A
ap
Vieras
Vaikka monet täällä ovat näköjään olleet eri mieltä, minustakin vakituisessa suhteessa saa olettaa saavansa edes kohtuullisen seksuaalisen tyydytyksen. Lähes kaikissa suhteissa toinen on aina se halukkaampi ja toinen vähemmän. Silti yleensä löydetään se kompromissi jonka kanssa molemmat voivat elää. Eikä sen tarvitse olla mikään sitova sopimus tyyliin "aina kaksi kertaa viikossa tai muuten sakkoja" vaan yleinen ajatus siitä että jos toinen tuntuu kovasti haluavan niin jotain tapahtuu kohtuullisen ajan kuluessa.
Nyt teillä näyttää minusta siltä että mies ei näe sinun (seksuaalista) hyvinvointiasi mitenkään tärkeänä koska hänen omat estonsa ovat suuremmat kuin halu pitää sinua hyvänä. Siksi hän ei myöskään halua nähdä seksuaalisuuden tärkeyttä suhteessa ja vertaa suhdettanne joihinkin kuviteltuihin muihin suhteisiin joissa ei niissäkään kuulemma ole kovin usein seksiä.
Itse näen asian niin, että parisuhteen noin pääsääntöisesti erottaa muista suhteista siihen sisältyvä intiimi suhde osapuolten välillä. Jos ja kun ei haluta, että toinen kävisi vieraissakaan, parisuhteeseen sisältyy oletus jonkinlaisesta seksuaalisesta kanssakäymisestä. Kompromissi ei ole, ettei toinen anna koskaan koska ei halua antaa koskaan. Kärjistetysti, jos toinen haluaisi joka päivä ja toinen ei koskaan eikö kompromissi olisi 3-4 pv viikossa? Jos _pari_suhteeseen ryhtyy, mielestäni hyväksyy tietyt raamit kuten sen, että seksuaalinen kanssakäyminen on suhteen osa.
Saattaa todella olla niin, ettei mies pidä seksuaalisuutta ylipäätään suhteessa yhtä tärkeänä kuin minä. Kaipa se on melko ilmeistäkin. Olen silti tehnyt selväksi, etten halua elää seksittömässä suhteessa, ja parisuhteeseen ryhdyttäessä oletus toisen sitoutumisesta seksittömään loppuelämään on täysin epärealistinen ja kohtuuton. En todellakaan edellytä täydellistä tai erityisen loisteliasta seksielämää. Kuten todettu, suhteessa on muita hyviä puolia, jotka painavat vaakupissa enemmän kuin seksielämän puutteet. Seksielämän täydellinen puuttuminen alkaa kuitenkin jo lähennellä tilannetta, horjuttaa suhteen käsitettä. Vaikka mies ei muuten ole itsekäs, päin vastoin, tällä osa-alueella koen hänen päätönsensä/käytöksensä itsekkääksi, sillä mies laittaa omat estonsa ja ongelmansa täysin suhteen (yhteinen asia) edelle.
Tottakai mies tajuaa, että tämä "seksisirkus" tai enemmänkin seksin puute häiritsee minua. Tämähän on sanottu ääneen molempien taholta. Voi olla että se miestä stressaakin, todennäköisesti. Ymmärrän, ettei se helpota hänen oloaan, vaan hän saattaa niiden pohjalta luoda itse itselleen paineita.
Ongelmaa pahentaa, että mies ei todella kieltäydy pelkästä yhdynnästä vaan kaikesta muustakin, jossei ole ns. hyvä päivä. Olen pyytänyt, että jos häntä ei huvita / ei seiso useiden yritystenkään jälkeen, eikö hän voisi käyttää käsiään tai suutaan. Olenkin jo aiemmissa viesteissäni tuonut esiin, ettei suuseksi tule kyseeseen, eikä mies suostu sitä edes kokeilemaan. En tiedä miksi. Vastaus on ollut jotakin epämääräistä, väittää tältäkin osin että haluaisi tulevaisuudessa tehdä sitä. Suostuu nykyään hieromaan vähän aikaa, mutta valittaa usein jo muutaman minuutin jälkeen huonoa asentoa, käden väsymistä tms. Kyllä naisellakin käsi voi väsyä, mutta latistaa tunnelmaa aika pahasti alkaa valittaa asiasta melkein välittömästi. Asentoa/kättä voi kai vaihtaakin... Aikaisemmin mies ymmärtääkseni masturboi satunnaisesti, nyt on lopettanut sen, koska velttoutta ja lerpahtamista esiintyy kuulemma myös masturboidessa. Yrittää kuulemma säästellä intoa niihin kahdenkeskisiin hetkiin. Luulen ,että mies välttelee läheisyyttä etten vahingossakaan alkaisi ehdotella mitään.
Miehen puheiden perusteella olen päätellyt, ettei hänellä ei ole koskaan ollut kovin kummoista seksielämää. Tästä olen päätellyt, että joko asia ei ole hänelle tärkeää tai hän ei vain tiedä mistä jää paitsi. Toisaalta asioita ei pitäisi yleistää. Vaikka seksi olisi miehelleni yhdentekevää, ei toinen voi päättää toisen puolesta että seksi tulee olemaan kihlatullenikin jatkossa yhdentekevää. Näin tärkeistä asioista olisi keskusteltava. On kyllä keskusteltukin, mutta minulla on tunne, että mies ei kerro jotakin (pelkojaan tms), joko alitajuisesti tai sitten ihan tietoisesti.
Jos yhdyntä onnistuu, mies on kyllä aina saanut orgasmin ja käsittääkseni siitä nauttinutkin. Tämän takia on mielestäni ongelmallista, jos edellisestä orgasmista alkaa olla kuukausia.. Itse en siinä vaiheessa varmaan osaisi sellaista enää edes kaivata.
Viimeksi muokattu: