Mies ja miehen naispuoleiset kaverit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-Mariella

Vieras
Aloittaessamme seurustelun vuosi sitte keväällä mies sanoi ettei hänellä ole oikeastaan naispuolisia kavereita. Ihmettelin hieman, koska facebookissa niitä kyllä vilisi iso liuta.
Suhteemme aikana olemme aina silloin tällöin käyneet ulkona ja siellä ollaan törmätty joihinkin hänen naispuoleisiin tuttuihin. Heitä mies on halannut lämpimästi ja jäänyt juttelemaan pitkäksi toviksikin. Silti hän ei ole esitellyt minua näille.
Nyt hän on lähtenyt kaverinsa kanssa lomamatkalle. Eilen ilmeni, että reissussa on iso liuta tuttuja naisia mukana joidenka kanssa heillä on suunnitteilla erilaisia tutustumiskäyntejä lomapaikan nähtävyyksiin.
En ole yleensä mustasukkaista sorttia. Nyt täytyy kuitenkin todeta että jotakin sen sortista mielessäni liikkuu. Inhottavaa, koska se ei ole ollenkaan minulle tyypillistä.
Miten te muut Ellit olette tämänlaiset tilanteet selvittäneet? Pitäisikö vain purra hammasta ja pysyä vaiti typeristä tuntemuksistani vai sanoa miehelle?
Luulen, että minun pitäisi sanoa miehelle ainakin siitä että olisi kohteliasta esitellä minutkin naisille joidenka kanssa hänellä näyttää olevan paljon juteltavaa eikä antaa minun vain seisoa tyhmänä selän takana ja aivan ulkopuolella koko keskustelusta.

En kannata huolestua, minulla on samanlainen tilanne naispuolisten ystävien suhteen. Aina ei ole helppoa esitellä naispuolisia frendejä tyttöystävälleen jottei tämä tule mustasukkaiseksi. Tuskin miehesi sinua pettää, itse en ainakaan ole näin tehnyt, naispuoliset ystävät ovat ystäviä eikä ainakaan meilläpäin kuormasta syödä...

Siis ei kertonut ennen matkaa, että matkalle on tulossa myös naisia? Sinulle siis selvisi vasta nyt jälkikäteen, että matkalla on mukana myös naisia? Jos näin on asian laita, niin kyllä tuossa on asiaa ihmetellä! Kyllä kuka tahansa näkisi tuossa tilanteessa vähän punaista... Ellei teidän suhde sitten ole todella nuori, eikä mies ole "velvollinen" vielä tuomaan esille tällaisia "pieniä" yksityiskohtia matkasta. Jos kuitenkin ollaan todella seurustelu suhteessa ja molemminpuoleisessa yhteisymmärryksessä, niin ilman mitään muttia tällaiset asiat mainitaan etukäteen!

Luin huonosti... Siis jos vuosi todella on jo kulunut ja teidän suhde on ollenkaan todellinen, niin kyllä pitää ennen matkaa informoida tuollaiset asiat. Tietenkin kaikilla on hieman eri pelisäännöt suhteissa, mutta ei se nyt kyllä vetele, että matkalla lähdettäessä "unohdetaan" kertoa että millaisella kokoonpanolla ollaan menossa. Minä olisin aika saman tien laittamassa suhdetta poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies1982:
Aina ei ole helppoa esitellä naispuolisia frendejä tyttöystävälleen jottei tämä tule mustasukkaiseksi.

Todella ristiriitainen logiikka. Siitähän sitä just tuleekin epäileväiseksi, jos ei esitellä. Ja ylipäänsä; on todella huonoa käytöstä olla esittelemättä seurustelukumppania jollekulle, jonka tuntee ja johon seur.kumppanin kanssa törmää. Ihan sama, ovatko naisia, miehiä, mummeja, kummeja vai lapsia.

On kyllä outoa - tai sitten vain huonoa käytöstä - ettei hän kertonut, millä porukalla on matkalle lähdössä. Kuulostaa siltä, että hän on tietoisesti jättänyt kertomatta niistä naispuolisista matkakumppaneista. On syy sitten vaikka se, että mies pelkää sinun tulevan mustasukkaiseksi, niin väärin hän on tehnyt ja ed. kappaleeseen viitaten; on aivan hakoteillä siitä, miten mustasukkaisuus herää.

Ei tämä kuitenkaan välttämättä tarkoita, että hänellä olisi noiden "toisten" kanssa mitään säpinää. Itse varmaankin suuttuisin ja tivaisin, miksi hän ei kertonut kenen kanssa on matkalle lähdössä. Vaikea on luottaa ihmiseen, joka jättää tuollaisen asian kertomatta. Olkoot matkakumppanit siis ketä tahansa; miehiä, naisia tai lapsia.

Ja aivan varmasti vaatisin, että minut tulee esitellä tutuille, jos niihin yhdessä törmätään. Olisi todella tökeröä jättää minut selän taakse peukaloita pyörittelemään ja ihmettelemään.

Yhteistyössä