Tuoreen isän paikka ei mielestäni ole Levillä ryyppylomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viikko on aika pitkä aika mun mielestä. Loukkaantuisin kyllä, varsinki jos asiasta ei edes keskusteltu. Mun kummilapsen isä lähti viikon kalastusreissulle (=ryyppyreissu), ku vauva oli alle viikon vanha ja hoidettavana avovaimollansa oli myös toinen alle 2v lapsi.

Sinulla on oma käsityksesi siitä, mitä on olla "pro perhe", mutta ei se ainoa oikea ole. On minusta tosi tylsää ja itse asiassa hirmu ärsyttävää, jos oletat, että viikon omalla lomalla olevat vanhemmat ovat sitten niitä huonoja "ei pro perhe" -tyyppejä. Ihan kuin yksi viikon reissu vuodessa kavereiden kanssa tarkoittaisi sitä, että ko. vanhemmalle perhe ei meinaa yhtään mitään!

En ole väittänytkään että mun käsitykseni olisi ainoa oikea, mutta se on se, minkä mä koen oikeaksi. Enkä mä tuomitse yhtään kenenkään muun perheen tapaa toimia. Mut yksi ratkaisu ei toimi kaikilla, koska jokainen on erilainen.

Se, mikä mua tässä närkästyttää on, et mulle tuli yllätyksenä, et mun ja mun miehen näkemykset ajankäytöstä on niin erilaiset, sillä tähän asti se on antanu ymmärtää olevansa mun kaa samoilla linjoilla.

Mä sain tosta alotuksesta sen käsityksen,että mies vasta kavereiden kanssa suunnittelee eikä vielä ole tarkasti sovittuna ja varattuna. Kai sitä voi suunnitella ja sitten keskustella kotona. Kyllähän sitä kaverireissua yleensä suunnitellaan kavereiden kanssa eikä oman puolison. Joten aika kohtuutonta on suuttua suunnittelusta. Jos matkat ois jo varattunaolis enemmän syytä suuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Töissä täällä;24229605:
Oikein iltasanomissa :laugh:
keltaiseen lehdistöön kannattaa luottaa se kertookin totuuden ;)

Siis, asun täällä, ja todellakin, aika hurjaa on meno, aikuset ihmiset nu***i yöt ja päivät läpensä, sen parempi mitä sitoutuneempi sen on, ku ei tartte sitte pelätä että perästä soitellaan. Ei kai saariselällekkään vahingossa ole tullut paikallisten keskuudessa lenpinimet: Huoriselkä sekä Sääriselkä, siellä on sitä kuuluisaa säärimajoitustakin niin kovasti tarjoilla.

Ja jos mahdollista niin Levi on vielä pahempi huorila.

Jos Saariselälle erehtyy kapakkiin, niin se on ihan taattu, että koko ilta menee siinä kun torjut kaiken maailman pillunvonkaajia, ja lähes jokaisella on sormukset sormessa, jos ei niin sitten rusketusraidat siitä sormuksesta mikä siinä kuuluisi olla. Akatki on persiis levällään, kaikki siveellisyys ja häveliäisyys katoaa silla sekunnilla ku koneesta astutaan alas.

Ihmettelin vaan, etä ku siitä iltiksen jutusta sai sellasen kuvan, että lapin naiset ne täälä jakaa, no ei aivan taitais lapin naiset riittää, kyllä se on ihan niin, että etälästä tulee turistit nussimaan sikinsokin. Ei ole pitkä aika siitäkään kun todettiin, että saariselkä on suomen pahin sukupuolitautiensekä hiv: n levityspaikka.

Aikoinaan myös työskentelin saariselkäläisessä baarissa jota ei enään ole edes, niin joka ilta sai kerätä kortsuja ihan tanssilattiaa myöten.

