Miehen etäisyydenotto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Susanna

Vieras
Miesystäväni on ollut jo kaksi viikkoa ottamatta yhteyttä minuun. Minun yhteydenottoihini hän ei vastaa. Olemme olleet yhdessä vuoden verran.

Mikä on homman nimi? Onko suhde ohi? Miksei miesystäväni voi ilmoittaa sitä minulle? Mitä tällainen hiljaisuus tarkoittaa? Mitä minä voin tehdä, kun mies ei edes vastaa yhteydenottoihini?

Aika harvinaisen pitkä aika olla ottamatta yhteyttä.Itsellä meinas joskus mennä hermo kun en saannut parin päivän aikana yhteyttä mieheeni ja mietin vaikka mitä,mutta maanantaina hän ilmoitti olleensa sairaalassa keuhkokuumeessa ja niin todellakin oli.Hänellä ei ollu kännyykkää mukana kun luuli tulleensa vain käymään ja numeroani ei muistanut koska oltiin oltu tuolloin yhdessä vasta vähän aikaa.Enpä kyllä tiedä muistaako vieläkään kun en minäkään hänen nuomeroaan :) Lähetä miehellesi viesti jos puhelin kerran on päällä että ota yhteyttä HETI tai se on ohi.Kaksi viikkoa niin pitkä aika jo...

Toi on todella SIKAMAISTA!

samaa olen kokenut,oltiin myös vuoden yhdessä jo,mies ei antanut kuulla itsestään koko viikon mitään,soitin ,(jopa sen äidille) lähetin viestejä,mutta ei mitään,olipa raivostuttavaa!

Sitten selvisi että, mies oli pettänyt! tossa syy miksi mies ei yhtä'kkiä ota enää yhteyttä! mutta olin sitten se maailman paras nainen ja mies haluin vain minua kun se toinen nainen ei huolinnutkaan petturia! ( en minäkään enää!

Itse menin sen ovelle kun paskiainen ei antanut kuulla itsestään mitään,tee samoin! tulee selvää,seurustelettehan jo vuoden siis? mene!

Laitoin miehelle taas uuden viestin ja pyysin selitystä ja kerroin, että luulen että hänelle voi olla sattunut jotain tai jopa kuollut, jollei vastaa minulle. Laitoin, että parempi sekin, että ilmoittaisi, jos ei halua jatkaa suhdetta kuin tämä epätietoisuus.

Ei vastausta edelleenkään. Mies asuu 3 tunnin junamatkan päässä, joten en pääse edes tarkistamaan kotiovelta, mikä on hiljaisuuden syy. Sukulaisten puhelinnumeroita minulla ei ole.

Kai tässä täytyy vaan asennoitua niin, että tämä on ohi eikä syy selviä koskaan.

Tämä on taas niitä asioita jotka jokainen nainen oppii jossain vaiheessa, toiset kolme- toiset viisikymppisenä: Miehet ovat pelkureita jotka tekevät juuri tuollaista. Helpommalla pääsisivät kun ilmoittaisivat heti jos ei kiinnosta. Mikä siinä nyt on niin pelottavaa? Elämässä tulee paljon pelottavampiakin asioita vielä eteen. Pääsisivät kerralla aiheesta eroon kun tekisivät homman selväksi, säästyii monet tekstarit, itkut ja harmaat hiukset, ja ehkä molemmilta.
Syy miksi miehet näin tekevät ei ole kuitenkaan minulle vielä täysin valjennut. 90% veikkaan sen johtuvan pelkuruudesta.

Kyllä miehellä voi toinenkin olla mutta eihän se estäisi ilmoittamasta tälle ekalle että se suhde on ohi. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Kyllä selkärankaa pitää löytyä sen verran että uskaltaa lopettaa sen minkä on aloittanutkin. Kummallista että ihmiset uskaltavat riisua ja mennä peiton alle ja olla mahdollisimman intiimissä tilanteessa, mutta eivät uskalla vaatteet päällä teknisellä laittella naputtaa kirjaimia joista muodostaisi edes yhden lauseen jolla tehdä asia selväksi. Ei tajuu..
1. Ota puhelin käteen.
2. Naputa viesti.
3. Paina lähetä-nappia.
As simple as that.

