Tuoreen isän paikka ei mielestäni ole Levillä ryyppylomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka moni tämän ketjun päästäjistä on oikeasti käynyt katsomassa sitä menoa levillä? :D Se on silkkaa viinaa ja huoraamista, siitähän on usein lehdissäkin ;) Se ei todellakaan ole tuoreen isän paikka.

En ole, mutta koska ap:n mies on ollut siellä ennenkin ilman, että ap olisi siitä närkästynyt, en olettanut juuri paikan olevan tässä se ongelma. Minkä ikäisen lapsen isälle se sitten olisi sopiva paikka? 2 v? 5 v? 10 v?

Luulen, että mies ärsyyntyi siitä, että sinä aloit puimaan asiaa ennen kuin hän oli itse mielessään miettinyt voisiko lähteä. Minä olen oppinut mieheni kanssa, että kannattaa antaa miehen itse tuoda asiansa esille kun sen aika on. Tätä kun olen noudattanut, suurin osa menemisistä on hautautunut jonnekin kun mies on myös itse huomannut, etteis se niin tärkeää olekaan. Mies on aikuinen, ei toisen ihmisen puheluihin ja kavereiden kanssa puhumisiin saisi sotkeutua enne kuin mies itse kertoo. Pian sulla on mies, joka menee ulos puhumaan kavereidensa kanssa.

Sanoit itse, että suunnitelmia ei ole lyöty lukkoon, joten mies on voinut vähän fiilistellä kavereidensa kanssa reissun mahdollisuudesta, vaikka ei olisikaan lähdössä. Mun neuvo on siis, että älä ota kantaa asioihin, joita olet kuulopuheina kuullut, ei suoraan sulle kerrottuna. Sitten kun mies sinulle esittää asiansa, voitte keskustella reissun tarpeellisuudesta. Miehillä niin nousee karvat pystyyn kun vaimo alkaa puuttuumaan poikien puheluihin, jotka mies voi tietää täysin haihatteluksi.

Meillä tämä on auttanut, mies ei edes halua mennä juuri minnekään. Miehille puhuminen ja tekeminen on niin eriasioita. Jos taas mies esittää sinulle asiansa vasta kun reissu on maksettu, voit olla loukkaantunut.

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Aika hauskaa että tässä keskustelussa kaikille on TÄYSIN OK miehen viikon kestävä ryyppyreissu toisella puolen suomea (vaikka kotona olisi pieni vauva), kun taas toisessa keskustelussa haukutaan täysin lyttyyn mies joka käy pelaamassa kaverillaan, mutta on sentään kotonakin vaikka siellä ilmeisesti ei sylivauva odotakkaan.

[QUOTE="vieras";24229469]Aika hauskaa että tässä keskustelussa kaikille on TÄYSIN OK miehen viikon kestävä ryyppyreissu toisella puolen suomea (vaikka kotona olisi pieni vauva), kun taas toisessa keskustelussa haukutaan täysin lyttyyn mies joka käy pelaamassa kaverillaan, mutta on sentään kotonakin vaikka siellä ilmeisesti ei sylivauva odotakkaan.[/QUOTE]

Eiköhän tuossa pelaamsketjussa ole kyse pidemmästä ajanjaksosta kuin viikosta?

[QUOTE="vieras";24229469]Aika hauskaa että tässä keskustelussa kaikille on TÄYSIN OK miehen viikon kestävä ryyppyreissu toisella puolen suomea (vaikka kotona olisi pieni vauva), kun taas toisessa keskustelussa haukutaan täysin lyttyyn mies joka käy pelaamassa kaverillaan, mutta on sentään kotonakin vaikka siellä ilmeisesti ei sylivauva odotakkaan.[/QUOTE]
Hassuinta minusta taas on tässä se että mies ei ole sanonut missään juovansa koko viikkoa ja ap on itse kehitellyt omassa mielikuvituksessaan sen ryyppyloman.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24229426:
En ole, mutta koska ap:n mies on ollut siellä ennenkin ilman, että ap olisi siitä närkästynyt, en olettanut juuri paikan olevan tässä se ongelma. Minkä ikäisen lapsen isälle se sitten olisi sopiva paikka? 2 v? 5 v? 10 v?

Se ei ole minkäänikäsen isän paikka jos vaimo/naisystävä on kuvioissa. Mene katsomaan paikan päälle, tiedät sitten mistä puhutaan. Siellä ne äijät vonkaa sormukset sormissa tasan joka ainoaa naista joka vastaan tulee. Ja jos mies ei sitä tee niin ne paikalla olevat naiset kyllä.... :D

[QUOTE="vieras";24229487]aijjaa, minusta ap sanoi että kyse on miehen loma-ajasta.[/QUOTE]

Ai sori, multa jäi yksi viesti jotenkin huonolle huomiolle. Niinpä siis olikin.

