Miehen haluttomuus - miten olette sen selättäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Eli meillä on mies haluton. Itse olen 23 v ja mieheni 25 v joten nuoria vanhempia ollaan. Meillä on 5 v lapsi ja alle vuoden ikäinen vauva. Yhdessä oltu jo 8 vuotta. Mies on tullut pikkuhiljaa entistä haluttomammaksi, raskausajasta lähtien. Ollaan tästä nyt alettu kunnolla puhumaan ja saatukkin monta asiaa puhutta tästä aiheesta. Mies on ajankin jo lääkäriin varannut, aikoo käydä ainakin testosteroni-arvot tarkistamassa. Häntäkin vaivaa tämä asia todella paljon, niinkuin minuakin. Itse haluaisin tällä hetkellä vaikka joka päivä mutta ainakin 2-3 kertaa viikossa. Miehelläkin kyllä haluja tulee mutta ei enää niin helposti. Miehelle varmaan riittäisi nyt hyvin kerran viikossa, mutta ennen tilanne on ollut toinen. Miehellä on kyllä nykysessä elämätilanteessamme paljon väsymystä ja stressiä, josta varmaan tämä johtuu. Ei ole nyt siis mistään pettämisistä yms. kysymys.

Onko muilla samanlaista tilannetta ollut? Miten olette päässeet sen yli? Nyt ollaan puhuttu kaikenlaisesta piristyksestä seksiin jos se jotenkin auttaisi. Kerran ostinkin seksikkään alusasusetin. Nyt mietitty seksin kuvaamista, leluja yms.

Tämä on itsellekkin aika stressaavaa kun ei saisi miestä varmasti liikaa painostaa asian tiimoilta vaan mennä hänen halujensa mukaan. Eikai tässä muu auta....

En mä nyt tiedä olenko outo, mutta kerta viikossa raskaan pikkulapsivaiheen aikana ei ole minusta sellaista haluttomuutta mitä tartteis lääkärillä tutkia. Tuo on työläs ja stressaava vaihe elämässä ja seksi on pitkässä suhteessa monilla jossain vaiheessa vähän taka-alalla. Me ollaan n 15 vuotta vanhempia ja seksiä on paljon enemmän kuin sillin kun lapset oli pieniä. Kerran kuussa vois olla tutkimusten paikka.

En mä nyt tiedä olenko outo, mutta kerta viikossa raskaan pikkulapsivaiheen aikana ei ole minusta sellaista haluttomuutta mitä tartteis lääkärillä tutkia. Tuo on työläs ja stressaava vaihe elämässä ja seksi on pitkässä suhteessa monilla jossain vaiheessa vähän taka-alalla. Me ollaan n 15 vuotta vanhempia ja seksiä on paljon enemmän kuin sillin kun lapset oli pieniä. Kerran kuussa vois olla tutkimusten paikka.

Olen täysin samaa mieltä siitä.

Aloittajalla tuntuu olevan vain libidoero miehensä kanssa. Ei tuossa ole kyse mistään oikeasta ongelmasta tai sairaudesta. On ihan normaalia, että stressi ja väsymys vähentävät haluja.

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;30647200:
Minä en ymmärrä, miten seksin kuvaaminen edesauttaa yhtään mitään. Silloinhan koko homma menee näyttelemiseksi, eikä siitä nauti aidosti yhtään.

Mikä siinä niin ihmettä on? Meillä se ainakin on ollut aivan järjetön piristysruiske. Ja mies pitää todella kiihottavana sitä, että on itse tehdyt runkkumateriaalit :) Minä en niitä kuvia ja videoita edes halua nähdä, tulisi kuitenkin hinku laihduttaa yms. Näyttely ei ole tullut edes mieleen koskaan. Miksi tulisi? Estyneemmät ihmiset ehkä ajatteleekin noin, mutta emme me kaikki ole samanlaisia.

Mutta juu, ymmärrän kyllä aloittajaa. Oli tilanne mikä tahansa, niin en minäkään kestäisi kerta viikkoon tahtia, en kertakaikkisen mitenkään. Etenkin kun on niin tottunut siihen miltei päivittäin touhuiluun, oli asiat ihan miten tahansa. Minun mieheni on vielä paljon vanhempikin ja pitäisin silti tuota huolestuttavana. Ei merkkinä mistään fyysisestä, vaan siitä että elämä voisi olla vähemmän kuormittavaa tai enemmän mielekästä ja stressi pitäisi saada vähenemään jollain tapaa. Raskaskaastakin elämästä pitää kuitenkin pystyä nauttimaan, eihän tässä mitään järkeä muuten olisi. Joko se on rentoutumista tai asioiden käsittelyä ja uudelleen asennoitumista, mitä tarvitaan.

