Mies ei tee mitään kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkeen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melkeen yh

Vieras
Mies käy töissä arkisin klo 6:30-15:00. Mä hoidan kotona pientä vauvaa joka on tosi huono nukkumaan. Joskus heräilee yöllä siihen tahtiin etten kerkeä edes nukahtaa sillon kun vauva nukkuu. Hoidan tietenki vauvaa että mies jaksaa aamulla ylös. No, monena yönä olen saanut nukuttua vai ehkä 3-4 tuntia ja sitten koko päivää en voi kuitenkaan nukkua koska kotityöt on tehtävä kun mies ei niitä tee, eikä vauva päivälläkään paljoa nuku. Ikinä ei tiskaa, joskus imuroi jos pyydän. Vauvaa se ei hoida vaan istuu koneelle/katsomaan tv:tä/menee nukkumaan kun tulee töistä. Sitten kun kysyn että voiko hän olla vauvan kanssa että pääsen edes vähäksi aikaa nukkumaan niin vastaus on: "ei kun mua väsyttää ja haluun nukkua, enhän mä jaksa olla töissä jos en saa nukkua kunnolla" vaikka öisin nukkuu, tai sitten sillä on muka jotain muuta tekemistä mutta istuukin koneelle.

Yksi päivä kun sanoin että en mäkään jaksa tehä kotitöitä ja hoitaa vauvaa 24/7 jos en saa nukkua. Niin se kysyi multa että miksi olen halunnut lapsen kun en sitä halua hoitaa! Jumalauta mulla alkaa niin mennä yli ton miehen kanssa että mietin oikeesti että muutan pois vauvan kanssa. Sama asia että oonko yksinhuoltaja vai asunko täällä ton miehen kanssa. Ennenku vauva synty, mies kyllä väitti osallistuvansa kaikkeen mutta ei.

Aina jos kysyn että miksei voi tehä kotitöitä tai hoitaa vauvaa niin tulee joku kommentti että "etpä itekään oo töissä tai käy kaupassa". Ja "sun tehtäväs on tehä ne koska oot äitiyslomalla". Ja mikähän oli miehen tehtävä isyyslomalla? No, istua koneen/tv:n ääressä. Sitten väittää että "mähän olen hoitanut vauvaa töiden jälkeen", kun yhden kerran syötti sen ja toi heti takaisin mun syliin. Ja jos mun pitää saada tehtyä jotain silllon ku vauva on hereillä niin mies "hoitaa" vauvaa niin että laittaa sen yksn makoilemaan johonkin ja tuijottamaan jotai lelua.

Saako ton päähän enää taottua järkeä vai onko vaan parempi lähteä?

Käyttäydy niin kuin mies. Jätä vauva miehelle ja lähde itse vaikka kävelylle. Kyllä se hoitaa jos on pakko, mutta se tietää, että sä teet kaiken kuitenkin.

(PS. Siltä varalta, että miehesi on ihan oikeasti totaalinen ääliö, ensimmäisellä kerralla kannattaa poistua vain lyhyeksi aikaa. - Samalla selviäisi sekin kannattaako suhteeseen jäädä vai ei.)

Todella ikävä ja rasittava tilanne!

Vierailijan kommentissa oli kyllä ideaa. Jos mies osoittaa idioottimaisuutta, eikä puhe auta, niin kannattaa siirtyä suoraan toimintaan. Sen kun vain tokaiset ovelta, että lähdet lenkille ja paiskaat oven kiinni. Kyllä se mies vauvasta huolta pitää sen aikaa, ellei täysi narsisti ole.

Oletko yrittäny puhua hänelle montakin kertaa? Pitänyt kunnon saarnaa järkevin perusteluin? Tirauttanut muutamat itkut siitä, ettet jaksa enää? Uhannut erolla? No nyt viimeistään kannattaisi tehdä yllämainitut, jos kiltit keinot eivät auta :O

Sun tilanteessas todennäköisesti olisin jo pistäny matkalaukun täyteen rompetta ja lähtenyt vaikka pariks viikoks siskon tai porukoiden nurkkiin. Sitten paluun jälkeen voisin neuvotella uudelleen, ja jos ei miestä kiinnostais siinäkään vaiheessa, niin se olis moro. Eihän tollasella äijällä tee mitään.

