mies ja pelaaminen, kertokaa mielipiteenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs äiti"

Vieras
Mikä määrä pelaamista (kuulokkeet päällä, ei kuule mitään eikä voi tehdä pelien aikana mitään koska ne on nettipelejä) on OK perheenisälle?

Olen kyllästynyt!

Ymmärrän sen että kaikilla pitää saada olla omaa aikaa ja kivaa tekemistä, itsekkin neulon, kattelen telkkaria, välillä olen koneella jne. Mutta mua ärsyttää kun toi pelaaminen on sellaista että sen aikana ei siis voi tehdä mitään muuta, eikä sitä voi keskeyttää jne. Kun itse vietän "omaa aikaa" niin neulomisen, koneella olon ja telkkarin katselun ohella hoidan lapsia ja kotia jne. olen koko ajan käytettävissä.

Ymmärsiköhän nyt kukaan mun pointtia???

Mites teidän miehet pelaa ja onko se ok?
Mun tekis suoraan sanoen viskata koko toosa jorpakkoon

Kuullostaa mieheltä joka on jäänyt henkisesti teinin tasolle tai pakoilee arkeaan sun kanssa pelien maailmaan. Pelaaminen on ihan ok jos se ei häiritse normaalielämää niin lapsilla kuin aikuisillakin. Aikuisilla vastuuta on enemmän joten pelaamisellekin jää vähemmän aikaa.

Ymmärrän pointin. Mä kuulun itsekin niihin, jotka eivät halua keskeytyksiä, jos teen jotain keskittymistä vaativaa. Mulla lapsetkin oppivat, että kun keskityn johonkin, niin mut keskeytetään vain silloin, jos talo on tulessa tai joltain tulee verta. Mutta mä myös aloittaessani sanoin, että nyt teen kaksi tuntia sellaista hommaa, että mua ei saa keskeyttää turhaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mun mies on aina pelannut PALJONja tiesin jo kun alettiin seurustelemaan että mihin olin ryhtymässä. No ehkä luulin että lasten ja aikuistumisen myötä hiipuis mutta turha toivo! Koko tän alkuvuoden hskannut yhtä peliä kavereidensa kanssa vähintään 5/7 illasta mutta meillä on sopimus että mies aloittaa vasta kun lapset nukkumassa, perheen yhteinen aika on muutenkin niin vähäistä.

Kyllä muakin pännii mutta aikuinen valitsee oman tiensä ja pitäis varmaan keksiä jotain niin räiskyvää että ei malttais äijäkään pelata, tahtoo vaan mennä sohvalla makaamiseks kun on niin väsy päivän jälkeen.

Niin.. kun mä olen koittanut ymmärtää että se on se hänen juttu mitä hän tykkää tehä että se pitää hälle suoda vaikken itse tykkää, eihän hänkään tykkää neuloa niin kun minä. Ei se pelaaminen mitään tunti kaupalla pelaamista ole, mutta se aika mitä on töiden jälkeen kotona on kuitenkin niin lyhyt että tuntuu tosi järjettömältä haaskata sitä pelaamiseen! Eikä ole kysymys siitä etteikö sais välillä olla ihan itsekseen ja sillon ois mahollisuus pelata, oon suonu omaa aikaa koska ymmärrän että töissä käyminen väsyttää jne. Nyt musta vaan alkaa 12 vuoden jälkeen tuntumaan siltä että mä vihaan niin paljon sitä pelaamista että en tiedä mitä tekisin.. Olenko mä kohtuuton?? Oon yrittäny miljoonia kertoja ehdottaa muita harrastuksia, mutta ei..

Eräs äiti:
Ei sun auta puuttua toisten harrastuksiin siksi että sä niitä vihaat. Jos mies haluaa pelata niin anna pelata, aika pieni paha jos määrät siedettävät! Ei toisen kontrolloiminen ole hyväksi :/

[QUOTE="eräs äiti";25620951]Niin.. kun mä olen koittanut ymmärtää että se on se hänen juttu mitä hän tykkää tehä että se pitää hälle suoda vaikken itse tykkää, eihän hänkään tykkää neuloa niin kun minä. Ei se pelaaminen mitään tunti kaupalla pelaamista ole, mutta se aika mitä on töiden jälkeen kotona on kuitenkin niin lyhyt että tuntuu tosi järjettömältä haaskata sitä pelaamiseen! Eikä ole kysymys siitä etteikö sais välillä olla ihan itsekseen ja sillon ois mahollisuus pelata, oon suonu omaa aikaa koska ymmärrän että töissä käyminen väsyttää jne. Nyt musta vaan alkaa 12 vuoden jälkeen tuntumaan siltä että mä vihaan niin paljon sitä pelaamista että en tiedä mitä tekisin.. Olenko mä kohtuuton?? Oon yrittäny miljoonia kertoja ehdottaa muita harrastuksia, mutta ei..[/QUOTE]
Kumpaa sä vihaat: sitä pelaamista vai sitä, että miehesi ei ole mielestäsi kanssasi riittävästi? Eli jos miehesi vaihtaisi pelaamisen nyt vaikkapa kavereiden kanssa johonkin muuhun harrastukseen, joka veisi yhtä paljon aikaa, niin olisiko se sulle ok?

