Mies ja sen naispuolinen ystävä; ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustat sukat turhasta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, on mullakin miespuolinen ystävä, jota tapaan mieluummin ilman tämän avopuolison mukana oloa. En tunne naista hyvin, ja on rennompaa, kun onhan meillä kaikenlaisia "sisäpiirin" juttuja (ollaan tutustuttu töissä) jne. Mutta ei tulisi mieleenkään ängätä mukaan, jos ystäväni on menossa johonkin tapahtumaan avokkinsa kanssa, tai heille yöksi. Ja jos yhdessä jonnekin menisimmekin, ei todellakaan tämän avokin tarvitsisi käyttäytyä kuin kolmas pyörä. Minähän se kolmas pyörä siinä tilanteessa olisin.

Täytyis tosiaan vähän kasvattaa sitä selkärankaa ja oikoo hiekkaiset vaatteet kynnysmattona olemisesta mutta en sitten taas haluaisi olla liian jyrkkäkään miehelleni. Pattitilanne. Exälle en koskaan uskaltanut sanoa mitään suoraan, koska otti niin itseensä (huono itsetunto), ja nykyiseni sitten taas on sellainen jolle olen alkanut oppia uskaltamaan sanoa asioita joskus jyrkemminkin, koska kuitenkin sisimmässä tiedän että ei se mua tahi itseään soimais jos vähän älähtäisin...

Itse kasvatuksen saaneena että asioista sovitaan etukäteen, yhdessä eikä viestillä on juurtunut ilmeisesti turhankin tiukkaan... Itse en koskaan kysyisi saako joku miespuolinen ystäväni tulla yöksi vain paria päivää ennen saati sitten viestillä. Toiselta paikkakunnalta tuleva miespuolinen ystäväni sekä naispuolinen ystäväni tulivat meille yöksi kun mieheni oli yövuorossa ja sovittiin asiasta varmaan kolmea viikkoa etukäteen, silti mieheni suhtautui hieman mustasukkaisesti siihen että joku hälle tuntematon mies nukkuu saman katon alla kuin minä hänen ollessaan poissa. Miksei sitten ymmärrä että miltä mahtaa musta tuntua jättää heidät aamulla kahdestaan ennenko mies lähtee töihin ja sen jälkeen nainen olisi vielä hetken meillä ennen kuin lähtisi kotiin... Näen ounaista ja jokainen solu huutaa ei ei ei ei!

En pidä siitä että on itsellä kehno olokun ei osaa toiseen suhtautua ja olla hänen kanssaan saman katon alla ja koittaa käyttäytyä ns normaalisti kun oma kiltti-minä sanoo että anna tilaa anna tilaa...

Enemmän mä uskallan nyt sanoa kun eksän kanssa, ollut vähän harjoittelemista...
Ainoa mitä mietin että miten sitten sanoa asia suoraan ilman että kuulostaa mustasukkaiselta vainoharhaiselta pirttihirmulta...

Minä sanoisin näin: mua häiritsee ihan v***sti, että sä tapailet jotain naista joka on ihastunut suhun. Se loukkaa mua ja toivon, että ne tapaamiset loppuu tai ainakin vähenee radikaalisti. Jos ei, niin sitten vedän omat johtopäätökseni asiasta.

• Tykkää
Reactions: Joxu ja Vaimo-Rakas
Voisiko kyseessä olla sellainen tilanne että miehesi ja tämä ystävänainen ovat olleet ihan vaan ystäviä ja nyt kun miehesi on sinun kanssasi niin tämä ystävänainen on tajunnut mitä menetti kun ei yrittänyt aiemmin. Eli siis tämä ystävänainen olisi mustasukkainen miehesi ja sinun suhteesta ja tahtoisi itselleen samanlaista, ehkä jopa saman miehen kanssa. Onko tämä nainen sinkku?

