Mies ei hyväksy lapsiasi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Siiri

Jäsen
21.05.2004
319
0
16
Onko kenellekään käynyt, ettei mies ole hyväksynyt lapsiasi?

Me olimme vuoden yhdessä, molemmilla 3 lasta. Tänään tämä mies jätti minut, koska ei voi hyväksyä lapsiani, tai nuorinta niistä, kun se on vielä kuulema niin pieni, 4v.

Olen aivan shokissa.

Hän kuulema rakastaa minua aivan valtavasti ja minä olen "se oikea" hänelle, mutta nuo lapset. Olemme olleet yhdessä joka toisen vkl pe illasta ma aamuun ja pari arki-iltaa viikossa, minä olisin ollut valmis jatkamaan noin oikein hyvin, mutta hän sanoi, että se ei riitä hänelle, hän haluaa enemmän, minut kokonaan, mutta ei kestä ajatusta, että olemme viikon yhdessä kahdestaan ja seuraavalla viikolla luonamme onkin 6 lasta!!! (olimme exiemme kanssa sopineet tuosta viikko ja viikko mallista vuoden alusta saakka, hänen vaimonsa ei tiedä että mies seurustelee!!! ja jätti vaimonsa minun takia..) Sanokaa vaan että sairas tyyppi, niin sanoo minun ystävätkin, mutta mutta..

Mielestäni tässä on nyt jotain muutakin, koska tuo syy tuntuu tosi heppoiselta, vai onkio se sitä? Hän on alusta saakka tiennyt lapsistani.. luuli kuulema, että pystyy ne hyväksymään, muttei vaan pysty. (kysyin, että palaako vaimonsa luokse, ei palaa, koska käry kävi tässä vähän aikaa sitten eikä vaimo ottaisi häntä enää)

En tiedä miten tästä selviän, rakastan tuota miestä aivan valtavasti. Mutta järki sanoo, ettei hän ole rakkauteni arvoinen, mutta tunteet on ne mitkä jyrää, tuo järki ei aina kovin suurta osaa näyttele näissä asioissa, valitettavasti.

Tää oli aika lyhykäisesti tässä, mutta pääasia vissiin selvisi.

Millä jaksaa jatkaa? En kestä ajatusta että olen yksin niin paljon, tahtoisin lapset kokonaan itselleni, tai ainakin enemmän, mutta mieheni rakastaa lapsia, enkä voi vaatia näin itsekkäistä syistä lapsia luokseni enemmän, kun itse kerta halusin erota.

Mieheni haluaisi palata luokseni, on halunnut koko ajan, kaikesta huolimatta, mutta hän ei ole se ihminen jonka kanssa haluan elää lopun elämää (yhteiseloa oli takana jo 18vuotta, olen vasta 33 itse) nyt tuntuu että ehkä sekin on parempi kuin yksinäisyys.. mutta se on väärin kaikkia kohtaan, ja syyt palata yhteen eivät ole puoleltani oikeat.

Nyt tuntuu ettei pää kestä..

:hug:
mitäpä jos aivan ensimmäisenä hankkisit apua itsellesi. maailma on täynnä hyviä psykologeja, eikä se ole "hullun" merkki, jos asioista käy puhumassa, päinvastoin! sehän vaan tarkoittaa että pidät itsestäsi huolta. itsekin käyn psykologilla juttelemassa kun tällä hetkellä elämässä on niin paljon kaikenlaisia asioita. jos asioita pyörittelee vaan omassa mielessä, ne saa helposti liian suuret mittasuhteet. oloa helpottaa jo sekin kun joku kuuntelee ja kaupan päälle saa vielä neutraalin näkökulman asioihin! kannattaa ainakin kokeilla!

voimia sulle :hug:

Kiitos, kyllä mä eilen mietin jo ajan varaamista, puhelinnumerokin on tuossa pöydällä, kun vaan saisi itseä niskasta kiinni..

Mutta tuohon kaikkeen tuli eilen ihan selvä syy, sain sen kuulla, yllätys yllätys, muualta, en tuolta ihmiseltä itseltään.. se ei ollut lapseni.

Olen täynnä vihaa ja katkeruutta, rakastan vielä sitä ihmistä, toivon, että se tunne tästä hiipuu, mahdollisimman pian, pahoin pelkään, että ei, mutta elämä jatkuu, kaikesta huolimatta, hiljalleen.

