Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no miehellekö sä sen lapsen teit? mä en ymmärrä tuollaisia lahjoja, LAPSI ITSESSÄÄN on lahja.

peesi. en ymmärrä tuollaista ajattelua, että miehelle tehdään lapsi. täh? En minä ainakaan ole mikään maksettu synnyttäjä, jolle tarvitsee maksaa jostain lapsestsa. järkyttävää.
sama asia kuin maksettu huora, vai onko se joku työpaikka, kun siitä pitää maksu saada, omasta lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
En minä ainakaan ole mikään maksettu synnyttäjä, jolle tarvitsee maksaa jostain lapsestsa. järkyttävää.
sama asia kuin maksettu huora, vai onko se joku työpaikka, kun siitä pitää maksu saada, omasta lapsesta.

Jeps jeps. Onkohan sinulla päässä vikaa ja pahasti jos pidät lahjaa huoramaisena maksuna? Älä sitten ota vastaan niitä joulu- tai syntymäpäivälahjojakaan.

Kun esikoisemme syntyi, sain mieheltä sormuksen, jossa yksi timantti. toisen lapsen syntymän jälkeen sormukseen istutettiin toinen samanlainen timantti. En etukäteen odottanut mitään lahjaa, mutta olin tietysti hyvin iloinen lahjasta kummallakin kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mulle kyllä oli lahjaa ihan tarpeeksi siinä et sai tulla puhtaaseen kotiin ja että mies on ollut kokoajan tosi paljon apuna vaikka on raskas työkin.ja minut voi vaikka kateelliseksikin leimata,ei vois vähempää haitata..

peesi
tärkeetä on se että mies auttaa lapsen hoidossa :) ainakin mulle

Mä en käsitä näitä kommentteja!siis tottakai miehen pitää auttaa lapsenhoidossa,eikös se nyt kummankin lapsi ole!?

Peesi tähän :) Hassu ketju, meilläkin mies kyllä ihan osallistuu kotitöihin ja lapsenhoitoon osana elämää eikä mitenkään lahjana minulle :D Lahjaksi olen kummastakin lapsesta saanut sormuksen ihanilla kaiverruksilla. Ja tietysti ruusuja ja suklaata sairaalaan (ja vauva saanut pehmolelun). Ilman mitään vaatimista. Meillä tosin tykätään antaa lahjoja puolin ja toisin muutenkin, eikä ne ole mitään maksuja mistään. :D

Kaikki hokee:Terve lapsi paras lahja,TERVE lapsi paras lahja..entäs kun lapsi onkin sairas,onko se sitten rangaistus jostain..mä tuun aina surulliseksi noista kommenteista,mulla sairas lapsi.
Jos terve lapsi on paras lahja niin keneltä?Mieheltä vai?En ymmärrä!!

Pitikö tähänkin ketjuu tuota tulla jauhamaan??
Eikö se nyt ole selvä että terve lapsi on paras lahja? Ei kait kukaan sairasta ehdoin tahdoin halua??

Mulle lapsen lisäks paras lahja oli se että mies oli koko synnytyksen mukana tukemassa. Sain kukkakimpun, mutta vasta 2 pv synnytyksen jälkeen. Eniten oisin kaivannut että mies olis ollu isyyslomalla, mutta ei päivääkään kotona sairaalasta kotiin tulon jälkeen :(

mä en ois kyllä osannut odottaa mitään lahjaa, vauvassa ihan tarpeeksi ihasteltavaa ja ihmeteltävää = ) mutta sen kyllä muistan, että kun mies lähti esikoisen synnytyksen jälkeen käymään kotona ja kun tuli sairaalaan takas, niin tuli ison ruusupuskan kanssa. kuopuksesta en muista, mutta jotain sillä tais olla mukana. oisko ollu mun lempisuklaata?? oli kyllä ihan kivasti ajateltu = )

minulle myös se lapsi tärkein lahja mitä voi saada! sain toki ensimmäisen aika ruusut jotka mieheni lupasi, tosin hän laittoi äitinsä ne hakemaan ja tuomaan minulle kun itse oli töissä ettei muka ehtinyt.. silti se lapsi ihanin asia, älä huolehdi, varmasti huomaat pian miten ihana asia se lapsi on ja ettei mikään lahja voisi olla parempi <3 (väärinhän oli että miehesi ei lupauksista huolimatta ostanut lahjaa mutta se nyt kuitenkin pientä lapsen syntymän ohella)

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Kaikki hokee:Terve lapsi paras lahja,TERVE lapsi paras lahja..entäs kun lapsi onkin sairas,onko se sitten rangaistus jostain..mä tuun aina surulliseksi noista kommenteista,mulla sairas lapsi.
Jos terve lapsi on paras lahja niin keneltä?Mieheltä vai?En ymmärrä!!

