mies hylkäsi silloin kun olisin eniten tarvinnut tukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kyllä olen itse myös syypää siihen että uuvuin ja masennuin, nukuin muutaman tunnin yössä, semkin pätkissä, en osannut enää ollenkaan rentoutua, tiuskin, itkin, huusin ja kun lopulta nielin sen että en pärjää ilman lääkitystä, olin niin väsynyt että en jaksanut varata lääkäri aikaa. kiukkuamiaen lisäksi, itkin miehelle että auttaisi mua. Mutta toisaalta koska en voinut luottaa miehen tukevan mua, en puhunut tunteistani.

En jaksanut hoitaa ja ruokkia koiria, tein sen silti, koska kerran kun sanoin että en jaksa niitä ulkoiluttaa vastasi mies että myydään ne! Koirat on mulle rakkaita, se että mies suhtautu noin kylmästi asiaan kertoi paitsi sen että ei välitä koirista, myös sen ettei välitä minusta. Koska mun tukeminen olisi tarkoittanut sitä että mies ottaa hoitaakseen lenkitykset.

*niinpä en kertonut miehelle että en jaksanut edes sitä ja koska tein kaiken muunkin, enkä oikeasti ois jaksanut niin olin vaan koko ajan syvemmällä.

Ja mitä teki mies, no jätti, jätti mut yksin selvii kaikesta! kiva kun toivoin kuolevani ja mies vielä jätti. Eikä ottanut sen jälkeen vastuuta edes lapsestaan/lapsista. Luojan kiitos veljeni riensi hätiin ja kirjaimellisesti pelasti mut ja sitä myöden sen mitä tästä perheestä jäi jäljelle.

Pikku hiljaa näiden läheisten ja lääkityksen avulla alkaa tuntuu että enää ei arki ole pelkkää suossa rämpimistä ja sitä että tekee vaikkei jaksa, koska tuntuu että oikeasti jaksaakin , vähän jo välillä ilokin löytyy, pitkästä aikaa <3

Mutta sitten, miten suhtautua mieheen joka auttamisen sijaan rikkoi perheensä ? Mieheen joka jätti hädän hetkellä?
Mitä jos mies tulee takas maisemiin ja tajuaa että minä olen muuttunut siksi mitä joskus olin. Miten voisin enää luottaa, miten saan pidettyä tunteeni kylmänä?

Vihaan miestä koska mies satutti, mutta edelleen silti rakastan, vaikka tavallaan tuntuu hullulta. Joka tapauksessa, mies osoitti sen että hän ei kykene olemaan vuorollaan se kuka kannattelee jos minä en jaksa, ja puolisoon pitäisi voida luottaa.
Enkä halua kokea tätä uudelleen.

Joten miten pystyn pitämään tunnetasolla miehen kaukana jos hän päättääkin "pöllähtää maisemiin"? :( , kuitenkin 1/3 elämästä kuljettu yhdessä.

taas olisi pitäny miehen jaksaa kantaa tuo naisentaakka..itkee vollottaa päivätpitkät akka sängyssä tai missä ikinä ja lisäksi miehen pitäs koti ym koirat hoitaa töidenlisäksi..nauta vaan monkuu ja vinkuu ku vanahat saranat!lääkäristä löytyy lääkkeitä jos on nuppi kireellä!en helevetissä tuommosta akkaa kahtos pitkään!

Vittu , mies oli työtön ja makasi sohvalla nukkui ylen klo 00- klo 14 päivällä, eikä tenyt muuta ku kävi kaupassa!
Kyllä miehen olisi kuulunut hoitaa kaikki ja pitää huolta perheestään. Ite on luistanut kotitöistä aina!

Kun mies oli masentunut, minä hoidin kaiken, vahdin miestä ettei se tee itelleen mitään, tein kaikki kotityöt niinku aina. Mutta tein myös ruuat, hoidin vauvan, vaadin miehelle hoitoa koska mies ei itse jaksanu, soitin ambulanssit kun tilanne meni niin pahaksi, kertaakaan en ajatellut että nyt jätän miehen kun se on niin hankala.