Jos ap:n miehestä olisi automaattisesti ok että ap:kin saa lähteä viikon "tyttöjen" reissulle kevättalvella ja käyttää menoihinsa sen 1000e plus että mies yksin hoitaa vauvan koko sen ajan niin varmasti sopisi miehenkin reissu.

Täälläkin jos lukee noita ketjuja vauvoihin liittyen niin monessa tuodaan esille kuinka äiti-vauva suhde on se ylitse muiden eikä kumpikaan pärjää vauva-aikana ilman toista. Isit ovat siinä sellainen hiljainen taustajoukko jolle ei välttämättä voi edes vauvaa jättää kauppareissun ajaksi ja jolle ei tuota mitään ongelmaa olla päiviä pois vauvan luonta koska se äiti on vain se jolla on merkitystä.
Niin sen varjossa en ihmehtele jos joillain miehillä on vahvana se käsitys että vaikka vauva tuleekin perheeseen niin se on vain yksi extra- juttu lisää perheeseen. Mutta sen varjolla ei tarvitse miesten luopua omista menoistaan tai entisestä "lapsivapaasta- ajasta" koska onhan se äiti joka vauvan hoitaa ja kantaa yksin vastuun mukisematta.

Se ei ole minkäänikäsen isän paikka jos vaimo/naisystävä on kuvioissa. Mene katsomaan paikan päälle, tiedät sitten mistä puhutaan. Siellä ne äijät vonkaa sormukset sormissa tasan joka ainoaa naista joka vastaan tulee. Ja jos mies ei sitä tee niin ne paikalla olevat naiset kyllä.... :D

Höpö höpö, jos sinulle on noin käynyt niin ei voi minkään mutta älä nyt seinille hypi ja yleistämään ala kuin jostain huoratalosta olisi kyse.

[QUOTE="crybaby";24229557]Jos ap:n miehestä olisi automaattisesti ok että ap:kin saa lähteä viikon "tyttöjen" reissulle kevättalvella ja käyttää menoihinsa sen 1000e plus että mies yksin hoitaa vauvan koko sen ajan niin varmasti sopisi miehenkin reissu.

Täälläkin jos lukee noita ketjuja vauvoihin liittyen niin monessa tuodaan esille kuinka äiti-vauva suhde on se ylitse muiden eikä kumpikaan pärjää vauva-aikana ilman toista. Isit ovat siinä sellainen hiljainen taustajoukko jolle ei välttämättä voi edes vauvaa jättää kauppareissun ajaksi ja jolle ei tuota mitään ongelmaa olla päiviä pois vauvan luonta koska se äiti on vain se jolla on merkitystä.
Niin sen varjossa en ihmehtele jos joillain miehillä on vahvana se käsitys että vaikka vauva tuleekin perheeseen niin se on vain yksi extra- juttu lisää perheeseen. Mutta sen varjolla ei tarvitse miesten luopua omista menoistaan tai entisestä "lapsivapaasta- ajasta" koska onhan se äiti joka vauvan hoitaa ja kantaa yksin vastuun mukisematta.[/QUOTE]

Näin juuri. Tuonhan pitää sitten toimia puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Töissä täällä;24229562:
Höpö höpö, jos sinulle on noin käynyt niin ei voi minkään mutta älä nyt seinille hypi ja yleistämään ala kuin jostain huoratalosta olisi kyse.

Ei ole käynyt mulle :) Mutta monelle muulle. vastahan siitä oli oikein iltasanomissakin iso juttu. Missä sä oikeen oot töissä? Kunnantalolla ?? :D

Musta sä ap olet järkevä ja fiksu nainen. Noinhan niiden asioiden pitäisi mennä ja menisikin ellei olisi keksitty ns. ryyppyreissuja. Ajatelkaapa uskovaista perhettä johon ei alkoholi kuulu. Eipä sellaisessa perheessä isät lähde tuosta vaan puhelinsoiton perusteella poikien kanssa humputtelemaan.
Ap:lla on oikeat arvot etkä ole lainkaan ikävä ämmä. Miehesi on tyhmä ja lapsellinen, jonka arvot eivät selvästikään kuulu perheeseen. Ehkä hän oppii tai sitten ei.

[QUOTE="Siili";24229467]Luulen, että mies ärsyyntyi siitä, että sinä aloit puimaan asiaa ennen kuin hän oli itse mielessään miettinyt voisiko lähteä. Minä olen oppinut mieheni kanssa, että kannattaa antaa miehen itse tuoda asiansa esille kun sen aika on. Tätä kun olen noudattanut, suurin osa menemisistä on hautautunut jonnekin kun mies on myös itse huomannut, etteis se niin tärkeää olekaan. Mies on aikuinen, ei toisen ihmisen puheluihin ja kavereiden kanssa puhumisiin saisi sotkeutua enne kuin mies itse kertoo. Pian sulla on mies, joka menee ulos puhumaan kavereidensa kanssa.

