Miehen omista menoista, onko mielestänne liikaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mutta töissä käyminen ja omat menot on kaksi täysin eri asiaa. Töissä on käytävä, mutta omia harrastuksia ja menoja pystyy ja pitää kyllä karsia silloin kun on perhettä.

Mutta kuka toinen pystyy sanomaan mikä sopii kenenkin perheelle? Ja kuinka paljon "voi" olla pois? Kyllä se on ihan jokaisen perheen oma asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On monia miehiä jotka näkevät lastaan vain viionloppuisin, kun joutuvat käymään muualla töissä.

Totta tämäkin. Mutta työ ja vapaa-ajan harrasteet ovat mielestäni hieman eri asia. Ja voin kyllä suoraan myöntää, että kyllä minusta olisi raskasta, jos mieheni tekisi reissutyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mutta töissä käyminen ja omat menot on kaksi täysin eri asiaa. Töissä on käytävä, mutta omia harrastuksia ja menoja pystyy ja pitää kyllä karsia silloin kun on perhettä.

Mutta kuka toinen pystyy sanomaan mikä sopii kenenkin perheelle? Ja kuinka paljon "voi" olla pois? Kyllä se on ihan jokaisen perheen oma asia.

Tämän miehen menot eivät ilmeisestikään sovi tälle perheelle, koska niistä kärsivät lapset ja vaimo. Tuskin ap täällä kirjoittelis jos asia olis ihan ok hänelle.

Tämän miehen menot eivät ilmeisestikään sovi tälle perheelle, koska niistä kärsivät lapset ja vaimo. Tuskin ap täällä kirjoittelis jos asia olis ihan ok hänelle.

Ai kärsivät vai? Ei se ainakaan käy ilmi tuosta aloituksesta. Ainoastaan ap:n mielestä mies on liikaa pois ja kyselee muiden mielipiteitä. Ja minusta se on aika suhteellista.

Ai kärsivät vai? Ei se ainakaan käy ilmi tuosta aloituksesta. Ainoastaan ap:n mielestä mies on liikaa pois ja kyselee muiden mielipiteitä. Ja minusta se on aika suhteellista.

Olisiko Timppa sinusta ok, jos vaimosi olisi päivät töissä ja hänellä olisi ton verran omia menoja mitä mun miehellä? :) En mitenkään ilkeillen kysy, vaan mitä olet tosiaan mieltä.

Ja kyllä tästä tavallaan kärsii lapsetkin: minä väsyn, olen lyhytpinnaisempi ja tosiaan iltaisin jompi kumpi joutuu lähes poikkeuksetta huutamaan, kun en vaan yksinkertaisesti pysty nukuttamaan molempi yksinäni ilman, että kumpikin olisi tyytyväinen. :(

Mua vaan ihmetyttää se että miks miestä sit ei haittaa olla niin paljon pois perheen parista? Vai onko se perheen perustaminen vaan sellainen välttämätön paha että suku jatkuu. Sillä millainen suhde lapsiin kehittyy tai millaiset muistot lapsille jää lapsuusajasta on ihan toissijaista, sillä kyllähän se jälkikasvu kasvaa aikuiseksi äidin hoidossakin kunhan ei rajoita miehen elämää.

Mun mielestä isällä on myös velvollisuus olla osa lastensa elämää ja olla lapsille läsnä. Ja velvollisuus on sellainen asia joka hoidetaan vaikka oliskin jotain hauskempaa tiedossa.

[/quote]

Ai kärsivät vai? Ei se ainakaan käy ilmi tuosta aloituksesta. Ainoastaan ap:n mielestä mies on liikaa pois ja kyselee muiden mielipiteitä. Ja minusta se on aika suhteellista.[/quote]

Olisiko Timppa sinusta ok, jos vaimosi olisi päivät töissä ja hänellä olisi ton verran omia menoja mitä mun miehellä? :) En mitenkään ilkeillen kysy, vaan mitä olet tosiaan mieltä.

