miehen kaksinaismoraali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäluuloinen ja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäluuloinen ja epätietoinen

Vieras
Onkohan muut törmänneet vastaavaan: Minun mieheni on sanonut ettei haluaisi minulla olevan miespuolisia ystäviä (tällä hetkellä ei tosin olekaan, mitä nyt muutamia hyvänpäivän tuttuja). Johtuu kuulemma siitä, että miehet haluaisi kuitenkin vaan sänkyyn minun kanssani.

No, miehellä on sitten kuitenkin itsellä naispuolisia ystäviä, jopa pari sellaista joiden kanssa on harrastanut seksiä (ei meidän suhteen aikana tosin, ei siis ole ainakaan tietääkseni pettänyt minua). Nuo pari naista ovat sellaisia kevytkenkäisempiä tapauksia (olen tavannut molemmat pari kertaa), joten hieman epäilyttää päästää miestä yksin heidän kanssaan. Haluaisin luottaa mieheeni mutta on se vähän vaikeaa kun kyse on vanhoista panoista. Minulla on epämukavaa olla noiden naisten seurassa.

Kävimme sitten jokin aika sitten keskustelun, jossa sanoin että mielestäni on mieheltäni hyvin kaksinaismoralistista sanoa ettei minulla saisi olla miespuolisia ystäviä jos hänellä saa olla naispuolisia, ja varsinkin vielä sellaisia joiden kanssa on ollut seksisuhde. Jonkinmoinen tappeluhan siitä sukeutui, ja hän sanoi ettei sitten pidä enää yhteyttä heihin jos se on niin kamalaa.

Jonkin aikaa hän pitikin sanansa, mutta sittemmin on alkanut taas soitella toiselle näistä naisista. Ei nyt kovin usein, mutta kuitenkin kun väitti ettei enää ole yhteydessä on nyt sitten pettänyt sanansa. Ja mistä tiedän, no siitä että koska olen valitettavasti hiukan epäluuloinen ja mustasukkainen olen toisinani tarkastanut miehen puhelutiedot kännykästä. Nyt tilanne on mielestäni siis pahempi kuin alkujaan, koska mies pitää yhteyttä selkäni takana eikä kerro asiasta minulle.

Mietinkin, että olenko turhaan mustasukkainen? Miten muut suhtautuisitte? Toisaalta ymmärrän että kai he nyt voivat olla kavereita ja mies siis ehkä tappelua välttääkseen tai minun tunteitani säästäkseen ei kerro että on toisinaan yhteydessä tähän naiseen, mutta toisaalta mietin että ehkä minulla olikin syytä epäillä häntä kun hän nyt näin selkäni takana toimii.

Joka tapauksessa mieheni ajatus siitä ettei minulla saisi olla miespuolisia kavereita on epäreilu. siksi minäkin hänen kavereistaan alunperin huomautin...

Helppohan se on aina itselleen sallia yhtä sun toista, vaikkei sitä kumppanilleen sallisikaan. Mahtaa olla melkoinen mies muuten, että viitsit moista kaksinaismoralistista paskiaista katsella.

Petturithan ovat itse usein kaikein mustasukkaisimpia. Veda omat johtopaatoksesi. Yleensa onnelisesti parisuhteessa olevat miehet eivat soittele salaa entisille morsmaikuilleen.

Miehen itsetunnossa on puutteita, jos hän haluaa kieltää ystävyyssuhteet miespuolisiin. Se kertoo vain hänen omista puutteistaan. Ei siihen sitä tarvita, että hän menee tekojen tasolle.

Sinulla on ilmeisesti teistä kahdesta vahvempi itsetunto, jos et anna valtaa mustasukkaisuudelle. Äläkä nyt anna miehen sitä horjuttaa!

Tuossa tapauksessa pitäisin minäkin pahana sitä, että mies on noin helposti valmis toimimaan selkäsi takana. On siinäkin jätkä!

