Miehen outo käytös..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukattu nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loukattu nainen

Vieras
Olen ihan ymmälläni. Eilen illalla kaikki hyvin, juttelimme, nauroimme ja loistavaa seksiäkin piisasi. Oli hellä ja lämmin tunnelma. Aamulla, kun heräsimme, mies oli yhtäkkiä kärttyisen oloinen, huokaili ja tuhahteli tuskastuneena, eikä ottanut mitään kontaktia. Kunnes yhtäkkiä tiuskaisi minulle, että eikö sun pitäis lähteä töihin! Lähdin loukkaantuneena ulos, emmekä puhuneet enää sanaakaan. Tuntui, kuin hän olisi yhtäkkiä halunnut heittää minut ulos kodistaan ja niinpä hän tekikin ilkeästi vihjaamalla, että lähdeppäs töihin siitä, vaikka hän tiesi, ettei minulla ollut mikään kiire. Mitä tämmöisestä pitäisi ajatella? Onko muiden miehet noin ailahtelevia, ensin kaikki on hyvin ja sitten äkkiä ollaankin kiukkuisia ja käsketään häipymään? Mitä hittoa tämä tämmöinen on?

On minunkin mieheni välillä tosi kiukkuinen syyttä, mutta hänet onkin todettu mielenterveyspotilaaksi, syö hullunlääkettä joka päivä, jos unohtaa lääkkeen niin sen kyllä huomaa.

Ehkä omasikin on sairas mieleltään.

Niin.. Tiedän ainakin, etten itse tehnyt mitään väärää tai pahaa. Olen hyvä naisystävä hänelle, kohtelen kunnioittaen ja hellyydellä, en tiuski, en jätä huomiotta. Kaikin puolin olen hänelle hyvä ollut ja kyllä hän sen tietää ja varmasti potee huonoa omaatuntoa käytöksestän. Ehkä hänen käytös johtuu hänen omista ongelmistaan, joita hän purkaa minuun. Tai sitten hän kokee suhteemme ahdistavaksi ja siksi oli minulle inhottava. Mutta toisaalta, jos suhteemme häntä ahdistaisi ja hän haluaisi minusta eroon, niin olisi aika kummallista, että eilen kuitenkin kaikki oli hyvin.. En tiedä. Mutta nyt aion kuitenkin olla sen verran jääräpää, etten ota häneen yhteyttä. Hän loukkasi minua, ymmärtäköön sen ja pyytäköön anteeksi, jos tahtoo suhteemme vielä jatkuvan. Toisaalta pelkään, että hän on liian ylpeä pyytääkseen anteeksi ja saattaa mököttää vaikka päivätolkulla. Onpa kurjaa.

Miksi et kysy häneltä suoraan? Jos et kysynyt silloin aamulla, kun oli tyly sua kohtaan, niin voithan soittaa hänelle vaikka nyt ja kysyä ihan suoraan: Mistä eilenkin taas oli kyse? Edellisenä iltana kaikki oli hyvin ja aamulla seksin jälkeen sinä kohtelit minua tylysti ilman mitään syytä? Vaadin selityksen.

Pidä puoliasi.

Älä vain ota häneen yhteyttä vaikka kuinka mieli tekisi! Jos esim. soitat, annat hänen kiukutella sinulle aina turhasta. Keksi jotain puuhailua mutta älä ensin soita, odota rauhassa, kyllä hän ottaa yhteyttä muutaman päivän perästä.

Jos illalla rakastelitte ja kaikki oli ok, et yön aikana ole voinut häntä mitenkään loukata. Taitaa olla kiukutteleva pikkupoika, odota että pyytää anteeksi, muuten hyväksyt tuollaisen käytöksen jos otat ensin yhteyttä.

Itse olen langennut siihen etten ole jaksanut odottaa anteeksipyyntöä vastaavassa tilanteessa, olen anellut hänen edessään, vaikka on loukannut minua, kymmeniä vuosia kesti ennenkuin opin, mies jatkoi riehumistaan ja turhaa kiukuttelua, lopulta sain selkäänikin, vaikken tiennyt mistä, sitten sain tarpeekseni ja lähdin pois, jolloin mies vimein oppi ettei minua voi kohdella noin, nyt on hyvä taas.

onkin ihan eri tilanne kuin aamulla, kyllä kai sen käsität?

