mielipiteitä kiitos, raha käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mävaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mävaan

Vieras
Meillä on miehen kanssa eri rahat, ainoastaan on yhteinen ns. talouskukkaro, josta maksetaan kaikki pakolliset kiiinteät kulut ja ruoka. Sen mitä itse kultakin yli jää yli, kumpikin saa pitää omana rahanaan, mies tuhlaa oman osuutensa kaljaan, tupakkaan ja peleihin. Mä ostan omalla osallani mm. lasten vaatteet ja sen mitä jää säästän, ja kun aikani säästän teen pienen lomamatkan, hommaan lapsille hoitajat, koska mies ei suostu hoitamaan.
Nyt hän sitten eilen raivosi ja sanoi että on väärin että matkustelen HÄNEN rahoillaan! Selitin miten ne rahat ei mitenkään kyllä ole häneltä, niin sitten hän sanoo että ei ole reilua että käytän säästämäni rahat lomamatkoihin.
Ja mun mielestä se ei kyllä ole epäreilua, voisihan hänkin säästää ja lähteä reissuun, rahaa kun jää molemmille suurinpiirtein sama summa pakollisten jälkeen.

No kun olette tuon linjan valinneet,niin kummallakin on oikeus omien rahojensa käyttöön.
Sinä siis säästät ja matkustelet ja miehes taas tekee omallaan mitä haluaa.
Tietysti voisitte kerryttää yhteistä matkarahastoo ja menette yhdessä reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
No kun olette tuon linjan valinneet,niin kummallakin on oikeus omien rahojensa käyttöön.

no sitten siinä kävivi niin että mä säästäisin hänenkin matkansa, hän kun ei rahaa "turhuuksiin" laita

Alkuperäinen kirjoittaja myLove:
No voi voi sentään, miehes kattoo peiliin vaan :kieh: Mutta miksi ihmeessä sä ostat omilla rahoillasi lasten vaatteet??? Eikö ne pitäs ostaa niillä yhteisillä? :o

ei kun hänen kotoaan on tämä malli että äiti ostaa kaiken mitä lapset tarvii

No voi voi sentään, miehes kattoo peiliin vaan :kieh: Mutta miksi ihmeessä sä ostat omilla rahoillasi lasten vaatteet??? Eikö ne pitäs ostaa niillä yhteisillä? :o

Ja kuunnella kuink aei sitä tarvita, tuollainen on jo, ei montaa pikkuhousua yks lapsi tarvi... näin meillä olisi jos mies päättäisi lasten vaatteista, kyllä se olen minä joka päättää, apeestä en tosin tiedä miksi heillä noin.

Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:

Kai ne lapsilisät sitten tulee siihen rahakukkaroon?

No mikäs siinä, jos tuolle linjalle olette lähteneet. Itse en ikinä suostuisi kustantamaan lasteni elämistä yksin, mutta meillä nyt on olleet yhteiset rahat jo seurusteluajoista alkaen.

Mitäs miehesi mielestä viina ym, on, jos ei turhuutta (verrattuna matkusteluun)??!

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:

no sitten siinä kävivi niin että mä säästäisin hänenkin matkansa, hän kun ei rahaa "turhuuksiin" laita

Eli olkoon kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja kuunnella kuink aei sitä tarvita, tuollainen on jo, ei montaa pikkuhousua yks lapsi tarvi... näin meillä olisi jos mies päättäisi lasten vaatteista, kyllä se olen minä joka päättää, apeestä en tosin tiedä miksi heillä noin.

ja tämäkin vielä, lapsenhan ei tarttis omata kun 2 vaatekertaa kun ei vaihda liian usein, jos mies päättäisi niin ei lapsilla tosiaan olisi kuin pari paitaa, housut, sukat ja parit alkkarit

joo.. no minä oisin varmaan pistäny ukon jo pellolle. ei se käy päinsä, että selitetään omaa käyttäytymistään(ei hoida lapsia, eikä osallistu lastentarvikkeiden maksuun) sillä, että "kunmeilläkotona.." paskanmarjat sanon minä.. :$

laspilisät kyllä, mutta kun meillä on uusperhe miehen tytön elarit on miehen omaa rahaa, ei niistä tytölle vaatteita osteta tai muutakaan

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Onko teillä siis myös tulot samat, eli molemmat hankkii suunnilleen saman?

Ihme kuspää kyllä ukkos, en muuta sano!

jep, tai ukkohan saa siis oman tyttönsä elarit lisäksi, mutta se on vaan se minimi, "tupakkirahat" sanoo hän

kuvittele, mikä tilanne teille kehkeytyykään, kun lapset kasvavat ja kulutusvaateet sen myötä ... sä olet lirissä, ellei äijäsi ala osallistumaan lasten ylläpitoon!

Kaikkeen ei ole pakko suostua.. Muutenkin hieman omituiselta kuullostaa tuo rahapolitiikkanne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

laspilisät kyllä, mutta kun meillä on uusperhe miehen tytön elarit on miehen omaa rahaa, ei niistä tytölle vaatteita osteta tai muutakaan

Ootko sä nyt ihan tosissas :o Sä siis ostat miehesi tyttärellekin vaatteet, ja mies kuluttaa siihen tarkoitukseen tulevat rahat??

Yhteistyössä