Mies ei pärjää lapsen kanssa, mitä kettua voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Meillä on kaksi lasta. Esikoisen kanssa miehellä ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia. Kuopuksen kanssa hän ei pärjää. Illat ovat pahimpia, nukkuminen on täysin mahdotonta. Saa lapsen nukkumaan, mutta kun pieni herää, on h*lvetti valloillaan ja lapsi itkee vaikka tunti tolkulla kunnes saavun paikalle. Mies yrittää lohduttaa, mutta kun se ei toimi, hermostuu hän itsekin. Eikä muuten auta, vaikka kuinka käskisin pysymään rauhallisena. Ikää pienellä 1v4kk. Mitä teen?

Joko annat miehen itse löytää keinot pärjätä tai hoidat lapsen itse. Huonoin vaihtoehto on mennä tyrkyttämään neuvoja jo valmiiksi hermostumisen partaalla olevalle miehelle. Ja jos aina menet "pelastamaan" lapsen kun on hetken huutanut niin ei taatusti lopeta ikinä.

[QUOTE="heh";23811380]Joko annat miehen itse löytää keinot pärjätä tai hoidat lapsen itse. Huonoin vaihtoehto on mennä tyrkyttämään neuvoja jo valmiiksi hermostumisen partaalla olevalle miehelle. Ja jos aina menet "pelastamaan" lapsen kun on hetken huutanut niin ei taatusti lopeta ikinä.[/QUOTE]

Kumpaakaan en tee, pysyttelen poissa näkyvistä, mutta ei auta.

Jos en voi lapselle tehdä mitään, niin mitä teen miehelle sitten? Kun ei kerta osaa itsekään keksiä mitä tekisi pärjätäkseen.

no yks neuvo olis herättää se lapsi kunnolla ja aloittaa tavallaan uni alusta. valot päälle ja tarvittaessa vaikka viileälle parvekkeelle tai vaikka teletapit pyörimään youtuesta niin herää ja se unensekainen raivoaminen loppuu. ku on rauhoittunut niin voidaan kertoa missä se äiti on ja miks ei oo täällä jne ja sitte uudestaan paapimaan.

Ikävää varsinkin lapsen kannalta jos mies alkaa vasta nyt opettelemaan sen kanssa pärjäämistä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Meillä mies ei meinannut saada vauvaa millään nukkumaan ja illat oli yhtä huutoa kunnes lopulta hoidin vauvan itse, mutta viimeiset pari viikkoa on jo mennyt ihan hyvin kun mies vaan sinnikkäästi otti iltatoimet hoitaakseen. Koville otti kyllä kuunnella sitä ja tuntui että vauvaa huudatettiin turhaan kun mä olisin saanut sen rauhoittumaan, mutta nyt kaikki on tyytyväisiä.

no yks neuvo olis herättää se lapsi kunnolla ja aloittaa tavallaan uni alusta. valot päälle ja tarvittaessa vaikka viileälle parvekkeelle tai vaikka teletapit pyörimään youtuesta niin herää ja se unensekainen raivoaminen loppuu. ku on rauhoittunut niin voidaan kertoa missä se äiti on ja miks ei oo täällä jne ja sitte uudestaan paapimaan.

No tässähän onkin ideaa, kiitos! :)

Yhteistyössä