Miehen menot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Te joilla lapsia, kuinka paljon miehenne on omissa menoissaan, harrastuksissa ja tapaamassa ystäviään jne?
Onko määrä mielestänne sopiva, oletteko yhdessä sopineet asiasta(kummankin menoista siis) vai meneekö kumpikin vaan mielensä mukaan?
Mitä mieltä olette meidän tilanteesta?

Meillä mies on ollut aina kova menemään, nykyään on omasta mielestään todella paljon kotona kun käy harrastuksessa 3 krt vko(3 h-10 h kerrallaan), tapaamassa ystäviään 3-5 krt/vko ja sukulaisia ainakin se 2krt/vko.
Töissä toki käy ja tämän lisäksi on yleensä joka viikko jotain erillistä hommaa kuten kaverin kuskaamisia, kavereiden auttamista muutossa jne.
Minun mielestäni mies on paljon menossa, mutta toisaalta minulla ei ole vertailukohtaa enkä halua rajoittaa miestä mitenkään.
Omia menoja minulla ei hirveästi ole ja mietin usein että jos olisi, kuka lapsen hoitaisi..
Siis jos päättäisin alkaa harrastamaan jotain omaavaikkapa 3 krt/vko,siihen lisäksi lapsen ja äidin yhteinen harrastus ja arki-iltaisin kun ei kuitenkaan ole kuin se 3 h aikaa ennen lapsen nukkumaanmenoa viettää "yhteistä aikaa".

[QUOTE="vieras";27636154]Te joilla lapsia, kuinka paljon miehenne on omissa menoissaan, harrastuksissa ja tapaamassa ystäviään jne?
Onko määrä mielestänne sopiva, oletteko yhdessä sopineet asiasta(kummankin menoista siis) vai meneekö kumpikin vaan mielensä mukaan?
Mitä mieltä olette meidän tilanteesta?

Meillä mies on ollut aina kova menemään, nykyään on omasta mielestään todella paljon kotona kun käy harrastuksessa 3 krt vko(3 h-10 h kerrallaan), tapaamassa ystäviään 3-5 krt/vko ja sukulaisia ainakin se 2krt/vko.
Töissä toki käy ja tämän lisäksi on yleensä joka viikko jotain erillistä hommaa kuten kaverin kuskaamisia, kavereiden auttamista muutossa jne.
Minun mielestäni mies on paljon menossa, mutta toisaalta minulla ei ole vertailukohtaa enkä halua rajoittaa miestä mitenkään.
Omia menoja minulla ei hirveästi ole ja mietin usein että jos olisi, kuka lapsen hoitaisi..
Siis jos päättäisin alkaa harrastamaan jotain omaavaikkapa 3 krt/vko,siihen lisäksi lapsen ja äidin yhteinen harrastus ja arki-iltaisin kun ei kuitenkaan ole kuin se 3 h aikaa ennen lapsen nukkumaanmenoa viettää "yhteistä aikaa".[/QUOTE]
Arkena haluan iltaisin olla kotona perheeni (vaimo + 5-vuotias) kanssa. viikonloppuina käytän 3-5 h harrastukseeni. Tosin silloinkin olen pihapiirissä "saatavilla". Minä viihdyn perheeni kanssa.

Mies käy viihteellä kerran kuussa suunnilleen. Aika harvoin kuitenkaan muuten missään, miehen kaverit käyvät pari kertaa viikossa meillä kylässä. Mitään harrastuksia ei ole, tykkää olla mielummin kotona puuhailemassa.

Höh. :(
Tuleepa kateellinen olo.
Tajusin että meillä mies yleensä on kotona vain silloinkun hänenkin pitäisi siivota tai tehdä kotitöitä ja silloinkin yleensä kuuntelee musiikkia eikä ole ns. läsnä.
Yhteinen aika on lähinnä aamupalan ja päiväruuan syöntiä yhdessä kunnes mies lähtee töihin tai menoihinsa, tai se tunti/pari myöhään illalla ennenkuin alkaa nukkumaan.
Tuon hetken ennen nukkumaanmenoakin tosin mies lukee.
Kuulostaapa kamalalta nyt kaikki kirjoitettuna.

Mies ei käy missään, koskaan. Aina joko töissä tai kotona. Kesällä aletaan säästämään erittäin kallista harrastusta varten niin sitten miehelläkin on menoja :) Minulla ei myöskään harrastuksia, olen päivät kotona lapsen kanssa ja illat ja viikonloput töissä vaihtelevasti.

