Mies ei innostu häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lily.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lily.

Vieras
Olen oudossa ja vastenmielisessä tilanteessa. Päätimme talvella, että menemme kesällä 2010 naimisiin - odottelemiseen ei löydy syytä. Molemmat haluamme perustaa perheen ja olla yhdessä. Idea naimisiinmenosta lähti minun aloitteesta. Mies sanoi, että hän haluaa kuitenkin kosia "vanhanaikaisesti", mikä kuulosti tosi romanttiselta. Häät sovittiin alustavasti loppukesään. Nyt en saa miehestä mitään irti, kun yritän kysellä häistä. Pari kertaa olemme jopa riidelleet aiheesta tyyliin "ei häitä järjestetä kuukaudessa". Olen itse pikkuhiljaa alkanut tekemään varauksia, kaksi eri hääpaikkavaihtoehtoa, kirkko.. olen katsellut itsekseni pukuja jne.. Mutta kaikki tuntuu falskilta ja epätodelliselta?! Ei tämän näin pitäisi mennä. Haluaisin olla innoissani ja onnellinen, järjestellä hääjuttuja miehen kanssa yhdessä! Nyt tuntuu kuin hän vaikenisi asian kuoliaaksi..? Tuntuu, että jos nyt joudun perumaan omat alustavat valmistelut ja hän "muuttaa mielensä" eikä kosintaa sittenkään kuulu niin se on suhteemme loppu.. Voiko sellaisesta "nöyryytyksestä" enää olla paluuta..?

No yritä saada miehestä muutama ynähdys isoista linjoista. En usko, että mun miestä olis saanut millään kiinnostumaan vaikkapa häiden teemaväristä tai heittoriisin laadusta. Me mentiin pienesti naimisiin maistraatissa, kun ei kyllä ole yhtään minunkaan juttuni aikuisena ihimisenä mitkään hunnut tai morsionryöstöt tai huomenlahjat. Mutta naimisiin halusin, se oli mulle tärkeintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten häät voi olla jo sovittu pidettäväksi mutta mies ei ole kosinut? Onkohan järjestys mennyt heti alkuun pieleen?

Kuten sanoin idea lähtikin alunperin minulta - ilmaisin miehelleni, että olisin valmis sitoutumaan häneen loppuiäksi ja hän totesi, että sama juttu - johon sanoin, että eikö luonnollista olisi tässä tapauksessa virallistaa meidän suhde ja yhteinen tulevaisuus. (Molemmat kuitenkin haluamme olla naimisissa ennen mahdollisia lapsia.)

Tässä siis alkusoitto, jonka jälkeen mies sanoi, että haluaa kuitenkin kosia ns. vanhanaikaisesti. Samalla mietimme yhdessä milloin häiden ajankohta olisi sopivin ja koska molemmat haluaisimme kesähäät niin päätimme, että loppukesästä menisimme naimisiin. Emmekä halua odottaa kesään 2011.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Sinuna puhuisin vielä ennenkuin rupee kirkkoja varaileen..
se voi miehes olla muuttanu mielensä tai pelko jyystää puntissa.

Tämän olisinkin kiinnostunut tietämään - jos pelkää niin MITÄ pelkää? Kyllä muakin jännittää, mutta olen silti innoissani...

Kirkkovarauksen voi kyllä perua - kuten kaiken muunkin. Niistä on turha murehtia.

Mielestäni taas, että jos yhdessä on sovittu häät pidettäväksi kesällä 2010, niin ei ole väliä kumpi on "kosinut". Mutta en kyllä varailis kirkkoa tms. ilman, että se mies on sit oikeasti kommentoinut sitä asiaa...
Sun miehesi vain on ruvennut jännittämään! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Lily.:
Tämän olisinkin kiinnostunut tietämään - jos pelkää niin MITÄ pelkää? Kyllä muakin jännittää, mutta olen silti innoissani...

Lopullista sitoutumista. Jos susta tuntuu siltä ja tältä, eihän sun miehesi ole sun kopio, hän tuntee kuten tuntee. Jutelkaa asiasta, emme me voi tietää sun miestäsi.

Tota, isot kirkkohäät ja kaikki se oheinen ei välttämättä ole miesten juttuja... Mitäs jos se ahdistaa miestäsi? Ehkä hän kokee sen jotenki falskiksi, olet ehkä olleet jo pitkää yhdessä. entä jos häntä ei kiinnostakaan seistä alttarilla jokin epämiellyttävä asu päällään, tai hän ei halua leikkiä "morsiammen ryöstöjä" ym. Kokee vaan ahdistavammaksi ajatuksen olla keskipisteenä jossain juhlissa joihin ei ehkä koe itse kuuluvansa. Verrataan vaikka tälläseen, moni ahdistuu kun pitäisi pitää esitelmä yleisölle. Keskipisteenä oleminen ei tunnu hyvältä...