Pitikö tähänkin ketjuu tuota tulla jauhamaan??
Eikö se nyt ole selvä että terve lapsi on paras lahja? Ei kait kukaan sairasta ehdoin tahdoin halua??

En minäkään sairasta lasta ehdoin tahdoin halua, mutta kyllä tuo kehitysvammainen on meille ihan yhtä ihana lahja kuin tervekin. Jollain tapaa jopa suurempi ja merkityksellisempi, vaikka yhtä rakkaita ovatkin.

Eli toisenkin kerran, en koe että lapsen vammaisuus olisi tarkoittanut sitä että hänen synnyttyään en olisi lahjaa/huomioa ansainnut. Päinvastoin, juuri tuoolloin sitä kaipasin enemmän mitä terveen lapsen kohdalla.

No jo on :o Lahjoja miehille synnytetyistä lapsista.. minä synnytyin ihan itse oman lapseni meille kummallekin. Ja kuka sanoo ettei synnytys miehelle voisi olla rankka, omalle äljäkkeelle se oli ainakin pitkä ja raskas yö toimia ja yrittää huolehtia musta kätilön sijasta. Itsestäänselvyyksiä huolehtimiset sun muut kyllä, mutta kyllä mun mieltä lämmittää enemmän se auttaminen ku joku merkityksetön koru :headwall: Kiittämättömyys on maailman palkka, muuta ei voi enää sanoa. Turhamaisuus kunniaan, ei ne muistot vaan ne tavarat!

Ai TERVE lapsi. No joo, teillä ehkä on ollut siitä puhetta. Kerroppas sitten miehellesi, että hän on ihan mälli, kun ei tajua ostaa lahjaa. Jos se on kerran lahjan luvannut, niin on kurjaa, ettei se ole hankkinut mitään.

Vaikka lapsi olisi sairaskin, ansaitsisit silti mieheltä lahjan, että se ei liity lapsen terveyteen, eikä äiti oikein voi lapsen terveyteen aina vaikuttaakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ihan vaan selvennykseksi:

Sustako olisi sitten ollut ok olla saamatta lahjaa, jos lapsi ei olisi ollut terve? ..siis silloin mies ois saanu jättää lahjan ostamatta?

Myös ihmettelee tätä... hienoa että on terve, mutta ettäkö olisi pitänyt hankkia lahja siksi että se oli terve

Ei meillä kyllä mitään tuollaisia lahjoja ole osteskeltu.

No eipä ole todellakaan tapana mitään lahjoja ostella. Syntynyt lapsi on jo lahja itsessään.

Jännä miten sun viestissä korostuu tuo TERVE lapsi. Eli ne jotka synnyttää sairaan lapsen niin ei ansaitse ollenkaan lahjaa vai? Tuollainen käsitys minulle tuli viestistäsi (ja heti valaisen, en ole sairaan lapsen äiti etten sen takia "vetänyt hernettä nenään" )

Ei munkaan mielestä lapsi ole terveenä sen arvokkaampi. Mun kaveri odotti sairasta lasta ja sattui aika kovasti kun ihmiset kysy että onko tyttö vai poika, no pääasia, että on terve. :kieh: :headwall:

Kaveri tiesi varsin hyvin, että lapsi menee suoraan synnytyksestä leikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
no ostitko sinä sitten miehellesi lahjan kun onhan se myös hänen lapsensa

Ei mies ponnista synnytyksessä kuule paljon paskaakaan.

ANTEEKSI ihan asiaton kommentti mutta ehkä se mies juuri paskalla voi sitten käydä ponnistamassa :) :) :)

sori mutta ihan pakko oli nyt

Alkuperäinen kirjoittaja mantu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
no ostitko sinä sitten miehellesi lahjan kun onhan se myös hänen lapsensa

Ei mies ponnista synnytyksessä kuule paljon paskaakaan.

ANTEEKSI ihan asiaton kommentti mutta ehkä se mies juuri paskalla voi sitten käydä ponnistamassa :) :) :)

sori mutta ihan pakko oli nyt

Ai no sit. Kylhän silleki sit oma timanki pittää ostaa, ellei kultaista kakkaa tee.

Yhteistyössä