Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anneli:
Joo, hih, logistiikka (nauru hymiö)..Se vielä, että itse en todellakaan odottanut mitään lahjaa, ei käynyt edes mielessä synnytyksen jälkeen.Mutta kun mies yllättäen toi sen, (plus kotona odotti siivottu talo ja kakkukahvit) niin voin sanoa että kyllä se tuntui erittäin hyvältä ja ihanalta ja välittävältä.:)

Mä taas en tainnut edes huomata kun sain sairaalaan lahjoja, etenkin esikoisen saatuani :ashamed:. Olin ihan muissa maailmoissa, sydämenmuotoisin pupillein tuijotin vaan vauvaa, kotona sitten aloin miettimään että mistäs nämä korvikset ja kaulakorut on mahtaneet tulla :D. Vauvan saamat lahjat (joita oli paljon!) rekisteröin jo sairaalassa.
Mutta se, että koti oli tiptop siisti kun tulin sairaalasta kotiin, tuntui tosi kivalta =).

Kyllä mä tunnen jokapäivä olevani rakastettu ja että minusta todella välitetään ja mies arvostaa ja kunnioittaa mua. Mutta ei se johdu hänen ostamistaan lahjoista vaan ihan muista teoista ja eleistä :heart:

Tajusin juuri, että on sittenkin paljon fiksumpaa mennä sohvalle tuijottamaan televisiota ja neulomaan.

Nämä keskustelut täällä on välillä kyllä täysin järkijättöisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tajusin juuri, että on sittenkin paljon fiksumpaa mennä sohvalle tuijottamaan televisiota ja neulomaan.

mut jollainhan sekin aika on täytettävä, kun odottaa niinkin fiksua ohjelmaa kun bb =)

Alkuperäinen kirjoittaja m:

mut jollainhan sekin aika on täytettävä, kun odottaa niinkin fiksua ohjelmaa kun bb =)

Sitä en ole vielä onneksi erehtynyt katsomaan. Sen sijaan tänne erehdyin taas lössähtämään :D

Mutta onneksi tämä ketju palautti minut järkiini :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja anneli:
Joo, hih, logistiikka (nauru hymiö)..Se vielä, että itse en todellakaan odottanut mitään lahjaa, ei käynyt edes mielessä synnytyksen jälkeen.Mutta kun mies yllättäen toi sen, (plus kotona odotti siivottu talo ja kakkukahvit) niin voin sanoa että kyllä se tuntui erittäin hyvältä ja ihanalta ja välittävältä.:)

Mä taas en tainnut edes huomata kun sain sairaalaan lahjoja, etenkin esikoisen saatuani :ashamed:. Olin ihan muissa maailmoissa, sydämenmuotoisin pupillein tuijotin vaan vauvaa, kotona sitten aloin miettimään että mistäs nämä korvikset ja kaulakorut on mahtaneet tulla :D. Vauvan saamat lahjat (joita oli paljon!) rekisteröin jo sairaalassa.
Mutta se, että koti oli tiptop siisti kun tulin sairaalasta kotiin, tuntui tosi kivalta =).

Minä olin myös rakkaushuuruissa, mutta muiden tuomia vauvalahjoja en edes huomannut kuin vasta jälkeenpäin. Miehen ele oli itselle kaikkein tärkein ja rakkain.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Sitä en ole vielä onneksi erehtynyt katsomaan. Sen sijaan tänne erehdyin taas lössähtämään :D

Eiköhän keksitä jotain viisaampaa ja laitetaan koneet kii=) Hyvää yötä!
Mutta onneksi tämä ketju palautti minut järkiini :whistle:

Noo.. kaksi lasta olen mieheni kanssa saanut, molemmat perussairauteni takia riskiraskauksia ja toisessa raskaudessa oli oma henki loppuvaiheessa vaarassa -eikä kyllä käynyt mielessäkään että jotain lahjoja olisi pitänyt miehen antaa :o Kyllä molemmat raskaudet ovat olleet yhdessä suunniteltuja, harkittuja ja toivottuja -enkä tosiaankaan minkään lahjan toivossa ole raskauksiani toivonut. Jos lahjoja tahtoo niin kannattaa muistaa olla kilttinä ja odottaa joulua... Silloin on tapana lahjoja antaa ja saada.. :whistle:

Minä kyllä ymmärrän AP:ta. Kyllä mies jollain lailla voisi huomioida äitiä niin ihanasta lahjasta minkä myös hän saa naisen 9,5 kuukauden urakan ansiosta. On se kuitenkin aikamoinen saavutus naisen elämässä ensin kantaa ja sitten synnyttää lapsi. Miehen osuus on sen verran pieni, että kyllä hän voisi jollain lailla naisenkin ottaa huomioon.

