Miehen kommentti elatusmaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Omaa tilannettani helpottaa se, että minulla on uusi mies ja olen päättänyt ottaa sen riskin, että muutamme heti yhteen. Se on kuitenkin monelta osin niin paljon yksinkertaisempaa taloudellisesti ja koska mies on lapsille tuttu ja tunnen omat lapseni niin... otan sen riskin tässä kohtaa, että muutamme yhteen heti.

Uusi mies ja silti ex maksaa elatusta. Se on ihan hyvä kauppa kun ajattelee että taloudessa on kaksi maksajaa asumiskuluille ja muille sekä sen lisälsi saat ne elarit joilla lapselle kaiken tarvittavan. eipä jää omaksi osuudeksesi paljon enää.

Just. Tosi terveen kuvan saa lapset elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Itse en halunnut mieheltä elatusmaksuja lainkaan vaikka tienaan vähemmän kuin hän. Olin sitä mieltä että riittää lapsille vain että saavat olla isänsä kanssa. En mä sen rahoja tarvitse maksamaan asumistani.

Oikein. Taidat olla ainoita järkeviä naisia tällä palstalla. Kysymys kuuluukin, mitä oikein teet täällä ***** keskellä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Uusi mies ja silti ex maksaa elatusta. Se on ihan hyvä kauppa kun ajattelee että taloudessa on kaksi maksajaa asumiskuluille ja muille sekä sen lisälsi saat ne elarit joilla lapselle kaiken tarvittavan. eipä jää omaksi osuudeksesi paljon enää.

Eli sinusta siis uuden miehen on maksettava vieraan kakaroista? Ja näin lapsen lasten biologisen isän maksuvelvollisuus päättyy kun ei yhdessä asuta? Siis isyyskin päättyy?

Vai pitääkö lähivanhemman jäädä lopun ikään yksin jotta saa lapselle sen laissa kuuluvan elarin?

kovasti täällä aikaisemmin listattiin asioita joihin ne elarit menee (ruoka, sähkö, vesi, vuokra, kulkeminen..). kyllä sen pitäisi näkyä elareissa jos uusi isä maksaa (puolet ) asumismenoista ja esim auton bensat, joita äiti ja lapsetkin käyttää. muuten siinä käy juuri niin että nuo asiat tulee maksettua kahteen kertaan, eli ex maksaa tyhjästä.

nii no kumpi nyt sitten on velvollinen elättää lapsia (äidin lisäksi), uusi mies vai lasten isä.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en halunnut mieheltä elatusmaksuja lainkaan vaikka tienaan vähemmän kuin hän. Olin sitä mieltä että riittää lapsille vain että saavat olla isänsä kanssa. En mä sen rahoja tarvitse maksamaan asumistani.

Oikein. Taidat olla ainoita järkeviä naisia tällä palstalla. Kysymys kuuluukin, mitä oikein teet täällä ***** keskellä? :)

Onhan tuo fiksua, mutta ei toimi kaikilla.
Kyllä minäkin mieluummin ottaisin lapselleni välittävän, vastuullisen vanhemman kuin 170 euroa.

No, ehkä Päivin lapset olisivat esim. arvostaneet niitä harrastuksia ym. mitä isän elatusmaksuilla olisi voinut kustantaa? Isän seura riittää pienelle lapselle, mutta kun ikää tulee lisää, lapsetkin alkavat kaivata kaikenlaista.

Ainakin vituttais jos ois niin paska lasten isä, että ei haluaisi omien lastensa kuluihin osalistua.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
ja sitäkään en ymmärrä että miksei joku haluaa osallistua lastensa elatukseen? antaa se oma katkeruus mennä sen edellä että lapset saa sen mitä niille kuuluu..se vasta surullista on tässä sopassa. :snotty:

Kyse ei ole siitä etteikö lapset saisi kaikkea tarvitsemaansa ja enemmänkin ero tilanteissa. Vaan siitä että vanhemmilla saattaa olla eri käsitys rahan käytöstä

Eli sinusta siis uuden miehen on maksettava vieraan kakaroista? Ja näin lapsen lasten biologisen isän maksuvelvollisuus päättyy kun ei yhdessä asuta? Siis isyyskin päättyy?