Heitä pellolle tuo on täysin loputon ongelma jos se pääsee alkamaan ja sitten heti välittömästi on tuollaiset seuraukset.

Olen itse seurustellut kaksinaismoralistin kanssa, ja nuo jutut van pahenevat vuosien varrella, kohta hän väittää sittten että " asiasta ei ole koskaan mitään puhunutkaan"
ja kun ilmaiset hänelle että hän on jäänyt kiinni niin syyttää seuraavaksi sinua että on muka sinun puhelimesta löytänyt miehiä, ja sinut on "nähty" itse teossa jne.

Paskiaiset ei keinoa kaihda kun heillä on vain se agenda että nainen kykkyyn ja itsellä pitää olla naiskavereita pönkittämässä itsetuntoa: MInä olen pannut tuota, ja tuota, ja tuota, ja tuota. Ja vaimo on kotona minä olen pannut sitäkin.

Ja mitä enemmän pettää sitä enemmän on itse mustis sun miehistäsi.

Ne mitään sun miehen kavereita ole, ne on jotain vakipanoja, joiden kanssa voi välillä harrastella sexiä kun oma muija ei jaksa innostaa. Miksi muuten salassa soittelisi ja puuhailisi?
Ja tosiaan, ne joilla on itsellään jotain salattavaa, ovat kaikkein mustasukkaisimpia.

Toiseks edellinen tässä, siis

Minun mielestä ei voi pitää varmana että mies on pettänyt nussimall anaisia juuri vastikään, koska sitä ei voi tietää mistään. Eli apn on ehkä turha niin mennä miehelle väittämään.
Mun mielestä kuitenkin pellolle potkaisemiseen riittää valehtelu.
Aivan sama miksi valehtelee, ja mitä. Kertoo siitä että kunnioitus puuttuu TÄYDELLISESTI ap-ta kohtaan, koska vain silloin ihminen jauhaa potaskaa ja valehtelee, kun ei jaksa eikä viitsi ottaa suhdettaan tosissaan. Kaikki tietää mihin valehtelu parisuhteessa johtaa. se kostautuu.

En yleensä kannata ehdottomuutta parisuhteessa, mutta olet jo tosi asiallisesti käynyt juttua läpi ja käyttäytynyt kuten aikuinen ihminen mitä taas miehesi ei nyt näytä olevan. Etteikö ystäviä saisi olla erilaisia, vaan sen säännön pitää koskea molempia osapuolia ja miehesi ei näytä ajattelevan asiaa sinun kantilta ollenkaan.

Koska miehesi on tässä asiassa itsekäs ja yksipuolinen kohtele häntä sen mukaan, koska muuten saatte puhella samasta ongelmasta lopun ikäänne. Laadi ehdot! Ilmoitat, että olet nyt pitänyt yhteyttä omiin miespuolisiin kavereihisi ja pelaat sen vuoksi avointa peliä eli jos miehesi kerran tykkää luuhata naiskavereittensa kanssa niin sinä myöskin aiot nauttia omistasi. Kukaan ei kiellä vähän liioittelemasta, miten olettekin jo alustavasti sopineet ystävyyspiknikistä kesäkuussa ja ehkä otatte omat puolisot mukaan mutta äh, kivempaa olla ihan vaan ystävien kesken vapaasti.

Silloin kun ihminen ei ota vastaan mitä sinä sanot ja ehdotat on pakko miettiä mikä kieli ja ilmaisu menisi parhaiten perille.Vähän kuin olisi vieraassa maassa ja olisi pakko miettiä miten sen kaffen saisi ostettua ymmärrettävästi.

Jos mies ei pidä siitä, että sinulla on miespuolisia ystäviä sillä verukkeella, että saattaisit pettää heidän kanssaan, niin hän siinä samalla paljastaa omien ystävyyssuhteidensakin olevan muulla kuin pelkällä platonisella pohjalla. Jos hän ei pysty pelkkään ystävyyteen vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin eipä hän usko sitä muiltakaan miehiltä tai sinulta.

