Mieheni ajattelee taas vain itseään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miata

Vieras
Heti alkuun varoitan, että tämä sisältää väsyneen ihmisen avautumista parisuhteen kurjista hetkistä...

Kyllä osaa taas ketuttaa, kun tuntuu ettei mies ajattele mitään muuta kuin itseään ja omaa mukavuuttaan.

Kohta kolmatta viikkoa painan töitä niin, että olen tehnyt tuplavuoroja ja välissä on ollut vain pari yhden päivän vapaata niin mitä tekee mies? Tää älykääpiö lähti johonkin saunailtaan ryyppäämään ja jäin kotiin kaksin uhmaikäisen tytön kanssa. Huomenna ois taas kiireinen työpäiväkin, mutta eipä tarvitse taaskaan nukkua.

Ei siinä, kyllähän se on ihan ok että viettää aikaa kavereiden kanssa, mutta onko ihan pakko just silloin kun olen viikonloppuna töissä? Esimerkiksi seuraavat kaksi viikonloppu olisivat olleet vapaita.
Tyttö on muutenkin huonouninen ja nyt varsinkin flunssaisena heräilee ihan jatkuvasti huutamaan.

Lisäksi tiedän jo nyt, että huomenna kun tyttö herää aamulla viiden jälkeen niin minähän sen kanssa nousen ylös ja taistelen yhteen asti, jolloin lähden iltavuoroon. Töistä pääsen klo 21.30 ja seuraavana aamuna taas aamuvuoroon takaisin. Senkin tiedän, että kun mies yöllä konttaa kotiin kaatokännissä, tarkoittaa se sitä että koko aamu menee krapulassa maatessa.

Kuka tällaista muka jaksaa oikeasti?? V*tuttaa taas niin rankasti...

[QUOTE="vieras";24205268]On tainnu miehelläkin tulla mitta täyteen uhmiksen kanssa, jos oot ollu aamusta iltaan töissä. Etkö sä vois vähän vähentää työntekoa?[/QUOTE]

Ja jos roolit olisi ap:n tarinassa toisinpäin niin hänet haukuttaisiin laiskaksi ja huonoksi äidiksi joka ei osaa olla yhtään iltaa ryyppäämättä kun miesparka painaa töitä niska limassa...

Joo, olisin minäkin kiukkuinen.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Meillä se on mun mies, joka painaa työtä niska limassa, ja minä olen kotona lasten kanssa 24/7. Se kyllä tietää, että mun päivä on silti paljon hektisempi näiden lasten kanssa, kuin mitä sillä on töissä, eikä ole valittanut, jos olenkin sen harvoilla vapailla lähtenyt tapaamaan kavereita... On ihan antanut minun nukkua myöhäänkin, ja on herännyt itse lasten kanssa... Olen kyllä minäkin antanut hänen mennä, jos on halunnut.

No kuten sanoit, olet väsynyt, ja se ehkä vääristää ajatteluasi. Jotenkin luulen, että jos mies lähtisi sitten vapaapäivänäsi juhlimaan, saattaisit vastaavasti taas ajatella/valittaa, että miksi juuri sinun vapaapäivänäsi pitää lähteä kun koko perhe saisi viettää aikaa yhdessä. Tai ehkä miehen kavereilla oli juuri nyt mahdollisuus lähteä ulos, ja sinun vapaaviikonloppusi ei olisi sopinut. Ehkä mies ei tiennyt, että olet väsynyt. Ehkä mies ei ajatellut, että tarvitset apua ja tukea enemmän.

Uskon kyllä, että olet väsynyt, mutta ajattelen myös, että jos työnteko vaikuttaa siten, ettet jaksa lapsen kanssa, niin silloin sinun on tehtävä vähemmän töitä. Koska en ainakaan kirjoituksestasi saa sellaista kuvaa, että miehen juominen tai juhliminen olisi mitenkään jokapäiväistä tai edes jokaviikkoista, niin tämä miehen vapaailta ei varmaan ole mitenkään ratkaiseva tekijä sinun väsymyksessäsi.

Kieltämättä pakko myöntää, että väsynyt olen. Jaksan kuitenkin touhuta tytön kanssa, ärsyttää vaan kun tuntuu että hoidan tytön aina oli arki tai pyhä.

Mies saa tavata kavereitaan niin paljon kun sielu sietää. Tänään vaan tuli taas mitta täyteen kun käytännössä koko kesänä mies ei ole ollut kotona kuin pari iltaa. Mielummin istuu kavereiden kanssa vaikka kahvilla jos ei muuta satu keksimään.
Olen ihan suoraankin kysynyt miksei halua kanssani viettää aikaa. Vastasi että haluaa kyllä, mutta jostain syystä kaverit vievät aina voiton 6-0.

Töiden tekoa minun ei tänä kesänä ole mahdollista vähentää, kun on ihan huutava henkilökuntapula ja työ on sen tyyppistä ettei sitä voi keventää. Hoitoalalla siis olen. Syyskuun alusta jään muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle, joten sitten onneksi saa levätä :)

Kieltämättä pakko myöntää, että väsynyt olen. Jaksan kuitenkin touhuta tytön kanssa, ärsyttää vaan kun tuntuu että hoidan tytön aina oli arki tai pyhä.

Mies saa tavata kavereitaan niin paljon kun sielu sietää. Tänään vaan tuli taas mitta täyteen kun käytännössä koko kesänä mies ei ole ollut kotona kuin pari iltaa. Mielummin istuu kavereiden kanssa vaikka kahvilla jos ei muuta satu keksimään.
Olen ihan suoraankin kysynyt miksei halua kanssani viettää aikaa. Vastasi että haluaa kyllä, mutta jostain syystä kaverit vievät aina voiton 6-0.

Töiden tekoa minun ei tänä kesänä ole mahdollista vähentää, kun on ihan huutava henkilökuntapula ja työ on sen tyyppistä ettei sitä voi keventää. Hoitoalalla siis olen. Syyskuun alusta jään muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle, joten sitten onneksi saa levätä :)

Mä sinuna kysyisin tuota uudestaan ja jos vastaus olisi edelleen sama, kehottaisin miestä perustamaan perheen kavereidensa kanssa. Aikuisen ihmisen pitää ymmärtää, että ensimmäinen prioriteetti on perhe, sitten tulee ne kaverit vasta.

Tuohon työasiaan voisin sanoa, että ellei yritys ole sinun, niin silloin sulla on mahdollisuus vähentää työntekoa kyllä. Jos on oma yritys, niin silloin toki töitä on tehtävä. Mutta henkilökuntapula ei ole sun vikasi, sun ei ole mikään pakko tehdä enempää kuin normaalivuoroja vaikka siellä kuolisi porukkaa siksi, että et tee enempää töitä. Sunkin prioriteetti pitäisi olla perhe ja oma jaksaminen, ei se että sun pitää tehdä töitä kahden edestä siksi, että porukkaa on liian vähän.

Ei ole oma yritys, joten sen puolesta olet kyllä oikeassa. Ensi viikon kun jaksaa vielä painaa täysillä, niin sitten pitäisi työmäärän vähän helpottaa. Sit olisikin enää muutama työviikko ennen kotiin jäämistä.

Eniten noissa miehen menemisissä varmaan korpeaa, se että tunnen tulleeni kahlituksi kotiin. Ainoa sosiaalinen elämä on työn kautta. Vaikka sitähän se taitaa aika pitkältikin olla, kun lapsi on vielä niin pieni...?

Ei ole oma yritys, joten sen puolesta olet kyllä oikeassa. Ensi viikon kun jaksaa vielä painaa täysillä, niin sitten pitäisi työmäärän vähän helpottaa. Sit olisikin enää muutama työviikko ennen kotiin jäämistä.

Eniten noissa miehen menemisissä varmaan korpeaa, se että tunnen tulleeni kahlituksi kotiin. Ainoa sosiaalinen elämä on työn kautta. Vaikka sitähän se taitaa aika pitkältikin olla, kun lapsi on vielä niin pieni...?

No sitähän se pitkälti on varmaan kaikilla. Toki sunkin pitäisi saada kavereidesi kanssa mennä, mutta niin se varmaan on, että pitää valita joko se työ, lapsi tai kaverit. Ihan kaikkea ei voi saada. Se on pitkälti kuitenkin oma valinta, tekeekö sitä työtä paljon vai normaalisti. Toki se on rahakysymyksin, mutta itse olen ainakin omassa elämässäni päättänyt, että lapsen hyvinvointi ja oma jaksamiseni on tärkeämpää kuin se, että saan paljon rahaa ja/tai paljon töitä.

Markiisi: Joo olihan se tällä viikolla jopa yhden illan. Kyllähän siinä raavas mies jo vallan väsyy :D

Hra Majuri: Enkö olekin!

Pesky Pixie: Ihana kuulla järjen ääntä :) Raha todellakin tulee tarpeeseen ja sen vuoksi olen päättänyt että nämä jäljellä olevat työviikot seisoo vaikka päällään jos niikseen ottaa. Kunhan vapaat alkaa, otan tytön ja tehdään yhdessä jotain mukavaa ja rentouttavaa. Lähdetään vaikka tallille heppoja katsomaan :) Lupaan pyhästi levätä ja rentoutua.

Miehen puolesta saisin kyllä mennä ihan vapaasti, mutta kaikki ystävät tuntuvat olevan jotenkin niin eri elämäntilanteessa ettei heistä juurikaan ole tukea tai seuraa. Tämä on näitä pienen paikkakunnan ja pienten piirien kiroja.

Markiisi: Joo olihan se tällä viikolla jopa yhden illan. Kyllähän siinä raavas mies jo vallan väsyy :D

Hra Majuri: Enkö olekin!

Pesky Pixie: Ihana kuulla järjen ääntä :) Raha todellakin tulee tarpeeseen ja sen vuoksi olen päättänyt että nämä jäljellä olevat työviikot seisoo vaikka päällään jos niikseen ottaa. Kunhan vapaat alkaa, otan tytön ja tehdään yhdessä jotain mukavaa ja rentouttavaa. Lähdetään vaikka tallille heppoja katsomaan :) Lupaan pyhästi levätä ja rentoutua.

Miehen puolesta saisin kyllä mennä ihan vapaasti, mutta kaikki ystävät tuntuvat olevan jotenkin niin eri elämäntilanteessa ettei heistä juurikaan ole tukea tai seuraa. Tämä on näitä pienen paikkakunnan ja pienten piirien kiroja.

Älä selitä, ihme valittaja oot

Muista sitten tämä. :rolleyes: :)

Yhteistyössä