Miehet ovat tunteellisempia kuin naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kas näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kas näin

Vieras
Tutkimuksessa miehet reagoivat fyysisesti peräti kaksi kertaa naisia voimakkaammin sydäntä lämmittäväksi kategorisoituun aineistoon. Muunkin materiaalin kohdalla miesten reaktiot olivat marginaalisesti naisia vahvempia.

Tutkimukseen osallistuneet miehet kuitenkin vähättelivät tuntemuksiaan jälkikäteen tehdyssä kyselyssä. Naiset puolestaan totesivat kokeneensa voimakkaampia tunteita, kuin mitä heidän fyysiset reaktionsa olivat antaneet ymmärtää.

- Tutkimuksen perusteella näyttää siltä, että miehet tuntevat aivan yhtä vahvasti kuin naiset, ja joskus jopa voimakkaammin, mutta ovat vähemmän halukkaita ilmaisemaan tunteitaan avoimesti, yhteiskunnan heille asettamien odotusten vuoksi, neuropsykologi David Lewis kommentoi tutkimustuloksia.

Nyt se on todistettu: miehet ovat tunteellisempia kuin naiset | Rakkaus ja seksi | Iltalehti.fi

Sosiaaliset mallit edellyttävät, että naiset osoittavat avoimesti ja voimakkaasti tunteita esim. juuri "liikuttavissa" tilanteissa. Kokemukseni on, että jos ei näin tee niin se on kummallista tai jopa hieman epäilyttävää.

Miehillä taas toisinpäin; liikutuksen salaaminen on se normaali tapa. Mutta musta ainakin on ihan järkeenkäypää, että miehet tuntevat liikutusta yhtä lailla.

• Tykkää
Reactions: Data ja AivanSama
Mä ainakin olen huomannut, että miehet ovat paljon empaattisempia, mitä naiset.

Naiset ovat julmia, kylmiä ja laskelmoivia, jotka nauttivat avoimesti, jos jollakulla toisella menee todella huonosti. Naiset kykenevät hyvin kylmäverisiin "tunteitten blokkaamisiin" verrattuna miehiin.
Näin se vaan on. Se on aika jännä juttu, että silti miehissä on enemmän murhaajia ja rikoksentekijöitä, vaikka miehet ovat selkeästi paljon empaattisempia ja kykeneväisiä samaistumaan toisen tunteisiin. Mikä lie sitten syynä siihen.

Mä ainakin olen huomannut, että miehet ovat paljon empaattisempia, mitä naiset.

Naiset ovat julmia, kylmiä ja laskelmoivia, jotka nauttivat avoimesti, jos jollakulla toisella menee todella huonosti. Naiset kykenevät hyvin kylmäverisiin "tunteitten blokkaamisiin" verrattuna miehiin.
Näin se vaan on. Se on aika jännä juttu, että silti miehissä on enemmän murhaajia ja rikoksentekijöitä, vaikka miehet ovat selkeästi paljon empaattisempia ja kykeneväisiä samaistumaan toisen tunteisiin. Mikä lie sitten syynä siihen.

Voisko olla, että on idioottimaista olettaa että puolet maailman väestöstä toimii ja ajattelee kaiksesta ja aina ihan samalla tavalla koska sukupuoli?

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Yhteistyössä