Ja kyllä tästä tavallaan kärsii lapsetkin: minä väsyn, olen lyhytpinnaisempi ja tosiaan iltaisin jompi kumpi joutuu lähes poikkeuksetta huutamaan, kun en vaan yksinkertaisesti pysty nukuttamaan molempi yksinäni ilman, että kumpikin olisi tyytyväinen. :([/quote]

Meinasin just kirjoittaa että varmasti lapsetkin kärsivät jos äiti on väsynyt ja stressaantunut siihen että on aina lasten kanssa ja mies huitelee ympäriinsä. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, mä olin kans tosi hermostunut silloin kun olin vielä kotiäitinä ja mies teki tosi pitkää päivää. Nyt on eri asia kun on itsekin töissä.

Niin kyllähän lapsille on parempi että isä on mahdollisimman paljon pois. Ainakin jos isä on tuollainen jauhopää kuin Timppa...

Mun mies hoitaa osan liikuntaharrastuksistaan sellaisiin aikoihin, ettei se häiritse meidän yhteistä perhe-elämää juuri ollenkaan. Esim. menee salille jo aikaisin aamulla ennen töihin menoa, jolloin me vielä nukumme lapsen kanssa. Viikonloppuisin käy lenkillä silloin kun lapsi nukkuu päikkärit tai ottaa lapsen vaunuissa mukaan kun juoksee, jolloin saan olla rauhassa kotona. Arkisin on hänellä kahtena iltana harrastus, josta tulee vasta klo 20.00 kotiin. Vastaavasti mulla on omat harradtukset kahtena iltana arkisin. Eihän se niin voi mennä, että toinen jatkaa harrastuksiaan ja elämäänsä aivan kuten ennen lapsiakin ja toinen on kotona "vankina". En suostuisi moiseen ollenkaan. Tasapuolisesti pitää olla mahdollisuuksia omiin harrastuksiin tai sitten kehittää koko perheelle sopivia harrasteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:

Mua vaan ihmetyttää se että miks miestä sit ei haittaa olla niin paljon pois perheen parista? Vai onko se perheen perustaminen vaan sellainen välttämätön paha että suku jatkuu. Sillä millainen suhde lapsiin kehittyy tai millaiset muistot lapsille jää lapsuusajasta on ihan toissijaista, sillä kyllähän se jälkikasvu kasvaa aikuiseksi äidin hoidossakin kunhan ei rajoita miehen elämää.

Mun mielestä isällä on myös velvollisuus olla osa lastensa elämää ja olla lapsille läsnä. Ja velvollisuus on sellainen asia joka hoidetaan vaikka oliskin jotain hauskempaa tiedossa.

No arvatkaas miten mun mies asiaa perustelee:

on äitien "velvollisuus" hoitaa lapset ja luonnollisesti äidit ovat enemmän lasten kanssa.

(olen jo päivät heidän kanssaan)

Luulen, että tää tapa tulee miehen lapsuudesta, koska hänen isänsä oli paljon poissa. Anoppi sanoo mulle, että kyllä appi on osansa hoitanut, kun on lapsia lääkärissä käyttänyt ja sitten isompana kai niiden kanssa touhunnut.

Ihan liikaa. Jos siulla olis yhtä paljon harrastuksia niin kuka teillä lapset hoitaisi/olisi niiden kanssa kotona? Minnuu ärsyttää niiiiiin paljon tällaset äijät, jotka pitää vaimojaan itsestäänselvyytenä ja päälle kehtaavat vielä syyllistää ja vittuilla, jos vaimo sanoo jotain :kieh: Pitäkää naiset hyvänen puolenne!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja kyllä tästä tavallaan kärsii lapsetkin: minä väsyn, olen lyhytpinnaisempi ja tosiaan iltaisin jompi kumpi joutuu lähes poikkeuksetta huutamaan, kun en vaan yksinkertaisesti pysty nukuttamaan molempi yksinäni ilman, että kumpikin olisi tyytyväinen. :(

Siis onhan tuossa oikeasti aika paljon menoja, en sitä kiellä. Mutta jos ajattelen meidän rouvan kohdalle niin saisi mennäkin, ainakin enemmän kuin nyt. Minullakin on jonkin verran menoja, lähinnä erilaisia luottamushommia ja viikonloppuisin metsästystä. Ja kaipa se jaksaminenkin on henkilökohtaista ja riippuu lapsista. Toisilla helpompaa, toisilla vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:

No arvatkaas miten mun mies asiaa perustelee:

on äitien "velvollisuus" hoitaa lapset ja luonnollisesti äidit ovat enemmän lasten kanssa.