Oletteko pystyneet puhumaan yhtään haaveista, millaiset häät miehesi ehkä haluaisi. Me naiset tupataan oleen kuin höyryjunia hääsuunnitteluissa ja halutaan vaan enemmän ne omat "prinsessa juhlat" . Mies jää siinä helposti alle...Enkä tahdo tätä nyt sanoa pahalla, asioita joita tuli vaan mun mieleen. Itse kun oon työskennellyt 15 vuotta pelkästään miesten kanssa ja kuunnellut heidän tarinoitaan...ja tuollainen fiilis sieltä on jäännyt käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Mielestäni taas, että jos yhdessä on sovittu häät pidettäväksi kesällä 2010, niin ei ole väliä kumpi on "kosinut". Mutta en kyllä varailis kirkkoa tms. ilman, että se mies on sit oikeasti kommentoinut sitä asiaa...
Sun miehesi vain on ruvennut jännittämään! :hug:

Häätouhuilu on paljastunut minkälainen sinusta on tulossa sitten kun olette virallisesti naimisissa.

Olen samaa mieltä nimimerkin suhina kanssa. Mun mies halusi naimisiin, mutta ei halunnut mitään isoja häitä, eikä kirkkohäitä. Paljon puhuttiin ja lopuksi häistä tuli sellaiset että kumpikin tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Mä en varailis juhlapaikkoja ja kirkkoja, jollei mies ole kosinut tai edes ottanut sen enempää kantaa tuon viime talvella käydyn keskustelun jälkeen. :/

Samoin. Musta on ilmiselvää tuossa tilanteessa, että mies ei halua vielä naimisiin.

Voi hyvänen aika taas näitä naisia prinsessahaaveineen...

Komppaan suhinaa tässä asiassa.

Miehet nyt vaan eivät halua leikkiä mitään prinsessa-prinssihäitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Mä en varailis juhlapaikkoja ja kirkkoja, jollei mies ole kosinut tai edes ottanut sen enempää kantaa tuon viime talvella käydyn keskustelun jälkeen. :/

Samoin. Musta on ilmiselvää tuossa tilanteessa, että mies ei halua vielä naimisiin.

Mä en heittäis kirvestä kaivoon haluamisen suhteen. Vaan se tosiaan voi olla että ap:n unelmahäät ei vastaa millään tasolla miehensä haaveita. Toiselle juhla on träkeä, toiselle ehkä vaan se naimisiin meno.

Naiset menee tunteiden vallassa monasti, varsinkin häissä. Mies ajattelee ehkä enemmän järjellä, vaikkapa sitten rahan suhteen. En yhtään ihmettele silloin jos käy mietityttään...jos häihin menee kuitenkin pieni omaisuus, ja naimisiin meno on taas ihan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Musta on ilmiselvää tuossa tilanteessa, että mies ei halua vielä naimisiin.

Tämä on mun pahin pelko... :( Ja tätä ei oikein voi edes keskustella auki - en usko että mieheni sanoisi minulle koskaan suoraan, että en tahdo vielä naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijjaa:
Voi hyvänen aika taas näitä naisia prinsessahaaveineen...

Komppaan suhinaa tässä asiassa.

Miehet nyt vaan eivät halua leikkiä mitään prinsessa-prinssihäitä...

Ei nämä ole mitään prinsessahaaveita, tuo kommenttisi on muuten loukkaava. Kysymys on kahden ihmisen sitoutumisesta, prinsessoilla ja prinsseillä ei ole tässä mitään tekemistä.

Yksi korjaus näymmä aika yleiseen luuloon: en ole järjestämässä/haluamassa mitään "prinsessahäitä" vaan pienet häät ts. hauskat juhlat lähimmille sukulaisille ja TÄRKEIMMILLE ystäville. Ei siis mitään ylenpalttista/kallista/suuruudenhullua HÄÄHUMUA. Pääpaino meidän rakkaudella ja sitoutumisella - sitä sitten haluan juhlia hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman kera. EHKÄ jopa jotain ohjelmaa (musiikkipitoista) - leikkiikö muka joku vielä niitä ääliömäisiä hääleikkejä?? (kun niistä tässäkin osa puhuu...)