Miehen ehdotus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja taas yksi äiti tapatti lapsensa. sydäntä särkee näitä aina lukea, kun ei ihmiset ymmärrä, että se kohdussa oleva asukki on ihan oikea ihminen ja kaiken kisäksi oma lapsi!!!
pitäis varmaan vain oman mielenrauhan takia pysyä koko palstalta poissa.

ajatteleppa, mitäs jos miehesi olisi kuollut vaikka onnettomuudessa, ja sinä olisit jäänyt kahden lapsen kanssa kotiin yksin? mitä olisit lapsillesi tehnyt? tappanut vai vienyt sijaiskotiin? kun et kerran millään olisi jaksanut kahta?

ei minkäänlaista sympatiaa, halveksun sun kaltaisia ihmisiä. en edes ole aborttia vastaan, jos se tehdään ihan alkuviikkoina (tyyliin rv4-8) ja syynä on ehkäisyn pettäminen tms. hyvä syy.

toivon sydämeni pohjasta ettet enää raskaudu ikinä. tuskin jaksaisit myöhemminkään. yhtä kamala olet kun miehesi. ja sun on turha häntä syyttää.

Tulin kertomaan kuulumisia. En edes tiedä miksi. En hae sympatiaa tai ymmärrystä.

Olen käynyt terapeutilla. Sain jonkinlaisen hermoromahduksen. Nukuin lattialla esikoisen vieressä ja käytännössä valvoin vaan, tarkkailin että varmasti hengittää. En päästänyt häntä silmistäni hetkeksikään, otin mukaan vessaan, suihkuun. En antanut hänen syödä mitään mihin kuvittelin hänen voivan tukehtua. Pelkäsin ja pelkäsin että hänet viedään minulta pois. Se olisi mun rangaistus. Lopullisesti romahdin kun mies, siis ex, soitteli ja raivosi koska olin tappanut meidän lapsen. Mun olisi pitänyt olla vahvempi eikä antaa hänelle periksi. Häntä kaduttaa ja hän syyttää minua koska loppujen lopuksi se oli mun ratkaisu. Terapia on auttanut. En voi antaa itselleni anteeksi mutta voin hyväksyä ettei tehtyä saa tekemättömäksi. En voi muuttaa menneisyyttä mutta voin oppia siitä. En voisi sanoa olevani kunnossa mutta ymmärrän että tämän kanssa täytyy oppia elämään. En tiedä koska itsesyytökset ja syyllisyyden tunne häviää. Tuskin koskaan, mutta tiedän että esikoisen takia on yritettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tulin kertomaan kuulumisia. En edes tiedä miksi. En hae sympatiaa tai ymmärrystä.

Olen käynyt terapeutilla. Sain jonkinlaisen hermoromahduksen. Nukuin lattialla esikoisen vieressä ja käytännössä valvoin vaan, tarkkailin että varmasti hengittää. En päästänyt häntä silmistäni hetkeksikään, otin mukaan vessaan, suihkuun. En antanut hänen syödä mitään mihin kuvittelin hänen voivan tukehtua. Pelkäsin ja pelkäsin että hänet viedään minulta pois. Se olisi mun rangaistus. Lopullisesti romahdin kun mies, siis ex, soitteli ja raivosi koska olin tappanut meidän lapsen. Mun olisi pitänyt olla vahvempi eikä antaa hänelle periksi. Häntä kaduttaa ja hän syyttää minua koska loppujen lopuksi se oli mun ratkaisu. Terapia on auttanut. En voi antaa itselleni anteeksi mutta voin hyväksyä ettei tehtyä saa tekemättömäksi. En voi muuttaa menneisyyttä mutta voin oppia siitä. En voisi sanoa olevani kunnossa mutta ymmärrän että tämän kanssa täytyy oppia elämään. En tiedä koska itsesyytökset ja syyllisyyden tunne häviää. Tuskin koskaan, mutta tiedän että esikoisen takia on yritettävä.

'

:hug:

:hug:

Voimia sinulle.
En voi sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu sillä tuskaasi ymmärtää vain toinen lapsensa menettänyt.
Älä kuuntele entistä miestäsi. Sinulla on pieni lapsi. Kerää voimia olla hänelle hyvä äiti. Kyllä elämä vielä voittaa.

Halaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Varmaan kuitenkin loppujen lopuksi omasta tahdosta keskeytit, eli et halunnut lasta kasvattaa yksinkään.

Totta. Vaihtoehtona oli olla kahden lapsen yksinhuoltaja. Tein toisenlaisen päätöksen ja sen kanssa joudun elämään, tarkemmin, kärsimään lopun elämäni.

HUIIII!Ihan kauheaa että joutus elämään yksinhuoltajana!!Voi elämä;entäs leskenä tms?

Yhteistyössä