[QUOTE="Puhina";24229709]Mä sain tosta alotuksesta sen käsityksen,että mies vasta kavereiden kanssa suunnittelee eikä vielä ole tarkasti sovittuna ja varattuna. Kai sitä voi suunnitella ja sitten keskustella kotona. Kyllähän sitä kaverireissua yleensä suunnitellaan kavereiden kanssa eikä oman puolison. Joten aika kohtuutonta on suuttua suunnittelusta. Jos matkat ois jo varattunaolis enemmän syytä suuttua.[/QUOTE]

Niin, ehkä. Mä vaan halusin kuulla et miten pitkällä ne suunnitelmat on ja muistuttaa että ihan yhtä vapaasti ei voi mennä ku ennen. En mä siis ees suuttunu vaan yritin keskustella ihan normaalisti. Suutuin vasta sitte, ku mies rupes käyttäytymään ku pahanen kakara (lue aloitusviesti).

No ainut missä olen sun kanssa samaa mieltä et miehen olis kuulunut sun kanssa eka jutella asiasta mut muuten voisin sanoa et hormonit tosiaan taitaa vähän jyllätä :D Ja Lapin reissun kun mun mies tekee niin matkaan varataan jo päivä eli yhteensä kaks. Et toi viikko on ihan jees aika kun ei jää ku muutama päivä siihen "humputteluun". Sun kannattais varmaan miehen kans sopia et yhdessä puhutte tällaiset menot aina tästä lähtien. Jos teille molemmille tulee esikoinen niin ei se mieskään kaikkea voi hoksata innostuksissaan, pikkuhiljaa kasvatte siihen vanhemmuuteen ja jos toisillenne annatte tarpeeksi tilaa niin vain sitä kautta voitte sitoutua kunnioittamaan toisianne entistä enemmän. Tsemppiä juttelutuokioihin "murkun" kanssa. =)

[QUOTE="Anni";24229692]En ole väittänytkään että mun käsitykseni olisi ainoa oikea, mutta se on se, minkä mä koen oikeaksi. Enkä mä tuomitse yhtään kenenkään muun perheen tapaa toimia. Mut yksi ratkaisu ei toimi kaikilla, koska jokainen on erilainen.

Se, mikä mua tässä närkästyttää on, et mulle tuli yllätyksenä, et mun ja mun miehen näkemykset ajankäytöstä on niin erilaiset, sillä tähän asti se on antanu ymmärtää olevansa mun kaa samoilla linjoilla.[/QUOTE]

On hyvin todennäköistä, että miehesi on edelleen sinun kanssasi samoilla linjoilla. Rupatteli vain joutavia aikansa kuluksi. Miehesi on tehnyt väärin vasta kun auto lähtee pihasta. Anna asian olla ja jatka keskustelua jos miehesi alkaa oikeasti puhua lähtemisestä. Sinä olet kuitenkin fiksu nainen kun pystyt miettimään asiaa niin monelta kantilta.

Ja pikkuvinkki: Mies ei pysty keskittymään puhelun aikana sekä puheluun, että siihen mitä sinä siitä kuulet. Jos asia kiinostaa kovasti, kannattaa kysyä vaikka että "Mitäs Villelle kuului?". Silloin mies voi kertoa omin sanoin suunnitelmistaan. Jos taas ei puhu reissusta mitään, ei se edes oikeasti vakavasti harkitse sitä ja voit unohtaa asian. Tai sitten se kertoo siitä myöhemmin ja keskustelette sitten. Parisuhteessa tarvitaan malttia ja kunnioitusta. Aikuisella on oikeus keskustella ystävän kanssa niin, ettei joudu siitä tenttiin. Minusta se on yksityisyyden kunnioittamista.

Tsemppiä!

[QUOTE="Siili";24229776]Ja pikkuvinkki: Mies ei pysty keskittymään puhelun aikana sekä puheluun, että siihen mitä sinä siitä kuulet. Jos asia kiinostaa kovasti, kannattaa kysyä vaikka että "Mitäs Villelle kuului?". Silloin mies voi kertoa omin sanoin suunnitelmistaan. Jos taas ei puhu reissusta mitään, ei se edes oikeasti vakavasti harkitse sitä ja voit unohtaa asian. Tai sitten se kertoo siitä myöhemmin ja keskustelette sitten. Parisuhteessa tarvitaan malttia ja kunnioitusta. Aikuisella on oikeus keskustella ystävän kanssa niin, ettei joudu siitä tenttiin. Minusta se on yksityisyyden kunnioittamista.

