Miehen mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blääh

Vieras
Mieheni on mustasukkainen,luulen jopa että sairaalloisen mustasukkainen.Yhdessä olemme olleet pian 11vuotta,lapsia on kaksi.Mies tekee pitkää päivää töissä,minä olen monimuoto-opiskelija/kotiäiti.Asumme mieheni kotipaikkakunnalla,omia kavereita minulla täällä ei ole yhtä lukuunottamatta.Ja hän on miespuolinen.Olen aina tullut paremmin juttuun miesten kanssa ja mieheni kyllä tietää sen,omat kaverini jo seurustelumme alkuaikoina olivat suurimmaksi osaksi poikia/miehiä.

Omasta mielestäni en ole antanut aihetta mustasukkaisuuteen.Mieheni mustasukkaisuus näkyy mm. siinä että hän tutkii kalenterini,lukee muka salaa tekstiviestini,penkoo vaatekaappini,valittaa jopa uusista stringeistä jotka on kuivumassa pesun jälkeen että enpä oo nuitakaan ennen nähny ym.Sähköpostiini hän ei tietääkseni ole päässyt "tutustumaan" vaikka eipä sielläkään mitään häneltä kiellettyä olisikaan.Hän on myöntänyt mustasukkaisuutensa mutta ei ole suostunut hakemaan ulkopuolista apua asiaan.Rakastan miestänija tiedän hänen rakastavan minua mutta alkaa pikkuhiljaa olemaan mitta täynnä ja pinna niin kireällä asian takia että!

joo-o. Itse vaimona mustasukkaisuudesta kärsineenä ja vieläkin ajoittain siitä kärsin, sanoisin et puhumalla niistä selviää. Puhumalla ja taas puhumalla. Vaatii molemmilta paljon. Itse syyttömältä et jaksaa kuunnella ja toistaa samaa.. mitään ei ole tapahtunut. Ja vaatii myös paljon mustasukkaiselta et uskaltaa ottaa mieltä vaivaavan asian uudelleen ja uudelleen käsittelyyn. se ei ole helppoa! jos niin ei tee, siis et ei puhu eikä sano vaik epäilee.. käytös on sen mukaista ja siitä on paljon enemmän kärsimistä kuin noista puheista, ja kyselemisistä.

Usko tai älä aikansa sitä voi kestää, meillä 2 vuotta et epäiin.. Mutta loppuu aikanaan. mies ei ole miksikään muuttunut. kumoaa aina ja jaksaa kuunnella. kertoo puheluistaan, viesteistään, menoistaan jne.. avoimesti. Olen oppinut luottamaan mieheeni. Ja hän tietää kuinka minun kanssa toimitaan. Jokaisella meillä on menneisyytemme ja ikävä kyllä tuomme sen aina suhteeseen mukanamme. Myös se että kumppani kertoo omasta menneisyydestä, voi nostaa herkkänahkaisessa puolisossa mustasukkaisuuden pintaan.

Keskustelemalla kaikista menneistä ja tulevista tapahtumista näiltä voidaan paljolta välttyä, tai ainakin tiedetään mistä seikka kiikastaa. Meillä miehen tunteiden heittely seurusteluaikana, oli minulle aralle/herkälle liian paljon, se jätti traumoja joita nyt mies on saanut monta vuotta korjailla. Tietää et mustasukkaisuus johtaa juurensa niin kauas... Eli jotain pientä on voinut tapahtua joka miehesi mieltä on jäänyt kummittelemaan. Ehkä sinusta jopa aivan naurettavaakin ja mitätöntä. Ihmismieli kun on rakastuneena kaikkein herkimmillään!! Myös itsetunto ongelmat kannattaa laittaa kuntoon. Mielekästä tekemistä miehellesi riittävästi, niin ei ole aikaa miettiä turhia.

Voimia parisuhdetta koettelevaan vaan ei erottavaan aikaan! Meillä menee hyvin mustasukkaisuuden kanssa, mies jopa sanoi eräänä iltana et; sä enää epäile mua :) ,vastasin et en mä jaksa enää. :) mä tiiän et sä rakastat!

Yhteistyössä