Niin kyllä siinä vaiheessa kun mies parani, sen olisi kuulunut ottaa 50 % kaikesta hoitaakseen, mutta sen sijaan jättiin edelleen lähes kaiken mulle, eli on itse tällä toiminnallaan edesauttanut mun uupumuksen syntymisessä. Joten kyllä nyt olisi miehen pitänyt hoitaa vuorollaan kaikki.

Kusipää lähti, toivottavasti karma kostaa.

Itse voin nyt suht hyvin, ja se on jonkun ihan muun ansiota! Millä tavalla veljeni on velvollinen mitään tekee? Ei millään, mutta koska hän on hyvä ihminen, ei hän jätä ketään pulaan ja hän teki sen minkä aviopuolison olisi kuulunut tehdä.
On kiva kun voi taas nauttia elämästä :)

taas olisi pitäny miehen jaksaa kantaa tuo naisentaakka..itkee vollottaa päivätpitkät akka sängyssä tai missä ikinä ja lisäksi miehen pitäs koti ym koirat hoitaa töidenlisäksi..nauta vaan monkuu ja vinkuu ku vanahat saranat!lääkäristä löytyy lääkkeitä jos on nuppi kireellä!en helevetissä tuommosta akkaa kahtos pitkään!

Lisään vielä että parantumisensa jälkeen tuo mies jätti ne kotityöt mulle 9 vuoden ajan! Pyykkii pesi jossain vaiheessa, mutta 4 viimeseen vuoteen ei edes sitä.

Ja jos puoliso sairastuu niin ei sitä juosta karkuun kun elämä on vaikeeta, vaan sitä tehdään just se mitä tarviikin, ne on niitä ylämäkiä, ja kun vaikeuksista selvitään yhdessä vahvistaa se parisuhdetta.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhd...iterapiasta/trauma_ja_tunnekeskeinen_pariter/

Traumaattisessa tilanteessa on tyypillistä, että turvallinen perusta ja turvasatama puuttuvat, mikä pitää yllä trauman vaikutusta ja se taas lisää suhteeseen sisältyvää stressiä. Tunteiden säätely on keskeinen tekijä traumaan sisältyvässä stressissä, mikä edellyttää pariterapeutilta valmiuksia työskennellä terapiassa tunteiden kanssa. Tunnekeskeisessä terapiassa käytetään kiintymyssuhdeteoriaa ihmissuhteiden karttana ja pariterapian vaiheita käytetään korjaavien kokemusten tuottamiseen. Tunnekeskeinen terapia ei auta ainoastaan paria parantamaan parisuhdettaan vaan pariterapiaa voidaan käyttää trauman hoitamiseen. Kun trauman aiheuttamat pelot työntyvät traumatisoidun henkilön mieleen, hänen ei tarvitse jäädä niiden kanssa yksin. Tunnekeskeisessä pariterapiassa mukana ollut ymmärtävä kumppani on hänen tukenaan.

Tässä taas esimerkki todella pahoinvoivasta pariskunnasta. Sääli lasta kun moniongelmaisessa perheessä saa elää. Ei töitä, ei vastuuta, pelkkää masennusta ja paskaa. Varmaan geeneistä kiinni eniten. Sääliksi käy, mutta mikään ei auttakkaan.

Masentunut ei voi auttaa toista masentunutta. Ei miehesi kuvaamasi mukaan ollut parantunut. Eikä masennuksesta "naps ja kops" parannutakaan. Se seuraa ihmistä koko elämän.

En keksi mitä hyvää teidän suhteessa olisi ollut? En ainakaan kuvaamasi perusteella. Ehkä ruokitte toinen toistenne masennusta. Silloin ero on ehdottomasti ollut paras juttu, molempien parantumisen kannalta.

Sääli lapsia. Itse olen henkisti sairaiden vanhempien lapsi ja saamarin raskaan työn oon tehnyt etten vajoa heidän mukanaan. Heidänkin olisi pitänyt erota. Mutta eivät tehneet sitä ja se on ollut kyllä minulle lapsena enemmän pahasta kuin hyvästä.

Yhteistyössä