Miehen isä ei suostu muuttamaan meiltä pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miniä"

Vieras
Avioeron takia muutti meille, koska tämä meidän asunto on hänen rakentamansa (ja möi sen meille aiemmin). Hänellä on pienimuotoista yritystoimintaa ja siksi tarvitsi tällaisen tilan, on puhunut että vielä vuoden pyörittäisi yritystä. Sitten jää eläkkeelle.
Olen yrittänyt auttaa uuden kämpän etsinnässä,mutta mikään ei kelpaa......Ei siis mikään! Liian kallis,liian kaukana,liian iso jne....No tottakai niin on,koska meillä on isot hyvät tilat ja hän saa majailla täällä melkein ilmaiseksi! Ruokansa ostaa kyllä ja maksaa kaikki (myös meidän) sähkölaskun.
Ollaan tästä tapeltu miehen kanssa oikein kunnolla,kun minä en vaan pysty elämään niin että yhtäkkiä appiukko seisoo selän takana! kerran jouduin juoksemaan hämmentämään ruokaa hellalle todella vähissä vaatteissa niin appiukko pelmahti paikalle......On peruutelölut autoillaan mm.kasvimaani ja pihapatsaiden yli,jos jotain hajoo niin ei edes pahoittele....Tuntuu tahalliselta. Hänellä on siis erillinen tila omassa käytössään,ei olla ihan samoissa tiloissa sentään.
Minulla on itselläni yritystoimintaa myös ja siirtelin firman ajoneuvoja riviin pihaan sellaisen paikkaan jossa ne eivät ole kenekään tiellä. Kävin asioilla niin sillä välin oli appiukko ajanut oman rottelonsa samaan sievään riviin niin että loppuja ajoneuvoja en saanut siirrettyä enää....Kiusa se on pienikin kiusa näköjään :(

Pointti on ilmeisesti se,että kun itse erosi (ja tämän piti olla heidän loppuelämän kotinsa,todella vaivalla rakennettu upea paikka),niin ilmeisesti se ahdistaa ja jos saa meidän onnea (tai minun onnea) vähän häiriköityä niin se helpottaa hänen omaa oloaan....
Myönnän,että tätä tilaa ei olisi pitänyt ostaa,ja vasta vuoden päästä voidaan verojen takia myydä...Mutta olen kyllä valmis myymään,että päästään tuosta vanhasta käävästä eroon!!

Mies on sitä mieltä että koska isä on niin vanha jo,saa asua tässä,niin paljon ei vaivaa ole....(ihanaa kun lapset saavat seurata papan yhdenillanjuttuja kun on joka kuukausi eri nainen pihassa..). Jos huomautan asiasta,tulee riitaa.

Oma oloni on ahdistunut,kun kesken romanttisen illan appiukko tulee´kylään´. Tämä ei voi olla minun elämääni oikeasti :(

siis jos se on teidän omistuksessa niin häätöhän se on, tai poliisit paikalle. onhan se paha jos ei suostu lähtemään jos pyydetään. heitä sen tavarat pihalle? vaihdata lukot?

[QUOTE="vieras";23762189]Huh, en kestäisi tuollaista tilannetta. Tekisin miehelle selväksi että jos ei saa isäänsä muuttamaan pois niin sitten muutan minä.[/QUOTE]

Jotain tällaista minäkin mietin.
Pitäisihän sen olla yhteinen päätös antaa appiukon jäädä asumaan teidän luokse.
Ja selvät säännöt toisten tiloihin tulemiselle siksi aikaa kun appiukko asuu teidän luona. Sopikaa selvästi autopaikoista ja kaikesta.

että sun pitää hakea häätäpäätös käräjäoikeudelta jos appes siellä virallisesti asuu. Ketään ei noin vain voi pihalle heittää, jos ei muuta asuntoa ole.

Sun miehes on avain tähän ongelmaan, jos ei suostu näkemään asiaa sun kannalta niin teillä on jo niin iso ongelma että appi on vaan osa sitä.

Ei se niin helppoa olisi jättää omaa miestä jonkun ukon takia. Että turhaa ehdotella tuollaisia. Eikä se mitään helppoa ole heittää lähisukulaisen kamoja pihalle.

Kyllä minä vaan suosittelisin jaksamaan vielä sen aikaa kun ukkeli siellä käppäilee. Ei kerta ole edes samoissa huoneissa!vHän on sentään lähisukulainen.

Kukaan eukko täällä ei ilahtuisi jos oma äiti pyydettäisin heittämään pellolle, eikä sellaisesta tykkää tuon ukkelin poikakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt;23762336:
Ei se niin helppoa olisi jättää omaa miestä jonkun ukon takia. Että turhaa ehdotella tuollaisia. Eikä se mitään helppoa ole heittää lähisukulaisen kamoja pihalle.

Kyllä minä vaan suosittelisin jaksamaan vielä sen aikaa kun ukkeli siellä käppäilee. Ei kerta ole edes samoissa huoneissa!vHän on sentään lähisukulainen.

Kukaan eukko täällä ei ilahtuisi jos oma äiti pyydettäisin heittämään pellolle, eikä sellaisesta tykkää tuon ukkelin poikakaan.

Peesi, laita aita sen puutarhas ympärille ja lukot kiinni, ei se nyt niin vaikeaa ole.

meidän perheessä olisi täysin selvä että meidän talossa asuu juuri ne henkilöt jotka me KAIKKI sinne hyväksytään. Ja tästä ei todellakaan tehtäisi mitään ongelmaa, onhan tämä MEIDÄN koti ja yhdessä siitä määrätään.