Helppoahan olisi laittaa edes se yksi viesti ja kertoa kaiken olevan ohi ! Tämä on miehen puolelta jo huonoa käytöstä, kun selvästi olet aavistanut tilanteen ja kysyt suoraan.

MUTTA !!!
... jos viimeisin näkemisenne oli tavanomainen, ettekä ole riidelleet, sinulla on täysi syy olettaa, että miehelle on sattunut jotain ! (Näinkin voi todella käydä. Tosin puhelimen akun riittäminen viittaa siihen, että sitä on ladattu välillä, ellei mies ole vaikka kaatunut suihkussa ja kännykkä on ollut koko ajan latauksessa...)

Laita seuraavaan viestiin, että olet todella huolissasi miehestä ja olet ajatellut tehdä hänestä katoamisilmoituksen, joten olisi parempi vastata, jos kyseessä ei ole ollut mikään tapaturma, yms.

Tämän jälkeen joko todella otat yhteyttä poliisiin tai yrität metsästää miehen naapurin numeron osoitteen perusteella.

Olisihan se parempi varmistaa asia, ettei miehelle ole mitään sattunut, kun kerran hänestä paljon välität ! :)

Mies ei osaa sanoa suoraan, koska pelkää että nainen rupeaa roikkumaan lahkeessa ja saa sellaisen itku ja hysteriakohtauksen, että mies säälistä sortuu ottamaan hänet takaisin. Siksi miehen on varminta paeta paikalta, koska eroaminen on vaikeaa, kun tulee sellainen olo että toisen elämä loppuu siihen paikkaan jos mies jättää.

Sitten kun nainen on vittuuntunut pari viikkoa yksinään, niin mies tietää että häneltä säästyy eropuheiden pitämisen vaiva,koska akka on jo niin vihainen hänelle. Sitten mies hakee tavaransa ja sanoo (kun nainen vuodattaa kuinka vihainen on), että ANTEEKSI! olen pahoillani, olen lurjus ja en ansaitse sinua. Jos nainen vielä tämän jälkeen otaakin miehen takaisin ja antaa anteeksi, ajattelee mies, että voi vittu en olisi uskonut että se NOIN luuseri on, ja jatkaa suhdetta pettäen ja kohtelee kuin kynnysmattoa.

Mieheltä tuli vihdoin vastausviesti. Olen kuulemma painostanut häntä liikaa.

Sai mies vastausviestissä kuulla kyllä kuinka paljon huolta oli etäisyydenotollaan minulle aiheuttanut.

Jos en painosta, niin haluaa kuulemma jatkaa. No, helppo oli luvata olemaan painostamatta, kun en ole edes sellaista tehnyt. Ilmoitin selkeästi, että toista kertaa minä en tuollaista etäisyydenottoa kestä.

Onpahan vähän pölmistynyt olo nyt. Miten ihmeessä mies saa minut ikäänkuin syyllisen osaan vaikka en ole mitään väärää tehnyt?

Sellainen tunne on, että vaikka suhde tästä näemmä jatkuu, jotain mätää on miehen ajattelussa ja sitä aion vakavasti mietiskellä, että haluanko tuollaisen kanssa suhdetta edes lopulta ollenkaan.

No et kai halua! Törkeää käytöstä mieheltä jättää täysin huomioimatta toisen tunteet ja huoli, ja sitten vielä syyllistää tuolla tavalla! Jos kaipaa jotain etäisyyttä niin sitä voi varmaan ottaa myös ihan asiallisella tavalla eli niin, että kertoo että haluaa nyt viettää pari päivää ihan itsekseen.

