Miehen käytös, mitä meiltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh, mistä ihmeestä tuollaisen vätyksen olet löytänyt?

Tähän vielä vastattava, että työpaikalta. Olen varoittava esimerkki siitä, ettei työpaikkaromansseihin kannata sortua. Miehen työminän ja vuosien varrella esiin tulleen todellisen minä välinen ero on kuin kuulla ja auringolla. Tai ehkä vielä isompi, sillä nehän sentään kelluvat samassa avaruudessa...

Mies jos haluaa ruokapalvelua, niin ottaa sitetn lapset mukaan raksealle ja vahtii ne samalla. Joko se ruoanlaitto on äidin työ tai sitten se on lastenhoito.
Jos naiset kantaisivat päävastuun rakentamisesta, silti he ottaisivat lapset sinne mukaan.

[QUOTE="sama";22494420]Kolmea VÄÄRÄÄ laatua olevaa ruokaa aamiaiseksi. Rakennusmiehellä pitää olla oikeat eväät, että jaksaa rakentaa YHTEISTÄ taloa YHTEISEKSI kodiksi!![/QUOTE]

Kiitos tästä. Nyt alkoi jo naurattamaan. :D

Mies lähti rakennuksille siivoamaan. Tekee siellä hommia silloin tällöin viikonloppuisin (noin pari kolme päivää kuussa) meidän taloa. Muun ajan siellä on palkatut miehet. Viikonloput ovat siis pääosin miehellä vapaata. Minä hoidan aina perheen kodin- ja lastenhoidon 24/7.

Tänä aamuna olin keittänyt puuron aamiaiseksi, kuten aina. Mies tuli keittiöön mesoamaan, että haluaa kunnon aamiaisen, kun on menossa raksalle. Aloin paistaa pekonia ja munia. Minä idiootti en kuulemma tajua, ettei tykkää pekonista (uusi tieto minulle, oltu yhdessä jo 8 vuotta). Aloin keittää kananmunia, mutta ne ei käy. Haluaa kuulemma leipiä, joita minun pitäisi kunnon naisena hänelle valmiiksi tehdä.

Siinä vaiheessa totesin, että mikäli tarjottu aamiainen ei kelpaa, niin aikuinen ihminen voi tehdä itse leipänsä. Siitä alkoi haukkuminen ja huutaminen. Sitten lähti raivoten työmaalle, "nyt sitten mennään tyhjin vatsoin raskaaseen työhön, kun on niin idiootti, etc. vaimo"...

Itse pysyin ulkoisesti jo lasten takia rauhallisena, mutta nyt on niin helkutin paska olo. Tämä on meillä niin tavallista. Sitten kohta mies soittaa ja pyytää anteeksi ja kaiken pitäisi olla taas ok...

Miten se hitto kehtaa, kun ei itse tikkua laita ristiin minkään ruaanlaiton yms. suhteen?

Sun pitää sanoa miehelles sitten kun ootte kahden että lasten eessä ei saa tuollaista tehdä, eikä kyllä muutenkaan. Lapsiin nimittäin tuollainen käytös vaikuttaa todella pahasti.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää arvostaa että toinen edes tekee aamupalan valmiiksi. Meillä se on nimittäin toisinpäin monesti; minä käytän usein koiran aamulenkillä ja sillä välin mies on laittanut kahvin ja joskus puuron yms. aamupalan valmiiksi. Joskus sitten toisinpäin, riippuu kumpi käyttää koiran.
Sun ei todellakaan tarvitse tehdä monia aamupaloja, jos ei kelpaa niin menköön mies sitten huoltoaseman aamupalalle tai tehköön itse, sinä et oo mikään palvelija. Ei muuta kuin puhut miehellesi ja anna lukea vaikka tämä ketju, jos sillä ymmärtäisi miten törkeästi loukkaa sua!

