mahdotonta. Mutta jos joku muu haluaa ja viitsii hoitaa mun lapsia, niin en kyllä silloin jaksa napista jos nukkumaan meno meneekin myöhemmäksi. Se on kuitenkin melko harvinaista että joku muu hoitaa... =)

et sitten osaa lukea?????? lapsen isä ei ole kuvioissa. ja ei, lapsi ei voi olla mieheni kanssa huomista kun mun mies lähtee reissuun niin et mä oon vielä töissä. mä en enempää jaksa vääntää sun kanssas, tää on niin turhaa.

Anteeksi jos sotkin mainitsemasi "mihen" lapsen isään. Olisihan se pitänyt tietää ettei naisen ja lapsen kanssa asuva mies ole lapsen isä. Mutta ei se minusta ole niin paha jos "mies-joka-asuu-meillä-mutta-ei ole-lapseni-isä" viettää aikaa lapsesi kanssa. Mutta se että illan laatuaika aiheutta sinulle noin kauhean pahan mielen, sitä en ymmärrä. Vaikkakin sinulla(kin) sitten aamulla on niin vaikeaa.

Anteeksi jos sotkin mainitsemasi "mihen" lapsen isään. Olisihan se pitänyt tietää ettei naisen ja lapsen kanssa asuva mies ole lapsen isä. Mutta ei se minusta ole niin paha jos "mies-joka-asuu-meillä-mutta-ei ole-lapseni-isä" viettää aikaa lapsesi kanssa. Mutta se että illan laatuaika aiheutta sinulle noin kauhean pahan mielen, sitä en ymmärrä. Vaikkakin sinulla(kin) sitten aamulla on niin vaikeaa.

AAAARRRGGGHHHH!!!! :headwall:

Siis miehes hoitaa siellä toisen miehen lasta ja teillä ei ilmeisesti ole edes yhteisiä eli miehes ei ees ole isä ollenkaan..ja sinä valitat jos autoremppaa tekee..ei kuitenkaan yöllä..jos on nyt menossa reissuun ja autohommakin on tarvinnut hoitaa jossain välissä niin kuinka muutenkaan sen ois tehny kun ottamalla lapsen mukaan..?
en ymmärrä mistä tollasia naisia tulee.. ja selitykset et lapsi on tullu äitiinsä ja plaa plaa kuullosti tosi naurettavalta. Lapses valvoi tunnin myöhempääm ja on 4 v, olis nukahtanut varmasti helpommin jos SINÄ et ois tehny tästä naurettavasta asiasta elämää suurempaa ja lapsikin varmasti vaistonnu,nähny ja kuullu kireän ilmapiirin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Siis miehes hoitaa siellä toisen miehen lasta ja teillä ei ilmeisesti ole edes yhteisiä eli miehes ei ees ole isä ollenkaan..ja sinä valitat jos autoremppaa tekee..ei kuitenkaan yöllä..jos on nyt menossa reissuun ja autohommakin on tarvinnut hoitaa jossain välissä niin kuinka muutenkaan sen ois tehny kun ottamalla lapsen mukaan..?
en ymmärrä mistä tollasia naisia tulee.. ja selitykset et lapsi on tullu äitiinsä ja plaa plaa kuullosti tosi naurettavalta. Lapses valvoi tunnin myöhempääm ja on 4 v, olis nukahtanut varmasti helpommin jos SINÄ et ois tehny tästä naurettavasta asiasta elämää suurempaa ja lapsikin varmasti vaistonnu,nähny ja kuullu kireän ilmapiirin.

se on niin helppo vittuilla siellä. toivottavasti tuli hyvä mieli kun sait sanottua asias. ja P.S.LAPSI EI NUKU VIELÄKÄÄN.

me oltin tänään wasalandiassa, ja tultiin noin 20.00 sitten kotiin, sit sain päähäni että lähetään uimaan ja niin mentiin, muksut nukkumassa 22.00 normisti 20.00 (5v ja 2v) ei käy vahinkoa, ja mun mielestä on kiva lapselle että sai iettää laatuaikaa isän kanssa, ja varsinkin kun reissuun viellä lähti.. vaikka nukkumaan meno nyt oisi vaikeaa, mutta kyllä sitä joskus pillastuu turhistakin asioista, vaikka ei ois tarvis :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
me oltin tänään wasalandiassa, ja tultiin noin 20.00 sitten kotiin, sit sain päähäni että lähetään uimaan ja niin mentiin, muksut nukkumassa 22.00 normisti 20.00 (5v ja 2v) ei käy vahinkoa, ja mun mielestä on kiva lapselle että sai iettää laatuaikaa isän kanssa, ja varsinkin kun reissuun viellä lähti.. vaikka nukkumaan meno nyt oisi vaikeaa, mutta kyllä sitä joskus pillastuu turhistakin asioista, vaikka ei ois tarvis :hug:

niin, mutta kun meillä ainaskin on niin että jos uniaika menee ohi, niin nukkumaan meno saattaa siirtyä useita tunteja. siis pahimmillaan valvoo kolmeen asti yöllä.. ja itkee ja huutaa..

Jos mies on lomalla niin voi kai lapsi aamulla nukkua pidempään ja mennä vähän myöhemmin sinne päiväkotiin ?
Ja meilläkin lapset nukkuu ihan itse, mutta ei noi alle kouluikäiset sinne sänkyyn itekseen lähde (autotallista), jos iskä tekee autoremppaa tms vaan kyllä niiden kanssa pitää tehdä iltatoimet ja sanoa Hyvää Yötä sitten nukkuvat kyllä nukuttamatta.

kestät kiukuttelut aamulla ja kun viet hoitoon niin selität, että mennyt illalla myöhään ja siksi varmaan väsynyt ja äreä. Ja kiität sitä ukkoasi, että oli lapsesi kanssa jotta sinä pääsit omiin menoihin. Rauhotut nyt itsekin siellä ja mietit, että oikeastaan tämä on vain yksi ilta/yö monien joukossa ja hengissä tästä selviätte. Nyt teet vain kärpäsestä härkäsen ja itsellesi pahan mielen

mä en todellakaan ole täällä kotona hermona. mua HARMITTAA et aamu menee vaikeeks kun se muutenkin tulee oudokseltaan sitä olemaan. mies ei voi viedä lasta huomena hoitoon kun ei ole autoa kun se on kaverin tallissa kun se remontti on kesken.
tämä ei kaada mun maailmaa, mä kestän tän ja selvitään ehkä ihan jopa hengissä, mutta kunhan halusin tänne harmistustani purkaa etten nimenomaan täällä kotona kärttyilis muille.
täällä nää mm.timpan kommentit sai mut hermostumaan, mutta se ei tarkoita et mä täällä kotona takoisin nyrkkiä pöytään..............!!!