Tsemppiä![/QUOTE]

Olet ihan oikeassa.

En koko ketjua lukenut. Mut minustakin asioista ensin keskustellaan, viikko on kyllä minustakin aika pitkä aika. Työreissut on asia erikseen, mut humputteluista voi joustaa. Tosin en mä parin päivän reissua kieltäis enkä välttämättä viikonkaan, mut kyllä niistä keskusteltais.

Voisitko sä mennä viikoksi sun turvaverkon luo matkalle. Sähän olet äippälomalla, niin ei mikään estä lähtemästä.

Tyypillinen ikuinen poikamies. Todella lapsellista käytöstä mieheltä. Tänään olen huomannut monta aloitusta näistä keskenkasvuisista lapsista, joiden vaimon pitäisi olla äiti heille ja ymmärtää poikien metkut. Aivojen etulohko ei ole poikasella vielä täysin kehittynyt. Kehittyneekö koskaan.
On mulla ollut ihan tajuttoman hyvä onni, että olen välttynyt kaikilta näiltä kuvatunlaisilta miehenkuorista kuoriutuvilta poikasilta.

[QUOTE="abc";24229803]Voisitko sä mennä viikoksi sun turvaverkon luo matkalle. Sähän olet äippälomalla, niin ei mikään estä lähtemästä.[/QUOTE]

Sitä mäki mietin, mut isovanhemmat on työssäkäyviä ja kun niillä on talvilomat, niin tapaavat reissata itsekin. Et ei se oikeen käy. Mut en nyt tee siitä ongelmaa, kyllä mä sen lapsen kanssa pärjään jos se ei nyt ihan mahdoton tapaus ole :D

Voi mies parkaa kun naisten mielikuvitus on päässyt lentoon:headwall:
Ap:n mies on jo nussimassa toisia ja ryyppääkin koko viikon:whistle:
Vaikka totuus olikin että hän vasta jutteli aiheesta puhelimessa kaverinsa kanssa eikä todellakaan ole jo pakkaamassa kassejaan,
tosin jos ap:n mies näkee kyseisen ketjun en ihmettele sitäkään yhtään että pakkaa ne kassinsa ja lähtee.

mä uskon että miehesi tarvitsee sen loman, koska lapsen tulo on niin iso juttu miehille. uskon myös, että hänkin voi sitten joskus olla viikon lapsen kanssa ja antaa sinun lähteä ystäviesi kanssa viikoksi jonnekkin. ehdota itse asiaa, ja kysy mitä hän ajattelee asiasta. kyllä lapsen kanssa pärjää yksin vaikka ei olekaan minkäälaista tukiverkostoa. se on vain viikko ja uskon, että teidänkin suhde taas kukoistaa sen jälkeen ja puhaltaa uudet tuulet. ei kannata liikaa roikkua tai muuten tuntee itsensä ahdistuneeksi ja mies voi myös ajatella, että kaverit ei enää toisten sitten edes pyydä minnekkään. se oli minusta eriasia jos vauva olisi juuri syntynyt joku 1kk ikäinen. mutta mitäs mieltä itse olet ajatuksesta?

Ne isovanhemmatkin innostuu vauvasta, usko pois! Ne varmaan ottais teidät mielellään sinne viikoksi tai tulisivat teille auttelemaan viikoksi :) Kannattaa ottaa puheeksi, jos se mies sinne reissuun päättää lähteä.

