Mies ei halua yhteisiä lapsia, eikö rakasta tarpeeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surumieli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surumieli"

Vieras
Olenko typerä, kun ajattelen heti, että mies ei rakasta minua tarpeeksi, kun ilmoitti, ettei halua yhteisiä lapsia?

Suurperhettä meillä ei ole nytkään, joten siitä ei voi olla kyse. Tuntuu, että ei vain näe minua kuten useimmat miehet rakastamansa naisen näkevät: lapsensa äitinä.

Enkö riitä, enkö kelpaa... Tuntuu todella lamaannuttavalta ja pahalta.
Miten te reagoisitte, jos miehenne ilmoittaisi, ettei halua (yhteisiä) lapsia kanssanne?

Onko miehelläsi jo lapsia? Jos on jo, voi olla että siinä on isyyttä tarpeeksi.
Onko itselläsi ennestään lapsia? Jos ei ole, riittääkö sinulle mies ja hänen lapsensa?

Minä näen asian niin, että silloin rakastaa eniten kun ei halua mitään "pilaamaan" sitä onnea. Siksi minäkään en halua lapsia mieheni kanssa, jonkun huonomman miehen kanssa voisikin harkita, että saisi jotain täytettä ja rakkautta elämään, nyt sitä ei todellakaan tarvitse ja pikemminkin haittaisi vain onnea.

[QUOTE="surumieli";30721814]
Enkö riitä, enkö kelpaa... Tuntuu todella lamaannuttavalta ja pahalta.
Miten te reagoisitte, jos miehenne ilmoittaisi, ettei halua (yhteisiä) lapsia kanssanne?[/QUOTE]

Jos minulla ei olisi ennestään lapsia ollenkaan, sanoisin, että itse haluan joka tapauksessa lapsia. Miehen ei tarvitse osallistua, mutta haluaisin sitten hankkia niitä vaikka hedelmöityshoidoilla. Ei minusta miehellä kuitenkaan ole oikeutta vaatia puolisoaan pysymään lapsettomana, jos tämä haluaa lapsia. Itse en siis suostuisi jäämään lapsettomaksi vain miehen takia - ja erityisen epäreilua se olisikin, jos miehellä kuitenkin itsellään lapsia olisi.

Jos taas meillä molemmilla olisi jo lapsia, voi olla että "tyytyisin" jo olemassa oleviin. Tosin jos itselläni olisi vain yksi, haluaisin varmasti vielä toisen - jolloin ehdottaisin, että hankin sitten oman hedelmöityshoidoilla. Jos itselläni olisi jo kaksi lasta, ei kolmas olisi minulle ehkä niin välttämätön. Tai mistäs sitä tietää.

Mutta ei se rakkauden määrästä mitään kerro, haluaako lapsia vai ei. Lasten haluamisesta se ensisijaisesti kertoo. Jokaisen kumppanin kanssa ei tosiaan tarvitse hankkia yhteistä lasta, vaan lapsi kannattaa hankkia vain siksi, että haluaa lapsen.

Ei kai Se nyt rakkauden määrästä kerro, vaan siitä ettei halua lapsia enempää. Outoa, että otat tämän jotenkin henk kohtaisena juttuna. Anteeksi, mutta,Tää ei käy mun järkeen nyt ollenkaan, miten tämä muka vaikuttaisi siihen kuinka paljon sua rakastaa. Joillekkin Se yksi lapsikin on riittävä.

Minä näen asian niin, että silloin rakastaa eniten kun ei halua mitään "pilaamaan" sitä onnea. Siksi minäkään en halua lapsia mieheni kanssa, jonkun huonomman miehen kanssa voisikin harkita, että saisi jotain täytettä ja rakkautta elämään, nyt sitä ei todellakaan tarvitse ja pikemminkin haittaisi vain onnea.

Tämäpä hyvin sanottu. Itselläni oli juuri noin ja yhteinen siis hankittiin. Nyt on rakkautta elämässä.

Kyllähän se vituttaa ja surettaa ja loukkaakin. Asiat voi kyllä muuttuakin...Kun oli jo täysin sopeutunut toisenlaiseen elämään. Mutta hyvä niin, lapset on ihaninta maailmassa, pieninä ja isoina.

Mies haaveilee varmasti sellaisesta naisesta jona kanssa hän haluaisi lapsia. Parasta on lopettaa suhde heti. Löydät kyllä miehen joka oikeasti arvostaa sinua ja haluaa kanssasi lapsia.

Yhteistyössä