Tässä oli se kaava voimassa. Eksytti hieman tuo, kun puhuit miehestäsi, toisen repliikin jälkeen tulin siihen tulokseen, että olit miesystävän luona yötä. Jeps, aloit olla liikaa eikä miehellä ollut enää tarpeita tyydytettävänä.

No tuokin kävi mielessä.. että olenko pelkkä panopuu, jolle ollaan helliä ja rakastavia silloin, kun pitäis sänkyyn päästä ja kun homma on hoidettu, ei enää kiinnosta pätkääkään.. Mutta sitten toisaalta, olemme olleet yhdessä jo lähes kaksi vuotta, ei kai hän nyt niin pitkään pelkän seksin perässä roikkuisi. Eikä se aina ole tuollaista. Paljon on yhteisiä päiviä, iltoja ja öitä takana, jolloin ei ole seksiä edes vongattu, mutta silti on ollut hyvä ja lämmin tunnelma. Mene ja tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja ####:
Älä vain ota häneen yhteyttä vaikka kuinka mieli tekisi! Jos esim. soitat, annat hänen kiukutella sinulle aina turhasta. Keksi jotain puuhailua mutta älä ensin soita, odota rauhassa, kyllä hän ottaa yhteyttä muutaman päivän perästä..

Minusta puhelinsoitto ja suora asiasta kysyminen olisi hyväksi. Jos mies alkaa manipuloida puhelimessa eli alkaa kiukutella ja keksiä ties mitä syitä, miksi hän oli tyly aamulla, manipulaation voi _katkaista_, ei tarvi sanoa muuta kuin "Jaaha, mietitkö koskaan muita kuin itseäsi? Homma on nyt niin, että SInÄ loukkasit minua aamulla tylyllä käytöksellä ja nyt sitten kiukkuat lisää, että halusit viettää sunnuntaiaamua omalla tapaasi etkä halunnut minun jäävän luoksesi ja että tämä on minun syyni. Mietipä uusiksi, kuulemiin."

Itse olen langennut siihen etten ole jaksanut odottaa anteeksipyyntöä vastaavassa tilanteessa, olen anellut hänen edessään, vaikka on loukannut minua, kymmeniä vuosia kesti ennenkuin opin, mies jatkoi riehumistaan ja turhaa kiukuttelua, lopulta sain selkäänikin, vaikken tiennyt mistä, sitten sain tarpeekseni ja lähdin pois, jolloin mies vimein oppi ettei minua voi kohdella noin, nyt on hyvä taas.

Toivottvasti jatkuu ookoona. Väkivaltaisesti käyttäytyvät ovat arvaamattomia, jos yksikin väkivallan teko tulee vielä, kait olet päättänyt lähteä pois? Henk koht en pystyisi antamaan anteeksi yhtäkään väkivallan tekoa, ylipäätään pelottaisi liikaa jäädä suhteeseen.

Huh teitä naisia. Kai miehellä saa olla muitakin tunteita kuin vain sellaisia mikä teille sopii. Ei me miehet mitään robotteja olla. Ehkä jokin toinen asia painaa mieltä..ja ajatukset harhailee nykyhetkestä tulevaisuuteen ?
Kyllä se suo rakastaa..viha ja rakkaus kulkee käsi kädessä, aina.

Alkuperäinen kirjoittaja suhdeihminen:
Huh teitä naisia. Kai miehellä saa olla muitakin tunteita kuin vain sellaisia mikä teille sopii. Ei me miehet mitään robotteja olla. Ehkä jokin toinen asia painaa mieltä..ja ajatukset harhailee nykyhetkestä tulevaisuuteen ?
...

Ei silti oikeuta tylyyn käytökseen. Sama pätee toisinpäin, jos tuossa esimerkissä tylynä olisi ollut nainen.

Rakastelun/seksin jälkeen etenkään ei heitetä toista pihalle tylyyn tyyliin.

Liikaa koetetaan omissa mielissä ymmärtää ja kääntää tilanteita parhain päin, tähän sortuvat lähinnä naiset. Aina ymmärtämässä miten miehellä nyt oli niin ja näin vaikeaa ja stressiä ja unohtavat omat stressinsä, omat tunteensa.

Jos jokin asia tuntuu pahalta, suoraan vaan ilmaisee sen ja kysyy mistä kiikastaa. Mitä sitä nielemään, kun voi putkauttaa saman uloskin.