Ei ole yli reagointia ja etkä ole turhasta mustasukkanen. Nainen on ilmiselvästi kiinnostunut sun miehestäsi. Haluaa tilanteita jossa, sinä et ole mukana, etkä lähimaillakaan. Haluaa ja kaipaa miehesi seuraa, toi ei ole naisen puolelta enää ''pelkkää ystävyyttä''. Oletko varma, että miehesi käytös ei rohkase tätä naista vielä lisää? Onko miehesi kiinnostunut tuosta naisesta, muutenkin kuin vaan ystävänä? Oletko varma ettei, miehesi ja tuon naisen välillä ole tapahtunut jotain?

Namppis, joo oon mä miettinyt että vois olla näinkin, ja kyllä, nainen on sinkku. Jos hänellä olisi parisuhde en kai olisi näin mustasukkainen... Enkä kyllä sinänsä ihmettele, mieheni on hyvä puoliso ja hyvä ystävä, kiltti, huumorintajuinen yms. Heillä sama musiikkimaku ja itsellä myös muttei ole niin laaja kuin heillä ja tuntuu että olen naisen mielestä jotenkin tällä saralla miehelleni "sopimaton" koska en tunne niin laajaa kaartia heidän musiikkimakuunsa kuuluvista yhtyeistä...
En tiedä...

Joxu, siitä mä olen kyllä aivan varma että heidän välillään ei ole tapahtunut mitään (tai sitten en tunne miestäni ollenkaan ja olen sinisilmäinen toope ja hyväuskoisena en haluaisi tähän uskoa)... Ja uskon että se, että mieheni pyytää näkemään aina välillä, rohkaisee naista että hei olisko tässä sittenkin.... Tosin heidän ystävyytensä on ollut pitkähkö (riippuu millä mittakaavalla ajattelee) joten jos ei mitään ole ollut tähän mennessä niin miksi sitten tulisi ( ja tähänkin joku varmasti keksii selityksen :( )...

Täytyy kyllä sanoa miehelle tästä ja vaatia vähän jonkinlaista kantaa... Hänen aikaisempi selityksensä tälle miksi haluaa kahden kanssaan olla liittyy just tähän ujouteen...

[QUOTE="vieras";27358239]Minä sanoisin näin: mua häiritsee ihan v***sti, että sä tapailet jotain naista joka on ihastunut suhun. Se loukkaa mua ja toivon, että ne tapaamiset loppuu tai ainakin vähenee radikaalisti. Jos ei, niin sitten vedän omat johtopäätökseni asiasta.[/QUOTE]

Epävarma olet. Tuollainen epävarmuus rajoittaa ja hajottaa.

Joxu, siitä mä olen kyllä aivan varma että heidän välillään ei ole tapahtunut mitään (tai sitten en tunne miestäni ollenkaan ja olen sinisilmäinen toope ja hyväuskoisena en haluaisi tähän uskoa)... Ja uskon että se, että mieheni pyytää näkemään aina välillä, rohkaisee naista että hei olisko tässä sittenkin.... Tosin heidän ystävyytensä on ollut pitkähkö (riippuu millä mittakaavalla ajattelee) joten jos ei mitään ole ollut tähän mennessä niin miksi sitten tulisi ( ja tähänkin joku varmasti keksii selityksen :( )...

miltei aina erojen jälkeen kuulee ne sanat siitä että huomas ettei tuntenutkaan sitä puolisoa ollenkaan ;)

Aika selkeä tilanne: miehes panee tuota ämmää sun selkäs takana. Helppohan se on tuota ämmää pitää jonain vamppina joka saalistaa "viatonta" miestäs. Eiköhän se asia ole niin, että miehes jahtaa sitä ja elättelee ämmälle jotain toivoa...

