Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mutta töissä käyminen ja omat menot on kaksi täysin eri asiaa. Töissä on käytävä, mutta omia harrastuksia ja menoja pystyy ja pitää kyllä karsia silloin kun on perhettä.
Mutta kuka toinen pystyy sanomaan mikä sopii kenenkin perheelle? Ja kuinka paljon "voi" olla pois? Kyllä se on ihan jokaisen perheen oma asia.
Mua vaan ihmetyttää se että miks miestä sit ei haittaa olla niin paljon pois perheen parista? Vai onko se perheen perustaminen vaan sellainen välttämätön paha että suku jatkuu. Sillä millainen suhde lapsiin kehittyy tai millaiset muistot lapsille jää lapsuusajasta on ihan toissijaista, sillä kyllähän se jälkikasvu kasvaa aikuiseksi äidin hoidossakin kunhan ei rajoita miehen elämää.
Mun mielestä isällä on myös velvollisuus olla osa lastensa elämää ja olla lapsille läsnä. Ja velvollisuus on sellainen asia joka hoidetaan vaikka oliskin jotain hauskempaa tiedossa.
No arvatkaas miten mun mies asiaa perustelee:
on äitien "velvollisuus" hoitaa lapset ja luonnollisesti äidit ovat enemmän lasten kanssa.
(olen jo päivät heidän kanssaan)
Luulen, että tää tapa tulee miehen lapsuudesta, koska hänen isänsä oli paljon poissa. Anoppi sanoo mulle, että kyllä appi on osansa hoitanut, kun on lapsia lääkärissä käyttänyt ja sitten isompana kai niiden kanssa touhunnut.