Oletteko naimisissa kun kirjoitat " mieheni "?
jos et, ja seurustelette vasta vähän aikaan niin, sitten kun se toinen nainen taas ilmoittaa itsestään niin, mies muuttuu yhtä'kkiä etäisesti saat jopa paskaa kohtelua , koska mies haluaa """vakituisen""" naisensa talosta ulos ja äkkiä.

ps: oliko miehellä kännykkä äänettömällä? tutki välillä...

tuollainen käytös ei ole normaalia, siinä on AINA jokin syy, ja yleensä syy toinen nainen.

jos et, ja seurustelette vasta vähän aikaan niin, sitten kun se toinen nainen taas ilmoittaa itsestään niin, mies muuttuu yhtä'kkiä etäisesti saat jopa paskaa kohtelua , koska mies haluaa """vakituisen""" naisensa talosta ulos ja äkkiä.

ps: oliko miehellä kännykkä äänettömällä? pidä silmät auki, tutki välillä...

tuollainen käytös ei ole normaalia, siinä on AINA jokin syy, ja yleensä syy on toinen nainen.

Tietysti sitä muutaman kevyen läpsäytyksen pakaroille aktin jälkeen voi antaa.
Seksuaaliset tilanteet ovat erinlaisia ja hyvä niin. Sama saarnaaja asento ja loppuhuipennuksen jälkeinen pusu poskelle ja hali hali ennen nukkumista..ei voisi vähempää kiinnostaa. Eikä kiinnosta pitkään naistakaan, anteeksi vain.
Tunnetta voi antaa myös ilman seksiä, pitää hyvänä ja lähellä..mjau...ja sit kehrätään.

Alkuperäinen kirjoittaja suhdeihminen:
Kyllä se suo rakastaa..viha ja rakkaus kulkee käsi kädessä, aina.

Ei tarvitse aina olla ihana, hyväntuulinen ja hellä rakastaja, joskus saa olla pahalla päällä, sopii minulle oikein hyvin. Mutta... jos miehen pahantuulisuus ei ole minun syytäni, mielestäni hänellä ei ole oikeutta käyttäytyä loukkaavasti minua kohtaan. Hän olisi voinut ilmaista pahan olonsa ja kiukkunsa asiallisesti ja sanoa, ettei halua kiukutella minulle, joten saisiko hän olla nyt yksin. Olisin ymmärtänyt ja lähtenyt hyvässä hengessä. Nyt hän hoiti asian vihoittelemalla minulle, enkä mielestäni ollut sitä vihoittelua ansainnut. Ja jos se lipsahti häneltä hetken mieleijohteessa, olisi voinut vaikka tunnin päässtä laittaa perään pahoittelu tekstarin tai puheelun, mutta ei.. Koko päivä tässä on hujahtanut, eikä anteeksipyyntöä kuulu. Laitoin itse hetki sitten viestin, jossa sanoin, että minulle jä paha mieli, voisimmeko sopia. Ei vastausta. Aika kypsää käytöstä. Eikä hän kyllä näin ole usein tehnyt, tämä taitaa olla toinen tai kolmas kerta suhteemme aikana, kun hän näin ilkeästi käyttäytyy.Pelottaa, että onko tässä nyt jostain vakavammasta kyse, kun ei mitään kuulu, vai oliko kyse tosiaan pelkästä kiukuttelusta... Enkä minä oikeastaan täältä mitään ratkaisua asiaan odota, kaipaan vaan keskustelua, kun tämä ahdistaa nyt niin kovin ja paras ystäväni on matkoilla, enkä pääse nyt hänellekään tilittämään murheitani.

Alkuperäinen kirjoittaja sorry vain mutta...:

ps: oliko miehellä kännykkä äänettömällä? pidä silmät auki, tutki välillä...

tuollainen käytös ei ole normaalia, siinä on AINA jokin syy, ja yleensä syy on toinen nainen.

Ei olla naimisissa, pari vuotta yhdessä. Siis virallisesti hän on miesystävä, jos oikeaa termiä haetaan. En usko, että toisesta naisesta olisi kyse, en usko, että hän pettäisi minua koskaan, ennemmin jättäisi, jos olisi toinen nainen kiikarissa. Eikä hän pidä kännykkäänsä koskaan äänettömällä, eikä muutenkaan piilottele, aina se on pöydällä esillä, eikä mies siitä hätkähdä, vaikka joskus lähettelisin viestejä hänen puhelimestaan, jos omasta akuu loppu tms.. Kännykkäänsä hän ei piilottele yhtään, se on tullut selväksi. Olen kyllä nimittäin tuon kännykän piilottelun saanut kokea yhden petturimiehen kanssa, joten ymmärrän kyllä, mistä puhut, mutta tämä mies ei ole sellainen. Jostain muusta tässä nyt on kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Laitoin itse hetki sitten viestin, jossa sanoin, että minulle jä paha mieli, voisimmeko sopia.

