Miehet ovat älykkäämpiä kuin naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedemies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikähän siinä muuten on, että supersankareilla on aina kalsarit trikoiden päällä?!
Onko se joku vahvuuden ja rohkeuden symboli? Että kun esim. itse ei kehtaisi mennä S-markettiin kalsarit housujen päällä, niin se joka uskaltaa on tosi kova tyyppi?

Vai onko se joku aerodynaaminen juttu, jota en tajua (olenhan nainen)?

Ei, vaan siinä kulminoituu amerikkalainen siveyskäsitys. Miesvärkkejä ihtiään on turha piilotella tai arvailla, koska se nyt on kertakaikkiaan tabu. Mutta ne kalsarit on se hihiteltävä asia, ja koska mitään ei saa piilottaa, niin ne puetaan päällimmäisiksi. Muutenhan lapset lukisivat sarjakuvia ja miettisivät koko ajan, mimmoiset alusvaatteet tuolla on. Eläydy siinä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja säkkiä ja tuhkaa;28100239:
Muutenhan lapset lukisivat sarjakuvia ja miettisivät koko ajan, mimmoiset alusvaatteet tuolla on. Eläydy siinä sitten.

Joo, mulle käy aina just noin :D Tämän ongelman vaihtoehtoinen ratkaisu on se, että jätetään sankari tyystin ilman housuja. Mutta silloin ei voi laittaa fyllinkiä, mikä on sääli.

Luin vähän ketjua. Ensiksi naiset kiistää väitteen miesten keskimäärin suuremmasta älykkyydestä. Sitten kun he huomaavat, että se on selvä tosiasia, niin suuttuvat ja sanovat, että ei sillä ole mitään väliä.

Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi sitten alussa niin moni yritti kiistää väitteen? Ja kysehän on vaan laskettavissa oleva fakta, että miehet saavat korkeampia pisteitä älykkyystesteissä. Ei se muuksi muutu, vaikka sillä ei olisikaan mitään väliä.

[QUOTE="mies";28100782]Luin vähän ketjua. Ensiksi naiset kiistää väitteen miesten keskimäärin suuremmasta älykkyydestä. Sitten kun he huomaavat, että se on selvä tosiasia, niin suuttuvat ja sanovat, että ei sillä ole mitään väliä.

Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi sitten alussa niin moni yritti kiistää väitteen? Ja kysehän on vaan laskettavissa oleva fakta, että miehet saavat korkeampia pisteitä älykkyystesteissä. Ei se muuksi muutu, vaikka sillä ei olisikaan mitään väliä.[/QUOTE]

Onko joku sama henkilö siis alussa kiistänyt ja sitten todennut että okok, mitävälii?

[QUOTE="mies";28100782]Luin vähän ketjua. Ensiksi naiset kiistää väitteen miesten keskimäärin suuremmasta älykkyydestä. Sitten kun he huomaavat, että se on selvä tosiasia, niin suuttuvat ja sanovat, että ei sillä ole mitään väliä.

Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi sitten alussa niin moni yritti kiistää väitteen? Ja kysehän on vaan laskettavissa oleva fakta, että miehet saavat korkeampia pisteitä älykkyystesteissä. Ei se muuksi muutu, vaikka sillä ei olisikaan mitään väliä.[/QUOTE]

No vaikka siksi, että tuntuu pahalta, että omaa sukupuolta väheksytään ja ilmoitetaan, että olisi syytä kunnioittaa enemmän sitä älykkäämpää sukupuolta? Luulisi, että ymmärrät, että sellainen ei luonnollisesti tunnu kovin kivalta.

[QUOTE="vieras";28100796]No vaikka siksi, että tuntuu pahalta, että omaa sukupuolta väheksytään ja ilmoitetaan, että olisi syytä kunnioittaa enemmän sitä älykkäämpää sukupuolta? Luulisi, että ymmärrät, että sellainen ei luonnollisesti tunnu kovin kivalta.[/QUOTE]

Minustakaan ei tunnu kovin kivalta, kun viisaammat vievät yliopistojen professorien paikat ja älykkäämmät nousevat yritysten johtoon.

mutta minä en valita siitä, niin kuin naiset valittavat miesjohtajien määrästä. Minä ymmärrän, että se on oikeudenmukaista, koska he ovat älykkäämpiä.