Kehtaanko ees kertoa...:D Oma mies toi sairaalaan ison Kermansaven kulhon, joka oli täynnä erilaisia hedelmiä. (laktoosi-intolerantikkona en suklaata syö) Mun mielestä se oli ihanaa, niin myös osaston henkilökunnasta ja muista äideistä....toisen lapsemme syntymän jälkeen mies kiikutti tuliterät suunnistuskengät ( :D ) ja kolmannen lapsemme jälkeen sain KalevalaKorun Talon sydän -riipuksen. En mä noita koskaan odottanut, mutta kyllä se lämmitti mieltä, mies kun ei yleensä lahjoja ostele.

Minkä takia kaikki solvaa kauheasti ap:ta, en voi ku ihmetellä miten suvaitsemattomia aikuiset ihmisee, äidit on. eläkää ja antakaa toistenki elää sanon minä. mun mielestä ihan ymmärrettäviä ajatuksia aloittajalta. kyllä minäkin toivoin mieheltä jotain lahjaa, oli kiva kun sitten sain kunnon löhönojatuolin imetystuoliksi lahjaksi "palkinnoksi" kovasta urakasta. mies on sanonu olevnsa ylpeä musta kun oon jaksanu kaks lasta synnyttää näin nuorena ja jaksanu rankat odotusajat. kyllä mun mielestä jokainen äiti ansaitsisi pientä huomion osoitustam jotain pientä "lahjontaaki" synnytyksen jälkeen :) mutta me ollaan erilaisia, toinen tyytyy vähempään ja toinen taas voi haluta jotain "kalliimpaa" Tottakai lapsikin on lahja, se suurin tietysti, mikäli suodaan syntyvän elävänä. voimia heille joille syntyy jollain tapaa sairas tai vammainen lapsi tai jos joku jopa menettää, paljon voimia heille. ja myös kaikille tasapuolisesti voimia äitiyteen ja kaikkeen elämässä :) koitetaan jokainen laittaa käsi sydämelle ja miettiä kuinka voitais olla täällä keskustelemassa pahoittamatta toisten mieltä. tietenkin on erilaisia mielipiteitä jne..mutta minä ainakin vähän järkytyin kun tyyliin tässäki ketjussa heti ekat kymmenen viestiä varmaan oli että täh, onko ap ihan "tollo" . Tuli paha mieli... Voimia vielä kerran kaikille kaikkeen:)

Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Minkä takia kaikki solvaa kauheasti ap:ta, en voi ku ihmetellä miten suvaitsemattomia aikuiset ihmisee, äidit on. eläkää ja antakaa toistenki elää sanon minä. mun mielestä ihan ymmärrettäviä ajatuksia aloittajalta. kyllä minäkin toivoin mieheltä jotain lahjaa, oli kiva kun sitten sain kunnon löhönojatuolin imetystuoliksi lahjaksi "palkinnoksi" kovasta urakasta. mies on sanonu olevnsa ylpeä musta kun oon jaksanu kaks lasta synnyttää näin nuorena ja jaksanu rankat odotusajat. kyllä mun mielestä jokainen äiti ansaitsisi pientä huomion osoitustam jotain pientä "lahjontaaki" synnytyksen jälkeen :) mutta me ollaan erilaisia, toinen tyytyy vähempään ja toinen taas voi haluta jotain "kalliimpaa" Tottakai lapsikin on lahja, se suurin tietysti, mikäli suodaan syntyvän elävänä. voimia heille joille syntyy jollain tapaa sairas tai vammainen lapsi tai jos joku jopa menettää, paljon voimia heille. ja myös kaikille tasapuolisesti voimia äitiyteen ja kaikkeen elämässä :) koitetaan jokainen laittaa käsi sydämelle ja miettiä kuinka voitais olla täällä keskustelemassa pahoittamatta toisten mieltä. tietenkin on erilaisia mielipiteitä jne..mutta minä ainakin vähän järkytyin kun tyyliin tässäki ketjussa heti ekat kymmenen viestiä varmaan oli että täh, onko ap ihan "tollo" . Tuli paha mieli... Voimia vielä kerran kaikille kaikkeen:)

No jos kysyy muiden mielipidettä, ja vielä muotoilee kysymyksen että "valitanko turhasta" niin kyllä pitäs tajuta että niitä negatiivisiakin vastauksia tulee.
Ja jos ei ole sen vertaa itsetuntoa että pahoittaa mielensä kun saa rehellisiä vastauksia kysymykseensä, niin herää kysymys, kannattaako ylipäätään kirjoittaa koko palstalle..