Kiitos hyvistä kommenteista. Varsinkin samaa mieltä olin siitä, että en siis pettämisestä miestäni syytäkään, vaan nimenomaan tuosta että hän söi sanansa siitä ettei pidä yhteyttä enää tuohon naiseen. Miehelläni tuntuu olevan aika yksinkertainen tapa ajatella, ensin hän siis ei pitänytkään yhteyttä kun sanoi sen lopettavansa, mutta kun riidasta oli kulunut aikaa hän kai ajatteli että tuo lupaus ei enää päde. Nyt hän luultavasti väittäisikin ettei ikinä luvannut lopettaa yhteydenpitoa ikuisiksi ajoiksi...

Vähän sama juttu tuntuu olevan muissakin asioissa, lopetti mm. tupakanpolton kun en siitä pitänyt. Jonkun ajan päästä sitten alkoi polttamaan yhden silloin, toisen tällöin, sitten joka viikonloppu, sitten viikollakin kun työssä stressaa niin että on saatava nikotiinia, ja nyt hän siis taas polttaa ihan päivittäin.

Otin muuten asian tuohon naiseen liittyen esille tänään hieman sivuraiteita, miehelläni ja tuolla naisella on nimittäin ollut yhteinen harrastus ja mieheni on kohta menossa viikonlopuksi tämän harrastuksen pariin (leirityyppinen reissu tiedossa). Kyselin sitten että ketäs muita tuttuja sinne lähtee, ja lopulta että onkohan tämä nainen lähdössä? Lähinnä siksi että mieheni paljastaisi itse että on ollut yhteydessä, ja niinhän hän tekikin. Sanoi ettei nainen ole sinne menossa, mistä tietysti tiesin että ovat jutelleet asiasta (toki tiesin jo aiemmin kun tarkistin ne puhelutiedot...). Mies vaan lisäsi heti perään huolettomasti että on yhden kerran naiselle soittanut juuri siksi että piti kysyä leirin hinnasta ja ajankohdasta yms., nainen kun on ennenkin siellä käynyt ja tietää siis.

En tuossa vaiheessa jaksanut alkaa riitelemään siitä että mies on siis yhteydessä naiseen vaikka lupasi ettei enää ole ja on näin valehdellut ja toiminut selkäni takana. Mies olisi kuitenkin vaan väittänyt kuten aiemmin jo sanoin, ettei luvannut ikuisesti olla puhumatta naiselle, tai että kyseessä oli tärkeä ja asiallinen puhelu.

Että tällaisessa tilanteessa. Ehkä sitä pitää jo antaa periksi kun tuntuu tuo käytös olevan ihan toistuva kaava...

Säilytä nyt ap. edes rippeet naisen ylpeydestäsi!! Olet aivan pelkkä ovimatto, kas kun et seiso sängyn vieressä ojentamassa kosteuspyyhettä miehelles ja tälle "ystävälle"pettämisen jälkeen. Harmittaa vietävästi että meissä naisissa on aina vain sinun kaltaisiasi joita voi viedä kuin litran mittaa.

Uskotko ihan oikeasti noihin omiin vakuutteluihisi? Siis jos miehesi lähtee viikonlopuksi entisen panonsa kanssa, ja on juuri sinulle itse suoraan sanonut mitä mies naisystävästä ajattelee (kun siis kielsi ystävämiehet sinulta) ja sinä vielä olet sitä mieltä että hän on sinulle uskollinen? Päivää ja näkemiin sanon minä.

On naisia jotka haluaa elää jossain harhakuvitelmassa että on miehelle kuitenkin tärkeämpi kuin joku pano. Se on itsensä pettämistä, mutta myös takertumista.

Kunnon ravistus yläpäähän, vaatteet matkalaukkuun ja menoksi. Kumpi tahansa. Mutta jos tuollasesta tykkää ei kai siinä pahaakaan ole, kunhan ei sitten ala haukkumaan sitä miestä selän takana.