Kyllähän feminismin aikakaudella moni nainen on unohtanut sen, että mies on perheen pää ja naisen pitää olla tyytyväinen ja iloinen miehestä.

[QUOTE="jaa";28100800]Mun mielestä ihmiset on tyhmiä. Miehet, koska ylipäänsä tekevät tälläiset aloituksen ja naiset koska osallistuvat siihen.[/QUOTE]

jännä, miten tälläisestä tulee niin paljon keskustelua. Sama jos otsikko olisi "1+1=2". Silloinkin varmaan naiset tulisi huutamaan, että ei oo. Ei oo.

[QUOTE="mies";28100859]jännä, miten tälläisestä tulee niin paljon keskustelua. Sama jos otsikko olisi "1+1=2". Silloinkin varmaan naiset tulisi huutamaan, että ei oo. Ei oo.[/QUOTE]

Jos yhtään seuraat palstaa, niin täällä melkein aihe kuin aihe aiheuttaa pitkät jaarittelut. Yleensä mitä provompi aihe, sitä pidempi keskustelu.
No, kyllä sinä sen tiedät, mutta kirjoitinpa nyt silti.

[QUOTE="mies";28100850]Minustakaan ei tunnu kovin kivalta, kun viisaammat vievät yliopistojen professorien paikat ja älykkäämmät nousevat yritysten johtoon.

mutta minä en valita siitä, niin kuin naiset valittavat miesjohtajien määrästä. Minä ymmärrän, että se on oikeudenmukaista, koska he ovat älykkäämpiä.

Kyllähän feminismin aikakaudella moni nainen on unohtanut sen, että mies on perheen pää ja naisen pitää olla tyytyväinen ja iloinen miehestä.[/QUOTE]

Aha.

Minusta taas sovinismin aikakaudella moni mies on unohtanut sen, että nainen on perheen pää ja miehen pitää olla tyytyväinen ja iloinen naisesta.

[QUOTE="mies";28100850]Minustakaan ei tunnu kovin kivalta, kun viisaammat vievät yliopistojen professorien paikat ja älykkäämmät nousevat yritysten johtoon.

Kyllähän feminismin aikakaudella moni nainen on unohtanut sen, että mies on perheen pää ja naisen pitää olla tyytyväinen ja iloinen miehestä.[/QUOTE]

Yliopistolta professuurin saaminen vaatii jonkinasteista älykkyyttä, mutta ei huippuälykkyyttä (sen sijaan kylläkin hyviä perslihaksia :) ). Myös vaikkapa Yhdysvaltojen presidentiksi voi päästä melko alhaisellakin älykkyysosamäärällä. Korkea älykkyysosamäärä ei siis kerro läheskään koko totuutta, eikä sillä voida perustella miesten korkeampia palkkoja. Jos sille tielle lähdetään, tulisi mitata aina työntekijää palkatessa tämän alykkyysosamäärä ja maksaa sen mukaista palkkaa. Tosin siinä ei tietenkään ole mitään järkeä. Onhan olemassa aivan typeriä miehiä ja hyvin älykkäistä naisia (äo:llä mitattuna), joten on väärin, että ihmisiä kohdellaan massana.

Viimeiseen lauseeseesi en edes alennu vastaamaan.

[QUOTE="vieras";28100882]Minusta taas sovinismin aikakaudella moni mies on unohtanut sen, että nainen on perheen pää ja miehen pitää olla tyytyväinen ja iloinen naisesta.[/QUOTE]

On luonnollista, että mies on perheen pää. Katso vaikka historiaa.

Olisihan se vähän hassua, jos maailman päätökset riippuisivat siitä, onko kuukautiset päällä vai ei.

[QUOTE="mies";28101089]On luonnollista, että mies on perheen pää. Katso vaikka historiaa.

Olisihan se vähän hassua, jos maailman päätökset riippuisivat siitä, onko kuukautiset päällä vai ei.[/QUOTE]

Riippuu ne nytkin.

Munkin mielestä on älykästä toimintaa hakata ja raiskata toista sukupuolta sekä mukiloida kaikkia erivärisiä ja poikkeavia, alistaa avioliitossa, juoda ittensä hengiltä avioeron jälkeen, olla menemättä lääkäriin vaikka kroppa kertoo muuta, olla syömättä terveellisesti, tappaa itsensä ja halvaannuttaa kaverinsa ajamalla kännissä pöpelikköön heti kun on saanut ajokortin, halveksia naisia ja homoja koska ne on jotain muuta kuin mitä itse on.