No saat kuitenkin nukkua päivälläkin ja miehes ei, mieti nyt järkevästi ja kelaa vähän juttua, miehes joutuu paljon enemmän rasitukselle kuin sinä.

Harmittaa siun puolesta,koti ja vauva on teidän yhteinen,kyllä miehenkin kuuluu hoitaa sekä vauvaa että kotia.Tilanne varmasti harmittaa ja väsyttää sua.Pieppäs miehelle kunnon puhuttelu.Ei vetelis meillä tuollanen tekemättömyys,siekin ansaitsen kunnon yöunet ja vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja kelaa hei nyt vähän;22935451:
No saat kuitenkin nukkua päivälläkin ja miehes ei, mieti nyt järkevästi ja kelaa vähän juttua, miehes joutuu paljon enemmän rasitukselle kuin sinä.

Tutkimusten mukaan kotiäidin työmäärä vastaa kahta täysaikaista työtä, että kyllä aloittajalla on oikeus mankua jos mies ei osallistu, ellei niin ole sovittu jo ennen raskautta.

[QUOTE="vieras";22935606]Tutkimusten mukaan kotiäidin työmäärä vastaa kahta täysaikaista työtä, että kyllä aloittajalla on oikeus mankua jos mies ei osallistu, ellei niin ole sovittu jo ennen raskautta.[/QUOTE]Minkä helvetin tutkimuksen, kaksplussan foorumin siwa-kassatäti-kotiäitien tekemän tutkimuksenko? Ei varmaan mene kauaa niin joku umpitollo ämmä ehdottaa eroa ratkaisuksi.

AP on äitiyslomalla jonka maksavat yhteiskunta ja mies yhdessä. Sitten pitäisi vielä olla "vapaa-aikaa" ja miehen pitäisi tehdä kotityöt kun nainen ei YHDEN vauvan kanssa jaksa. Jumalauta että nyky-yhteiskunta on mädättänyt naisten ajattelumaailman ihan täysin ja sitten nämä foorumin tollot vielä ruokkivat toistensa älyttömiä mielipiteitä. Ymmärtäisin jos kyse olisi suurperheen äidistä maatilalla mutta ei.

Mietippä oikeasti,sit jos pakkaat kimpsus ja muutat vauvan kanssa muualle,et saa sitä vähääkään apua kotihommissa mitä mies nyt vaivautuu tekemään.Olet tosiaankin YKSIN.
Olen ollut yh siitä lähtien kun lapseni oli puolivuotias,ja voin sanoa että oisin ollu tyytyväinen jos joku olis edes joskus imuroinut täällä pyydettäessä.Edes joskus.
Juttelet sen miehes kanssa,otat itsellesi aikaa vaikkakin edes sen pienen hetkisen minkä mies on vauvan kanssa.
Olen itsekin töissä klo 7-15 ja voin kertoa että veto on kyllä illalla pois.Ei jaksa kehitellä ihmeempää tekemistä lapsen kanssa,illat on vain oleilua kotona.En jaksa ajatellakkaan heti töistä päästyä tiskaamista ja imuroimista,en välttämättä edes pariin päivään.Ruuatkin teen viikonloppuisin pakastimeen valmiiksi viikkoa varten.Teen ruumiillisesti raskasta työtä,ja se kyllä kuluttaa virrat minimiin päivän aikana.

Jätä ne kotityöt vähemmälle, käy vauvan kanssa ulkona syömässä, varaa vain itsellesi ruokaa ja vähennä pyykinpesu- ja muut kotihoitotoimet minimiin.

Mitään se mies tee, jos palvelu pelaa.

