mieheni nalkuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amaliia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amaliia

Vieras
Olen niin kyllästynyt mieheeni joka ei muuta tee kuin nalkuttaa joka asiasta.
Meidän suhteessa on kaikki päin helvettiä,on ollut jo pidemmän aikaa.
Jos miestäni masentaa jokin niin hän varmasti tekee siitä niin suuren numeron et ei voi olla huomaamatta asiaa.
Lapsille hän kostaa omaa pahaa oloaan ja tyttäreni kanssa ottaa yhteen päivittäin.
Olen kyllä miettinyt eroa päivittäin,miehellenikin asiasta sanonut..häntä se ei kiinnosta kun taas pitää jostain nalkuttaa.
Lapset tästä kärsivät eniten ja heidän takiaan olen valmis tekemään mitä vain.
Olenko huono ihminen jos jätän mieheni?

Miehelläsi vaikuttaa olevan ongelmia itsensä kanssa ja purkaa siksi pahaa oloaan muihin. Paras ratkaisu ongelmaan olisi saada miehesi myöntämään itselleen että kaikki ei ole kunnossa. Totta kai jokaisella ihmisellä on toisinaan huono olo, mutta ei sitä pidä aina mennä purkamaan muihin ihmisiin! Ei siinä mitään pahaa ole jos kertoo että on huono olo, mutta nalkuttaminen ei yleensä auta yhtään. Ero ei mielestäni ole oikea ratkaisu, ensin olisi hyvä saada asiat muulla tavalla selvitettyä.

Jos lapset kärsivät eniten, niin tottakai muutosta on tapahduttava, se on sinun velvollisuutesi vanhempana.

Osaat varmaan arvioida tilanteen, onko lasten asiat oikeasti huonolla tolalla miehen takia, vai onko kyse esim. uhmaikäisten/murrosikäisten huomionhausta tai itsenäistymisestä.

Aikuinen pystyy analysoimaan eri tilanteissa, mutta lapsi ottaa herkästi syyt omalle kontolleen ja tällainen syyllisyyden taakka saattaa vaikuttaa hyvinkin pitkään, jopa loppuelämän.

Alkuperäinen kirjoittaja amaliia:
Olen niin kyllästynyt mieheeni joka ei muuta tee kuin nalkuttaa joka asiasta.
Meidän suhteessa on kaikki päin helvettiä,on ollut jo pidemmän aikaa.
Jos miestäni masentaa jokin niin hän varmasti tekee siitä niin suuren numeron et ei voi olla huomaamatta asiaa.
Lapsille hän kostaa omaa pahaa oloaan ja tyttäreni kanssa ottaa yhteen päivittäin.
Olen kyllä miettinyt eroa päivittäin,miehellenikin asiasta sanonut..häntä se ei kiinnosta kun taas pitää jostain nalkuttaa.
Lapset tästä kärsivät eniten ja heidän takiaan olen valmis tekemään mitä vain.
Olenko huono ihminen jos jätän mieheni?

Minun isäni on juuri tuollainen, ja voin sanoa että jokapäiväiset tappelut, kiristys, nalkutus ja muutenkin epäolennaisista asioista numeron tekeminen päivittäin ovat vaikuttaneet minuun aikuisenakin ERITTÄIN VOIMAKKALLA TAVALLA.

Ei niinkään se, että isäni olisi paha ihminen, pahoinpitelijä tai muuta vastaavaa.

Mutta kun opiskelut ja työt menee miten menee, paha mieli joka päivä ja paljon vihaa sisällä, niin tulee katsottua ja verrattua niihin ikätovereihin, joiden koko nuoruus ei ole mennyt tapellessa. Heillä on kevyt olo, ei ole kireä naama tai ryppyjä alle 30 -vuotiaana, rento ja avoin asenne elämään ja menestystä.