[QUOTE="vierastus";24229825]Tyypillinen ikuinen poikamies. Todella lapsellista käytöstä mieheltä. Tänään olen huomannut monta aloitusta näistä keskenkasvuisista lapsista, joiden vaimon pitäisi olla äiti heille ja ymmärtää poikien metkut. Aivojen etulohko ei ole poikasella vielä täysin kehittynyt. Kehittyneekö koskaan.
On mulla ollut ihan tajuttoman hyvä onni, että olen välttynyt kaikilta näiltä kuvatunlaisilta miehenkuorista kuoriutuvilta poikasilta.[/QUOTE]

Niin tätä mäkin oon miettiny et mikä ihmeen juttu se on et nää "poikien menot" on niin hemmetin pakollisia, onks ne oikeen johonki lakiin kirjotettu? Mun tuttavapiirissä pojat on kasvaneet miehiksi, ovat vastuuntuntoisia ja vaikka on omia harrasteita ja aikaa, niin ei tulis puhettakaan tollasista et "mää lähen ny ryyppään viikoksi, hoida sä lapset"-reissuista. Mitä ihmettä ne ryyppyreissut oikeen antaa aikuisille miehille? Eikö se dokaaminen oo nuorempien juttu? Eikö miesten tartte kasvaa aikuisiksi ollenkaan?

Vai pirttihirmun maineen pelossa sitä annetaan miehen mennä? Voi jumalauta. Tämä on muuten aika monen naisen viheliäs ajatus, että pitää olla kaikkien ukon kavereittenkin mielestä niin cool ämmä että ei ikinä ukkoa kiellä tai vaadi tai mitään. Ja tuntuu olevan tärkeempi se "hyvä jätkä"-maine näille emännille, kuin edes tasa-arvoinen asema.

Mut naiset on, monesti. Kauheen hinkuna miesten hyväksynnän ja ihailun perään. Lipi lipi. Tottakai mun mies saa mennä kavereittensa kanssa vaikka kuukaudeksi vegasiin kännäämään ja pelaan kaikki rahat pokeriin, sillä kun on semmoset kivat ja reilut kaveritkin joiden kanssa menkööt. Muistakaa matkalla sitten kehua mua, kun mä en kieltänyt mutta se Jorman avokki kun on semmonen riivinrauta että kehtasi ehdottaa ettei Jorma mee. Eikö oo kauhea ämmä? Ihme jos Jorma ei jo heitä sitä mäkeen. Jormakin varmaan ottais mielummin mun. Lipi lipi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Tuuli";24229849]Niin tätä mäkin oon miettiny et mikä ihmeen juttu se on et nää "poikien menot" on niin hemmetin pakollisia, onks ne oikeen johonki lakiin kirjotettu? Mun tuttavapiirissä pojat on kasvaneet miehiksi, ovat vastuuntuntoisia ja vaikka on omia harrasteita ja aikaa, niin ei tulis puhettakaan tollasista et "mää lähen ny ryyppään viikoksi, hoida sä lapset"-reissuista. Mitä ihmettä ne ryyppyreissut oikeen antaa aikuisille miehille? Eikö se dokaaminen oo nuorempien juttu? Eikö miesten tartte kasvaa aikuisiksi ollenkaan?[/QUOTE]

Ei ne ole pakollisia. Keskenkasvuisilla on tätä itsepäisyyttä, miksen mä saa kun muutkin saa pitää kivaa-juttua, ei aikuisella miehellä. Näistä kuultaa läpi aina jonkinlainen epäsuhta parisuhteessa. Mies ilmeisesti kokee naisen jonkinlaiseksi riippakiveksi josta pitää irtaantua samanhenkisten kanssa. Varmaan kaikki muutkin asiat on samaa tasoa suhteessa.

[QUOTE="Tuuli";24229849]Niin tätä mäkin oon miettiny et mikä ihmeen juttu se on et nää "poikien menot" on niin hemmetin pakollisia, onks ne oikeen johonki lakiin kirjotettu? Mun tuttavapiirissä pojat on kasvaneet miehiksi, ovat vastuuntuntoisia ja vaikka on omia harrasteita ja aikaa, niin ei tulis puhettakaan tollasista et "mää lähen ny ryyppään viikoksi, hoida sä lapset"-reissuista. Mitä ihmettä ne ryyppyreissut oikeen antaa aikuisille miehille? Eikö se dokaaminen oo nuorempien juttu? Eikö miesten tartte kasvaa aikuisiksi ollenkaan?[/QUOTE]

Minä kanssa katselen sivusta yhtä ikuista poikamiestä, alle vuoden ikäisen lapsen isää joka on viikonloppuisin joko ajelemassa, baarissa, saunossa jonkun mökillä tai muuten vaan hengaamassa. Viikot tekee pitkää päivää. Voi tämän avokki-parkaa, suoraan sanottuna.