(olen jo päivät heidän kanssaan)

Luulen, että tää tapa tulee miehen lapsuudesta, koska hänen isänsä oli paljon poissa. Anoppi sanoo mulle, että kyllä appi on osansa hoitanut, kun on lapsia lääkärissä käyttänyt ja sitten isompana kai niiden kanssa touhunnut.

Mun mielestä on tosi surullista jos mies ei ymmärrä omaa arvoaan lapsen elämässä ja se lapsen ja isän viettämä aika on aina jotain erityistä eikä ollenkaan luonnollinen osa perheen arkea. Ei kyse ole mun mielestä siitä että kenellä nyt on eniten vapaa-aikaa ilman lapsia vaan pitäis olla itsestään selvää että vanhemmat haluaa olla lastensa kanssa ja se yhdessä oleminen olis tärkeää ja mieluista myös sille isälle tai äidille eikä vaan täytettävä velvollisuus.

Niinhän se on ennen ollutkin että isät ovat olleet mukana lasten elämässä vain silloin kun jotain erityistä tapahtuu eli se yhteinen arki josta se läheisyys ja välittäminen lähtee, on jäänyt isiltä kokonaan kokematta. Isästä tulee helposti lapselle vain se leikkikaveri jos ainoat kokemukset isän läsnäolosta on ne satunnaiset peli ja leikkihetket eikä ne vaipanvaihdot, iltapesut, aamupuurot ja se ihan tavallinen arjen toiminta.

Mulla on ton verran menoja. :whistle: jos ei enemmänki...

MUTTA, meillä se on tasajako. :attn: Mikä oikeus toisella on mennä, ellei toinen pääse tasan saman verran.

Ja meillä ainaki jos ja kun harrastukset on päällekkäin hoitaa mummu muksun ja jos mummu ei pääse, jää mies kotiin viettämään isä-poika-aikaa, koska mua vähemmän muuten poikaa näkee.

Muoks. Mutta siis enhän mä oo töissä, vaan päivät kotona. :xmas:

Aivan liikaa menoja miehellä. Pidät vaan huolen, että meet itse samanverran. Meilläkin on samoin. Ennen mies meni paljon enemmän, mutta sitten minäkin aloin mennä. Mies kyseli, että miksen MINÄ halua viettää aikaa perheen kanssa?! Eli herran mielestä hänen aika vois kulua omissa harrastuksissa, minun vapaa-aikani perheen kanssa! Sanoin, että ei käy, vapaa-aikanani mua ei kotona näy niin kuin ei herraakaan. Eli molemmat ollaan menossa kolme iltaa viikossa, yksi ilta perheaikaa :( Mutta eipä tuota näytä vaivaavan vaikka ollaan yhdessä vain noin vähän... Olen kysynyt, että vähennetään molemmat, mutta ei kuulema käy. Meidän sosiaalinen elämä on ihan nollassa kun ei ole aikaa ystäville. Kaikki vierailut pitäis sopia mun menojen päälle... Että tämmöinen tilanne meillä... Luuletko ap, että miehesi on samanlainen eli ei vaan välitä? Ja oisko kellään tähän ratkaisua? Mies ei ole valmis vähentämään menojaan. Minä oisin, mutta niin, että me molemmat vähennämme.

Kellotappa aika jonka mies viettää perheen parissa. Kellota myös aika jolloin mies näkee lapsia hereillä. Luulisi heräävän tajuamaan asian kun näkee konkreettisesti miten vähän on lasten kanssa. Tämä siis jos lapset yhtään miestä kiinnostaa.

Yhteistyössä