O
onnellinen vaiko onneton
Vieras
Olemme olleet 7 vuotta yhdessä, joista 4 naimisissa. Tapasimme aikana jolloin minä seurustelin (onnettomassa suhteessa) ja hän "asumuserossa" viittävaille päätetyssä pitkässä suhteessa. Rakastuimme ja molemmat lopettivat silloiset suhteensa. Tein sen virheen, että tulin alkuhuumassa kertoneeksi menneistä suhteistani hänelle (lähinnä lyhyistä seksisuhteista), koska ne kiinnostivat häntä. Siitä sainkin sitten kärsiä jo heti seurustelun alkuajat. Sairaalloisia tappeluja, mustasukkaisuutta ja varsinkin mustasukkaisuuskohtauksia minun menneisyydessä olleisiin miehiin. No, kaikista riidoista selvittiin ja ne ehkä vaan lujittivat suhdettamme. Sitten mentiin naimisiin ja vuoden päästä siitä saimme jo esikoisemme. Onnellisia ollaan oltu, vaikka taloudellisetkin huolet ovat miltei saaneet jossain vaiheessa liittomme rikki. Keväällä saimme toisen lapsen ja tuntuu että nyt perheemme on täydellinen. Mutta miehelläni on jonkinlainen pakonomainen tarve ottaa aika-ajoin esille minun "rietas"menneisyys. Hän sanoo suoraan miten hän ei hyväksy joitain juttujani, ja kuinka hän ei voi ymmärtää miksi olen sellaista tehnyt. Hän onkin paisutellut mielessään minun mieskokemukset lukumääräisesti pilviin vaikkei niitä ole kuin vähän reilu 20, mikä tämän päivä sinkkunaisella menee rikki jo varmaan vuodessa! Hän todella kärsii pakkomielteestään, ja pyytää minulta aina apua siihen, mutta en osaa enää auttaa, koska mielestäni ko. asiat on puitu jo niin monet kerrat, ja nykyisin vaan suutun hänelle. Ehdotinkin tänään, kun taas pitkästä aikaa hän kertoi miettineensä mun jotain parinvaihtojuttua ja 2 seksisuhteen pitämistä yhtäaikaa, että hän menee juttelemaan näistä asioista jollekkin ammatti-ihmiselle. Mun voimat ovat täysin loppu asian suhteen. Rakastan miestäni, enkä ole pettänyt häntä koskaan. Hänellä ei ole mitään pelättävää avioliitossamme. Auttakaa, koska taidamme olla ajautuneet umpikujaan emmekä pääse sieltä pois.