mies ei voi millään ymmärtää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
kun siis meillä on tällainen tilanne et ollaan erottu n. 10kk sitten. tammikuun alussa ex:lle ja hänen nykyiselleen syntyi vauva, joka on sairas. mies ei ole viimeiseen 7 viikkoon nähnyt lapsia. nyt perjantaina laittoi viestin et ottaa lapset maanantaina. sanoin hälle et kun on näin pitkä aika välissä niin tulee ensin meille katsoon lapsia, että saavat taas totutella rauhassa. lapset siis 2v11kk ja 1v. pienempi vierastaakin kovin.

mies suuttui ja sanoi et ei pienempi ole häntä voinut unohtaa. sanoin sit et olisi lasten kanssa edes puoli tuntia siinä mun luona ennen kuin lähtevät ni mies suuttui niin et ei vastaa viesteihin eikä puheluihin. ei ilmeisesti voi edetä tässä asiassa lasten edun mukaisesti..kaikki pitäisi tehdä niin kuin hän haluaa, välittämättä lasten tunteista. nyt ei sit vissiin aio nähdä lapsia ollenkaan ja mua harmittaa ihan lamalasti. miksi ihmeessä lapsen tunteet ei voi olla isälle niin tärkeitä että tulisi tämän verran vastaan?! :headwall: \|O :'(

Minä uskon, että lapsesi varmasti vierastavat isää. Miesten on vaikea ymmärtää tuota. Ja varmasti mies tuntee ikävää/syyllisyyttä. Siksi tuo "unohtamis" juttu on kova paikka ja pahentaa miehen omaa oloa.

Jos annat tilanteen rauhoittua hetken ja yrität sitten puhua kannustavaan sävyyn. Ei syytellen, vaan ihan asiallisesti. Kunhan mies on ensin sulatellut asiaa.

Hänelläkin on kuitenkin ollut paljon stressinaiheita. Ero sinusta, sairas vauva, ero lapsista. Siinä pinna palaa herkästi kaikilta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 13:02 Kaunis Aamu kirjoitti:
Minä uskon, että lapsesi varmasti vierastavat isää. Miesten on vaikea ymmärtää tuota. Ja varmasti mies tuntee ikävää/syyllisyyttä. Siksi tuo "unohtamis" juttu on kova paikka ja pahentaa miehen omaa oloa.

Jos annat tilanteen rauhoittua hetken ja yrität sitten puhua kannustavaan sävyyn. Ei syytellen, vaan ihan asiallisesti. Kunhan mies on ensin sulatellut asiaa.

Hänelläkin on kuitenkin ollut paljon stressinaiheita. Ero sinusta, sairas vauva, ero lapsista. Siinä pinna palaa herkästi kaikilta.

onhan se joo noinkin, mut kun mä tulen joka asiassa puolitiehen vastaan ja sekään ei miehen mielestä riitä. ja olen korostanut miehelle sitä, et tiedän että hän pärjää lasten kanssa ja osaa heitä hoitaa, mut et tässä tilanteessa tulis edetä lasten mukaan. ovat kuitenkin niin pieniä. on lapsille hyvä isä, mut ei millään ymmärrä (tai ei halua) et lapset voi oikeasti vierastaa. ja mua harmitaa se jos lapset ei nyt taaskaan näe isäänsä, koska mä haluan edetä niin et lapset ei pelkää tilannetta eikä heille tulisi tunnetta et heidät hylätään.

Eikö hän sitten todellakaan voi olla sitä puolta tuntia teillä, että näet tilanteen?

Lähetä miehelle vaikka viesti, jossa pyydät tätä 1/2 tuntia. Hän vastaa sitten kun vastaa. Minä tiedän tasan kuinka kamalaa tuo on. Mutta väkisin ei voi toista pakottaa. Oletko minkälaisissa väleissä tämän nykyisen kanssa? Tukeeko tämä uusi tapaamisia tai voitko keskustella hänen kanssaan?

Yleensä tähän moni tuumaa, että mitäpäs se uudelle vaimolle kuuluu. Mutta asiaa voisi helpottaa huomattavasti jos kuuluisi. Ja onhan hänkin näiden lasten elämässä.

Miehet voivat todellakin pompottaa tuolla vastaamattomuudellaan, mutta minkä sille voi tehdä? Jotkut miehet reagoi perään soitteluun, toiset taas kaikkoavat vielä kauemmaksi.

Minä yritän tässä auttaa, mutta jos sinä et saa isää ymmärtämään, niin saisiko joku muu? Enkä tosiaan tiedä minkälainen käytös sinun lastesi isään parhaiten tehoaisi.