Alkuperäinen kirjoittaja En ole kuullut kenenkään saavan lahjaa synnytettyään... :
Ei taida ihan suomalainen tapa olla tuo lahjojen jakelu lapsen syntymän johdosta äidille/isälle, eikä myöskään naimisiin mennessä se "huomen-lahja". Kaupallisia juttuja jenkeistä???

kyllä huomenlahja on ollut suomessakin yleinen tapa ennen vanhaan;) avaappa historiankirja!

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Eipä oo mulle tullut kummankaan synnytyksen yhteydessä mieleen että saisin jonkun lahjan.

Koin lahjana jo sen että mies oli kotiutuessamme siivonnut kodin ja tehnyt ruokaa :D

Noni, tämä alkaa jo kuulostaa joltain! :flower: :D

Mun mielestä toi nyt ei kuitenkaan ole mikään LAHJA vaan ihan normaalia,ainakin meillä!;)

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mulle kyllä oli lahjaa ihan tarpeeksi siinä et sai tulla puhtaaseen kotiin ja että mies on ollut kokoajan tosi paljon apuna vaikka on raskas työkin.ja minut voi vaikka kateelliseksikin leimata,ei vois vähempää haitata..

eikös tuo nyt ole itsestään selvää,että mies apuna!!?

Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mulle kyllä oli lahjaa ihan tarpeeksi siinä et sai tulla puhtaaseen kotiin ja että mies on ollut kokoajan tosi paljon apuna vaikka on raskas työkin.ja minut voi vaikka kateelliseksikin leimata,ei vois vähempää haitata..

peesi
tärkeetä on se että mies auttaa lapsen hoidossa :) ainakin mulle

Mä en käsitä näitä kommentteja!siis tottakai miehen pitää auttaa lapsenhoidossa,eikös se nyt kummankin lapsi ole!?

Kaikki hokee:Terve lapsi paras lahja,TERVE lapsi paras lahja..entäs kun lapsi onkin sairas,onko se sitten rangaistus jostain..mä tuun aina surulliseksi noista kommenteista,mulla sairas lapsi.
Jos terve lapsi on paras lahja niin keneltä?Mieheltä vai?En ymmärrä!!

En nyt ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa.Eikös se lapsi ole jo lahja???, sillä niiden saaminen ei ole itsestäänselvyys.Oli lapsi sitten terve tai sairas, niin lahja hän vanhemmilleen on.
Ei kai siitä synnyttämisestä tarvi lahjoja saada?

meidän suku on sitten ilmeisesti outo,kun miehet ostaa naisille lapsivuodelahjan,yleensä korun,mitä nainen kantaa ja kun lapset täysikäsiä,koru annetaan lapselle,joka antaa sen mahdollisesti esikoiselleen!
En ole ennen tätä tapaa mitenkään outona pitänyt...mielestäni kaunis tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki hokee:Terve lapsi paras lahja,TERVE lapsi paras lahja..entäs kun lapsi onkin sairas,onko se sitten rangaistus jostain..mä tuun aina surulliseksi noista kommenteista,mulla sairas lapsi.
Jos terve lapsi on paras lahja niin keneltä?Mieheltä vai?En ymmärrä!!

Lahja, ei palkkio tai palkinto. Silloin sairas lapsi ei ole rangaistus.
Mulle lapset ovat lahja Jumalalta! (oli ne sitten terveitä tahi ei)

meilläki mies naimisiin mennessä totesi että hän voi ostaa sitten lisää timantteja sormukseen, kun lapsia syntyy =) Yhtään timantteja ei ole tullut, mutta lapsia on jo 6 =) Vitsaillaankin että sitten kun saa lottovoiton niin ostaa kaikki kerralla, ei mene kun yksi tekopalkka kultasepälle :D

Ja siis mä en oo niitä edes kaivannut, lapset on itsessän niitä timantteja!

Yhteistyössä