Mieheni haluaa sittenkin toisen lapsen ja olin jo varautunut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpihäpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häpihäpi

Vieras
siihen ettei haaveeni kahdesta lapsesta koskaan toteudu. Ei olla puhuttu enää aikoihin mahdollisuudesta että hankittaisiin vielä toinen lapsi, koska en halunnut painostaa miestäni ja pakottaa tekemään niin isoa ratkaisua vain minun ilokseni. Nyt kuitenkin kävi ihan yhtäkkiä ilmi, että hänkin haluaisi jossain vaiheessa toisen lapsen. Ei vielä, mutta kuitenkin joskus. Tuntui aika hyvältä :) Ja sanoi sen siis ihan itse ilman, että edes aloitin mitään keskustelua asiasta. Ennen kuin meillä oli esikoista, puhuimme että yritämme saada kaksi lasta. Raskaus ja synnytys olivat todella vaikeita ja mies sanoi esikon synnyttyä ettei halua enää koskaan toista lasta, koska häntä pelottaa liikka, että kaikki menisi yhtä huonosti.

Onko joku ollut samassa tilanteessa, että haaveet miehen kanssa lapsilukumäärästä eivät ole menneet yksi yhteen?

Meillä mies tokaisi meidän ainokaisesta,että tämä yksi lapsi riittää ja tässä on vähän ylimääräistäkin :D. Tyttö on nyt 10 kk ja todella tempperamenttinen.
Toivon että miehen kommentti oli vain sen hetkiseen tilanteeseen kohdistettu ja mieli muuttuu ajan saatossa. Toki en itsekään vielä toiseen ole valmis,kun ensimmäinen on vasta niin pieni. Mutta joskus tulevaisuudessa haluaisin yhden lisää.
Joten nähtäväksi jää meneekö yksiin haaveet miehen kanssa lapsilukumäärästä :)

Yhteistyössä