Mielestäni tässä tilanteessa on ihan oikeutettua sanoa se klassinen ""Jätä se sika""

Olen tässä illan mittaan käynyt läpi tilannetta itsekseni. Mietityttämään jäi, mikä voi saada miehen kokemaan tilanteen niin, että häntä painostetaan?

Itsessä vahvistuu tunne, että tällaisenaan suhde ei voi jatkua. Tarvisten nyt itse etäisyyttä miettiäkseni, mitä itse haluan. Kahden viikon ""katoaminen"" mitään ilmoittamatta tuntuu vähän samalta kuin itsemurhalla uhkailu. Minkään itsemurhakandidaatin kanssa en kyllä halua elämääni jakaa.

Käsittämätöntä tuo, että mies haluaa pitää etäisyyttä, mutta ei kerro siitä kumppanilleen. Ihan kuin pitäisi automaattisesti tietää, mitä mies ajattelee !
(ja sitten sanotaan, että naisia on vaikea ymmärtää.)

Tee niin, että et ota itse häneen vähään aikaan yhteyttä ja kun mies ottaa yhteyttä (siihen voi mennä parikin viikkoa) , et vastaa sille ollenkaan tai et ainakaan samantien, ETKÄ KERRO KUINKA IKÄVÄ sinulla on oikeasti ollut. Esitä huoletonta ja riippumatonta, kerro miten hyvin on aikasi mennyt.

Sitten kun juttelette seuraavan kerran kunnolla, kysy, miten mies toivoisi sinun olevan vähemmän painostava. Älä hyväksy häneltä mitään epämääräisiä vastauksia, sillä silloin painit edelleen sen syyllisyyden kanssa, kun et tiedä, miten sinun pitäisi olla.

Jos mies ei osaakaan sanoa, mikä sinussa ärsyttää/ tuntuu painostavalta, niin pahahan sinun on tapojasi mitenkään korjata :)

Muista, että joskus mies heittää tuollaista ""painostus""-juttua, vaikka sinussa ei olisi mitään vikaa, kun on vain sekaisin omien ajatustensa kanssa ja epätietoinen siitä, mitä tulevaisuudelta haluaa.

Tuokin tulevaisuuden ajatus voi kirkastua (varsinkin jos olet tavoittamattomissa) ja hän huomaakin kaipaavansa sinua :)

""Mies ei osaa sanoa suoraan, koska pelkää että nainen rupeaa roikkumaan lahkeessa ja saa sellaisen itku ja hysteriakohtauksen, että mies säälistä sortuu ottamaan hänet takaisin. Siksi miehen on varminta paeta paikalta, koska eroaminen on vaikeaa, kun tulee sellainen olo että toisen elämä loppuu siihen paikkaan jos mies jättää.""

Näinhän se juuri on. Mies on itsekäs pelkuri eikä kykene käsittelemään vaikeita aiheita vaan menee alistse siitä mistä aita on matalin.
No helvetti, jos toinen alkaa inisemään että ""nyt mun elämä loppuu"" niin antaa sen inistä, ei miehen tarvitse sen takia pakoilla tai roikkua suhteessa jossa ei halua olla.
Ei tuo valitus ja ruikutus ja sen pelkääminen oikeuta olemaan paskamainen. Mies voi sanoa että ok, tiedän ettet ole ratkaisuuni tyytyväinen ja sillä hyvä. Eihän sitä naisen ininää tarvitse jäädä kuuntelemaa jos se niin vastenmielistä on.
Eli aina pitä ilmoittaa jos haluaa pitää taukoa/lopettaa suhteen. Ehdottomasti.

""Mielenkiintoista että kaikki automaattisesti haukkuvat miehen siaksi ja olettavat että nyt ap jätetään tai mies on pettänyt. Katkeruutta ilmassa...""