Ei noin. Matelua sinua tylysti kohdelleen miehen edessä, ei mitään että "voisimmeko sopia." Hänen asiansahan se on pyytää anteeksi ja selittää käytöstään. Olisit laittanut vaan että sulle jäi paha mieli. Jälkiviisautta joo.

Ei vastausta. Aika kypsää käytöstä. Eikä hän kyllä näin ole usein tehnyt, tämä taitaa olla toinen tai kolmas kerta suhteemme aikana, kun hän näin ilkeästi käyttäytyy.Pelottaa, että onko tässä nyt jostain vakavammasta kyse, kun ei mitään kuulu, vai oliko kyse tosiaan pelkästä kiukuttelusta... Enkä minä oikeastaan täältä mitään ratkaisua asiaan odota, kaipaan vaan keskustelua, kun tämä ahdistaa nyt niin kovin ja paras ystäväni on matkoilla, enkä pääse nyt hänellekään tilittämään murheitani.

Jos on kyse toisesta naisesta, selittyisi vastaamattomuutensakin. On ollut toisen kanssa koko päivän. Tämä vain yksi vaihtoehto, mutta kannattaa ottaa huomioon.

Jos saat miehen yhteyden, vaadi suoraa selitystä ja sano miltä tuntui. En kyllä tiedä, miksi väen vängällä haluta olla tämän miehen kanssa? Yllätäpä tämä arvaamattomuuksien mies ja lähetä tekstiviesti, että suhde on ohitse. Jospa puhelin sitten soisi.

Ikävää on se jos rakastaa mutta samanaikaisesti myös ajattelemattomuudellaan vahingoittaa naisensa mieltä. Ikävää mutta niin yleistä. Silloin miehen purkautumistie on väärä...mutta kuka helvetti se nyt aivojen kutistajalle aikaa varaamaan jos nainen helppaa samalla tavalla ? Miehen yksinkertainen ajatusmaailma..kuulut elämääni ja joku on päin persettä..siis joku muu kuin stringit..niin nainen on osallisena siihen tavalla tai toisella vaikkei tietäisi koko asiaa ? Ehkä hiukan hullua ?
Koitan vain sanoa ettei kenelläkään ole niin helppoa tai täydellistä suhdetta. Vaihda se Suo poijes ja ota "kovaa maata jalkojesi alle"..huomaat että eka sateen jälkeen taitaa se uusi kova maa taas suottua ?

Kokemusta on myös tuollaisesta ailahtelevasta käytöksestä. Exä saattoi päivää aiemmin olla kuin auringon paiste ja seuraavana päivänä kuin viileä tuuli. Yhtenä päivänä muuttamassa yhteen ja seuraavana eroamassa jne. Ei sellainen aiheuta kuin ongelmia ja pahaa oloa.

Olet oikeassa, ei varmaankaan olisi pitänyt tehdä aloitetta sovintoon, koska hän on tässä se, jonka pitäisi pyytää anteeksi. Enkä pyytänytkään anteeksi, koska koen, ettei minulla ole anteeksi pyydettävää. Kerroin vain, että jäi paska fiilis ja haluaisin sopua tähän tilanteeseen. Tämä mies osaa kyllä mököttämisen jalon taidon ja pystyy halutessaan pitämään mykkäkoulua vaikka viikkoja. Sellaiseen en jaksa ryhtyä ja siksi heitin hänelle nyt ehdotuksen sovintoon. Ehdotit, että laittaisin viestin, että suhde on ohi. Toisaalta aika tehokas keskustelun avaaja ;) , mutta en halua sanoa mitään, mitä en oikeasti tarkoita. Jos hn tahtoo kiukutella, kiukutelkoon. Erolla uhkailu ei mielestäni ole reilua. Sanon suhteen loppuvan vasta silloin, jos todella tarkoitan sitä, en halua pelata suhteessa erolla uhkailemalla, se lisäisi vain epäluottamusta meidän välille. En myöskään usko, että hänen kiukuttelunsa johtuisi siitä, että hänen piti päästä toisen naisen kanssa vehtaamaan. Hän on aina ollut kaikessa sataprosenttisen rehellinen minulle, ainut "paheensa" on tuo ärsyttävä vaipuminen johonkin kummalliseen pahan tuulen syvään synkkyyteen.... Hohhoijjaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tämä mies osaa kyllä mököttämisen jalon taidon ja pystyy halutessaan pitämään mykkäkoulua vaikka viikkoja. Sellaiseen en jaksa ryhtyä ja siksi heitin hänelle nyt ehdotuksen sovintoon. Ehdotit, että laittaisin viestin, että suhde on ohi. Toisaalta aika tehokas keskustelun avaaja ;) , mutta en halua sanoa mitään, mitä en oikeasti tarkoita. Jos hn tahtoo kiukutella, kiukutelkoon. Erolla uhkailu ei mielestäni ole reilua. Sanon suhteen loppuvan vasta silloin, jos todella tarkoitan sitä, en halua pelata suhteessa erolla uhkailemalla, se lisäisi vain epäluottamusta meidän välille.