Parisuhteissakin on tullut epäonnistuttua pahemman kerran, tulee katsottua itsellekin aina sellainen mies joka "täyttää kodin" olemuksellaan, kun ei osaa hengittääkään ilman että joku kertoo miten se tehdään "oikein" ja vihaa äitiä kohtaan että hän ei piitannut minusta sen vertaa että olisi laittanut kurin isälle-.

Toivoin jo lapsena että vanhempani asuisivat eri asunnossa. Olin jotain 10 vuotias kun pyysin että he eroaisivat. en halunnut luopua vanhemmistani, mutta halusin että nalkutus ja kähinät loppuisivat. Isäni oli oikein vittumainen, huomasi heti jos jossain nurkassa on murunen ja herätti keskellä yötä koko perheen kuuntelemaan saarnojaan.

En ole varmasti yhtään asiaa saanut kotonani tehdä loppuun asti, kun jokainen päivä meni isän kanssa riitelyyn. Se tuottaa valtavaa tuskaa ja itsetunto menee kun vieressä on kokoajan aikuinen joka panee halvalla ja pitää pellenään, eikä kuuntele mitään. Puhumattakan niistä päivistä jolloin hän päätti olla humalassa, ja sain tutustua aivan uuteen ihmiseen. Isäni on mallia "vaihtaa persoonallisuutta jokaisen kulauksen myötä"

On sinänsä hyvä että on isä, mutta jotkut miehet eivät kestä arkeaan perheen kanssa, ja tajuavat vasta liian myöhään että olisi pitänyt nauttia sillon kun se perhe olis siinä ja lasten elämä vasta edessä päin. Muta ei.- jokainen päivä pitää tuhlata itsekkäistä syistä, sen takia että saa vähän tuulettaa hermojaan.

Nyt se valittaa minulle, että kun en ole yliopistossa ja lääkäri-juristi kuten sen "naapurin kusipään pennut", että miksi hänen lapsista ei tule mitään kun jonku "velttoperseen" lapsetkin valloittaa maailmaa.

No, ei jaksa keskittyä mihinkään, terapiassa istun ja yritän parhaani. Ne on pieniä asioita loppujen lopuksi millä saa pitkäaikaista vahinkoa aikaan. teen kyllä parhaani ja en muistele isää pahalla joka päivä, mutta se että joutuu niin paljon näkemään vaivaa mielenterveytensä eteen aikuisena, ja yrittämään voittaa vaikeudet jotka ovat tavallaan toisten aiheuttamia, on täysin ilman mun syytäni tapahtunut, ja niin tyhmästä asiasta että "kuka laittoi maitompurkin väärään jääkaappiin" tms. Kaikella on hintansa, ja varsinkin päivittäinen riitely vei aikaa ja yksinkertaisesti väsyttää niin paljon, elämä näyttää joskus siltä että olen aika kyyninen.

Lasten kanssa kannattaa kyllä tehdä ratkaisuja niin kauan kuin vielä kerkeää, se on äkkiä ohi kun lapsi kasvaa niin silloin se on jo tapahtunut , minkä on annettu tapahtua. et saa noita päiviä takaisin koskaan.
Kun jäätte kahdestaan lasten lähsettyä kotoa, voin vannoa että vihaat miestäsi joka pilasi sinulta sen ajan kun lapset olivat nuoria. Sitten ei ole ketään enää, muuta kuin juuri se sama hapan ukko joka vänkäsi sen ajan hukkaan.

Voit ihan hyvin tehdä jotain tuolle asialle, muuttaa vaikka eri paikkaan vaikka et eroaisikaan., koska pelkkä nalkutus voi olla mieheltä sitä ettei hän vain TAJUA elää nykyhetkeä, koska kukaan ei hänelle asiaa valaise. Hän saattaa sen käsittää kun näkee että paskamaisuudellakin on seurauksensa.