No jos mies välittäisi tästä naisesta ja kaikki olisi hyvin niin ei hän välimatkaa ottaisi, joten kyllä siitä voi ihan oikeutetusti päätellä että jotain on hullusti.
Normaalisti ihminen kyllä vastaa viestiin päivän, kahden sisällä edes, mikäli ei ole mitään erikoista syytä olla vastaamatta.

ettei ole sattunut mitään vai oletko kuullut hänestä joltakin.Tarkoitan lähinnä onnettomuutta tai jotakin.tosi kurjaa,kun joskus eivät kaikki muista ilmoittaa,että seurustelu loppuu.Älä kuitenkaan tee hätiköityjä johtopäätöksiä,asialle voi olla luonnollinen selitys

Mies katosi KAKSI VIIKKOA!
Eikä antanut kuulla itsestään mitään,pisti sut paskamaiseen tilanteeseen,unettomia öitä sait olla huolissasi KAKSI VIIKKOA,sait pohtia ja miettiä missä se on? onko sillä toinen? onkohan se kaatunut ja kuollut?!! siis kaksi viikkoa sulla ei ole ollut MIELIRAUHAA tommosen kusipaan takia joka katoaa ykx kax noin vain!

Kirjoitit: jotain mätää on miehen ajattelussa ja sitä aion vakavasti mietiskellä, että haluanko tuollaisen kanssa suhdetta edes lopulta ollenkaan""

Aivan oikeassa olet! lopeta suhde tommosen IDIOOTIN kanssa ennen kuin satuta itsesi!
tommosella tyypillä et tee mitään,joka PYSTYY antaa naisen olla kaksi viikkoa huolissaan! kyllä se tietää mitä se on aiheuttanut sulle! ja kehtaa kaiken päälle vielä vääntää tilanteen niin että sinä tunnet niin aivan kuin sinä olisit tehnyt jotakin väärin!
Ole rohkea ja sano sille ,hey nyt minä haluan etäisyyttä miettiä haluanko jatkaa sun kanssa? kun pystyt tehdä mulle noin! tai parempi sano vielä tänään sille että saa pysyä sielä missä on,et tarvitse tommosta KUSIPAATA!

Sua varten on jossakin mies joka arvostaa sua ja eikä anna sut odottaa!
Pidä tämä mielessä koska tämä on totta: mies joka PYSTYY laittaa naisen tuollaiseen tilanteeseen antaa KAKSI VIIKKOA olla epävarmuudessa ,ei rakasta sinua aidosti!

pellolle koko tyyppi ja äkkiä!

Pellolle äkkiä, sinä ilmaiset tunteeni juuri niin kuin minusta tuntuu. Juuri tuolta minusta on tuntunut.

Liian helpolla päästän miehen, jos jatkan suhdetta kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ja liian helpolla päästän miehen lopettamalla suhteen ilmaisematta täsmälleen sitä mitä tunsin. Jos vain minä pyydän anteeksi, se on sama kuin sanoisi: hei nimeni on kynnysmatto, pyyhi jalkasi minuun aina kuin siltä tuntuu.

Niinpä äsken lähti miehelle viesti, jossa lainasin Pellolle äkkiä-nimimerkin (minun puolestani) ilmaisemia tuntemuksia ja vaadin myös, että miehen pitää pyytää minulta anteeksi, koska hänen yhtäkkinen katoaminen mitään ilmoittamatta (ja viesteihini vastaamatta jättäminen) aiheutti minulle niin paljon huolta ja ahdistusta. Eikä tuollaista katoamistemppua tee toiselle jos häntä rakastaa. Pyysin myös, että jatkossa riidat selvitetään puhumalla.

Mitäs sanotte Ellit?

Pellolle äkkiä kirjoitti:

""Mies katosi KAKSI VIIKKOA!
Eikä antanut kuulla itsestään mitään,pisti sut paskamaiseen tilanteeseen,unettomia öitä sait olla huolissasi KAKSI VIIKKOA,sait pohtia ja miettiä missä se on? onko sillä toinen? onkohan se kaatunut ja kuollut?!! siis kaksi viikkoa sulla ei ole ollut MIELIRAUHAA tommosen kusipaan takia joka katoaa ykx kax noin vain!""