Kyllähän omakin mieheni menee kavereiden kanssa, mutta ei kuitenkaan ryyppää. Harrastaa, mutta ei tee viikon rentoutumisreissuja minnekään. Juttelee mulle ensin, ennen kuin päättää mistään isommasta asiasta (ja minusta viikon ryyppyreissu on iso asia oli lasta tai ei). Ja lapsen tulo on niin iso asia miehelle, että anna sen mennä? Silläkö se helpottaa, lapsen tuloon, että ryyppää viikon kuin teini? Ellei sitten ole sitä, teini.

Mä en ymmärrä minkä takia teillä on semmonen käsitys että vain mieher kulkee Levillä tms kaveriporukalla. Ihan samalla laillasiellä käy tyttöporukoitakin.

Jos Levillä kävisi vain miehiä niin paikka menisi konkurssiin yhdessä sesongissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Iltaäree;24229831:
Vaikka totuus olikin että hän vasta jutteli aiheesta puhelimessa kaverinsa kanssa eikä todellakaan ole jo pakkaamassa kassejaan,
tosin jos ap:n mies näkee kyseisen ketjun en ihmettele sitäkään yhtään että pakkaa ne kassinsa ja lähtee.

No huhhuh! Toivottavasti kukaan ei nyt sentään noin herkästi puolisostaan eroa!

Meillä oli kaksi pientä lasta, toinen muutaman kuukauden ikäinen, kun miehen piti lähteä viikoksi kertaamaan. Ei ollu kivaa, vaikka itselläni oli lähipiiristä ihminen tarvittaessa apuna. Ei ollu tosin mieskään mielellään pois kotoa, vaikka yleensä ihan ilolla meneekin kertausharjoituksiin.

Viikon rymyreissuun ei ois ollu mitään asiaa. Ei nyt, eikä missään muussakaan vaiheessa sinä aikana, kun näitä lapsia ollut. Mut onneksi mies on itsekin sitä mieltä, että se ois kohtuutonta.

[QUOTE="vierastus";24229966]Ei ne ole pakollisia. Keskenkasvuisilla on tätä itsepäisyyttä, miksen mä saa kun muutkin saa pitää kivaa-juttua, ei aikuisella miehellä. Näistä kuultaa läpi aina jonkinlainen epäsuhta parisuhteessa. Mies ilmeisesti kokee naisen jonkinlaiseksi riippakiveksi josta pitää irtaantua samanhenkisten kanssa. Varmaan kaikki muutkin asiat on samaa tasoa suhteessa.[/QUOTE]

Niin ku luulis et ku lomalla on aikaa hengailla vapaasti perheen kans ilman sen ihmeempiä aikataulupaineita nii ei, se ei ookaan hyvä, ku pitää päästä eroon siitä perheestä. Sit ku reissuilta palataan niin on se arki taas rasitteineen niskassa. Eli perheen kanssa arjet, mut laatuaika sit niin kaukana perheestä ku pääse. Tervettä.

tasasin väliajoin tän tyyppisiä ketjuja saa lueskella. eikä nää koskaan johda mihinkään:
osan mielestä menevä mies,isä,puoliso on aina hyvin itsekäs ja juntti,kävi sitten usein tai harvoin missään,
osa nauraa kuinka aikuista ei voi kieltää menemästä ja pitää koko suhteen asetelmaa äiti-lapsi-tyylisenä,
osa kauhistelee miten joku on tuollaisen miehen edes ottanut alunperin,
osa huutaa kuinka aloittaja on Ämmä ja pitää palloa toisen jalassa, osa kertoo kuinka oma rakas mussupussu ei tuollai edes ajattelisi saati tekisi ( ! )
ja osa.. osa siirtyy selailemaan löytyskö palstalta vaikka Rollon makaronilaatikko-aloitusta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä