Minä olen 7 ollut miehen kanssa joka ei ole käynyt töissä tai opiskellut, on saanut muutaman satkun kuussa vuokratuloja niin ei ole viitsinyt hakea töitä tai ilmoittautua työttömäksi. Olen tehnyt 99% kotitöistä ja kantanut ruuat kotiin, hoitanut lapsen ja käynyt töissä. Olen kyllä puhunut, raivonnutkin säännöllisesti sekä nalkuttanut, kolme kertaa olen meinannut lähteä mutta lapsent takia olen suostunut jatkamaan kun mies on sitä anellut. Miksi ei anelisi, ymmärrän, olenhan hänen elämässään kuin enkeli. Nyt on asiat paremmin, ainakin jonkun verran, eli mies tekee kotijuttuja ainakin sen jälkeen kun olen saanut vaihteeksi raivarit. olen juuri sairaslomalla ja mies tiskaa, ja kohta lähtee työharjoittelupaikkaansa jonka aloitti viime kuussa.
Älä sinäkään luovu toivosta. Jos miehesi rakastaa sinua oikeasti eikä vain käytä hyväkseen, hän ennenpitkää repii aivojensa perukoilta sen pienenpienen empatian jyväsen ja alkaa tehdä enemmän. Minunkin mieheni on ollut tuollainen että on jättänyt kaikki silleen- siis vaikka on ollut työttömänä kotona ja minä painanut raskasta fyysistä vuorotyötä...
Jos ei muu auta, ota ero puheeksi, ihan tosissasi. Puhu rauhallisesti ja hermostumatta, katso miestä silmiin ja pyydä häntä katsomaan ja kuuntelemaan niin että ymmärtää. sano että et ole enää onnellinen, haluat tosissasi erota jos hän ei ole valmis ottamaan enempää vastuuta. Et halua yhtä lasta lisää, sinulla on jo lapsia. Haluat aikuisen, vastuullisen miehen kumppaniksesi etkä murrosikäistä poikaa.
Minä olen tosiaan 3 kertaa 7 vuoden aikana joutunut tuon tekemään, ei ole ollut helppoa eikä aina ole vieläkään, mutta paljon on miehellä mennyt jakeluun, ja nyt viimeisen vuoden aikana olen pikkuhiljaa alkanut uskaltaa myöntää itselleni että minähän tässä alan jo olla onnellinen.
Toivon sinulle paljon rakkautta ja kärsivällisyyttä! <3
Vielä, että rakastaminen on kiinni vain ja ainoastaan päättäväisyydestä, kärsivällisyydestä ja tahtomisesta. Naimisiin mennessä (vaikkette olisikaan naimisisissa, pätee silti) sanotaan TAHDON, ajattele sitä. Jos et jaksa enää tahtoa, armahda itseäsi ja lähde. Mutta älä luovuta liian helpolla. Joillakin miehillä on pitkät piuhat.