miehen sisko & joululahjat, kertokaas mitä tässä tekis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis voi..!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis voi..!!

Vieras
Mun miestä ehkä tämä potuttaa enemmän kuin minua, ja mieheni siis siskonsa paremmin tuntee kuin minä, mutta kertokaas, onko teillä tuttavapiirissä samanlaista. Yleensä on puolin ja toisin ostettu toistemme lapsille lahjat, mutta aina yleensä niin kuten miehen sisko haluaa. Saattaa soittaa pari kuukautta ennen joulua, ja kertoa mitä hänne lapsilleen tulisi ostaa. Joskus pyynnöt ovat olleet törkeen hintaisiakin. Sitten kysyy mitä meidän lapset haluaa / tarttee, kuuntelee sen MUTTA sitten ehdottaa et on miettinyt tällaisen ja tällaisen ostamista. Yleensä se on jotain 5-10e paikkeilla. Hänen lapsilleen pitää siis olla paaaljon kalliimpaa. Nyt ehdotti, et ostaa meidän lapsille pehmeet paketit, ja hänen lapsistaan toiselle rahaa (summan saa ite päättää) ja toiselle joku lelu

Siis mitä?! mietin et ostetaan sellanen mahd. halpa 5e barbie, ja annetaan vaikka 5e toiselle rahaa. Ja tietty pydetään siis meid'än lapsille myös barbie ja joku muu lelu. Onks reilua, vai pitääks taas nöyrtyy?

Kyllähän sitä toivoa voi sitä sun tätä, mutta eihän hän itsekään toiveita toteuta. Ostat mitä ostat ja jätät kalliit toiveet omaan arvoonsa. Halpa 5e "barbie" on just sopiva sisarusten lapsille. Ei mekään ton kalliimpia ostella.

Mikä pakko sun on ostaa jotain kalliita paketteja sen lapsille, jos sekään ei osta sun lapsille....saman arvoista suurinpiirtein tai päätät itse jonkun summan ja enempää et niihin lahjoihin laita, toiveen täytyy siis olla sen arvoinen tai muuten päätät itse mitä ostat.

Me ollaan aina sovittu mun siskon kanssa, että molemmat ostaa toistensa lapsille saman arvoiset lahjat ja jos toisella ei jollakin kertaa ole varaa ostaa, sovitaan yleensä ettei sitten osteta puolin ja toisin lainkaan.

En siis suostuis tollaseen ollenkaan.

Ilmoitatte tylysti, että ostatte sen minkä parhaaksi koette. Lahja on TEILTÄ eikä miehesi siskolta, joten päätösvaltakin on teillä, eikä miehesi siskolla. Piste. Tahdotte antaa omannäköisenne lahjan. Älkää myöskään esittäkö lahjatoiveita itse. Jos kysyy niitä, sanokaa, että tästä vuodesta eteenpäin lahjatoiveet on kielletty. Niitä ei esitetä, eikä oteta vastaan. Jokainen toimikoot oman järkensä pohjalta.

Vähän samantapaista kokemusta täällä. Tosin miehen siskolla ei ole lapsia vielä, hän aina kysyy mitä tyttömme tarvii, mutta harvemmin ostaa sitä. On kova tekemään käsillään kaikkea erilaista ja askartelee ym. Miehelleni ostaa aina liian isoja vaatteita, eikä koskaa suostu niitä vaihtamaan. Tytön lahjat on kyllä aina olleet mieluisia.

Ollaan sovittu alusta alkaen perheiden kesken, että lahjan arvo on korkeintaan sen 20E per lapsi. Ja helpotaksen toisen lahjanostamisen ollaan jo valmiiksi käyneet katsomassa mistä ja millä hinnalla saa ja ilmoittaa myös eteenpäin. Ei ollut tähän asti mitään ongelmia.

me ei olla juurikaan mitään lahjatoiveita niinkään esitetty, ainakin ollaan mietitty mieheni kanssa, että yritetään mahd. pitkälle itse kustantaa, jos lapset jotain oikeesti haluavat. Muut saa ostaa mitä itse katsovat parhaaksi. Minulla ei niinkään ole vaatteita vastaan mitään, mutta miehen puolesta harmittaa, kun häntä taas tuo asenne tuntuu harmittavan. Olen itse melkoisen vaikeana jos sen sisko tulee mulle noita lahjajuttuja puhumaan, en osaa vaan sanoa tarpeeksi jämäkästi mitään ..pitäis varmaan opetella ;)
Pitää vielä jutella mieheni kanssa, mutta ostetaan mitä me katsotaan parhaaksi ostaa heille, Toinen näistä lapsista on siis mieheni kummilapsi. Niin ja tämä sisko siis on ollut sitä mieltä, et hän haluaa et hänen lapsensa saa just ne lahjat mitä he ovat toivoneet, etteivät vaan jää yhtään vähemmälle kuin kukaan muu.

Yhteistyössä