Meillä oli kolmannen ja neljännen lapsen välissä todella inhottava vaihe, kun pienellä ikäerolla tehtiin lapset ja mies aloitti uudessa työssä. Stressi sen sai aikaan.

Tuhlasin rahaa eroottisiin vaatteisiin, leluihin yms. mut mies hoiti hommat rutiinilla päästäkseen eroon musta. Kyllä oli itsetunto maassa.

Kun lapsi siitä kasvoi ja mies tottunut uuteen työhönsä, kaikki palaa normaaliksi, mutta vieläkin muistan kuinka kamalalta tuntui kun erittäin aktiivinen mies muuttui vuodeksi ihan haluttomaksi.

Toivotaan että teilläkin aika auttaa :)

No, meillä ei oo kyllä auttanut juuri mikään. Mies ei ole erityisen seksuaalinen, joskus ehkä kerran kuukaudessa sille saattaa juolahtaa asia mieleen.

En itsekään välttämättä kaipaa, mutta lähinnä ajatuksena aika kurja, etten häntä innosta. Objektiivisesti katsoen minussa ei ole mitään vikaa, tiedän sen, mutta vaikea muistaa.

Omalla kohdalla en usko että toimii, ellei miehellä ole joku anorektikkofetissi. Pitkään yritin miettiä, että mikä vika MINUSSA on, mutta ei se ole niin.

Jossain vaiheessa mietin, jos miehellä olisi joku poikkeuksellinen fetissi, jota ei viitsi kertoa. Sanoin, että voi tehdä MITÄ tahansa, vaikka kusta päälle jos se siitä on kiinni, mutta mikään ei kelpaa. Ei pukeutuminen, sitominen, kakkonen, poskihoito...

Meillä oli noin joskus. Kyse oli vaan siitä että toiselle riitti kerta viikossa ja toiselle olis riittänyt 2-3 kertaa viikossa. Ja mitä enempi tein aloitteita niin sitä vähemmän mies halusi. Varmaan se oli tavallaan vähän niin että tuli paineitakin kun nainen olis ollut aktiivisempi ja se vei innostusta asiaan entisestään. Sitten kun jaksoin odottaa että mies teki aloitteen niin kaikki meni hyvin. Kai niiden miesten pitää ainakin joskus päästä olemaan se "saalistaja".

Nyt tilanne on ihan toisinpäin. Mä olen arjesta väsynyt ja mulle riittäis vaikka kerran kuussa. Tuntuu että mies tahtois koko ajan. Vaikka kai sillä on edelleen se kerta viikkoon tahti. Mä en jaksa tehdä aloitteita koskaan ja ajatuskin seksistä tuntuu kauhean vaivalloiselta. Illalla väsyttää aina liikaa.

Mutta ehkä me jossain vaiheessa päästään samaan rytmiin.

Meillä runkataan kumpikin salaa. Voi huoh! Ei haluta siis toisiamme, mutta muuten halutaan paljonkin. Et voihan helvetin perkele, et suhde on paska! Muuten menee ihan okei, mut se seksi :(

Sinä et kiihota miestä tarpeeksi. En ymmärrä miksi tätä faktaa ei voi muka sanoa ääneen? Tilanne voi muuttua tai olla muuttumatta, mutta tällä hetkellä se on tuo.

Selkeästi näkee että porukoilla on suomimiehet. Kun valitsee miehen etelämmästä, niin nainen ei voi kuin nauttia ja vikistä siinä kyydissä. Ei olla kyllä kumpikaan haluttomia.

Nimim. Onnellisesti naimisissa turkkilainen namin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja paha ämmä;30647828:
Sinä et kiihota miestä tarpeeksi. En ymmärrä miksi tätä faktaa ei voi muka sanoa ääneen? Tilanne voi muuttua tai olla muuttumatta, mutta tällä hetkellä se on tuo.

Kannattaa olla parisuhteessa miehen kanssa, joka kiihottuu naisestaan. Jos ei seksi toimi mies vaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja paha ämmä;30647828:

Sittenhän meitä on kaksi, nimittäin minua loukkaava mies ei kiihota minua. Enemmänkin inhottaa.

[QUOTE="Mira";30647954]Miten on muuten mahdollista, että kumppani ei kiihota? Itsehän sen kumppanin kanssa on parisuhteeseen menty omasta tahdosta.[/QUOTE]

Sulla ei ole kokemusta pitkistä suhteista? Ihmiset muuttuu, alkuihastus katoaa, tulee arki, lapset ja väsymys, kasvetaan et suuntiin, toinen muuttuu enemmän kuin toinen.... onhan näitä tarinoita vaikka kuinka.

[QUOTE="Mira";30647954]Miten on muuten mahdollista, että kumppani ei kiihota? Itsehän sen kumppanin kanssa on parisuhteeseen menty omasta tahdosta.[/QUOTE]

Intohimo ei säily kuin pari vuotta liitossa.

Yhteistyössä