[QUOTE="vieras";27358961]Aika selkeä tilanne: miehes panee tuota ämmää sun selkäs takana. Helppohan se on tuota ämmää pitää jonain vamppina joka saalistaa "viatonta" miestäs. Eiköhän se asia ole niin, että miehes jahtaa sitä ja elättelee ämmälle jotain toivoa...[/QUOTE]

Jep jep, näinhän se varmaan onkin.

mulle kävi juurikin tuo mitä aapee kirjoittaa...lopputulos: Kyllähän siellä oli tunteita ja vieläkin tuntuu olevan kun ovat jo monta vuotta yhdessä olleet...en kauaa katselis tai kysyisin ainakin rehdisti missä mennään. älä ole sinisilmäinen...mua ei pitkään surettanut kun mies jätti kyseisen naikkosen takia, nyt on unelma mies!

[QUOTE="vieras";27358961]Aika selkeä tilanne: miehes panee tuota ämmää sun selkäs takana. Helppohan se on tuota ämmää pitää jonain vamppina joka saalistaa "viatonta" miestäs. Eiköhän se asia ole niin, että miehes jahtaa sitä ja elättelee ämmälle jotain toivoa...[/QUOTE]

En ehkä ihan samaa mieltä ole, mutta outoa kyllä että nämä jutut aina kääntyvät usein niin, että mies onkin viaton pahan vampin uhri.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27359261:
En ehkä ihan samaa mieltä ole, mutta outoa kyllä että nämä jutut aina kääntyvät usein niin, että mies onkin viaton pahan vampin uhri.

Tottakai kun tulee tuollainen tuntematon uhka, niin ajatellaan että on sen ämmän syytä kun ukkoparka käy siinä uittamassa melaansa. :)

Juu, olisi ihan nounou meidän suhteessa tuollainen. Mieshän oli kehunut naisen profiilikuvaa viestissä. Sitten sulle piikittelee ja ns. moittii naisen ulkonäköä. Siellä on vähintään henkinen pettäminen nyt käynnissä, voin kuvitella miten mies moittii naista sulle jotta lievittäisi sinun epävarmaa oloa, antaa sinun ymmärtää ettei mies voisi olla naisesta kiinnostunut.
Mutta ei tuo ole normaalia, ei sitten millään. Mies antaa naisen liehuilla eikä puutu siitä, nauttii huomiosta ja jotain hän siltä naiselta haluaa kyllä itsekin.
Mun olis todella vaikea luottaa enää mieheen tuollaisen jälkeen ja luultavasti suhteemme karahtaisi kiville jossain vaiheessa vaikka tuo nainen jäisi taka-alalle.
Miehesi on tunnekylmä tai hyvin itseriittoinen, ajattelee vain itseään tuossa. Sinulla on liian löyhät odotukset siitä kuinka sinua tulee kohdella, et ansaitse tuollaista. Ota itseäsi niskasta kiinni. Ja tuo nainen on kyllä erittäin häikäilemätön ja erittäin rakastanut.

Ystäväthän ei halua tavata koskaan kahdestaan?
Vai otatteko puolisot mukaan aina ku meette kaverin kanssa johonkin?
Miksi pitää ilmottaa kuukausi etukäteen jos joku tulee yöksi, mitä väliä sillä on? Mitä se muuttaa?
Älä lue toisten viestejä, jos noin iso juttu tulee siitä.
Tukehduttakaa vielä vähän lisää..

Huhhuh mitä kommentteja. Oikein oksettaa. Mustasukkainen puoliso alkaa valitsemaan kuka saa olla miehen ystävä. Ihmisellä saa olla ystäviä, naispuolisia ja miespuolisia, oli sitten minkälaisessa suhteessa tahansa.

Mulle tuo olis kyllä aika yksinkertaista. Jos olisi sellainen meno, johon haluan itsekin mennä, sanoisin miehelle, että haluan mennä sinne nyt kahdestaan, ilman esiliinoja. Yökyläilyn kieltäisin jo yksistään sillä verukkeella, että menette aamulla töihin. Mä en muutenkaan ymmärrä, että aikuiset ihmiset ei voi mennä kotiinsa yöksi, jos nyt ei puhuta satojen kilometrien kotimatkasta.

Yhteistyössä