Vai pitääkö lähivanhemman jäädä lopun ikään yksin jotta saa lapselle sen laissa kuuluvan elarin?

kovasti täällä aikaisemmin listattiin asioita joihin ne elarit menee (ruoka, sähkö, vesi, vuokra, kulkeminen..). kyllä sen pitäisi näkyä elareissa jos uusi isä maksaa (puolet ) asumismenoista ja esim auton bensat, joita äiti ja lapsetkin käyttää. muuten siinä käy juuri niin että nuo asiat tulee maksettua kahteen kertaan, eli ex maksaa tyhjästä.

nii no kumpi nyt sitten on velvollinen elättää lapsia (äidin lisäksi), uusi mies vai lasten isä.. :whistle:

sehän määräytyy sen mukaan kuinka paljon lasten isä saa olla lasten kanssa tekemisissä. jos lapset asuvat uuden miehen ja äidin luona 24/7 niin he huolehtikoot myös kaikista juoksevista menoista. isä voi sitten tarpeen tullen osallistu isompiin hankintoihin ja rahoittaa lasten elämää haluamallaan tavalla SUORAAN LAPSELLE!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
ja sitäkään en ymmärrä että miksei joku haluaa osallistua lastensa elatukseen? antaa se oma katkeruus mennä sen edellä että lapset saa sen mitä niille kuuluu..se vasta surullista on tässä sopassa. :snotty:

Kyse ei ole siitä etteikö lapset saisi kaikkea tarvitsemaansa ja enemmänkin ero tilanteissa. Vaan siitä että vanhemmilla saattaa olla eri käsitys rahan käytöstä

ja jotkut voivat nähdä suoraan sen että ne elarit menevätkin äidin (ja uuden miehen ) taskuun eivätkä lapsille. vaikka kuinka suuret elarit maksaisi, ei lapsi saa uusia vaatteita tai rahaa harrastuksiinsa (kyselevät isältä lisää ).

sehän määräytyy sen mukaan kuinka paljon lasten isä saa olla lasten kanssa tekemisissä. jos lapset asuvat uudenja äidin luona 24/7 niin he huolehtikoot myös kaikista juoksevista menoista. isä voi sitten tarpeen tullen osallistu isompiin hankintoihin ja rahoittaa lasten elämää haluamallaan tavalla SUORAAN LAPSELLE!

Juuri se että miten ne rahat menisivät varmasti sen lapsen menoihin ja että niillä saisi hän jotain!!!!!!! Eikä äidin ja uuden miehen hankintoihin???

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

No, ehkä Päivin lapset olisivat esim. arvostaneet niitä harrastuksia ym. mitä isän elatusmaksuilla olisi voinut kustantaa? Isän seura riittää pienelle lapselle, mutta kun ikää tulee lisää, lapsetkin alkavat kaivata kaikenlaista.

Ainakin vituttais jos ois niin paska lasten isä, että ei haluaisi omien lastensa kuluihin osalistua.

Missä sanoin että ei osallistu kuluihin se niille vaatteet ostaa ja harrastukset maksaa juuri osti pojalle uuden crossi pyörän millä käyvät ajamassa hiekka montulla

Missä sanoin että ei osallistu kuluihin se niille vaatteet ostaa ja harrastukset maksaa juuri osti pojalle uuden crossi pyörän millä käyvät ajamassa hiekka montulla

Aha, eli miehesi sittenkin maksaa elareita. ;) Elatustahan tuo nimenomaan on, mitä se maksaa! Vai luuletko ettei elarirahat tilille saavat äidit osta niillä lapsille vaatteita??

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:

Aha, eli miehesi sittenkin maksaa elareita. ;) Elatustahan tuo nimenomaan on, mitä se maksaa! Vai luuletko ettei elarirahat tilille saavat äidit osta niillä lapsille vaatteita??

Ei se mitään elareita maksa itse haluaa ostaa en ole pyytänyt sitä niin tekemään ostan itsekkin vaatteita lapsille. Halusin myös maksaa puolet pyörästä mutta mies ei suostunut .

