P
Possu ja Kärpänen
Vieras
Olemme seurustelleet avomieheni kanssa 3,5 vuotta. Kun tapasimme mies oli vasta päässyt armeijasta ja lopettanut aktiivisen urheiluharrastuksensa. Tästä varmaan jo kaikki ymmärsivät, että hän oli todella hyvässä kunnossa. Isolla miehellä on myös iso nälkä, ja kun sitä ei kuluta mihinkään, se kertyy vyötärölle... Sama mies rakastaa myös olutta. Urheilun hän korvasi tietokonepeleillä. Hän on lihonut tapaamispäivästämme 30 kiloa. Tämä pelkkä painon nousu ei sinällään aiheuta koko ongelmaa. Rakastan häntä kovasti, vaikka pömppis onkin kasvanut, eivätkä kasvonpiirteetkään ole enää samat pyöristymisen myötä. Eniten minua häiritsee se, ettei mies huolehdi itsestään lainkaan. Hiukset ovat kasvaneet ulos mallistaan ja roikkuvat suorana silmillä, viikset ja hajanainen parta (ei siis kasva joka paikassa) ilmestyy säännöllisin väliajoin, mies kun jaksaa ajaa partansa max. kerran viikossa. Hän pukeutuu vaatteisiin, jotka mahtuvat päälle. Tämä siis tarkoittaa sitä, että hän viihtyy aina college-housuissa ja t-paidassa, joka sekin killittää mahan kohdalta. Alushousuja hän kuulemma pitää samoja ehkä viikon. Tämän sain tietää kerran kun makasin pää hänen sylissään ja ihmettelin mikä se kumma haju on... Ajattelen kauhulla vieläkin miten hän voi viihtyä niin hyvin saastassaan. Tulen surulliseksi kun hän käy grillillä, ostaa olutta ja latkii sitä keskellä viikkoa... Olen surullinen hänen puolestaan myös kun hän käy vaatekaapillaan ja surkuttelee kun farkut eivät menekään enää jalkaan. Kun yritän saada häntä lenkille hän sanoo että se on tylsää... Salikortin hän omistaa, mutta käy siellä ehkä kerran kuussa.
Olen toki itsekin kerryttänyt pari kiloa suhteemme aikana, en ole täydellinen. Peseydyn kuitenkin päivittäin, pukeudun puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin ja yritän näyttää trendikkäältä ja kivalta. Käyn säännöllisesti kampaajalla, lenkillä ja meikkaan aamuisin näyttääkseni hyvältä. Miksei mies halua tehdä samaa? Suurin syy minun laittautumiseeni on se, että haluan näyttää hänen silmissään kivalta.
Miten voisin sanoa miehelleni, että hänen rapistuva ulkomuotonsa alkaa inhottaa minua? Toisen fyysisten ominaisuuksien kommentointi on aina inhottavaa ja varmasti myös loukkaa syvästi. Mutta pian ollaan siinä pisteessä, etten enää halua häntä lainkaan. Se olisi todella ongelmallista suhteen kannalta. Rakastan häntä todella ja haluan olla hänen kanssaan. Haluaisin vain hellästi ohjata häntä parempaan suuntaan... Apua?
Olen toki itsekin kerryttänyt pari kiloa suhteemme aikana, en ole täydellinen. Peseydyn kuitenkin päivittäin, pukeudun puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin ja yritän näyttää trendikkäältä ja kivalta. Käyn säännöllisesti kampaajalla, lenkillä ja meikkaan aamuisin näyttääkseni hyvältä. Miksei mies halua tehdä samaa? Suurin syy minun laittautumiseeni on se, että haluan näyttää hänen silmissään kivalta.
Miten voisin sanoa miehelleni, että hänen rapistuva ulkomuotonsa alkaa inhottaa minua? Toisen fyysisten ominaisuuksien kommentointi on aina inhottavaa ja varmasti myös loukkaa syvästi. Mutta pian ollaan siinä pisteessä, etten enää halua häntä lainkaan. Se olisi todella ongelmallista suhteen kannalta. Rakastan häntä todella ja haluan olla hänen kanssaan. Haluaisin vain hellästi ohjata häntä parempaan suuntaan... Apua?