Mielipiteenne nimestä Terhi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttövauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttövauvan äiti

Vieras
Sopiiko mielestänne kyseinen nimi nykyajan vauvalle, vai onko kyseinen nimi nykyään täysin out ja pois muodista? Jos lapsi saa nykyään kyseisen nimi, niin tullaanko häntä kiusaamaan päiväkodissa ja/tai koulussa siksi, että nimi on vanhanaikainen tms?

Terhi+per%C3%A4moottori+vene.JPG

Terhi-perämoottori – Wikipedia

Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen perämoottori. On kyllä NIIN 70-lukulainen nimi ku olla ja voi. EN tykkää. Onhan niitä nättejäki nimiä tuolta aikakaudelta, kuten: Kaisa, Minttu, Silja, Hanna, Minna yms.

joo mulle tuli kans mielee toi moottori.ala-asteella meidän luokalla oli terhi,opettaja sitte väänti siitä aina trehi,joka on siis jonkun ulkomaalaisen perämoottorin nimi.

En ole koskaan kuullutkaan tuosta moottorista :D Mun parhaan kaverin nimi on Terhi, ollaan kolmekymppisiä. En kyllä ajattelisi että toi on mitenkään vanhanaikainen nimi, mutta ilmeisesti olen vähemmistössä...

Kouluaikana eli 90-luvulla oli parikin Terhiä. Jostain syystä lempi/haukkumanimeksi näyttää muodostuvan aina Terska. Mutta jos haluaa harvinaisen nimen piltille niin eipä Terhejä ole hiekkalaatikolla näkynyt.

Mun mielestä Terhi on ihan perusnimi, ei ruma eikä hieno. Oon sitä mieltä, että ne lapset jotka kiusaavat, kiusaavat, oli nimi sitten mikä tahansa. Nimestä siis saa väänneltyä vaikka mitä kiusaamisen aiheita kuin myös mistä tahansa muusta asiasta. Ei nimi miestä pahenna, sanoo vanha sananlasku.

Mun mielestä ihan kiva nimi. Ei mitenkään ruma, vaikkei mussa henkilökohtaisesti myöskään herätä sen kummempaa ihastusta. Tunnen tosi vähän Terhi-nimisiä, näin äkkiseltään tulee mieleen vain yksi, kolmikymppinen nainen. 90-luvulla taisi samassa koulussa olla ainakin yksi Terhi, hänenkin täytyy olla n. 30 nykyään. Mun mielestä ei ole mikään "aikuisnimi", joka ei sopisi vauvalle, koska en tunne niin paljon aikuisia kaimoja.

Hyvä nimi. Assosioituu yhteen mimmiin 90-luvulta. Olin niin urpo etten koskaan päässyt ykköspesältä kakkoselle. Noh, tulipa ainakin hinkattua vaatteet päällä niin vietävästi. Kiva olisi nähdä.

Tykkään tosi paljon Terhi-nimestä. Se oli yksi vaihtoehto meidän vanhimmalle tytölle, mutta ei hänestä kuitenkaan Terhiä tullut. Vähän kaduttaa, kun tytölle tuli sitten melko yleinen nimi.

Täällä yksi Terhi :). Mä olen kyllä, ainakin muistaakseni, tykännyt aina nimestäni. Paitsi, että nyt just muistin, että alle kouluikäisenä pidin Heidiä maailman hienoimpana nimenä.

Terska en ole ollut, muttaTepaksi jotkut välillä kutsuu.

Kalevalaista alkuperää oleva hieno vanha suomalainen nimi. Hiukan hankala voi olla vaikka jenkkeihin matkustaessa. Yhdeltä Terhi-nimiseltä ystävältäni on jenkeissä immigration officer kysynyt, miten hänellä on miehen nimi (vrt. Terry).

En diggaa muotinimistä. Miksi pitäisi olla nimi, jota on monta kpl samalla luokalla?

Yhteistyössä