Eli appi muuttaisi muualle ilman draamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23762347:
meidän perheessä olisi täysin selvä että meidän talossa asuu juuri ne henkilöt jotka me KAIKKI sinne hyväksytään. Ja tästä ei todellakaan tehtäisi mitään ongelmaa, onhan tämä MEIDÄN koti ja yhdessä siitä määrätään.

Eli appi muuttaisi muualle ilman draamaa.

No kerroppa kuinka se appi sinne muualle muuttaisi ilman raamaa, kun appi ei kerran suostu muuttamaan?

[QUOTE="vieras";23762353]No kerroppa kuinka se appi sinne muualle muuttaisi ilman raamaa, kun appi ei kerran suostu muuttamaan?[/QUOTE]

Mies pyytäisi muuttamaan.

Jos ei suostu, käräjäoikeudelta häätöpäätös ja virallista tietä ulos.

Mikä ongelma tässä on? Ei siinä tarvi riidellä, hoitaa vaan hommat.

Mä aloin etsiä asuntoaja sanoin miehelle, etten mä pysty täällä olemaan kun hänen vanhempansa eivät anna mitään yksityisyyttä. Ensin asuttiin niin että meillä oli käytännössä omana tilana vain makuuhuone, ja sinnekin varsinkin anoppi tunki jatkuvasti. Periaattessa meillä oli oma puoli talosta, ja tilat olisi voinut järjestää niin, ettei anoppi olisi ollut kaikkea hereilläoloaikaansa "meidän" puolella, mutta miestä ei häirinnyt eikä anoppia varsinkaan... Keittiötä ei meidän puolella ollut. Alunperin tässä talossa asuivat miehen vanhemmat ja miehen isovanhemmat, mutta isovanhempien muutettua pois toiselta puolelta purettiin keittiö ja miehen vanhemmat ottivat luonnollisesti kaikki tilat käyttöön.

Lopulta mies rakensi meille oman keittiön ja otettiin toinen puoli ihan omaan käyttöön, niin kuin se aikoinaan oli miehen isovanhemmilla, ovi tuossa on edelleen miehen vanhempien puolelle, mutta laitoin siihen yhden huonekalun eteen ;)

Jos kestät appea vielä teillä niin laita ovi teidän tiloihin lukkoon jos mahdollista (lukon asentaminen oveen ei ole sio juttu, jos sellaista ei vielä ole), niin ettei hän pysty tuosta vain pöllähtämään paikalle. Tai sitten voit sanoa miehelle, että saa päättää jääkö asumaan isänsä vain sun kanssa. Mä tiedän kokemuksesta, että on todella inhottavaa kun joku vieras tulee koputtelemaan makuuhuoneen oveen ja tunkee sinne koputtamatta kastelemaan kukkia, ja kun yhtään ei voi kulkea kotona vähissä vaatteissa jos ei halua vilautella sukulaisille...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23762361:
Mies pyytäisi muuttamaan.

Jos ei suostu, käräjäoikeudelta häätöpäätös ja virallista tietä ulos.

Mikä ongelma tässä on? Ei siinä tarvi riidellä, hoitaa vaan hommat.

Mun mielestä tuo kyllä on jo melkoista raamaa ja farssia jos tarvitaan häätömääräyksiä omalle isälle!

[QUOTE="vieras";23762375]Mun mielestä tuo kyllä on jo melkoista raamaa ja farssia jos tarvitaan häätömääräyksiä omalle isälle![/QUOTE]

Sun mielestä saa olla mitä hyvänsä, mä en koe tuollaista mitenkään farssiksi. Jos ei aikuinen ihminen puhettä ymmärrä niin virallista tietä edetään, ilman draamaa. Ihan rauhallisissa merkeissä. Ilmeisesti et tätä ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23762381:
Sun mielestä saa olla mitä hyvänsä, mä en koe tuollaista mitenkään farssiksi. Jos ei aikuinen ihminen puhettä ymmärrä niin virallista tietä edetään, ilman draamaa. Ihan rauhallisissa merkeissä. Ilmeisesti et tätä ymmärrä.

Ihan rauhallisissa merkeissä apen tuosta pistin mustanmaijan peräkoppiin kun ei muuten ymmärtänyt lähteä, tulee varmaan ensviikonloppuna lapsen synttäreille ja sitten elämä onkin mallillaan, ihan ilman raamaa, jep jep...

[QUOTE="vieras";23762375]Mun mielestä tuo kyllä on jo melkoista raamaa ja farssia jos tarvitaan häätömääräyksiä omalle isälle![/QUOTE]

sä voit huutaa, heitellä astioita, itkeä ja riidellä maailman tappiin asti saamatta tulosta tai hoitaa asiat virallisesti, siistitsti ja niin että tulos on taattu.

Oma valinta kunpi on se suurempi draama ja farssi :D

Varmaan appiukkojotenkin pelkää yksinäisyyttä, kun on tottunut asumaan kauan jonkun muun kanssa. Oman perheen kanssa. Ei läheltä löytyisi mitään "vaarinmökkiä"?
Meille on tulossa samankaltainen tilanne. Ollaan muuttamassa isompaan paikkaan, ja anoppi haluaisi muuttaa lähelle - jopa samaan pihapiiriin, koska häntä pelottaa ja tylsistyttää asua pikku yksiössä eri paikkakunnalla, josta ei edes tunne kunnolla ketään. Samaan taloon emme häntä halua, mutta eipä meillä ole rahaa rakentaa mummonmökkiä pihan perille. Vähän jännittää, että miten käy.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt;23762336:

No mä en jättäisi ukkoani, muuttaisin vain muualle asumaan. Ajatuskin omasta appiukosta/anopista/äidistä... nurkissa pyörimässä puistattaa.

Yhteistyössä