Mielestäni lasten ei ole hyvä olla minun kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sä oot luultavasti kuitenkin riittävän hyvä :heart:
oo armollinen itselles, älä syytä itseäsi. onko sun taustallas jotain ikävää? vai tiedätkö mistä väsymyksesi tulee?

Kiukaalla paistetut makkarat maistuivat lapsille. Pienin teki innoissaan hama helmillä jotka silitin. pötköteltiin äidin sängyllä ja alkoivat tyytyväisinä nukkumaan. Lapsikullat. Lupasin että lähdetään aamulla kauemmas puistoon autolla retkelle ja hihkuivat riemusta kun saavat eväät tehdä. Nyt kun sais nukkua niin ei väsytä....huomenna aion olla reipas ja siivoat lasten kanssa, yritän ainakin. 6 vuotias lapsi sanoi että eikö ole äiti ihana että minulla on heidät niin ei tarvi olla yksin.....

Olet hyvä äiti, usko pois!!! Toivottavasti jaksat huomenna lähteä puistoon lasten kanssa. Muista sinäkin syödä eväitä, syöt vaan, vaikka ei maistuiskaan. Ihmisen on pakko syödä. Ja nyt nukkumaan, mars!!! :)

Hei! ja voimia. Kysyisin, montako lasta ja minkä ikäisiä. ja minäkin jäin miettimään, oletko kokenut elämässä jotain vastoinkäymisiä. Tuo, että pieniä lapsia eikä tukiverkkoa, on varmasti raskasta.

Toi syömättä oleminen vaan pahentaa tilannetta, et jaksa mitään kun verensokeri on alhaalla.

Koita rytmittää päivälle pieniä syömisiä jotka syöt vaikka väkisin vaikka kuinka ei maistuis. Saat vähän virtaa, kun syöt järkevästi ja monipuolisesti ja saat tarvittemas vitamiinit ja hivenaineet.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Hei! ja voimia. Kysyisin, montako lasta ja minkä ikäisiä. ja minäkin jäin miettimään, oletko kokenut elämässä jotain vastoinkäymisiä. Tuo, että pieniä lapsia eikä tukiverkkoa, on varmasti raskasta.

4

Minulla väsymystä myös ( liikaa vastoinkäymisiä ollut ja liian vähän tukea). Itse jaksan höpöillä lapsen kanssa, mutta vaikeinta jaksaa nuo ruuan teot ja muut kasvatusjutut.

Ja ikkunoiden pesuun semmoinen vinkki, että älä edes suunnittele peseväsi kaikkia kerralla. Pese yksi ikkuna päivässä, vaikka vain yksi lasi päivässä. Mäkin pesin yhden kerrallaan ja niin ne vain tuli pestyksi. Voimia.

Mulla on ainakin se, että jos en heti aamulla potki itseäni ulos ja lenkille niin mä en jaksa koko päivänä mitään :( Nyt on mennyt varmaan 2 viikkoa ilman, että oon käynyt ja sit se on sitä, että en jaksa tehdä ruokaa, en jaksa siivota, en jaksa mitään. Istun tossa ulkona portaalla ja muksut leikkii pihalla. Välillä tuun sisälle tänne sikolättiin jotain ruokaa taikomaan ja takaisin siihen portaalle istumaan... Hitto kun vaan sais itteään potkittua tekemään jotain! Kun vaan tekee, niin sit jaksaa paremmin. Oikeesti. Hullulta kuin kuulostaakin :D

Ihan ekana rupeat syömään säännöllisesti terveellistä ruokaa! Ei siis mitään eineksiä, roskaruokaa, vaan laitat lihaa ja reilusti kasviksia ja jotain lisuketta jos haluat, mutta vain kohtuudella. Luonnollista ruokaa.
Ja pyydät apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Sun pitää alkaa syömään joka aterialla edes pieni annos ja sitten suosittelen liikuntaa.. vaikka tunnin reipas kävely muutama krt viikossa.. siitä saa VIRTAA!

varmasti olisikin hyvä mutta ei voimia kävellä kuin autolle. Tarkoititko yksin? vai lasten kanssa, hoitajaa kun ei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihan ekana rupeat syömään säännöllisesti terveellistä ruokaa! Ei siis mitään eineksiä, roskaruokaa, vaan laitat lihaa ja reilusti kasviksia ja jotain lisuketta jos haluat, mutta vain kohtuudella. Luonnollista ruokaa.
Ja pyydät apua.

Vievät lapset jos apua jostain pyytää...se ois pahinta mitä voisi tapahtua

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Sun pitää alkaa syömään joka aterialla edes pieni annos ja sitten suosittelen liikuntaa.. vaikka tunnin reipas kävely muutama krt viikossa.. siitä saa VIRTAA!

varmasti olisikin hyvä mutta ei voimia kävellä kuin autolle. Tarkoititko yksin? vai lasten kanssa, hoitajaa kun ei ole?

Kaikki lähtee kahdesta asiasta: syöminen ja nukkuminen. Helpompi aloittaa syömisestä, unikin tulee helpommin.