Humoristinen ehdotus tuli mieleen, kun alkoi ärsyttää tämä hänen dominointinsa arvaamattomalla käytöksellä, että mikä oikeus hänellä siihen on ja tuottaa sulle turhaa tuskaa ja päänvaivaa. Että jos kerrankin olisi saanut vähän ylläriä omaan nilkkaansa, niin miten olisi sitten reagoinut - olisi voinut olla hyvä, herättävä keskustelunavaus. "Tältä se minusta on tuntunut, kun sinä olet käyttäytynyt tylysti ja selittämättömästi, ei ole kiva jäädä pohtimaan missä mennään. Nyt sinä sitten olit tuskissasi että missä mennään. Kerta se on ensimmäinenkin. Jospa alkaisit avautua minulle nyt sitten, jos haluat että meillä on hyvä suhde..."

quote][Hän on aina ollut kaikessa sataprosenttisen rehellinen minulle, ainut "paheensa" on tuo ärsyttävä vaipuminen johonkin kummalliseen pahan tuulen syvään synkkyyteen.... Hohhoijjaa.. [/quote]

Oikeasti niitä syitä hänen käytökseensä ei tiedä, ellei hän ala avautua sulle. Voidaan veikata, mikä hänen käytöksensä takana - mielialahäiriö, seksin aikana sun hänelle jokin sanomasi/reagoimasi juttu, se että hän olisi kokenut seks.hyväksikäyttöä lapsena ja vaipuu traumoihin, masennus, ahdistus, muut psyyken jutut, taloudellinen huoli, mikä tahansa muu huoli jne.

Kysymys onkin nyt sitten, miten saat hänet avautumaan? Teillä ei ole läheistä suhdetta, jos mies ei lähenny asiassa.

Kaikille naisille tiedoksi. Elämä muuttuu hillopullasta tavan kanelipullaksi ja silloin pitää asennoitua oikein. Varmasti meissä miehissä on PALJON vikaa, usein enemmän mitä naisissa. Naiset ovat ihania luomakunnan ilmestyksiä, kun katselenkin noita kauniita sääriä ja peppuja rintamuksesta puhumattakaan niin jotenkin ne ovat sitä mitä ilman en voisi elää.
Tuostahan se lähtee ?
Elämän taipaleella tapahtuu paljon, tulee myös tyyntä joka tappaa tunteiden korkeimmat huiput. Molemman osapuolet käyttäytyvät joskus tyhmästi. Seksi ei aina kiinnosta( samaa ja turvallista, joskus jopa anellen kuin koira soppaluuta ).
Kaikkiaan elämä kuitenkin voi hymyillä, ne kymmenen hyvää asiaa elämässä pitää olla suurempana mielessä kuin yksi paha. Joillakin tuo suhdeluku voi tietenkin olla toisinpäin ja silloin kannattaa erota. Jollei niin ole niin keskittykää omaankin elämiseen miehen rinnalla ja nauttikaa myös miehen läsnäolosta.
Usein ajattelemme väärin, emme arvosta mitä meillä on. Menetettyämme sen ymmärrämme asioita paremmin, etäisyys auttaa arvioimaan ja suhteuttamaan tilanteita. Usein olemme niin lähellä ettemme nää ?

Yhteistyössä