[QUOTE="vieras";22935606]Tutkimusten mukaan kotiäidin työmäärä vastaa kahta täysaikaista työtä, että kyllä aloittajalla on oikeus mankua jos mies ei osallistu, ellei niin ole sovittu jo ennen raskautta.[/QUOTE]

Äitiysloma oli oikeasti LOMAA verrattuna siihen mitä elämä nyt on 3-vuotiaan lapsen työssäkäyvänä yksinhuoltajaäitinä.

Ei voi kuin sanoa että kyllä on nykyajan pullamössö tytöt menneet pilalle liian lellimisen ja paapokmisen takia, vaatibvat varmaan että miehen pitäisi kuoria perunatkin valmiiksi kun on niin rankkaa hoitaa vauvaa, hoh-hoijaa tuollasille ei kyllä pitäiusi edes suoda lapsia kun ei jaksa tehdä mitään muuta kuin vinkua hoitamisesta.

Kotitöitä ei luulisi olevan kovinkaan paljon jos kaksin olet vauvan kanssa kotona, mielestäni on ihan kohtuullista että sinä hoidat ne.

Toki miehen pitäisi haluta viettää aikaa kahden vauvan kanssa jolloin sinä voit vapaasti sitten vaikka nukkua tai mennä jonnekin.
Mutta en lähtisi pakottamaan tai vaatimaan aikuista ihmistä hoitamaan lastaan, ihan älytöntä että päivänselvää asiaa pitäisi erikseen pyttää.

Huomaa, ettet oli ikinä hoitanut vauvaa ympärivuorokautisesti.

Oletpa kyllä miehen valinnut. Kyllä minusta olisi ihan kohtuullista että mieskin tekisi kotona osansa, vaikka sinä oletkin äitiyslomalla. Teitä on kuitenkin kaksi aikuista talossa.

MinäKIN olen kolmen lapsen yh ja nuorimman oon saanut yksin, mutta en silti vertaisi tilanteitamme. Sinulla on mies, jonka tulisi osallistua.

Et kai vain passaa miestäsi. Meillä mies pesee omat pyykkinsä ja tekee ruokansa. Itse annan ruokaa vain lapsille ja itselleni. Älä tee mitää ylimääräistä.

Varsinaisen idiootti-sovinistin olet kyllä löytänyt.

Huom, kyllä se on paljon siitä vauvasta kiinni, että kuinka lomaa tuo äippäloma on! Huonosti nukkuva koliikki-vauva on hiukan eri kun esim. mun lapseni oli vauvana, helppo ku mikä ja nukkui hyvin. En ollut ikinä väsynyt. Tosiasia on, että väsynyt äiti voi olla jopa vaaraksi lapselle. Nämä on juuri niitä tapauksia, jotka unohtavat vauvansa tyyliin kuumaan autoon -ihan vaan koska ovat niin helvetin väsyneitä! Ihmisen aivot tarvii unta toimiakseen! Ja ap nyt pistää sen nukkumisen ekalle sijalle, kotityöt toiselle. Mitään, mitä ei ole pakko tehdä, älä tee. Kyllä se siitä helpottaa. :)

[QUOTE="vieras";22935687]
AP on äitiyslomalla jonka maksavat yhteiskunta ja mies yhdessä. [/QUOTE]

Niin, eihän se nyt voi olla mahdollista, että AP:lla olisi myös työ... Eihän naisilla nyt semmoisia. On syytäkin olla miehelle palvelijoita ja lapsille hoitajina valittamatta kun mies ja yhteiskunta maksaa... just just.