Sun pitää sanoa miehelles sitten kun ootte kahden että lasten eessä ei saa tuollaista tehdä, eikä kyllä muutenkaan. Lapsiin nimittäin tuollainen käytös vaikuttaa todella pahasti.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää arvostaa että toinen edes tekee aamupalan valmiiksi. Meillä se on nimittäin toisinpäin monesti; minä käytän usein koiran aamulenkillä ja sillä välin mies on laittanut kahvin ja joskus puuron yms. aamupalan valmiiksi. Joskus sitten toisinpäin, riippuu kumpi käyttää koiran.
Sun ei todellakaan tarvitse tehdä monia aamupaloja, jos ei kelpaa niin menköön mies sitten huoltoaseman aamupalalle tai tehköön itse, sinä et oo mikään palvelija. Ei muuta kuin puhut miehellesi ja anna lukea vaikka tämä ketju, jos sillä ymmärtäisi miten törkeästi loukkaa sua!

Ahaa. Että jos ei jaksa tehdä niin lähtee huoltoasemalle aamupalalle. Ihan sama onko muulla perheellä varaa moiseen ulkonasyömiseen. Mutta tärkeintä että mies saa mahan täyteen. muut jotenkin vähempiarvoisia?

Lähtisinköhän tästä tänään ravintolaan syömään ateriat. syököön mies ja lapset jotain. Aivan käsittämätöntä jos nainen käyttäytyisi samoin.

Mutta miehet ja pojat saavat olla itsekkäitä paskiaisia, koska me annamme siihen luvan.

[QUOTE="vieras";22494636]Eikös se ole tämän palstan yksi tarkoitus olla vertaistukena muille? :) Itse olen usein saanut täältä vertaistukea, kun on ketuttanut, väsyttänyt, tms.

Ap:lle, ääliö mies, mutta tajuaa sentään katua.[/QUOTE]

Vain ääliö menee ääliön kanssa naimisiin ja tekee lapsia...

Mies purkaa raivonsa runkkaamiseen.
Kun mies lähtee ovet paukkuen pois ja soittaa hetken kuluttua täysin leppyneenä, on ihan satavarmaa, mitä tämä on edellisen kymmenen minuutin sisällä tehnyt. :D

Eikö vaimo anna seksiä tarpeeksi kotona, kun mies kiukkuaa ja purkaa paineet runkkaamiseen???

Mies purkaa raivonsa runkkaamiseen.
Kun mies lähtee ovet paukkuen pois ja soittaa hetken kuluttua täysin leppyneenä, on ihan satavarmaa, mitä tämä on edellisen kymmenen minuutin sisällä tehnyt. :D

Eikö vaimo anna seksiä tarpeeksi kotona, kun mies kiukkuaa ja purkaa paineet runkkaamiseen???

Pitikö sitä raksalle asti lähteä, olisi hoitanut homman ennen aamupalaa :D kai kotoakin nyt paikka löytyy missä tuon voi tehdä.

No entäpä jos vastineeksi siitä, että toinen tekee teille sitä kämpää, sinä tosiaankin olisit o vaikka edeltävänä iltana kysynyt mitä tahtoisi evääksi, ja onko aaamupalatoiveita.

Onko se oikeasti niin vaikeaa yrittää myös miellyttää joskus sitä toista. Eihän tuo käsittääkseni ole joka-aamuista toimintaa.
Toki en sano, että miehen käytös on oikeutettua, mutta jospa hänkin on asiasta turhautunut, eikä osaa sitä muutoin purkaa kuin tiuskimalla ja rähjäämällä.

Mitä sun mies tekis, jos kerran menisit vaan ja halaisit miestäs, kun alkaa kiukuttelemaan?

Tota noin... Ukollas on pinna kireällä ja paljon stressiä, mikä ei ole ihmekään teidän elämäntilanteessa... oman kodin rakentaminen kesken ja lapsiperheen ainoa elättäjä. Niin kuin sanot, niin soittaa kohta ja pyytää anteeksi. Hyvä kun jaksoit pitää itses rauhallisena :)

Nöppärille. Mun mies työntää mut pois, jos yritän lähestyä kun on kiukkunen. Toi on jotenkin niin vanha vitsi, toi maailmaa syleilevä "halaa kiukuttelijaa"-juttu.
Ja ap:n mies ois varmaan voinut kauniisti sanoa, ettei nyt puuro maita, jaksaisitko väsätä mulle leipiä, jos oli sellanen fiilis, ettei itse jaksais tehdä. Luulisin, että ap:nkin suhtautuminen olisi ollut tässä tapauksessa ymmärtävämpi...

