Mies ja sen naispuolinen ystävä; ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustat sukat turhasta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskon kyllä että olet mustasukkainen, ja ehkä ihan syystä. Perseestähän tuo on.

Mutta, tuo teksti kuulostaa ihan minulta ja yhdeltä minun miespuoliselta ystävältä :D Onneksi hän on oman miehenikin hyvä ystävä, joten sinäänsä ei ole mitään hätää mustasukkaisuuden kanssa. Olen miehelleni puhunut kertonut ihan suoraan etten vois kuvitellakaan tätä ystävää "sillä tavalla", ja näm miehet ovat keskenäänkin puhuneet asiasta.

MUTTA, se on kyllä tullut erittäin selväksi että tämä ystävä on kyllä jonkin verran pihkassa minuun, ja piiiitkän vääntämisen jälkeen hän on alistunut ajatukseen että ollaan vain ystäviä.

Selvästikin tuo muikkikin on ihastunut/tykästynyt valtavasti mieheesi. En osaa sanoa onko se suuri vai ihan mitätön ongelma. Meillä se ei ole tuottanut ongelmia kun itse pidän välit viileän ystävällisenä tätä miespuolista ystävääni kohtaan. Hänen kanssa on vain kiva viettää aikaa (joo, kaksitaankin) YSTÄVINÄ.

eli teidän suhteen jatkumisen kannalta ois tärkeetä, että keskustelisitte tuosta tilanteesta. Ja kyllä mua loukkaisi se että joku miehen naispuolinen kaveri ois sitä mieltä, että heillä on hauskempaa ilman mua! HEI haloo sun kuuluisi olla se tärkein asia miehen elämässä! Mun mielestä sun pitää kertoa miltä sinusta tuntuu!!!!! tai muuten tuo teidän suhde kaatuu epäilyksiin ja katkeruuteen, sillä ajan myötä..nuo asiat paisuu ja paisuu, tilanne raukeaa joskus mutta millä tavalla ? jos et sinä toimi ensin..sillä kyse on myös sinun elämästäsi :)

Lisäys fb kuvaan, se oli muutamaa vuotta vanha kuva jossa naisella oli vielä kunnolla hiuksia ja oli vielä jonkun näköinen, okei tosi inhasti sanottu mutta hänellä nyt hiukset ovat äärimmäisen huonossa kunnossa (hiusraja vetäytynyt), ja suoraan sanottuna kyllä tiedän että mieheni on sen verran pinnallinen että ei ainakaan ulkonäöltä kiinnosta... Silti satutti lukea kuinka hän on kehunut naista kauniiksi.

En voikaan kieltää, enkä halua, sillä ei miehelläni ole ystäväpiiri kovinkaan laaja... Häiritsee vain se käyttäytyminen. Okei nainen on äääääärimmäisen ujo, ja se osasyy miksi ei viihdy ku ei saa sanaakaan suustaan ku oon mukana... Minkä vuoksi en haluais änkeä mukaankaan...

Ymmärsin kyllä, ja sanotaan se et pidempään mieheni on tän naisen tuntenu kuin mut et voihan se olla (ainakin miehen puolelta) vaan hyvää ystävyyttä mut kyl sit pitäis mun mielestä sietää se toisen kumppani varsinkin kun tilanne on se etten väkisin änge mukaan vaikka venemessuille (hypoteettinen, itseä ei kiinnosta vaan lainkaan), mutta kun on kyse asiasta joka mua kiinnostaa niin en halunnut vetäytyä mutta en osaisi suhtautua naiseen....

Tuntuu silti että niin turhasta suuri metakka mutta en pidä tästä yhtään!

voin sanoa, että jätä mies... ei se sitä naista tuu koskaan unohtaan ja mies ja nainen EI voi olla vain ystäviä, ilman henkistä läheisyyttä. Haluatko olla aina toinen miehellesi... ja olla vain se jolta saa seksiä? Minä ainakin vaadin olla sekä henkisesti että fyysisesti AINA se ykkönen ja jos joku menisi minun edelle (lukuunottamatta yhteisiä lapsiamme) sais ukko painua helvettiin!

Lukemani perusteella hieman oudolta ystävyydeltä kuulostaa. Voi se olla pelkkää ystävyyttäkin. Vaikea sanoa, onko tapahtunut tai tapahtumassa jotakin.

Kaverit voivat olla mustasukkaisia uudelle kumppanille. Ehkä yritetään jopa savustaa uusi nainen/mies pois kuvioista. On olemassa sellaisia kaverisuhteita, joissa toinen on salaa ihastunut, toinen ehkä aavistelee ja voi jopa nauttia tilanteesta, mutta mitään ei tapahdu. Jotkut voivat roikkua vuosia tuollaisessa elätellen toiveita parisuhteesta.

Kyllä itsekin loukkaantuisin, jos mieheni kaverit eivät haluaisi olla kanssani. Ymmärrän, että kavereita tavataan ilman kumppania ja itsekin tapaan, mutta jos jonkun kaverin lähtökohtainen suhtautuminen on se, että toivottavasti en ilmaannu paikalle, niin pahalta se tuntuisi. Itse en kehtaisi sanoa kavereilleni, etten halua heidän miestään/naistaan mukaan. Voisin kyllä sanoa kaverille esim. että joskus olisi kiva jutella kaksin.