Kyse taitaa olla siitä et miestäni on alkanut kaduttaa lapset,parisuhde ja kaikki muutkin.
Arkisin on noin 4 tuntia kotona ja silloinkin on hermot sillä mennyt kun lapset ei ole hiljaa tai eivät tottele häntä koko ajan.
Mieheni tappelee samalla tasolla lasten kanssa ja minä sitten menen väliin ja komennan kaikkia olemaan kunnolla.
Lapsethan tarvitsevat näissäkin tilanteissa ensisijaisesti vanhempiaan selvittämään riitoja eikä yhtä tappelupukaria lisää.
Tyttäreni,joka ei ole mieheni,on monet illat itkenyt ettei jaksa mieheni huutoja enää.
Molemmat ärsyttävät toisiaan ihan tahallaan.
Lapset ovat mahtavia tyyppejä,eikä meillä ole päivisin mitään ongelmia.Leikimme,laulamme ja teemme vaikka mitä yhdessä.
Kaikki tämä tappelu ja huutaminen sekä nalkuttaminen alkaa kun mies tulee töistä kotiin.
Mieheni työ ei ole kovin raskasta ja itsekin kehuu miten kivaa on mennä töihin..
Tyttäreni on kouluikäinen ja nämä 2 muuta alle 6v.

Jos mies ei halua perhettä, lapsia ja parisuhdetta, niin kannattaisiko hänen sitten mieluummin tehdä sitä mitä oikeasti huvittaa.

Onhan se hyvä että ei jätä perhettään ja muuta, vaan koittaa olla siinä, mutta jos jokainen hetki menee riitelyyn niin..huh huh. työtä on liikaa ja lapsia on liikaa- eikö se ole jo selvä yhtälö.

Kannattaisiko antaa miehelle aikalisä: jos hän ei halua sitä mitä hänellä on, vaan pitää olla hulluuden rajamailla stressaantunut koko ajan. Niin ehkä hänen olisi hyvä ottaa aikalisä koko porukasta.

joka tapauksessa tehkää kaikki mitä voitte asialle, tuo päivittäinen riitely ei ole mikään leikin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja tereisiä perheestä:
Jos mies ei halua perhettä, lapsia ja parisuhdetta, niin kannattaisiko hänen sitten mieluummin tehdä sitä mitä oikeasti huvittaa.

Onhan se hyvä että ei jätä perhettään ja muuta, vaan koittaa olla siinä, mutta jos jokainen hetki menee riitelyyn niin..huh huh. työtä on liikaa ja lapsia on liikaa- eikö se ole jo selvä yhtälö.

Kannattaisiko antaa miehelle aikalisä: jos hän ei halua sitä mitä hänellä on, vaan pitää olla hulluuden rajamailla stressaantunut koko ajan. Niin ehkä hänen olisi hyvä ottaa aikalisä koko porukasta.

joka tapauksessa tehkää kaikki mitä voitte asialle, tuo päivittäinen riitely ei ole mikään leikin asia.

olen monesti sanonut ettei meidän kanssa tarvitse olla,en pakota häntä olemaan edes velvollisuuden tunteesta meidän kanssa...mieheni pelkää jäävänsä yksin.

Tästä ei ole kovin pitkä aika, kun taisi tulla telkkarista joku perheongelmadokumentti, jossa brittiperheellä oli vähän samantapainen tilanne. Siinä myös mies oli mieluummin töissä tai vaikka baarissa kuin kotona. Häntä kadutti lapset ja hän ei kestänyt meteliä yhtään. Psykologi jutteli perheen isän kanssa ja tokaisi, että aikuisena pitää ottaa tekemisistään vastuu. Koska hän on vapaaehtoisesti ryhtynyt isäksi, hänen pitää se vastuu kantaa. Mitä enemmän hän huutaa, sitä pahemmaksi tilanne menee. Jos lapset metelöivät tai huutavat, aikuisen ei kuulu taantua samalle tasolle, vaan olla aikuinen ja sen yläpuolella. Kun käyttäytyy aikuismaisesti, perheen "sotatila" rauhoittuu vähitellen.