Kirjotit että toi on teillä tuttua kielenkäyttöä. Siihen pitäs saada muutos. Ois paikallaan varmaan jutella asiasta ihan kunnolla. Et sdaa sallia sitä että sua haukutaan ja kohdellaan tuolleen.
Miestä on varmaan risonut lähteä ja hän ehkä kokee rakennusjutut rankkoina ja väsyttävinä ja kokee tekevänsä ne yksin.
Kuulostaa myös siltä että miehesi on jollakin tavalla huomion tarpeessa sinun puolelta. Kokeeko hän ehkä jäävänsdä ulkopuolelle "perheestä" kun sinä olet lasten kanssa koko ajan. Olisiko mahdollista että mies joskus jäisikin lasten kanssa kotiin ja sinä menisit tekemään jotain rakennukselle? Vaihtaminen tekis uutta näkökulmaa asioihin.

Moni sanoo että rakennusaika on raskainta aikaa parisuhteelle. silti ei pidä sallia rumaa kielenkäyttöä ja ottaa haukkuja vastaan. Miehesi kuitenkin soittaa ja pyytää anteeksi. ( mulle tuli mieleen sekin että joskus esim. masennuslääkkeitä syövät saattaa aamusin äristä ennekuin saavat "lääkityksen kuntoon" ja sit on tietty muuten aamuäreitä tapauksia) Jotain järkeä tohon kuitenkin pitäs saada ettei sun tarvii olla loukattuna kotona.

Meillä oli raknnusaika parasta aikaa mitä parisuhteessa on ollut. Oltiin niin poikki molemmat ettei jaksettu riidellä. Tosin oltiin kyllä mietitty jo valmiiksi ennen rakentamista etä mitä sitten kun se riitely joskus alkaa. Me riideltiin sitten vasta kun talo alkoi olla valmis ja tuli aikaa ja voimia riidellä. Siinä vaiheessa riitely oli kuitenkin hallitumpaa. Ja tosiaan , siitä on pidetty kiinni ettei toista lähdetä haukkumaan oman pahan mielen korjaamiseksi.

Kunnobn keskustelu ois paikallaan, ja jos se ei auta niin joku kolmas osapuoli mukaan juttuun. Tosta kun selviitte niin kaikki on aina parempaan päin.
Voimia!

[QUOTE="Iina";22494976]Nöppärille. Mun mies työntää mut pois, jos yritän lähestyä kun on kiukkunen. Toi on jotenkin niin vanha vitsi, toi maailmaa syleilevä "halaa kiukuttelijaa"-juttu.
Ja ap:n mies ois varmaan voinut kauniisti sanoa, ettei nyt puuro maita, jaksaisitko väsätä mulle leipiä, jos oli sellanen fiilis, ettei itse jaksais tehdä. Luulisin, että ap:nkin suhtautuminen olisi ollut tässä tapauksessa ymmärtävämpi...[/QUOTE]

Se vanha vitsi on asia mitä terapeutit ehdottavat lähes järjestään kokeilemaan, siinä sitten voi nähdä onko se vaan jotain huomionhakua ja kiukuttelua, vai oikeasti suttumusta.
Ei sillä olekkaan tarkoitus parantaa maailmaa saati parisuhdetta, se on vaan yksinkertainen keino havannoida toisen tunnetilaa. Luulempa, että kertakokeilu riittää.

Joo, en sanonutkaan, että käytös oli oikeutettua, ehdotin vaan toisenlaista toimintamallia. Jotenkin aina tuntuu, että niiden ukkojen eteen ei tarvi yhtään ahertaa, mutta toisinpäin se pitäisi olla itsestään selvyys.
Esimerkkinä vaikka äitien- ja isänpäivät. Jatkuvasti saa lukea kuinka syöttää miehelle ne kattilat ja pannut, tai jonkun muun lahjan kuin kalliin korun tai muun kalliin lahjan, ja vot, kun tiedustellaan sitä iänpäivälahjaostosta, on se järjestään jotain kalsareita, tai vastaavaa, kuinka monesti ne miehet kertoo syöttävänsä ne kalsari eukolleen jos semmoiset saavat.

Siksi ehdotinkin ennakoivaa toimintaa, koska toinen kuitenkin tekee jotain yhteisen jatkumon eteen.

Yhteistyössä