Mieheltä tuli vastaus viestiini, jossa vaadin häntä pyytämään myös minuta anteeksi. Ei pyytänyt anteeksi vaan ilmoitti, että minä olen yksin syypää koko hommaan.

Lähetin takaisin viestin, että minä en ole yksin syyllinen. Mies vain tekee minusta yksin syyllisen. Katoaminen on ihan yhtä agressiivista kuin esimerkiksi huutaminen. Jos toista loukkaa, on oikein pyytää anteeksi. Jos mies ei halua minulta pyytää anteeksi, se on hänen ongelmansa. Meidän ajatusmallimme vain näyttävät silloin törmäävän yhteen aika pahasti.

Näin kirjoitin. Taitaa tästä seurata jälleen pitkä hiljaisuus... Mies kokee taas tämän painoistuksena ja kehä sen kun pyörii...Toivotonta!

Kulta pieni, älä enää jatka omaa vihanpitoasi. Laita viesti, että kiitos silti siitä mitä oli, ja oikein hyvää jatkoa sinulle. Hymyillään kun tavataan.
Päästä irti. Omat päiväsi pilaat, kun jatkat, onko hän sen arvoinen...jatka eteenpäin ja säilytä oma ylpeytesi.

Kyllä pitää uskaltaa sanoa ihan kasvotusten toiselle, jos ei halua jatkaa suhdetta. Itse en ainakaan edes tekstiviestillä moista hoitelisi, vaan pyytäisin vaikka kahvilaan tms. tapaamaan, ja kertoisin, mikä mättää. Varsinkin, jos on oltu tiiviisti jo useampia kuukausia yhdessä, (tai joissain tapauksissa melkein jopa asuttu yhdessä), niin on kyllä reilua selittää toiselle tilannetta vähän selkeemmin, kuin yhdellä tekstarillä, jossa lukee vain jotain tyyliin: ""mä en enää halua olla sun kanssa, se on nyt pänks"". Harvoin kai ne pänksit tulee ihan yllättäen, itse ainakin olen usein osannut vähän uumoilla niitä etukäteen, mutta on joku ystäväni ollut jopa siinä tilanteessa, että pari päivää sitten on kaikki ollut vallan mainiosti, ja on ollut jopa kiihkeää. Sitten kaikki loppuu kuin seinään. Erityisesti siinä tilanteessa sitä varmaan kaipaa jonkin näköistä selitystä. Tietenkin se on vaikeaa sanoa toiselle: ""minä en rakasta sinua enää!""...toisaalta olen kyllä itse joutunut lopettamaan suhteen, vaikka välitin vielä toisesta paljonkin. Syynä oli miehen liiallinen takertuminen ja mustasukkaisuus. Omia ystäviänikään en juuri saanut tavata, ja hän nurisi, ettei minulla ole hänelle tarpeeksi aikaa, kun minun täytyi keskittyä graduuni. Tekstareitanikin hän luki jne...aluksi vietin aikaa mielelläni hänen kanssaan, ja pidin sitä jollain tapana merkkinä siitä, että hän todella välittää minusta, kun oli noin mustasukkainen, mutta vähitellen moinen omistushalu, vainoharhaisuus ja määäräileminen alkoivat ahdistaa ja kovaa.

Miehelläsi ei ole mitään oikeutta kohdella sinua noin huonosti. Ajattelepa mitä olisi tapahtunut, jos sinä tekisit samoin. Tiedän, ettet voi, koska välität ja et koskaan koskaan voisi tehdä noin kenellekään josta välität. Mies pompottaa sinua, pitää epävarmuudessa niinkauan kuin annat hänen näin tehdä. Hän on myös ilmeisen taitava manipuloija, koska saa sinut tuntemaan itsesi syylliseksi. Kokemusta on - annoin tehdä noin liian monta vuotta.

Yhteistyössä