Sanoit itse, että suunnitelmia ei ole lyöty lukkoon, joten mies on voinut vähän fiilistellä kavereidensa kanssa reissun mahdollisuudesta, vaikka ei olisikaan lähdössä. Mun neuvo on siis, että älä ota kantaa asioihin, joita olet kuulopuheina kuullut, ei suoraan sulle kerrottuna. Sitten kun mies sinulle esittää asiansa, voitte keskustella reissun tarpeellisuudesta. Miehillä niin nousee karvat pystyyn kun vaimo alkaa puuttuumaan poikien puheluihin, jotka mies voi tietää täysin haihatteluksi.

Meillä tämä on auttanut, mies ei edes halua mennä juuri minnekään. Miehille puhuminen ja tekeminen on niin eriasioita. Jos taas mies esittää sinulle asiansa vasta kun reissu on maksettu, voit olla loukkaantunut.[/QUOTE]

Tää muuten saattaa pitää paikkaansa. Mut meidän koti on niin pieni et väistämättä sitä ite on "mukana keskustelussa" vaikka ei haluais. Ja halusin heti tietää toki et mikäs tää Lappi-juttu nyt on, ku olin niin hämmästyny.

[QUOTE="Anni";24229622]Tää muuten saattaa pitää paikkaansa. Mut meidän koti on niin pieni et väistämättä sitä ite on "mukana keskustelussa" vaikka ei haluais. Ja halusin heti tietää toki et mikäs tää Lappi-juttu nyt on, ku olin niin hämmästyny.[/QUOTE]

Niin no, mulla itelläni on just se paha tapa et alan sit kärttää et mitä nyt, mitä sä oikein suunnittelet jne jne ja siinä on muuten pirun nopeasti sota pystyssä.. :D Mitään ei ole välttämättä sovittu mistään, kunhan heittelevät ajatuksia ilmaan ja mä vedän naiselliset johtopäätökseni, kärtän vastausta ja kiihdyn nollasta sataan sekunnissa.. :D

Paha, paha tapa.. :laugh:

[QUOTE="Siili";24229467]Luulen, että mies ärsyyntyi siitä, että sinä aloit puimaan asiaa ennen kuin hän oli itse mielessään miettinyt voisiko lähteä. Minä olen oppinut mieheni kanssa, että kannattaa antaa miehen itse tuoda asiansa esille kun sen aika on. Tätä kun olen noudattanut, suurin osa menemisistä on hautautunut jonnekin kun mies on myös itse huomannut, etteis se niin tärkeää olekaan. Mies on aikuinen, ei toisen ihmisen puheluihin ja kavereiden kanssa puhumisiin saisi sotkeutua enne kuin mies itse kertoo. Pian sulla on mies, joka menee ulos puhumaan kavereidensa kanssa.

Meillä tämä on auttanut, mies ei edes halua mennä juuri minnekään. Miehille puhuminen ja tekeminen on niin eriasioita. Jos taas mies esittää sinulle asiansa vasta kun reissu on maksettu, voit olla loukkaantunut.[/QUOTE]

Voi tämä on niin totta!!

Siis, ensinnäkin, mies teki väärin kun ei sopinut siitä ensin sinun kanssa, mutta tiesikö hän, että ihan turha alkaa mitään sopimaan kun ei se sovi kuitenkaan.

Toiseksi, kyllä lapsen kanssa pärjää viikon kuka vaan, vaikka toisella puolen maapalloa, ilman minkään sortin tuttavaa, jos tulee joku äärimmäinen hätätilanne, esim. tulisit niin kipeäksi, ettet pysty hoitamaan lasta, niin sitte pitäis soittaa ambulanssi, ja ne hoitais teidät molemmat sitten osaston puollea.

Voit vaikka pyytää jotain ihmistä kylään teille sinä aikana kun miehesi on muualla.

Älä ihmeessä tehe tästä liian hankalaa.

Minä olen pärjännyt pienten lasteni kanssa, kun muutimme vieraaseen maahan, en osannut edes kieltä, ja mieheni on tehyt työreissuja, jotka ovat kestäneet aina 6 viikosta 9viikkoon. Asioilla on tapana järjestyä, sekä suomessa kun ollaan, niin ei ole eds olemassa niin äärimmäistä hätää, ettei pärjäisi lapsen kanssa yhtä viikkoa.

Tosin, mua kyllä vitahuttais, ja rankasti, jos tuommoset reissut sovitaan, ennen kun keskustellaan vaimon kanssa asiasta. Muista varata sitten itsellesikin vapaa-aikaa, ei missään kostomielessä, vaan ihan siltä kannalta, että vapaa-aika silloin tällöin, ilman perhettä on todella tärkeää, että suhde ja perhe-elämä pysyy mielekkäänä, miehelle ja naiselle.

Yhteistyössä