Höh. :(
Tuleepa kateellinen olo.
Tajusin että meillä mies yleensä on kotona vain silloinkun hänenkin pitäisi siivota tai tehdä kotitöitä ja silloinkin yleensä kuuntelee musiikkia eikä ole ns. läsnä.
Yhteinen aika on lähinnä aamupalan ja päiväruuan syöntiä yhdessä kunnes mies lähtee töihin tai menoihinsa, tai se tunti/pari myöhään illalla ennenkuin alkaa nukkumaan.
Tuon hetken ennen nukkumaanmenoakin tosin mies lukee.
Kuulostaapa kamalalta nyt kaikki kirjoitettuna.

Minkähän takia hän on perheen hankkinut, kun selvästikään ei sitä kaipaa??

Onko mies nuori ja kavereilla ei vielä perhettä, kun voivat noin mennä? Kuulostaa nimittäin siltä, että miehesi elää kuin sinkku, eikä ole yhtään rajoittanut menemisiään perheensä takia.

Minun mieheni on menonsa mennyt (hän on 45 v.) eli on käytännössä aina kotona ellei ole töissä. Kesäisin laittelee venettä, mutta se on perheen hyväksi tehtävää työtä. Minusta olisi ihan hyvä, jos miehelläni olisi jotain harrastuksia tai kavereita tällä paikkakunnalla, mutta ei ne pakollisia ole, jos on tyytyväinen elämäänsä.

Meille nuo menot ois ihan liikaa. Molemmat viihtyy kotona ja ottaa täällä omaa aikaa. Mies on pari kertaa vuodessa yötä kaverilla ja käy kahvilla, ehkä kerran 2viikkoon yksin. Muuten kyläillään yhessä tai kutsutaan meille vieraita.

Kuulostaa tolkuttoman paljolta...
Mies käy viihteellä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ilman minua. Pari esim. viiden yön harrastusreissua on vuodessa. Viikonloppuisin on pihapiirissä/autotallissa omia hommiaan tekemässä muutaman tunnin päivässä tai sitten käy vastaavasti metsällä. Mut suurimman osan vapaa-ajasta on perheensä kanssa.
Omaa aikaa osataan ottaa myös vaikka oltaisiin saman katon alla, ollaan vain eri päissä taloa ;)

Me sovitaan kaikki menot aina yhdessä. Nyt mies on ollut aika paljon pois, kun on ollut kahden viikon sisällä neljä iltaa ulkona. Jos on mennyt myöhään, ottaa seuraavana päivänä ottaa yleensä noin tunnin ylimääräisen lepohetken, jolloin mä hoidan poikaa. Sukulaisia tavataan yhdessä.

Meillä on perussopimus, että molemmilla on 1 ilta viikossa omaa aikaa, ja lisää saa toki kun vaan ajoissa ilmoittaa että olis menoa, ja katsotaan käykö kalentereihin. Aina on toistaiseksi käynyt. Mä olen tavallisesti meistä se, joka käy iltaisin ja vkloppuisin enemmän jossain, treenaan tai tapaan kavereita. Oon päivät kotona niin tekee mieli käydä välillä muuallakin :) Mies on töissä niin tykkää olla sit enemmän kotona vapaalla.

Onhan tuo paljon. Kun väkisinkin noilla luvuilla mies käy vähintään kerran päivässä jossain vapaa-ajalla yksinään, usein vissiin kahdestikin? Mun mies harrastaa säännöllisesti kerran viikossa. Siivoomisessa sitä täytyy kyllä käskeä! Vaikka olis viikon tiskit keittiössä niin mieluummin mies keksii sillon jotain ylimääräistä menoa, joko itselleen tai koko perheelle! Että on sun siipallas jotain hyviä puolia. :) Perheen kanssa vaan sais olla enemmän.

Mun mies tekee iltapainotteista työtä,vastapainona viettää aikaiset illat ja viikonloput lähes aina perheen kanssa,meillä on 4 lasta joten ymmärtää kyllä että kaipaan tämän paletin pyörittämiseen lisäkäsiä kun se on mahdollista. Käy muutaman kerran vuodessa yksin ns viihtellä.

kumpikin menee sen mitä tarvii, mies meillä enemmän menee harrastuksien ja kavereiden kanssa mitä minä. olen enemmän kotona viihtyvä kuin aina menossa. kokoporukalla sitten käydään ajoissa ja metsästetään.