[QUOTE="nanna81";22935832]Huom, kyllä se on paljon siitä vauvasta kiinni, että kuinka lomaa tuo äippäloma on! Huonosti nukkuva koliikki-vauva on hiukan eri kun esim. mun lapseni oli vauvana, helppo ku mikä ja nukkui hyvin. En ollut ikinä väsynyt. Tosiasia on, että väsynyt äiti voi olla jopa vaaraksi lapselle. Nämä on juuri niitä tapauksia, jotka unohtavat vauvansa tyyliin kuumaan autoon -ihan vaan koska ovat niin helvetin väsyneitä! Ihmisen aivot tarvii unta toimiakseen! Ja ap nyt pistää sen nukkumisen ekalle sijalle, kotityöt toiselle. Mitään, mitä ei ole pakko tehdä, älä tee. Kyllä se siitä helpottaa. :)[/QUOTE]

Ap sanoi että joinain öinä oli saanut nukuttua vain 3-4 tuntia.Ei kai se huonosti nukkuva koliikkivauvakaan valvo 20 tuntia vuorokaudessa.Jos ei nuku yöllä,nukkuu päivällä ja äiti voi nukkua siinä samalla. :) Niin minäkin tein,päivärytmi oli ihan sekaisin mutta väliäkös sillä,pääasia että sai nukkua silloin kun tilaisuus oli.Kotityöt hoitui niin että lapsi oli kantoliinassa.

[QUOTE="mimmi";22935884]Ap sanoi että joinain öinä oli saanut nukuttua vain 3-4 tuntia.Ei kai se huonosti nukkuva koliikkivauvakaan valvo 20 tuntia vuorokaudessa.Jos ei nuku yöllä,nukkuu päivällä ja äiti voi nukkua siinä samalla. :) Niin minäkin tein,päivärytmi oli ihan sekaisin mutta väliäkös sillä,pääasia että sai nukkua silloin kun tilaisuus oli.Kotityöt hoitui niin että lapsi oli kantoliinassa.[/QUOTE]

Ystäväni koliikki-vauva valvoi kahden viikon ikäisenä melkolailla 16h putkeen ja huusi, nukahti tuona aikana puoleksi tunniksi. Ja myöskään hänen miehensä ei auttanut, joten lopulta ystäväni oli seota päästään koska oli niin väsynyt.

Ja tuo minunkin pointtini kuitenkin oli, että nukutaan päivällä, jos yöllä ei nukuta. Kotitöistä tehdään vain ne pakolliset ja loput sit ku on nukuttu.

No mitäs ne nykyajan miehet on ku ovat työpäivän päätteeksi niin poikki ettei jaksa oman lapsensa kanssa aikaa viettää? Oikeastiko teidän miehet istuu telkkarin tai tietsikan ääressä illat ja te hoidatte hommat? En usko.

Äitiysloma oli oikeasti LOMAA verrattuna siihen mitä elämä nyt on 3-vuotiaan lapsen työssäkäyvänä yksinhuoltajaäitinä.

Noooh, äläs nyt, vauvoja on erilaisia. Itse olen myös ollut yksin 3-vuotiaan syntymästä asti ja ensimmäinen vuosi on melko sumuista univajeesta johtuen. Nyt on jo paaaaljoooon helpompaa.

Mutta ap:lle, rehellinen yksinolo on joskus parempi vaihtoehto kuin se, että joudut kaiken muun päälle vielä stressaamaan huonosta parisuhteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja nykyajan pullamössöt;22935919:
Olen jopa 4 vauvaa, harmi vaan että sinä et osaa hoitaa sitä yhtäkään ilman itkemistä. :D

Missäs minä olen itkenyt? Ja mistäs tiedät minun vauvojeni lukumäärän, kun en ole niitä kertonut?

Et taida ymmärtää, että vauvat ovat erilaisia ja myös aikuiset. Jos sinulla on ollut mukavat ja helpot vauva-ajat, niin se ei tarkoita sitä, että myös ap:lla olisi ollut. Hänellä näyttäisi olevan kaksi vauvaa yhtä aikaa hoidettavana. Sellaisesta tilanteesta sinulla ei varmaan ole hajuakaan.

Sinulla ei taida olla lapsia?...ja kaiken lisäksi Äitihän juuri nimenomaan kirjoitti aloitukseensa, että mies saa nukkua yönsä rauhassa, jotta jaksaa käydä töissä!!!! Joten mitenköhän sillä miehellä on nyt niin rankkaa!

Yhteistyössä