Miksi muuten noin pitkä väli? Oletteko olleet missään yhteydessä tässä välillä?
Ja miten nuo teidän tapaamiset nyt ylipäätään ovat sujuneet?
Teidän erostakin on kulunut kovin vähän aikaa eli hakemista varmasti voi vielä olla.<br><br>

Älä puhu puolesta tunnista mitään. Jätä vaan kamat pakkaamatta ja käytä siihen se puolituntia =) Iskä lasten kanssa olkkariin ja annat totutella rauhassa... ei 7 viikkoa nyt niin pitkä aika ole, meillä se on lähes normaalia äidin ja lasten näkemisten kanssa... 4 - 8 viikkoa on viimevuoden toteutuma tapaamisten välissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 01:22 Iskä ja lapset kirjoitti:
Älä puhu puolesta tunnista mitään. Jätä vaan kamat pakkaamatta ja käytä siihen se puolituntia =) Iskä lasten kanssa olkkariin ja annat totutella rauhassa... ei 7 viikkoa nyt niin pitkä aika ole, meillä se on lähes normaalia äidin ja lasten näkemisten kanssa... 4 - 8 viikkoa on viimevuoden toteutuma tapaamisten välissä.

Minusta 7 viikkoa on paljon noin pienten lasten ollessa kyseessä. Omallani se aika oli kyllä jo aika ratkaiseva.

Ja entäs jos mies alkaa kinaamaan ym. lasten läsnäollessa, koska tavaroita ei ole pakattu?

Minusta asioista pitää voida puhua, eikä hoitaa asioita noin. Mutta jos ap olettaa että tuo taktiikka toimii, niin hyvä. Kaikkien kanssa ei toimi.

Tää nyt oli vissiin miehenlogiikkaa... jos ex alkaa huutaa niin en tosiaan suosittele. Toisaalta en kyllä antaisi lapsiakaan jos huutaa ja riehuu niiden aikana. Soitto vaan päivystävälle sosiaalityöntekijälle (voi tallentaa etukäteen kännyyn) ja valvotut tapaamiset hakuseen. Jos on vaikea tapaus...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 14:14 Kaunis Aamu kirjoitti:
Eikö hän sitten todellakaan voi olla sitä puolta tuntia teillä, että näet tilanteen?

Lähetä miehelle vaikka viesti, jossa pyydät tätä 1/2 tuntia. Hän vastaa sitten kun vastaa. Minä tiedän tasan kuinka kamalaa tuo on. Mutta väkisin ei voi toista pakottaa. Oletko minkälaisissa väleissä tämän nykyisen kanssa? Tukeeko tämä uusi tapaamisia tai voitko keskustella hänen kanssaan?

Yleensä tähän moni tuumaa, että mitäpäs se uudelle vaimolle kuuluu. Mutta asiaa voisi helpottaa huomattavasti jos kuuluisi. Ja onhan hänkin näiden lasten elämässä.

Miehet voivat todellakin pompottaa tuolla vastaamattomuudellaan, mutta minkä sille voi tehdä? Jotkut miehet reagoi perään soitteluun, toiset taas kaikkoavat vielä kauemmaksi.

Minä yritän tässä auttaa, mutta jos sinä et saa isää ymmärtämään, niin saisiko joku muu? Enkä tosiaan tiedä minkälainen käytös sinun lastesi isään parhaiten tehoaisi.

Miksi muuten noin pitkä väli? Oletteko olleet missään yhteydessä tässä välillä?
Ja miten nuo teidän tapaamiset nyt ylipäätään ovat sujuneet?
Teidän erostakin on kulunut kovin vähän aikaa eli hakemista varmasti voi vielä olla.

asia kärjistyi niihin mittasuhteisiin, et piti mennä sossuun sopimaan nää ekat tapaamiset.. oltiin nyt sit tänä aamuna hetki läheisessä perhekahvilassa että lapset saivat rauhassa katsella isäänsä ennenkuin lähtivät tämän mukaan. ja hyvä näin, koska kumpikin lapsi selvästi vierasti isäänsä. ensi viikolle meillä on viel samanlainen tapaaminen ennenkuin lapset voivat mennä isälleen yöksi.

tapaamiset toimi aikaisemmin suht hyvin, mutta olen vaatinut alkuperäisen tapaamissopimuksen tarkistamista niin että siihen asetetaan kiinteät tapaamispäivät. nyt tapaamiset ei suju siksi, että ex:lle ja hänen uudelleen on syntynyt lapsi, joka on vakavasti sairas.

ja minkäänlaisia välejä ei tähän miehen nykyiseen ole enkä usko että tulee.. hän on entinen paras ystäväni.. oli sitä siihen asti kuin suhde mieheeni selvisi. hänen mielestään olen törkeä ja huono äiti kun edes kehtaan vaatia mieheltä moista.. tätä puolta tuntia. kehtaa vielä moralisoida äitiyttäni omien temppujensa jälkeen. minulle riittää se että tapaamiset toimisi ja minä voin lasten isän kanssa hoitaa lasten asiat.

Yhteistyössä