Mun mies kans aina menossa, tosin tekee kyllä pitkää työpäivääkin.
Tässä esimerkki viime viikosta:

Ma: Töistä vp. Aamulla lähti 10 aikaan hoitamaan asioita ja siitä sitten autokaupoille (myymään autoaan). Kotiin tuli puoli 5 ja mä lähdin sit viideltä salille josta kotiuduin 19.15. Mies lähti pelaan jalkapalloa muistaakseni puoli 10 aikoihin ja kotiin tuli yhden maissa yöllä.

Ti: Aamupäivällä oli muutaman tunnin vauvan kaa kun kävin koirapuistossa ja viemässä tavarat kirppikselle. Rupes nukkumaan kun tulin kotiin ja sen jälkeen lähti töihin (15-19). Illan oli muuten kotona, mutta puolenyön aikaan meni viemään työntekijänsä kotiin.

Ke: Töissä 10-24.

To: Jalkapallopelissä 10.30-13 ja sen jälkeen meni auttaan kaveriaan jossain jutussa. Kotiin tuli puoli 5 ja mä lähdin salille. Illan oli kotona.

Pe ja la: Töissä 10-23
Su: Töissä 11-24

Että juu, eipä miestä paljon nää. Nytkin lähti aamulla peliin ja sieltä sit viemään firman autoa katsastukseen ja huoltoon. On meillä ehkä kerran kuussa oikeesti yhteinen päivä, jolloin ei kauppareissua lukuunottamatta tarvi mitään asioita hoidella (tosin silloinkin on sit molemmilla illalla harrastukset).

Kuulostaa kyllä paljolta nuo menemiset. Minun mies taas ei käy missään. Tai no... ehkä kaksi kertaa vuodessa viihteellä kavereittensä kanssa. Vähän välillä ahdistaakin, että ei halua mennä mihinkään. Nyt ollaan sovittu, että molemmilla on 1 ilta viikossa omaa aikaa ja saa tehdä mitä huvittaa. Mutta aina kun on miehen vaapaailta, pyytää minua lähtemään lasten kanssa johonkin, että saa ollaa KOTONA. On siellä muutenkin joka ikinen päivä. En ymmärrä. Omina vapaailtoinani käyn aina treenaamaassa tai kavereiden kanssa ulkona.

Eipä tuo kovin usein käy. Päivänvalossa ja rehellisesti uskallan sanoa, että kiltisti pysyy kotona tuo Data ja keskimäärin kai kotielämästä tykkääkin. Mie se olisin kovempi menemään, mutta en todellakaan baareihin tms.

Mies käy viihteellä ilman mua kerran vuodessa. Tämän lisäksi tekee joka kevät Englantiin reissun kaverinsa kanssa ja menevät katsomaan valioliigapelejä.
Mun mies on paljon kotona ja minä olen meillä enemmän se, joka tykkää mennä.
Miehellä on jalkapallotreenit 4 x viikossa, mutta ne ovat aika myöhään illalla, eli juuri silloin, kun minä laitan lasta nukkumaan, niin hänene menonsa ei haittaa. Juoksemassa käydään tosi paljon yhdessä ja talvella mies hiihtää paljon, mutta yleensä ollaan pojan kanssa mukana ja mennään vaan sitten omaa latuamme.

Huoh, oon kyllä monille kateellinen. Itse haaveilen että syötäisiin koko perhe yhdessä, käytäisiin lenkillä (meillä on koira), mentäisiiin leikkipuistoon jne mutta taitaapa haaveeksi jäädä. Yhdessä syödään ehkä kerran viikossa, jos sitäkään ja lenkillä käydään varmaan kerran kuukaudessa. Leikkipuisto nyt ei viä ole ajankohtainen kun poika on vasta 6kk.

Kerran viikossa on miehellä vapaailta tai viikonloppuna jos täytyy käydä metsätöissä. Muulloin viihtyy kotona. Itsellä ei nyt juurikaan menoja kun viimeisillään raskaana.

En olis tehnyt lasta miehelle, joka ei ole tukena arjessa yhtään. Yksinhuoltajana voi näköjään olla vaikka olisi suhteessa, en vain ymmärrä kuka hullu siihen suostuu.

Yhteistyössä