mieheni haukkui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Minut "saatanan nartisti, haista pitkä paska!" Kun puhuin hänele miten tyly on meidän esikoiselle ja paapoo pienempää. Olen raskaana ja mies ei välitä/arvosta minua vähääkään. En tiedä mitä tehdä.

Kun sanoin miten väärin on kohdella lapsia eriarvoisesyi ja olla kylmä ja tyly isommalle leikki-ikäiselle, miten pahalta tuntui kun lapsiitki ettei isi auta häntä ja auttaa aina toista ja puhuu nätisti toiselle ja hänelle rumasti. Tästä mut haukkui ja huusi.

Minä kuulen olevani havukka,hullu,vammmainen..Tässä vain muutama nimi joilla mies minua haukkuu.Olen niin väsynyt tuohon haukkumiseen,mies ei millään tajua miten tuommoiset loukkaa.Sattuupa se lyöminenkin kyllä..

Naisen pahin ongelma on kyvyttömyys nähdä ikinä vikaa tai syytä miehen käytökseen OMASSA ITSESSÄ.

Ei nimittely ja haukkuminen mitään aikuismaista ja hienoa käytöstä ole, mutta aivan takuuvarmasti useimmissa tapauksissa naisen oma käytös on saanut aikaan miehessä turhautumista ja jatkuvaa pahaa oloa joka purkautuu alkukantaisen hölmöllö tavalla ulos. Valitettavan usein se on haukkumista, joskus jopa väkivaltaa. Koska keskivertomies ei välttämättä osaa ratkaista asiaa puhumalla ja keskustelemalla ja usein nainen ei edes kykene tai halua lähteä sellaiseen kannustamaan tai vastaanottamaan sanomaa.

Mitäpä moderni keskivertonainen sitten tekee tuossa tilanteessa? Tulee tietysti värittelemään tarinan kaksplussalle jossa muut yhtä hölmöt naiset kannustavat eroamaan siitä siasta. Koska sehän vaikuttaa olevan pelkkä paska. Koska ei tarinassa kerrottu mitään muuta.

Jos joku on näissä tarinoissa hölmöläinen ja konna, niin se on useimmiten nainen itse joka ei peiliin osaa tai uskalla katsoa.

Kannattaa pyytää neuvolasta ulkopuolista apua tilanteeseen, ja muista etten vähättele tilannetta, sillä avun pyytäminen on aikuisen ihmisen vastuunkantoa omasta perheestään.

Onko tuo normaalia käytöstä aina eli onko miehelläsi tapana puhua rumasti suuttuessaan vai menikö homma vain tämän kerran yli? Minun mieheni inhoaa yli kaiken sitä, jos hänen väittää ajattelevan tai tekevän jollain lailla, mikä ei hänen mielestään ole totta, joten minä olen oppinut pukemaan asiat muotoon: "minusta tuntuu että...". Siperia on opettanut, vaikka ei mies koskaan ole haukkunut minua ja minun henk. koht. ominaisuuksiani :D Sitä paasaamista ei vaan jaksa kuunnella. Minusta riidellessäkin pitäisi pystyä huomioimaan miten asiat esittää ja mitä suustaan päästää. Esititkö mielestäsi asiasi niin, että se ei ollut haukku vaan keskustelunavaus? Minusta lasten tasapuolisen kohtelun pitäisi olla niin järkeenkäyvä asia, että miten kukaan voi olla sellaista vastaan? Mahtoiko tuo osua jotenkin miehen arkaan paikkaan vai aloititko keskustelun maailman huonoimmalla hetkellä, jolloin mies oli muutenkin räjähtämispisteessä?

Onko nyt niin, että jos toisen kritiikki sattuu, on oikein lähteä huutamaan, haukkumaan jne.? KAIKISSA suhteissa on erimielisyyksiä ja eri näkemyksiä asioista. Ja mahdollinen lasten eriarvoinen kohtelu on asia, josta pitää puhua.

Täällä tuntuu niin monella olevan sellainen "ämmät turpa kiinni!"-asenne, että huhhuh. Haukkuja- ja pieksäjämiehille tiedoksi: kaikki naisen suusta tuleva kritiikki ei ole henkistä väkivaltaa.

Naisen pahin ongelma on kyvyttömyys nähdä ikinä vikaa tai syytä miehen käytökseen OMASSA ITSESSÄ.

Ei nimittely ja haukkuminen mitään aikuismaista ja hienoa käytöstä ole, mutta aivan takuuvarmasti useimmissa tapauksissa naisen oma käytös on saanut aikaan miehessä turhautumista ja jatkuvaa pahaa oloa joka purkautuu alkukantaisen hölmöllö tavalla ulos. Valitettavan usein se on haukkumista, joskus jopa väkivaltaa. Koska keskivertomies ei välttämättä osaa ratkaista asiaa puhumalla ja keskustelemalla ja usein nainen ei edes kykene tai halua lähteä sellaiseen kannustamaan tai vastaanottamaan sanomaa.

Mitäpä moderni keskivertonainen sitten tekee tuossa tilanteessa? Tulee tietysti värittelemään tarinan kaksplussalle jossa muut yhtä hölmöt naiset kannustavat eroamaan siitä siasta. Koska sehän vaikuttaa olevan pelkkä paska. Koska ei tarinassa kerrottu mitään muuta.

Jos joku on näissä tarinoissa hölmöläinen ja konna, niin se on useimmiten nainen itse joka ei peiliin osaa tai uskalla katsoa.

Mulkku.

Uusimmat

Yhteistyössä