Miehesi taitaa elää tässä hetkessä eikä osaa suhteuttaa asioita. Jos hän on vaikkapa heti töistä tultua puoli tuntia lasten kanssa, lapset yleensä rauhoittuvat, jotta saa itse levätä hetken. Vastaavasti kun saa lapset nukkumaan, alkaa oma aika. Meillä esimerkiksi alle 10-v ikäiset menevät nukkumaan arkisin klo 21 ja isompi lapsi saa valvoa klo 22:een, mutta hänen pitää olla omassa huoneessaan klo 21 jälkeen (saa lukea kirjaa tms.), koska minä en jaksa, jollen saa myös omaa aikaa.

Miehellesi ei siis kelpaa mikään vaihtoehto: ei ero, ei yhdessäolo jne. Hänen on kuitenkin pakko valita. Jos hän ei halua sopeutua nykyiseen tilanteeseenne, ero on ainoa vaihtoehto, koska hänen raivoamisensa tuhoaa lasten mielenterveyttä. Kun on hyvä vanhempi lasten ollessa pieni, lapsista kasvaa tasapainoisia ihmisiä, jotka kykenevät elämään aikuisena omillaan.

Todennäköisesti miehesi on vastahankaan kaikkia vaihtoehtoja kohtaan, mutta jos hän ei halua yrittää parisuhdetta ja perhe-elämää yhdessä sopimillanne ehdoilla, niin psykologin avulla voitte myös yrittää rakentaa elämää uuteen muottiin. Esimerkiksi kirkolla on perheneuvontaa, mutta valitettavasti niihin on tosi pitkät jonot. Nopeammin selviää yksityiseen terapiaan, mutta se on toki paljon kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja amaliia:
olen monesti sanonut ettei meidän kanssa tarvitse olla,en pakota häntä olemaan edes velvollisuuden tunteesta meidän kanssa...mieheni pelkää jäävänsä yksin.

En ole ikinä huomannut - yhdenkään miehen kohdalla jota tunnen- että sanominen auttaa kovin paljoa.
Miehelle, joka on väliaikaisesti tai pysyvästi päästään sekaisin, naisen tai lasten sanomiset ovat pelkkää pierun suhinaa.

Et toisaalta pakota häntä mihinkään, mutta mahdollistat hänen käytöksensä sillä ettet tee muuta kuin puhut. tottakai toimit kuten parisuhteessa kuuluukin - yrität keskustella. Vikahan ei ole sinun. Mies vain ei ilmeisesti kuuntele. Kuinka saada mies kuuntelemaan. Tyhjää kämppää katsellessa mies näkeisi toimintansa tuloksen. Kerro että et halua erota mutta jos arki ei suju niin jotain täytyy tehdä, ja että näet että hän ei ole onnellinen ja itse kuitenkin pystyisit pärjäämään lasten kanssa,. Että ongelma ei ole sinulla van hänellä. Ja tervetuloa kotiin kun on naama taas sen näköinen että kehtaa kutsua miehekseen.

Miehet ovat kovakalloisia, heille on sanottu sitä jos tätä lapsesta asti. He kuitenkin oppivat että käytöksellä ei ole seurauksia, ja kun pikkuisen jyrähtää niin saa taas vähän aikaa olla rauhassa.

Moni kenkkuileva mies ei tajua, että hän on tosiaan vapaaehtoisesti ryhtynyt perheenperustamiseen.
Mikähän noita miehiä riivaa- ei ne halua lapsia eikä vaimoa, mutta ilmankaan eivät pärjää.
Rakastavaa naista on niin helppo manipuloida sanoilla, mies ei vain tajua että sahaa periaatteessa iomaa jalkaansa. Harmi että nainen ja lapsi maksavat hinnan siitä että mies on niin pieni.