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
No kaikki uus jännittää ja ahistaa, kuten myös elarit. Maksamaan joutuu halusi tai ei. Mä maksan 320?/kk kahdesta lapsesta, ja aina maksuhetkellä tuntuu suurelta summalta, mut ei se kyl taida olla.

niin, tää on aika hyvä pointti että ne lasten kulut tuntuu tuolleen könttäsummaa maksettaessa suurelta, mutta ei jos asutaan lapsen kanssa koska siinä samassahan ne menee. ei sillon oikeesti ajattele että lapsen osuus on joku tietty prosentti vuokrasta, ruuasta, sähköstä... sitten se monelle valkenee vasta että paljonko lapsi maksaa kun erotaan ja ruvetaan laskemaan niitä lapsen kuluja.

pitäisköhän nykysin olla joku elatuslaskelmakurssi miehille ENNEN sitä siittämistä? että tajuavat ja ymmärtävät varmasti sen että lapsi maksaa, ainoastaan siittäminen on ilmasta. tää kommentti ei sitten ollu Carlos sulle tarkotettu, vaan ihan yleisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin j amies kommentoi jo aiemmin elareista, että häntä pelottaa paljonko ne tulee olemaan koska hänellä on se käsitys, että ne yleensä on ihan liikaa.

Sossuntäti laskee ne, otetaan huomioon teidän molempien tulot, sinä vastaat lapsien elatuksesta 50% ja mies lopuista 50%.

Ei ole 50% vaan maksukukyky huomioidaan myös. Ei kotihoidontuesta 50% pysty maksamaan!

***** keskellä? eli siis paskanko keskellä?

olipa tosi kivasti sanottu!

terveisin: työssäkäyvä yh-äiti joka ITSE ehdotti alempia elareita kun lapsen isällä tulot tippuivat.

että se siittä paskasta.

pitäisköhän nykysin olla joku elatuslaskelmakurssi miehille ENNEN sitä siittämistä? että tajuavat ja ymmärtävät varmasti sen että lapsi maksaa, ainoastaan siittäminen on ilmasta.

Vaihtoehtoisesti voisi poistaa pakolliset elatusmaksut jolloin naiset tajuaisi pitää jalat ristissä kunnes löytävät miehen joka oikeasti haluaa isäksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja lapset:
Lapsien kasvatus ei ole mitään edullista puuhaa :/

No ei olekaan suomalaisille naisille, koska heille on raha niin tärkeä, että kasvattavat lapsistaankin samanlaisia materialisteja. Kun ei ole mitään muuta annettavaa. :(

hah haa... eiköhän se ole tälläkin palstalla nähty että minkämaalaiset on niin rahanahneita että pitää ostaa lapsille kaikki mitä lelukaupassa näkyy ;)

No ei olekaan suomalaisille naisille, koska heille on raha niin tärkeä, että kasvattavat lapsistaankin samanlaisia materialisteja. Kun ei ole mitään muuta annettavaa. :(

hah haa... eiköhän se ole tälläkin palstalla nähty että minkämaalaiset on niin rahanahneita että pitää ostaa lapsille kaikki mitä lelukaupassa näkyy ;)

Eihän tällä palstalla ole kuin yksi Savanna. Suomalaisia lehmiä sitäkin enemmän. ;)

Eihän tällä palstalla ole kuin yksi Savanna. Suomalaisia lehmiä sitäkin enemmän. ;)

sulla ei ole ihan kaikki kyllä kotona kun sä löydät aina kaikesta ja kaikista valittamista. haukut suomalaisia naisia lehmiksi tietämättä ja tuntematta oikeasti keiden kanssa keskustelet, haukut suomalaisia miehiä (vaikka sullakin kenties sellainen on) ja haikailet menneeseen (muistan erään ketjun jossa itkit sitä kun se maa jossa oot syntynyt (mikä sitten lieneekään) ei enää ole olemassa. mikset oikeesti lähde muualle kun täällä on kaikki niin päin persettä ja vaan paskaa ja ihmisetkin on lehmiä.

onko sulla koskaan oikeesti onnellinen tunne vai onko elämä aina vaan tuskaa?