Minusta on hyvä tutustuttaa kumppani etenkin niihin kavereihin, joissa kaverisuhteen muodostavat mies ja nainen. Epäluulot hälvenevät. Luulen, että aika moni tuntee tuossa tilanteessa epävarmuutta, etenkin jos suhde on luonteeltaan sellainen, joissa keskustellaan paljon henkilökohtaisista asioista.

Miehen kaverin ujous ei ole kyllä mikään este tutustua häneen. Itse kyllä puhuisin miehelle omista tuntemuksista, mutta yrittäisin pysytellä asialinjalla enkä lähteä esittämään ukaaseja heti aluksi. Kyllä miehen pitäisi huomioida asia jollakin tavalla. Minusta parisuhteeseen kuuluu se, että joustetaan noiden menojen suhteen - välillä mennään kaksin, välillä erikseen ja välillä porukassa.

[QUOTE="mö";27360896]voin sanoa, että jätä mies... ei se sitä naista tuu koskaan unohtaan ja mies ja nainen EI voi olla vain ystäviä, ilman henkistä läheisyyttä. Haluatko olla aina toinen miehellesi... ja olla vain se jolta saa seksiä? Minä ainakin vaadin olla sekä henkisesti että fyysisesti AINA se ykkönen ja jos joku menisi minun edelle (lukuunottamatta yhteisiä lapsiamme) sais ukko painua helvettiin![/QUOTE]

Miksi miehen edes pitäisi unohtaa ystävänsä? Ystävyys on aina enemmän kuin tavallinen tuttu. Mies ja nainen voivat olla ihan vain hyviä ystäviä. Vaatimukset, että kumppanilla ei saisi olla muita ihmissuhteita/ystävyyssuhteita on aivan käsittämätön. Hoitoon ja äkkiä!

[QUOTE="mö";27360896]voin sanoa, että jätä mies... ei se sitä naista tuu koskaan unohtaan ja mies ja nainen EI voi olla vain ystäviä, ilman henkistä läheisyyttä. Haluatko olla aina toinen miehellesi... ja olla vain se jolta saa seksiä? Minä ainakin vaadin olla sekä henkisesti että fyysisesti AINA se ykkönen ja jos joku menisi minun edelle (lukuunottamatta yhteisiä lapsiamme) sais ukko painua helvettiin![/QUOTE]

Olen muuten täysin samaa mieltä, mutta vähän mietin tuota että eikö se ystävyys nimenomaan ole sitä henkistä läheisyyttä?

[QUOTE="mö";27360896]voin sanoa, että jätä mies... ei se sitä naista tuu koskaan unohtaan ja mies ja nainen EI voi olla vain ystäviä, ilman henkistä läheisyyttä.[/QUOTE]

Voi hyvänen aika :D
Miehet ja naiset voivat olla ystäviä, tietenkin! Ja oletettavasti tekee vain hyvää jos on vastakkaisen sukupuolisia ystäviä joiden kanssa jutella asioista.

Minun miehellä on naispuolisia ystäviä, ja minulla miespuolisia, ja ois kyllä tosi outoa jos tuosta muka pitäisi tehdä joku ongelma.

Itse koitin kovasti ottaa hänet huomioon festareilla ettei olis hällä ulkopuolinen olo, en kiehnännyt miehen kanssa ja pysyttelin itse ns. Kolmantena pyöränä koska halusin antaa tilaa tälle ystävyydelle.

Luulen että tää ihastunut nainen tulkitsi sun käytöksen niin että teillä ei mene miehen kanssa hyvin ja mies on ns. vapaata riistaa.

Nainen on selkeesti ihastunut ja sun mies on joko tyhmä, kun ei tajua sitä tai itsekin ihastunut (kommentti että kai nainen tekisi jotain asian eteen puoltaa tätä, mies odottaa ystävän aloitetta, ei halua itse tehdä aloitetta koska jos ystävää ei kiinnostakaan ja kertoo sulle niin menettää sutkin).

Tottakai menet miehesi kanssa sinne minne olette sopineet ja tää ystävä saa luvan tajuta että ei kuulu teidän parisuhteeseen.

No onneksi ei ottanut mies eilen asiaa vitsillä eikä ite syyttänyt minua pirttihirmuudesta, enkä minä syyllistänyt häntä eikä tullut huutoparkuriitaa... Kerroin miehelleni miltä tuntuu ja hän sanoi että laittaa viestin naiselle että ei tarvi tulla ku mennään töihin aamulla, ja sanoi että kyllä mä voin aina mukaan tulla et jos se täyä naista häiritsee niin ei ole hänen ongelmansa....

Toisaalta rauhallisin mielin, koitin miehellekin selittää että kun kysymys ei oo siitä että epäilisin hänen motiivejaan vaan tämän naisen enkä tykkää että joku muu yrittää "vampata" miestäni...

Yhteistyössä