Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Miehellä yht 4 viikon loma. No eilen sitten "kysyi" (eli ilmoitti) et menee kaverinsa kämppää remppaamaan ja siinä menee loppu kesäloma :| ei muuten mitään, mut meillä ei ole ollu 4 vuoteen yhteistä lomaa! Lomaa ollaan keretty viettää yhdessä viikko.

Mua vituttaa ja ankarasti! huvittaa, kun kysyy multa lupaa, vaikka oli jo kaverilleen luvannut- joten oisin ollu kamala akka jos oisin kieltäny! Miksi edes kysyy, jos on päättänyt mennä?

Miten te oisitte reagoinu? Mä mietin, et lähen esikoisen ja vauvan kans johki lomailemaan, vaikka alunperin piti mennä koko perhe(jos vaikka joku kaverikin lähtis mukaan)

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin olisin sanonut miehelle mielipiteeni heti siinä vaiheessa kun asiasta kysyi, ja olisin sanonut, että pahoitan kyllä mieleni, jos ei vietäkään mun ja lasten kanssa yhteistä lomaa kun kerrankin olisi mahdollisuus. Voihan lomalla auttaa kaveriaankin, mutta niin ettei siihen mene koko aika... Ja lähtisin todellakin lasten kanssa reissuun, enkä jäisi koko lomaksi kököttämään kotona!

[QUOTE="vieras";26579229]Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin olisin sanonut miehelle mielipiteeni heti siinä vaiheessa kun asiasta kysyi, ja olisin sanonut, että pahoitan kyllä mieleni, jos ei vietäkään mun ja lasten kanssa yhteistä lomaa kun kerrankin olisi mahdollisuus. Voihan lomalla auttaa kaveriaankin, mutta niin ettei siihen mene koko aika... Ja lähtisin todellakin lasten kanssa reissuun, enkä jäisi koko lomaksi kököttämään kotona![/QUOTE]

sanoin miehelle vaan, et kai sä sit meet, kun oot ilmeisesti jo päättäny ja lähin lenkille. Kai mä sit rupeen katteleen matkoja :| ois se ollu kiva mennä jonnekkin koko perheen kans, mut kyl mää pystyn hauskaa pitämään noiden lastenkin kanssa :heart:

ei se sun mies ole varmaan ilkeyttään sinne lupautunut avuksi ? miksi et sanoisi, että hei, mä ajattelin, että oltas lähdetty yhdessä perheenä jonnekin lomailee nyt kun lomaa on.
varmasti järkevät aikuiset ihmiset pystyy asiasta keskustelemaan ja kompromisseilemaan ? tai sitten on kyllä ihmeellinen suhde jos ei kykene.

olisin ihan helvetin kiukkuinen! Mulle olisi kyllä ok, että mies viettäisi vaikka viikon siellä remppaamassa, mutta ei tod. koko lomaa!
Jos mies ei mun kiukuttelusta huolimatta muuttaisi suunnitelmiaan, niin lähtisin lasten kanssa matkalle, mummolaan, ihan mihin vaan mutta pois kotoa ja viipyisin koko sen miehen loman ajan.

• Tykkää
Reactions: jassåå
No mä kyllä kysyisin siltä mieheltä, että millainen kaveri se sellainen on joka pyytää perheellistä miestä koko kesälomaksi hommiin........Luulisi, että miehesikin haluaisi ihan vaan lomailla?

mun täytyy odottaa muutama päivä, että pystyn suht fiksusti keskustelemaan asiasta :kieh: tai sitten keskustelemme jo tänään, vähemmän fiksusti(kunahan mies kotiutuu illanvietosta). Ja tiedän, ettei miehen kanssa pysty keskustelemaan, kun se istuu vaan hiljaa ja hymähtelee.

Kylla muakin harmittaisi.
Toisaalta saattaisin ymmartaa, jos miehen kaveri on kerran tarvinnut apua. Tai jos se matkahaave on ollut vaan MUN mielessa, eika mies ole ollut samoissa sfaareissa noiden lomasuunnitelmien kanssa.
Varmaan suunnittelisin sitten jonkun kivan matkan kavereiden (ja lasten) kanssa. Ehdottaisin miehelle myos jotain esim. vkonlopun mittaista yhteista juttua. Saisi luvan pystya jarjestamaan.
Mutta sano sille nyt kunnolla, miksi mokotat. Noi miehet ei monesti tajua lainkaan meille naisille niin itsestaanselvia asioita.

ja sekin vielä ,et tää kaveri on päivät töissä, niin mies meinas, että hän tekee sen ajan yksin niitä hommia siellä ja illalla it yhessä kaverin kanssa- eli on siellä koko hemmetin päivän!

Miten sun miehellä on oikeus "hylätä" perheensä tosta noin vaan? Sitähän se käytännössä on, jos hän kerta meinaa olla monta viikkoa jossain kaverin kämpällä remppaamassa. Mitä jos sinä olisit ilmoittanut, että lähdenpä tästä nyt kolmeks viikoks kaverin mökkiä sisustamaan, hoida lapset, kiitti hei! Onkohan sun miehes nyt ajatellut tätä asiaa ollenkaan sun kannalta. Kannattaa todellakin keskustella asiasta vakavasti.

Yhteistyössä