Vasta, kun nuo kaksi asiaa on kunnossa, kannattaa miettiä pidemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
hei ap, mulla vähän sama tilanne. lapset tosin päiväkodissa olleet nyt pari vuotta, mut mun tilanne ei meinaa hellittää. käyn koulua mut en jaksa sitäkään. ei kiva...

ei ole miestä eikä ystäviäkään vaikken ilkeä ihminen mielestäni olekkaan. olen vaan joutunut tyytymään ajatukseen ettei meistä kukaan tykkää. Arki on raskasta kun lasten kanssa yksin eikä ole mitään tukiverkkoa. ja lapsia on monta ja iso koti pyöritettävä. Kun sais vaan nukkua eikä heräis enää uuteen päivään. Lapset pääsisivät parempaan perheeseen. Isä ei lapsista välitä, ei korttia ei soittoa ei mitään. Ei elatusmaksuja-saan kaupungilta kumminkin minimin johon olen tyytyväinen. Kohta makkarat kiukaalta lapsille ja pillimehut.....

:hug: Missä päin asutte?

Ajattelin siis, että voisin auttaa lasten vahtimisessa, jos asutaan lähekkäin. :)

Kiukaalla paistetut makkarat maistuivat lapsille. Pienin teki innoissaan hama helmillä jotka silitin. pötköteltiin äidin sängyllä ja alkoivat tyytyväisinä nukkumaan. Lapsikullat. Lupasin että lähdetään aamulla kauemmas puistoon autolla retkelle ja hihkuivat riemusta kun saavat eväät tehdä. Nyt kun sais nukkua niin ei väsytä....huomenna aion olla reipas ja siivoat lasten kanssa, yritän ainakin. 6 vuotias lapsi sanoi että eikö ole äiti ihana että minulla on heidät niin ei tarvi olla yksin.....

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin ainakin täältä voit löytää ystävää. Itse olen aikalailla yksin.

Teethän sä paljonkin lasten kanssa, tänäänkin olette tehneet hamahelmiä ja kiukaalla makkaraa, sun lapset on varmasti onnellisia näistäkin asioista. Ei se tekeminen tarvi olla mitään hienoa ja mahtavaa vaan ihan tollasia tavallisia arjen pikku juttuja.
Puhu neuvolassa ettei sulla oo tukiverkostoa josko järjestyis vaikka tukiperhe, saisit itse välillä levätä, neljän lapsen yksinhuoltajan arjessa ei kaikkea tarvikkaan jaksaa. Pienistä asioista koostuu se hyvä arki ja sitä paitsi sä kuulostat välittävältä äidiltä se on se hyvän äitiyden mitta, ei se kuinka paljon käyt puistoissa tai siivoot kotia. Käy lääkärissä ja selvitä ettei sulla ole jotain kilpirauhas juttua, lepää ja syö. Nauti lapsistas ja arvosta itseäs, sä et oo paska vaan hyvä äiti. Ei sun tarvi olla täydellinen vaan inhimillinen. Ikkunat kerkee pestä joskus lapset ei ees huomaa tollasta. Jaksamista sulle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
hei ap, mulla vähän sama tilanne. lapset tosin päiväkodissa olleet nyt pari vuotta, mut mun tilanne ei meinaa hellittää. käyn koulua mut en jaksa sitäkään. ei kiva...

ei ole miestä eikä ystäviäkään vaikken ilkeä ihminen mielestäni olekkaan. olen vaan joutunut tyytymään ajatukseen ettei meistä kukaan tykkää. Arki on raskasta kun lasten kanssa yksin eikä ole mitään tukiverkkoa. ja lapsia on monta ja iso koti pyöritettävä. Kun sais vaan nukkua eikä heräis enää uuteen päivään. Lapset pääsisivät parempaan perheeseen. Isä ei lapsista välitä, ei korttia ei soittoa ei mitään. Ei elatusmaksuja-saan kaupungilta kumminkin minimin johon olen tyytyväinen. Kohta makkarat kiukaalta lapsille ja pillimehut.....

:hug: Missä päin asutte?

Ajattelin siis, että voisin auttaa lasten vahtimisessa, jos asutaan lähekkäin. :)

Oulussa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä oot hyvä äiti (=

Kiitos. Tänään ollut oikeasti kiva pv, käytiin lupaamallani retkellä ja paistettiin siellä makkaroita. Istuin puiston penkillä ja luin iltasanomaa ja ajattelin että kyllä meillekkin täytyy joskus olla jotain hyvää tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä oot hyvä äiti (=

Kiitos. Tänään ollut oikeasti kiva pv, käytiin lupaamallani retkellä ja paistettiin siellä makkaroita. Istuin puiston penkillä ja luin iltasanomaa ja ajattelin että kyllä meillekkin täytyy joskus olla jotain hyvää tulossa.

Hienoa (= Älä vaadi itseltäs liikaa. Nauttikaa elämän pienistä iloista.

Pienin askelin kehittelette retkiä ja juttuja päiviin.
Kannattaa hakea vaikka rautatabletteja, monivitamiinijuttua, kalakapseleita ym, kun syöt huonosti, niin varmana noista olisi apua.

Yhteistyössä