Tätä kaikkea miehet todistetusti paljon tekevät ympäri maailmaa, viisasta ja älykästä on toki kaikki tämä.

[QUOTE="mies";28101089]On luonnollista, että mies on perheen pää. Katso vaikka historiaa.

Olisihan se vähän hassua, jos maailman päätökset riippuisivat siitä, onko kuukautiset päällä vai ei.[/QUOTE]

Ai nainen ei pysty tekemään päätöksiä kuukautisten aikana :) Kaikkea sitä kuulee.

Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että odotan mieheni olevan tietyllä tavalla perheen pää. Se ei silti tarkoita sitä, että olisin epätasa-arvoinen mieheni kanssa tai jotenkin häntä nöyristelisin. Hän myös arvostaa minua ja kohtelee sen mukaisesti.

[QUOTE="vieras";28101122]Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että odotan mieheni olevan tietyllä tavalla perheen pää. Se ei silti tarkoita sitä, että olisin epätasa-arvoinen mieheni kanssa tai jotenkin häntä nöyristelisin. Hän myös arvostaa minua ja kohtelee sen mukaisesti.[/QUOTE]

Juuri näin. On tietenkin selvää, että älykkäämpi osapuoli niin yrityksessä kuin perheessäkin kantaa suuremman vastuun.

Olisihan se suurta tuhlausta, jos Einstein olisi ollut elämänsä liukuhihnalla. Varmasti monessa perheessä asiat talousongelmista riitoihin vähenisivät, kun miehet saisivat heille kuuluvan luontaisen päättäjän roolin.

Kaikkihan tämä pohjautuu vaan biologiaan, niinkun alotuksen linkistä näkyy, niin miehet ovat vähän älykkäämpiä.

Ei se tietenkään tarkoista nöyristelyä tai epätasa-arvoa. Se vaan on niin, että toiset on saanut syntymässään enemmän, toiset vähemmän.

[QUOTE="Nainen";28101116]Munkin mielestä on älykästä toimintaa hakata ja raiskata toista sukupuolta sekä mukiloida kaikkia erivärisiä ja poikkeavia, alistaa avioliitossa, juoda ittensä hengiltä avioeron jälkeen, olla menemättä lääkäriin vaikka kroppa kertoo muuta, olla syömättä terveellisesti, tappaa itsensä ja halvaannuttaa kaverinsa ajamalla kännissä pöpelikköön heti kun on saanut ajokortin, halveksia naisia ja homoja koska ne on jotain muuta kuin mitä itse on.

Tätä kaikkea miehet todistetusti paljon tekevät ympäri maailmaa, viisasta ja älykästä on toki kaikki tämä.[/QUOTE]

Joo, just näin. Miessiat miessiat miessiat. Mies on sika.

Miehet on rasisteja ja väkivaltaisia homofoobikoita ja raiskaavia naisvihaajia.

Tätähän sitä koulussa opetetaan.

Miehet on tehnyt historiassa kaiken. Naiset on vaan katsoo avuttomina vierestä.

Nyt tulee tälläisiä keskusteluja kuten "pillu on ruma" "naiset kuuluu keittiöön" "naiset on vähemmän älykkäitä".

Ja te jaksatte väitellä tälläisen ihmisen kanssa? Oikeasti?

[QUOTE="feministi";28101423]Joo, just näin. Miessiat miessiat miessiat. Mies on sika.

Miehet on rasisteja ja väkivaltaisia homofoobikoita ja raiskaavia naisvihaajia.

Tätähän sitä koulussa opetetaan.

Miehet on tehnyt historiassa kaiken. Naiset on vaan katsoo avuttomina vierestä.[/QUOTE]

Lopettakaa jo tällainen surkea paskanjauhanta.

[QUOTE="jaa";28101594]Nyt tulee tälläisiä keskusteluja kuten "pillu on ruma" "naiset kuuluu keittiöön" "naiset on vähemmän älykkäitä".

Ja te jaksatte väitellä tälläisen ihmisen kanssa? Oikeasti?[/QUOTE]

Ketä kiinnostaa sinun mielipiteet. Ei ketään.

Yhteistyössä