Mies ei kykene siivoamaan ellen minäkin siivoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jotenkin kai kokee, että jos hän tekee kotitöitä kun minä en, niin ne eivät mene tasan.

Sovittu, että tänään on siivouspäivä ja päätin kuitenkin että juon ensin aamukahvin rauhassa täsä palstaillessa. Laitoin lapset aloittamaan lastenhuoneen siivousta, mies on jo juonnut kahvinsa, mutta istuu tuossa sohvalla odottamassa että alan siivoamaan.

No, minä taas koen että koska lasten aamutoimet on olleet minun vastuullani niin saan rauhassa juoda kahvin ja mies voi sillä aikaa vaikka viedä matot ulos.

Minä olen herännyt lasten kanssa kahdeksalta, keitin puuron ja syötin lapset, tyhjensin ja täytin tiskikoneen, täytin pesukoneen, keitin aamukahvin, pesin ja puin nuorimmaise. Mies heräsi puol kymmenen ja joi kahvin, minä ehdin istua kahville vasta vartin yli kymmenen... tätä ei siis miehen mielestä lasketa mihinkään...

... vaan tasapuolisuudne vuoksi istuu sohvalla ja odottaa, että MINÄ tulen mukaan siivoamaan kun kerran yhdessä piti siivota.

Että näin meillä.

Meillä on sama. Ei kykene käsittelemään sitä että minä istun sohvalla ja hän siivoaa, ei vaikka mä oisin kuurannu koko edellisen päivän lattioita, kylppäriä, ikkunoita jne, ja sit vaan kyseisenä päivänä pessy pyykkiä ja istahtanu juomaan kahvit kun kone käy.... Niin ei, hän ei voi järjestellä kun mä vaan istun....

Meiläl ei ole tota ongelmaa, vaan kun mies alkaa siivota, niin mulle tulee joku kummallinen tunne, että minä vaan laiskottelen ja toinen siivoaa.
Sitten alkaa itsekin siivoamaan.
Ja sitten en osaa siivota, jos lapset ei ole kotona :/ Ympärillä täytyy olla elämää, että osaan siivota.
Suursiivouksen ajaksi otan mielelläni jopa hoitolapsia, että saisin jotakin aikaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta ihan yleisesti, tekeekö mies sitten ylipäätänsä mitään kotihommia mihin sinä et osallistu?

Jos en ole kotona tai olen sairaana niin tekee lapsille ruokaa ja pesee kyllä pyykkiä. Mutta ihan tasanhan nämä kotityöt ei meillä mene kun mieheltä menee ohi se, että minä olen usein tehnyt jo vaikka mitä ennenkuin hän on edes hereillä. Jos minä nukun pidempään ja hän on lasten kanssa, niin usein on niin ettei lapsille ole edes tehty aamupalaa, tai on syöty vaan banaania tms.

Mutta joo, nyt alan sitten itse siivoamaan että täällä alkaa tapahtua :)

Yhteistyössä