Mitä tehdä kun mies ei pärjää lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Todella sääli että teille on niin käynyt, että mies ei ole isäksi ollut valmis. Otan siitä osaa.

Itseasiassa yllätyin itsekin, kun mies sairaalassa vaihtoi vaipan esikoiselle, ja kasvoi isäksi kivuttomasti.. ei minulla ole mitään ongelmaa jättää kaksi alle 3v viikonlopuksi isän kanssa :) mutta valitettavan usein isäksi tulo aiheuttaa myös kriisin, eikä kaikki menekään niin ruusunpunaisesti kun on kuvitellut, olen näitä seurannut.. En siis todellakaan pahaa tarkoittanut, toivon tottakai että miehestäsi tulee loistava isä! :)

Ei tässä ole mitään ruusunpunaisia laseja päässä pidettykään. En minä luule että miehestä tulee mikään 24/7 superisä. Mutta hyvä isä varmasti!

Realistisesti ollaan sekin puhuttu jo etukäteen, että mies on sellainen että tarvitsee hyvät yöunet jaksaakseen päivän olla töissä, joten on tarkoitus että vauva-ajan, jos tarvetta ilmenee, mies nukkuu toisessa huoneessa viikolla että ei häiriinny yöheräilyistä. Vastaavasti mies sitten varmasti ilta-aikaan antaa minun hengähtää.
Ja tiedän että mies tarvitsee rentoutuakseen pari kertaa kuussa päästä moikkaamaan kavereitaan kunnolla, eli aion kyllä sallia hänelle baarireissut. Koska tiedän että minäkin pääsen sitten kun haluan ja raaskin lähteä.

Näistä voi tulla riitaakin sitten kun on vauva-arki päällä ja hermot kireällä, mutta uskon että selvitään ja mies ei koskaan vauvaa laiminlöisi olemalla häntä hoitamatta.

Ja toisille noi baarireissut olisi punainen vaate ja paljon on täälläkin kohistu siitä, että yhtälailla ne yöheräämiset kuuluu miehelle. Eli kaikki on yksilöllistä. Antakaa mieluummin ap: lle vinkkejä, kuinka saisi miehen näkemään tilanteen vaimonsa silmin, kuin tuollaista haukkumista ja tuomitsemista.

Tuossa oot oikeessa Winhis, mä vaan oon niin perkeleen herkkää sorttia et alkaa vituttaa heti semmoset uusavuttomat miehet.
Mä elin mun teinirakkauden kanssa 6 vuotta saman katon alla ja jälkikäteen ihmettelen et miten viitsin ja kuinka tyhmä olin kun elätin ja passasin aikuista ukkoo niin monta vuotta. Se oli niin avuton etten ikinä olis sen kanssa lapsia voinu tehdä. Siks kai mä niin kärkäs olen.

Ei mua todellakaan baarireissut ja erillään nukkuminen (kunhan seksi ei lopu ;) ) haittaa, ymmärrän miestä täysin. Ja mun mielestä ei todellakaan miehen tarte hypätä lasta yöllä hoitamaan jos on aamulla töihin meno ja äiti on vapaalla ja saa jäädä nukkumaan/lapsen kanssa touhuamaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Rosalee kiltti.. odota ensin että teidän vauva syntyy, ja kehu sen jälkeen miten paljon miehesi hoitaa vauvaa. Monesti puheet etukäteen on niin erilaisia kun se todellisuus. Enkä tätä mitenkään pahalla sano..

Samaa mietin minäkin. Voi vielä käydä niin, että todellisuus yllättää...
Ikävä kyllä niin on käynyt suurimmalle osalle omista kavereistani. Tiedän suunnilleen yhden perheen, jossa mies oma-aloittesesti hoitaa vähintään puoliksi lapsia ja vie niitä esim. ulos. Muut hoitavat pyydettäessä tai eivät silloinkaan.

No voivoi teitä kilttejä... Kun kyllä minä tunnen oman mieheni varmastikin parhaiten. Ja kun olen saanut todistaa hänen lapsirakkauttaan mm. kummilasten kanssa niin tiedän ettei pelkää käsitellä ja hoitaa pieniäkään vauvoja. Ja kun minun mieheni on aina, alusta asti oma-alotteisesti pessyt pyykkiä, siivonnut ja juossut kaupassa. Ja ruuanlaitto on hänen intohimonsa, joten en jaksa uskoa että se loppuisi kuin seinään sitten kun meille tulee vauva, jonka tekoa mietittiin pitkään ja hartaasti ja mieheni ehdotuksesta ruettiin vauvaa yrittämään.
Todella sääli että teille on niin käynyt, että mies ei ole isäksi ollut valmis. Otan siitä osaa.

Hyvähän se vaan on, jos tunnet miehesi niin hyvin. Minäkin luulin niin.
Muttamutta. Ei meilläkään miestä ole koskaan passattu, ei se mikään uusavuton ole, sellaista en katsoisi sekuntiakaan. Pesee pyykit ja laittaa ruokaa. Ongelma on ainoastaan tuo lapsen hoitaminen. En itse asiassa edes tiedä, mistä tuo ruuanlaitto ja muut kotityöt ovat tähän keskusteluun tulleet mukaan...

Greippi Edelleen, ikävää että sinulle on niin käynyt, mutta minä tiedän ja tunnen mieheni ja mistä puusta hänen selkärankansa on tehty. Tiedän myös että itse hän vauvan tekoa ehdotti ja asiaa puitiin ja on puitu hyvin paljon. Ja tiedän että odottaa ja suunnittelee vauvan hoitoa. Minä luotan siihen. Kaikilla ei ole huono tuuri.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Siis miten voi huutaa "Tapan nuo lapset", tätä en nyt käsitä, vaikka miten hermo menisi. Uskomatonta, vaikkei tarkoittaisikaan, mutta silti.

Mäkin ymmärrän, että isältä voi mennä hermo ja jos on huono päivä muutenkin, niin ymmärrän isää mainiosti. Mutta tuo on anteeksiantamatonta sanoa omista lapsistaan noi!
Yleensäkin kenestäkään en voisi edes leikilläni sanoa, että voisin tappaa tai sais kuolla pois tms.

Yhteistyössä