M
melkeen yh
Vieras
Mies käy töissä arkisin klo 6:30-15:00. Mä hoidan kotona pientä vauvaa joka on tosi huono nukkumaan. Joskus heräilee yöllä siihen tahtiin etten kerkeä edes nukahtaa sillon kun vauva nukkuu. Hoidan tietenki vauvaa että mies jaksaa aamulla ylös. No, monena yönä olen saanut nukuttua vai ehkä 3-4 tuntia ja sitten koko päivää en voi kuitenkaan nukkua koska kotityöt on tehtävä kun mies ei niitä tee, eikä vauva päivälläkään paljoa nuku. Ikinä ei tiskaa, joskus imuroi jos pyydän. Vauvaa se ei hoida vaan istuu koneelle/katsomaan tv:tä/menee nukkumaan kun tulee töistä. Sitten kun kysyn että voiko hän olla vauvan kanssa että pääsen edes vähäksi aikaa nukkumaan niin vastaus on: "ei kun mua väsyttää ja haluun nukkua, enhän mä jaksa olla töissä jos en saa nukkua kunnolla" vaikka öisin nukkuu, tai sitten sillä on muka jotain muuta tekemistä mutta istuukin koneelle.
Yksi päivä kun sanoin että en mäkään jaksa tehä kotitöitä ja hoitaa vauvaa 24/7 jos en saa nukkua. Niin se kysyi multa että miksi olen halunnut lapsen kun en sitä halua hoitaa! Jumalauta mulla alkaa niin mennä yli ton miehen kanssa että mietin oikeesti että muutan pois vauvan kanssa. Sama asia että oonko yksinhuoltaja vai asunko täällä ton miehen kanssa. Ennenku vauva synty, mies kyllä väitti osallistuvansa kaikkeen mutta ei.
Aina jos kysyn että miksei voi tehä kotitöitä tai hoitaa vauvaa niin tulee joku kommentti että "etpä itekään oo töissä tai käy kaupassa". Ja "sun tehtäväs on tehä ne koska oot äitiyslomalla". Ja mikähän oli miehen tehtävä isyyslomalla? No, istua koneen/tv:n ääressä. Sitten väittää että "mähän olen hoitanut vauvaa töiden jälkeen", kun yhden kerran syötti sen ja toi heti takaisin mun syliin. Ja jos mun pitää saada tehtyä jotain silllon ku vauva on hereillä niin mies "hoitaa" vauvaa niin että laittaa sen yksn makoilemaan johonkin ja tuijottamaan jotai lelua.
Saako ton päähän enää taottua järkeä vai onko vaan parempi lähteä?
Yksi päivä kun sanoin että en mäkään jaksa tehä kotitöitä ja hoitaa vauvaa 24/7 jos en saa nukkua. Niin se kysyi multa että miksi olen halunnut lapsen kun en sitä halua hoitaa! Jumalauta mulla alkaa niin mennä yli ton miehen kanssa että mietin oikeesti että muutan pois vauvan kanssa. Sama asia että oonko yksinhuoltaja vai asunko täällä ton miehen kanssa. Ennenku vauva synty, mies kyllä väitti osallistuvansa kaikkeen mutta ei.
Aina jos kysyn että miksei voi tehä kotitöitä tai hoitaa vauvaa niin tulee joku kommentti että "etpä itekään oo töissä tai käy kaupassa". Ja "sun tehtäväs on tehä ne koska oot äitiyslomalla". Ja mikähän oli miehen tehtävä isyyslomalla? No, istua koneen/tv:n ääressä. Sitten väittää että "mähän olen hoitanut vauvaa töiden jälkeen", kun yhden kerran syötti sen ja toi heti takaisin mun syliin. Ja jos mun pitää saada tehtyä jotain silllon ku vauva on hereillä niin mies "hoitaa" vauvaa niin että laittaa sen yksn makoilemaan johonkin ja tuijottamaan jotai lelua.
Saako ton päähän enää taottua järkeä vai onko vaan parempi lähteä?