Uskomatonta - suorastaan pöyristyttävää tekstiä aikuisilta ( ? ) ihmisiltä! Ei voi muuta sanoa...
AP:ta kehoitan varaamaan ajan lastenvalvojalle - hän kyllä tietää kertoa sinulle asioiden oikean laidan. Täältä on turha kysellä mitään, sillä "oikeita tietoja" on ihan yhtä monta, kuin on kommentoijaakin. Itse olen myös yh ja mun ex esim. maksaa 47? ja loput tulee kelasta, eli siihen 139?:n asti. Nämä jutut kun on niin perhekohtaisia, että anna viranomaisten hoitaa, niin pääset vähemmällä stressillä. Sitä varten ne siellä tiskin takana istuu.
Ja ei, mullakaan ei mene baariin tai ylipäänsä alkoholiin nuo rahat vaan yhteiseen kassaan palkan lisäksi, josta maksetaan yhteinen eläminen ja muut menot lapsen kanssa. Ja uskokaa tai äkää, mutta itse en oikeastaan osta itselleni juurikaan koskaan uusia vatteita ( josta äitinikin aina napisee, kun kuljen samat "rytkyt" päällä

), mutta tytölle harva se päivä... Ja meneehän tuon lapsen "henkiseen hyvinvointiinkin" ( esim. teatteri, uimareissut ja muut harrastukset jne ) rahaa, eli meillä ainakin lapsi saa joka sentin ja vielä enemmänkin, mitä hänen "nimissään" mulle tulee. Ja harvapa meistä on lapsensa yksin siittänyt, joten oikeutettuahan sen isänkin on osallistua lapsen / lasten elatukseen. Vanhanaikaista ajattelua, että isän velvollisuudet loppuu, jos ero tulee. Ja miksi äiti on aina se kaiken pahan alku ja juuri? Täällä niin moni tuntuu syyllistävän yh-äitejä, mutta on niitä yh-isiäkin olemassa ja veikkaampa, että samaa kädenvääntöä käydään varmaan useammassa tapauksessa, mutta näistä "pahis"-isistä, jotka "nyhtävät exiltään baarirahat", ei kukaan koskaan puhu mitään. Syyllistäkää siis myös toisinpäin, jos kerran syyllistätte niitä äitejäkin...