:( mieheni juo liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
mieheni ei ota tosissaan sitä, että olen aivan täynnä hänen oluen juontia. Juo useamman oluen lähes päivittäin ja humalaan hän juo kerran viikossa.
Mieheni käy töissä ja elättää perheemme. Itse olen lasten kanssa kotona.
Luulenpa, että mieheni ei usko, että pärjäisin omillani ja siksi hänellä on "vara" käyttäytyä miten lystää.

Sama täällä. Ostaa vähintään 2x viikossa kossupullon ja kaljaa joka päivä. Käy töissä. Niin minäkin. Tiedän mihin tämä johtaa, mutta hän vaan suuttuu kun otan asian puheeksi. Olen ihan loppu sillä olen alkoholisti perheestä ja tiedän mitä se elämä on. Tätä on jatkunut muutaman vuoden kokoajan pahempaan suuntaan =( Ei ole millään tavalla väkivaltainen perhettä kohtaan edes kännissä, mutta jurottaa ja äkäilee.

Meillä myös suuttuu, jos sanon juomisesta, vaikka ihan nätistikin sanoisin... Ei meilläkään väkivaltainen ole, mutta ei känninen puoliso ole silti kiva. Kyllähän luonne muuttuu, kun on juonut.

Kannattaa miettiä haluaako kasvattaa lapsensa kodissa missä toinen vanhemmista on usein humalassa. Millaisia aikuisia lapsista kasvaa, jotka ovat joutuneet elämään alkoholistivanhemman varjossa? Laittakaa lastenne etu ensisijalle ja tehkää ratkaisunne sen mukaan.

Niin kauan kuin homma pysyy pelkässä oluessa, ei ole mitään hätää.

En allekirjoita ym. väitettä. Itse olin seitsämän vuotta avoliitossa jossa päivittäinen kaljoittelu kuului asiaan, välillä kirkkaitakin mutta harvemmin. Tilanne paheni lopulta siihen että maksa oli sanoa poks. Lopulta sain tarpeekseni ja lähdin liitosta. En vaan enää jaksanut katsoa kun toinen oli koko ajan sellasessa pienessä sievässä tai sit krapulassa.