• Tykkää
[QUOTE="Arwen";25620952]Lisään vielä että mun mies ei oo mikään junnu, 33v ja pelaa yleensä iltasin 20-01 ja vkl aamusin ehkä tunnin.[/QUOTE]

:O En kyllä jaksas katsella, jos toinen pelais 5h illassa!

[QUOTE="eräs äiti";25621000]Jos hän joka päivä käyttäs sen saman ajan esim liikuntaan minkä nyt pelaamiseen, olisin tosi ilonen.[/QUOTE]
Eli sä inhoat vain sitä pelaamista :) Noh, anna aikuisen miehen harrastaa mitä haluaa. Sitäpaitsi nyt ainakin tiedät, missä ukkosi on.

• Tykkää
[QUOTE="eräs äiti";25621000]Jos hän joka päivä käyttäs sen saman ajan esim liikuntaan minkä nyt pelaamiseen, olisin tosi ilonen.[/QUOTE]

Mutta ymmärräthän siä sen että jos mies harrastais vaikka sählyä niin ei se silti olisi kotona?

• Tykkää
Mun mies pelaa netissä kavereidensa kanssa silloin tällöin, saattaa useitakin kertoja viikossa kyllä muuten pelata luurit korvilla. Pelit vain ovat k18-osastoa ja tästä kävimme väännön, niitä ei voi pelata lasten hereilläoloaikana, koska kone nyt olosuhteiden pakosta on paikassa, josta ruudun tapahtumat näkyvät varsin helposti. Eikä pelaaminen ole syy miksi lasten pitäisi pysyä huoneissaan! Molemmat olemme samaa mieltä asiasta mikä toki helpotti sopimista.

Ja toi, että on luurit korvilla, täysin maailman ulottumattomissa, ei ole mikään ideaalitilanne. Ja vaikka mies olisikin koneella ilman luureja (vaikka lukemassa jotakin), hän keskittyy asiaansa siten, ettei kuule/tajua/huomaa vaikka pommi putoaisi viereen. Jos minä olen koneella lukemassa tms., olen aina kuulolla, tiedän koko ajan mitä täällä tapahtuu. Kerron kyllä, mikäli tarvitsen keskittymistä, esim. meilien kirjoittamiseen tai laskujen maksuun. Silloin en halua keskeytyksiä, ellei ole tosiaan hätätapauksesta kyse.

Olisiko teillä mahdollista sopia aikoja, jolloin keskitytte ihan omiin hommiinne ja koska olette perheen kesken?

[QUOTE="...";25621002]:O En kyllä jaksas katsella, jos toinen pelais 5h illassa![/QUOTE]

En mäkään :D mutta en mä nyt sen takia eroamaan ala että mies ei röhjötä mun kanssa sohvalla vaan istuu ja pelaa kavereidensa kanssa.

Kyllä se muakin raivostuttaa mutta mikä mä olen aikuisen ihmisen ajankäyttöön puuttumaan kun kaiken muun aikansa antaa työlle ja perheelle?

niin sitä just mietin että kuinka paljon voi napista toisen harrastuksesta, kun en haluaisi olla kohtuuton kamala akka. Yhteistä aikaahan ei oo koskaan tarpeeksi mutta tässä ei ole kyse siitä. Tuntuu pahalta että isä istuu kuulokkeet korvilla ja pelaa (tappaa vastustajia) ja pienet kattoo vierestä ja iskä ei ees kuule mitään ku pitää keskittyä :( Pelais vaikka angry birdsia!!!!

Olisiko se teidän mielestänne ok, jos perheen äiti pelaisi samalla tavalla ja samat määrät? Ihan noin niinkuin tasa-arvon vuoksi ;) Vai olisiko sellainen jo huono äiti? Onko ap:n mies huono isä? ;)

Meillä on pelattu kohta vuosi... Loppua ei näy, pelaa klaanissa ja saa sen kautta ilmaiseksi kultaa (pelirahaa)

Tähän on jo tottunu, ja välillä kun vit**taa sabotoin netin illaksi ;D

Jossain klaanissa munkin mies pelas ja varmaan pitkään koska alotti heti kun se tuli ja se loppu vasta kun tää SW tuli... Ai että mä rakastan noita pelejä :kieh:

Joskus pelasin itekin ja olin kiinnostunut mut nyt kääntynyt mua vastaan tää koko juttu niin en halua edes kuulla sanaa peli jos mahdollista...

Yhteistyössä