P
peuhu
Vieras
\
Siis voi ei, tarkoitin ettei MIEHEN EXÄN kanssa ole toistaiseksi tarvinnut tapella enää, en siis sinua 
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 15:21 Elviira harmaana kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 18:54 peuhu kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 16:32 Elviira harmaana kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 16:16 peuhu kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 08:57 Elviira harmaana kirjoitti:Kyllä meillä ainakin huomioitiin miehen omaisuus. Auto ja talo, kun elatuksia sovittiin. Että olisko käytäntö eri sitten kunnittain?
En minä tappeleen asiasta lähde, mutta meillä kyllä miehen omaisuuskin vaikutti elatuksen summaan.
Pyysin hiukan enemmn kuin minimin ja mies ei meinannut suostua, kunnes lastenvalvoja sanoi, että sinuna suostuisin, jos menette oikeuteen tulee äiti saamaan paljon enemmän hänen tuloillaan ja omaisuudellaan.
Meillä näin.
Kyllähän lastenvalvoja saa näitä asioita kysellä onko omaisuutta ym. mutta tuskin ne misään paperissa näkyy vai??? Tai toisaalta jotkut lastenvalvojat soveltaa lakia ihan oman mielen mukaan ja väittää että näin se menee jos vanhemmat ei osaa puoliaan pitää.Käytännön ei pitäisi vaihdella kunnittain vaikka nykyisin valitettavasti näin onkin siksi oikeus ministeriö on antanaut tänä vuonna uudet suositukset näistä elatusmaksu asioissa että tulisi asiaan yhtenäisyyttä![]()
Kyllä se omaisuus siihen elatukseen olisi vaikuttanut, jos olisin vaatinut enemmän olisin myös saanut. Mutta kun en nähnyt tarpeelliseksi, niin isä saa pitää omaisuutensa
Kyllä mä tiedän muitakin perheitä, missä omaisuus on vaikuttanut elatuksen määrään. Tokikin huomioon on otettu velaton omaisuus. Ei siis velaksi ostettua taloa, mitä isä maksaa selkänahastaa
En mä oikein jaksa uskoa, että lastenvalvoja ihan aikansa kuluksi kyselee, onko omaisuutta vai ei.
Ihan vain oman uteliaisuutensa tyydyttämiseksi.
Noh me ihan asianajajan välityksellä jouduimme puimaan näitä elatusmaksu juttuja ja hän kyllä sanoi että omaisuus ei vaikuta vaan molempien tulot ja menot ja lapsen elatuksen tarve, meillä oli asianaja elatusvelvolliset ry:n kautta. Silloin meille selvisi paljon asioita ja myös se kuinka väärin lasten valvojat usein käyttävät asemaansa.Onneksi saatiin asiat selvitettyä eikä ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut tapella enää (koputtaa puuta) =)
En mä ole mistään tapellut, kyse ei ollutkaan siitä. Mutta sovitaanko niin,että omaisuudella ei ole mitään tekemistä niin saadaan tälle asialle ainakin piste. En mä jaksa vääntään tälläisen asian takia.
Kerroin vain miten meillä toimittiin.