Uskomatonta - suorastaan pöyristyttävää tekstiä aikuisilta ( ? ) ihmisiltä! Ei voi muuta sanoa...
AP:ta kehoitan varaamaan ajan lastenvalvojalle - hän kyllä tietää kertoa sinulle asioiden oikean laidan. Täältä on turha kysellä mitään, sillä "oikeita tietoja" on ihan yhtä monta, kuin on kommentoijaakin. Itse olen myös yh ja mun ex esim. maksaa 47? ja loput tulee kelasta, eli siihen 139?:n asti. Nämä jutut kun on niin perhekohtaisia, että anna viranomaisten hoitaa, niin pääset vähemmällä stressillä. Sitä varten ne siellä tiskin takana istuu.
Ja ei, mullakaan ei mene baariin tai ylipäänsä alkoholiin nuo rahat vaan yhteiseen kassaan palkan lisäksi, josta maksetaan yhteinen eläminen ja muut menot lapsen kanssa. Ja uskokaa tai äkää, mutta itse en oikeastaan osta itselleni juurikaan koskaan uusia vatteita ( josta äitinikin aina napisee, kun kuljen samat "rytkyt" päällä :D ), mutta tytölle harva se päivä... Ja meneehän tuon lapsen "henkiseen hyvinvointiinkin" ( esim. teatteri, uimareissut ja muut harrastukset jne ) rahaa, eli meillä ainakin lapsi saa joka sentin ja vielä enemmänkin, mitä hänen "nimissään" mulle tulee. Ja harvapa meistä on lapsensa yksin siittänyt, joten oikeutettuahan sen isänkin on osallistua lapsen / lasten elatukseen. Vanhanaikaista ajattelua, että isän velvollisuudet loppuu, jos ero tulee. Ja miksi äiti on aina se kaiken pahan alku ja juuri? Täällä niin moni tuntuu syyllistävän yh-äitejä, mutta on niitä yh-isiäkin olemassa ja veikkaampa, että samaa kädenvääntöä käydään varmaan useammassa tapauksessa, mutta näistä "pahis"-isistä, jotka "nyhtävät exiltään baarirahat", ei kukaan koskaan puhu mitään. Syyllistäkää siis myös toisinpäin, jos kerran syyllistätte niitä äitejäkin... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

sulla ei ole ihan kaikki kyllä kotona kun sä löydät aina kaikesta ja kaikista valittamista. haukut suomalaisia naisia lehmiksi tietämättä ja tuntematta oikeasti keiden kanssa keskustelet, haukut suomalaisia miehiä (vaikka sullakin kenties sellainen on) ja haikailet menneeseen (muistan erään ketjun jossa itkit sitä kun se maa jossa oot syntynyt (mikä sitten lieneekään) ei enää ole olemassa. mikset oikeesti lähde muualle kun täällä on kaikki niin päin persettä ja vaan paskaa ja ihmisetkin on lehmiä.

onko sulla koskaan oikeesti onnellinen tunne vai onko elämä aina vaan tuskaa?

:laugh: Sinä se näytät olevan aika negatiivinen. :D Ei onnellisuus edellytä kaiken hyväksymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
pitäisköhän nykysin olla joku elatuslaskelmakurssi miehille ENNEN sitä siittämistä? että tajuavat ja ymmärtävät varmasti sen että lapsi maksaa, ainoastaan siittäminen on ilmasta.

Vaihtoehtoisesti voisi poistaa pakolliset elatusmaksut jolloin naiset tajuaisi pitää jalat ristissä kunnes löytävät miehen joka oikeasti haluaa isäksi :whistle:

big-condom.jpg

Lex Leppänen oli työministeri Urpo Leppäsen Kalevi Sorsan IV hallituksen aikana esitelty työllisyyslaki, joka hyväksyttiin maaliskuussa 1987. Laki määräsi, että kuntien oli järjestettävä töitä tietyn ajan työttömänä oleville henkilöille. Laki perustui SDP:n työvoima-asioihin erikoistuneen kansanedustaja Heikki Rinteen malliin.

Hyvän taloudellisen tilanteen ansiosta työllisyyslaki poisti merkittävässä määrin työttömyyttä. Laista "jouduttiin luopumaan" 1990-luvun alussa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lex_Leppänen

Yhteistyössä