On se jännä juttu, kun mies valehtee koko ajan, kumma ettei sekoa jo noihin juttuihinsa. Et on ihan soittanut naiselle kysyäkseen että onko lähdössä leirille? Siis kaiken kertoo päin naamaa. Mä lähtisin katsomaan mitä mies tekee ja kenen kanssa? leirillä? Anna sitten vaan periksi. Mitäpä tuosta, jos ei liikuta tuollainen käytös. Ja voit olla hyvillä mielin kotonasi ja mies saa huseerata missä vaan. Onnenpoika on...

Periksi antamisella tarkoitin että josko antaisin periksi tämän suhteen kanssa. Eli nimenomaan lähtisin.

En ole takertumassa, tuntuu vaan pahalta lähteä suhteesta pois jos ei ole varmuutta. Jos ei mies petäkään, enhän minä voi sitä varmuudella tietää. Ovat siis joskus harrastaneet seksiä kun ovat molemmat olleet vapaita, mutta koskaan eivät ole seurustelleet yhdessä. Jos mieheni on luotettava hän on nyt vain kaveriväleissä naiseen, jos taas ei, hän pettää minua naisen kanssa.

Tiedän että ihan kavereina viettivät aika paljon aikaa yhdessä kun olivat vapailla markkinoilla (ja tosiaan joskus ovat siis sänkyynkin "eksyneet"). Siinä mielessä siis voi olla ymmärrettävää että mies haluaisi säilyttää ystävyyden. On kai monillakin esim. ystävyyssuuhde exäänsä, mutta eivät silti enää hänen kanssaan seksiä harrastaisi...

Mutta toisaalta jos sänkyyn on eksytty en tiedä josko sitä tapahtuu nyt kun olemme suhteessa. Kun ei ole pitäviä todisteita on vaikea sanoa onko turhaan vain epäluuloinen.

Kaikkea ei voi saada. Kun alkaa vakituiseen suhteeseen, on kanssakayntia entisten heilojen ja hoitojen kanssa vahennettava tai kokonaan lopetettava. Turha makattaa etta taa on vapaa maa ja olen aikuinen ihminen ja mulla saa olla ystavia toisestakin sukupuolesta, mitas siita vaikka olisinkin muinoin harrastanut seksia niitten kanssa. Seksiin perustuvat suhteet ei voi jatkua kun seurustellaan vakavasti, vaikka seksia ei juuri talla hetkella entisten kanssa olekaan. Fiksut ihmiset tajuaa sen sanomattakin, sitten on noita vahemman fiksuja joille se pitaa vaantaa rautalangasta. Sellasten kanssa seurustelu on lahinna arsyttavaa ajanhukkaa.

Se ettei mies yhtaan luota sinuun kertoo kylla myos paljon hanen ajatusmaailmastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ystavia:
Seksiin perustuvat suhteet ei voi jatkua kun seurustellaan vakavasti, vaikka seksia ei juuri talla hetkella entisten kanssa olekaan.

Mitenkäs sitten määritellään seksiin perustuva suhde? Jos miehellä on naispuolinen kaveri jonka kanssa ovat olleet ystäviä vuosikaudet, ja sitten kerran kännissä harrastaneet seksiä, niin pitääkö tämä ystävyyssuhde lopettaa kun alkaa seurustella?

En todellakaan haluaisi mieheni olevan yhteydessä seksikavereihinsa, tai edes exiin kun ei lapsiakaan heidän kanssa ole, mutta miten sitten todellakin ne kaverit jotka ovat toista sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsetunto:
Miehen itsetunnossa on puutteita, jos hän haluaa kieltää ystävyyssuhteet miespuolisiin. Se kertoo vain hänen omista puutteistaan. Ei siihen sitä tarvita, että hän menee tekojen tasolle.

Sinulla on ilmeisesti teistä kahdesta vahvempi itsetunto, jos et anna valtaa mustasukkaisuudelle. Äläkä nyt anna miehen sitä horjuttaa!