Älä anna katkeruuden syödä sieluasi...elämä vielä voittaa ja aika tekee tehtävänsä!!

Mikä ei tapa niin se vahvistaa ja onhan sinulla lapsukaisia jotka onneksi vievät arjen touhuillaan elämää eteen päin!!

Lämpiä joulunalus ajatuksia ja hymyä silmäkulmaan.... :hug: :hug:

Kyllä miehen tulee hyväksyä lapsesi. Hyvä tavaton...AIkuinen ihminen ja itselläkin on lapsia.

Oletko varma, että et tosiaan halua yrittää ex-miehesi kanssa? Ehkä kyllästymsivaihe. Jos ei "suurta vikaa" (alko, väkivalta tms) ole, mieti mikä vikana. Sen olen huomannut, että vaikea löytää kunnollisia miehiä, jotka haluavat vakisuhteen. Samaa myös tuttavapiirissä, siinä pääasiassa sinkkuja, joilla kyllä viritelmiä, jotka jäävät viritelmiksi. Miehet eivät halua sitoutua ja siis 30-40-v.

Tiedän että tunnet olevasi yksinäinen, kaipaat rakkautta ja läheistä ihmistä. Niin minäkin... Mutta itse ainakin koin parhaaksi (siinä tunteiden pahimmassa mylläkässä) olla vain yksin. Sain nuolla haavani rauhassa, käydä mielessäni/ajatuksissani läpi ex-suhteet. Opettelin todella seisomaan omilla jaloillani ja jopa nauttimaan elämästäni juuri sellaisena kuin se on. Uskalsin luottaa itseeni ja siihen, että pärjään. Opin arvostamaan monia pieniä asioita. Ei tarvinnut miellyttää ketään, kaivata ketään... Sain keskittyä lapsiini ja omaan elämääni ja sen uudelleen rakentamiseen. Nyt olen ollut 2,5v. yksin ja pikkuhiljaa alkaa tuntua, että uusi ihminen voisi tulla elämääni. Lähtökohdat seurustelun alkoittamiseen on varmasti paremmat, kuin siinä kauheassa ahdistuneessa olotilassa aiemmin. Vieläkään en silti ole "haku päällä". Aika näyttää... :)
Älä tee hätiköityjä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Pysähdy miettimään, mitä todella tahdot elämältäsi, ja kuka on rakkautesi (ja lastesi) arvoinen. Opettele nauttimaan omasta ajastasi, älä ajattele yksinäisyyttä pelkästään negatiivisesti. Voimia sinulle. :hug:

Olen miettinyt pääni puhki asioita, kääntänyt ja vääntänyt. Mikään ei tunnu "aukeavan", välillä 1 idea tuntuu tosi hyvältä, kun taas seuraavana päivänä ajattelen siitä, että ei ikinä. mm. paluu exän kanssa yhteen.

Hänessä ei ollut mitään "vikaa", mutta siitä vaan puuttui se jokin. Sellaista suhdetta ja elämää olisin halunnut viettää ehkä 20 vuoden kuluttua mitä meillä oli, mutta tässä iässä sitä kaipaa vielä muutakin kuin kiintymystä ja kaverisuhdetta. Tai minä kaipaan. Ehkä tavoittelen kuuta taivaalta, ja jään loppupelissä yksin, mutta sille ei voi mitään. Tiedän että mieheni löytää itselleen uuden suhteen, kukapa (muu kuin minä) ei haluaisi hyvän näköistä, itsestään huolehtivaa, urheilevaa, ei tupakoivaa, silloin tällöin juovaa (harvoin) työssäkäyvää rehtiä ja kaikin puolin kunnollista ja luotettavaa miestä.. mutta mutta. En rakasta häntä enää, enkä edes tahdo että hän koskettaa minua (no enää se ei ole ollut ongelma =), se saa minut voimaan pahoin, en tiedä miksi. Joten ajattelen hänen parastaan, että hän voi löytää naisen joka tuntee toisin kuin minä. Avioliitto kanssani ei olisi oikea avioliitto. Ja silti minusta on tehty hirviö.

Varasin muuten ajan äsken psykologille, jos hän saa selkiyttä ajatuksiini, itse en siihen kykene. Mutta sen olen tiedostanut, että mitään päätöksiä en tässä mielentilassa tee, annan ajan kulua ja kun saan nämä suhteet selvitettyä, niin ehkä sitten voin elää..