Samaa minäkin mietin, olen itse seurustellut miehen kanssa jolla nimenomaan oli itsetunnon kanssa ongelmia, hän kun oli hieman ylipainoinen. Minä taas hoikka ja mukavannäköinen nainen, niin mies sitten pelkäsi että minä petän... Ehkä alkuperäisen kirjoittajan miehellä on samanlaisia tunteita?

Itselläni oli miespuolisia ystäviä, mutta kun heidän kanssaan kävin joskus kahvilla niin se oli todellakin kahvillakäyntiä, ei seksin harrastamista. Miksei miehellä siis voisi olla naispuolinen ystävä ilman että harrastavat seksiä? Jos ovatkin joskus maanneet yhdessä niin ehkä se on tosiaan ollut vain kännipano kun molemmat ovat olleet vapaita. Eihän se nykyiseen suhteeseen kuulu...

Ikävää on tosin tuo, että mies ei yhteydenotoistaan tuohon naiseen kerro. Jos kertoisi avoimesti soittaneensa kaverilleen (tai soittaisi tyttöystävänsä läsnäollessa), ei tarvitsisi miettiä onko kyseessä salailu ja pettäminen vai onko kyse vain siitä että nainen on vaikkapa sattunut soittamaan miehelle kun mies ei ole kotona ja kotiin tultuaan mies ei ole muistanut tästä tyttöystävälleen kertoa. Tiedä sitten.

Ikävää vaan kun täällä tuntuu että kaikki epäilevät kaikkia heti pettäjiksi :(

Ehkä elämä on helppoa sirkuksen katsomossa, vaikeampaa on selvitä epäonnistuneesta tempusta yleisön edessä.

Virhetilat, virhetiloissa käyttäytyminen on viesti suhteessa eläville.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ehkä elämä on helppoa sirkuksen katsomossa, vaikeampaa on selvitä epäonnistuneesta tempusta yleisön edessä.

Virhetilat, virhetiloissa käyttäytyminen on viesti suhteessa eläville.

Mielenkiintoinen ajatus, varmaan tosikin. Toisia on helppo arvostella ja jos omalle kohdalle on sattunut huono tyttö-/poikaystävä niin ollaan varmasti helpommin tuomitsemassa muitakin.

Itselläni on miespuolinen ystävä jota oli ensin tyttöjen toimesta nuorempana kohdeltu huonosti koska hän oli ylipainoinen. Todella tyypillistä siis, tytöt eivät halunneet edes tutustua häneen paremmin, tai sitten sai aina kuulla sitä "ollaan vaan kavereita...". Kun hän myöhemmin pudotti painoa ja alkoi treenamaan, naisten mielenkiinto heräsi. Yhtäkkiä oli vaikka kuinka tarjolla varsinkin niitä ulkonäkökeskeisiä barbeja joille ei ennen olisi kelvannut millään. Muutaman kanssa mies alkoi suhteeseen (oli varmaan aluksi kivaa kun sai huomiota), naiset pettivät. Mies katkeroitui enemmän ja enemmän, ja alkoi etsiä keinoja kohdella samantyyppisiä naisia huonosti. Tämä tarkoitti naisten iskemistä, seksin harrastamista, ja pihalle heitämistä pahimmassa tapauksessa viiden euron setelin kera. Joskus aloitti lyhyen suhteen naiseen, petti ja jätti, sekä kostoksi ja ehkä siksikin ettei itse olisi se joka petetään ja jätetään.

Kyseessä on kuitenkin muuten todella mukava ja hyväsydäminen mies, mutta taustalla oli vain niin paljon huonoa kohtelua että tuo oli sitten reaktio. Mies löysi lopulta kunnollisen tyttöystävän, ovat olleet jo yhdessä jo pitkään. Miehellä on kuitenkin vielä taustastaan johtuen taipumusta olla hieman mustasukkainen, pelko pettämisestä on aina taustalla.

Tarkoituksena vain sanoa, että taustoja ja tarinoita on erilaisia, pettämisen syitäkin ja syitä siihen miksi on mustasukkainen. Mistä sitä tietää millainen tausta ap:n miehellä on, ja onko hän tosiaan edes mustasukkainen turhaan? Täällä kuullaan aina vaan se toinen puoli...

Alkuperäinen kirjoittaja pohtiva:
Alkuperäinen kirjoittaja Ystavia:
Seksiin perustuvat suhteet ei voi jatkua kun seurustellaan vakavasti, vaikka seksia ei juuri talla hetkella entisten kanssa olekaan.

Mitenkäs sitten määritellään seksiin perustuva suhde? Jos miehellä on naispuolinen kaveri jonka kanssa ovat olleet ystäviä vuosikaudet, ja sitten kerran kännissä harrastaneet seksiä, niin pitääkö tämä ystävyyssuhde lopettaa kun alkaa seurustella?

En todellakaan haluaisi mieheni olevan yhteydessä seksikavereihinsa, tai edes exiin kun ei lapsiakaan heidän kanssa ole, mutta miten sitten todellakin ne kaverit jotka ovat toista sukupuolta.

Hmm "kerran kannissa harrastaneet seksia"

No, miten tuonkin ottaisi. Ovat siis harrastaneet jo seksia humalassa, joten jonkin laatuista vetoa on ollut puolin ja toisin. Ja nyt olisivat siis ystavia edelleen?

Pointtini on kai lahinna se etta todellisten ystavien kanssa ei yleensa harrasteta seksia, olivat he sitten miehia tai naisia. Se on jonkinasteinen tabu. Kun astutaan sen rajan yli etta seksi tulee kuvaan, ollaan jo ihan toisenlaisella kanssakaymisen alueella. Ystavyyden yllapito on silloin uudelle kumppanille kiusallista ja voi luoda ystavyksille kiusauksen verestaa vanhoja muistoja.

Ehka voisin tarkentaa hiukan siten etta jos uusi kumppani tietaa ystavyyden taustat ja hyvaksyy sen jatkumisen, ja hanet esitellaan talle ystavalle, ja kaikki kanssakayminen tapahtuu sen jalkeen kumppanin lasnaollessa, ystavyys voi todennakoisesti jatkua hiertamatta kenenkaan mielta. Mutta yksipuoliset tapaamiset entisten seksikumppaneiden kanssa, joista uusi kumppani jatetaan kylmasti pois tai jotka jopa salataan, eivat todellakaan ennusta suhteelle hyvaa.

Ei minusta kuulosta siltä, että miehesi pettää sinua.
Ymmärrän varsin hyvin tuon, että ollaan kavereita eksän ja nyksän ja kaikkien kesken, meillä homma menee just niin. Älä anna noiden kaikkien puheiden sekottaa sua, sinähän se parhaiten olet teidän parisuhteen asiantuntija!

Tuosta alkuperäisestä kysymyksestä, tiedät itsekin ettei ole reilua olettaa mieheltä ettei sinulla saisi olla miespuolisia kavereita - joten, what can you do.. kai se asia pitää nostaa vaan esiin. Meillä mies on tosiaan myös välillä koittanut sanoa yhtä epäreilusti, etten saisi nin paljon eksiin pitää yhteyttä mut siinäpähän sanokoot. Enemmän kai teidän pitäisi käydä läpi sitä perusajatusta miksi mies ajattelee, ettei sinulla voi olla kavereita jotka eivät kiinnosta sinua seksuaalisesti.

Mut sinuna en tosiaan välittäisi vaikka leiriviikonloppu tulossa jne, ei väliä, jos elätte luottavaisessa rehellisessä parisuhteessa!

Ihan pari tosiasiaa:
- miehesi valehtelee
- miehesi valehtelee

Tämä riittäköön perusteeksi lähteä tuosta suhteesta.
Epärehellisen ihmisen kanssa ei kannata elää, hanki parempi mies. Niitä on.

Yhteistyössä