mies jätti muutama päivä sitte... oon aika rikki ja mun ISÄ puolustelee miestä joka mut jätti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilda hirvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilda hirvi

Vieras
vaikka ei edes tiedä kaikkea,mutta riittävästi kuitenkin.

Ensinnäkin *Tyytymättömyys seksielämään voi hankaloittaa, jopa tuhota parisuhteen, jos intiimielämän ongelmat esimerkiksi ovat jatkuva riidanaihe. Seksuaalisuhteen hyvinvoinnista huolehtiminen on kummankin asia.(lähde Hyvä seksi=hyvä suhde? | Rakkaudeksi.fi).

No mä en ollut meidän seksi elämään tyytyväinen en määrään enkä laatuun, tämä hiersi välejämme,tai siis minua.

toisekseen mies jäi kiinni valehtelusta ja lupausten rikkomisesta(eikä ollut eka kerta,mutta pari vuotta meni välissä edellisiin vastaaviin juttuihin).

Toiset koskettavat vain siten, ettei eroottiselle koskettamiselle jää ollenkaan mahdollisuutta. Pusuja voidaan jaella – mutta suudelmia ei. Halauksen saa antaa, mutta sivelyä ei. Kosketukset ovat kaverillisia ja platonisia, samanlaisia hellyydenosoituksia kuin pienelle lapselle, mutteivät sisällä kumppaneiden välistä kipinää.
-Tätäpä.

hellyys puuttui.

ja pahin kaikista Puhumattomuus! josta voi lukea vaikka Puhumattomuus on tuhoavaa - Väestöliitto

ne jotka ei ymmärrä asiassa olevaa ongelmaa. :)

sitten reagoimattomuus,jos mä puhuin tunteistani mies vaikeni.

Suhteella oli vielä aika vaikea alkukin.

no nykyhetkeen takasin. isäni mielestä minä vaadin liikaa ja olen pelottanut mieheni pois kun oon suuttunut sille. no mitä? eikö mulla ole aihettakin suuttuu jos mikään parisuhteen kannalta tärkeä asia ei toimi,koska mies ei ollut valmis tekee mitään ongelmien eteen/parisuhteen eteen.

itseasiassa me oltiin 4vuotta naimisissa,koko tuona aikana me ei keskusteltu meidän parisuhteestamme ollenkaan,koko tuona aikana ei keskusteltu seksiin liittyvistä ongelmista,ei mun tunteista... tai siis kyllähän mä puhuin,mut mies ei! hän ei koko yhteiselämämme aikana sanonut musta tuntuu.

paitsi sen jälkeen kun oli jättänyt minut: musta tuntuu ettei me selvittäisi yhdessä,en tiedä selvitäänkö erikseenkään mutta pakko yrittää.

tämä on eka kerta kun mies puhuu tunteistaan. (siis onhan se satunnaisesti tekstiviestin loppuun pistänyt että rakastaa mua,viimeksi alle 2viikkoa sitte näin. mutta ei oo oikeesti puhunut tunteista,ei mun eikä hänen).

Mä itken tätäkin kirjoittaessani. isäni syyttää minua erosta yhden lauseen takia koska sanoin kaiken paskan päälle,vuodatettuani miehelle taas syvimpiä tuntojani itku kurkussa ja mies ei reagoinut mitenkään,ei sanonut mitään. karjasin miehelle että tää oli sun vika mahdollisuus painu helvettiin(olin jo aiemmin sanonut että tämä saatta johtaa eroon,koska mua sattuu hänen välinpitämätön asenne ja koska ongelmia ei ratkaista*Nehän vaan sit paisuu).

Mies lähti,eikä palannnu, alko etsii asuntoa samantien. ja anteeksi pyynnöistä ja kotiinpaluu pyynnöistä huolimatta pysyy ero päätöksessä.

jossain vaiheessa aloin miettii tuntien mieheni(ex mieheni) että tässä on nyt jotain hämärää.. sain nyhdettyä mieheltä vähän tietoja, ja tämä vaikuttaa siltä että tuo suutuksissani karjaisema lause oli miehelle hyvä tekosyy lähteä(on vähä sellanen ettei uskalla ite toimia,tehä päätöksiä yms) oli tainnut ite miettiä eroamista, sillä lähti ku ohjus... eikä sillä ole mitään omantunnon tuskia asiasta.

ja mun isä rutkuttaa mulle kuinka mun ois pitänyt sitä ja tätä..ettö kyllähän miestä ny pitää ymmärtää,mun ois vaan pitäny olla hiljaa ja kärsiä! :O ei se musta ihan niin mee,minusta suhde toimii niin että sä voit olla oma ittes että sä voit tuoda omat tunteesi/tarpeesi esille ja ne otetaan huomioon,niistä voidaan keskustella jos ollaan erimieltä jostain yms. ja yleisesti ottaen keskustellaan asioista

Jossain vaiheessa jokainen mies vaan huomaa, ettei mitään kannata sanoa.

Toivotit ukkelin helvettiin ja hän otti ja lähti. Kaikki hyvin siis. Ei hän tosin sen kehotuksen takia lähtenyt, vaan pidempään jatkuneen epämukavan tilanteen takia. Tuo vain oli se viimeinen niitti.

Toivotit ukkelin helvettiin ja hän otti ja lähti. Kaikki hyvin siis. Ei hän tosin sen kehotuksen takia lähtenyt, vaan pidempään jatkuneen epämukavan tilanteen takia. Tuo vain oli se viimeinen niitti.

no mitä mä silel muka oon tehnyt ai kauheaa halusin että se puhuu mun kanssa, halusin että seksielämämme tyydyttää molempia, halusin hellyyttä,intohimoa rakkautta.

kamalan epämukava tilanne miehelle. entäs minä sitten?

ai no ihme juttu kun meis huomasi sen ennen ku ikinä edes yritti! 4v naimisissa,sitä enen vuosi yhdessä. ja viimenen syvällinen keskustelu oli 28vuorokautta tapaamisemme jälkeen,se oli myös ensimmäinen kerta(ja tuolloin mies lupasi että jatkossa puhutaan enemmän. meillä nimittäin oli ihan turha riita kun ei oltu selitetty kunnolla asioita toiselle ja sattui väärinkäsityksiä puolin ja toisin. mutta jatkossa tätä syvällisesti keskustelua ei ikinä tapahtunut) eli siis avioliittomme aikana ei puhunut kertaakaan tunteistaan tai minun tunteistani tai ongelmista tms.

Jopa pahoinpitelystä.. Oman navan kattominen ei oo parasta aina vain mieli tekee, otitko miestä ihan hänenä itsenään huomioon, huom, annoitko tilaa? Mä nauhoin samaa rullaa ja ero oli niin lähellä, selvittiin. <3

Jopa pahoinpitelystä.. Oman navan kattominen ei oo parasta aina vain mieli tekee, otitko miestä ihan hänenä itsenään huomioon, huom, annoitko tilaa? Mä nauhoin samaa rullaa ja ero oli niin lähellä, selvittiin. <3

Puhua pitää aina ja kaikesta, muuten ei voi suhde toimia! Hölmö se sun isäskin vielä tässä sopassa. Oot ansainnut parempaa, jos miestäsi ei kiinnosta ni anna oll ja hanki kunnollinen rakasava ja ennen kaikkeA puhuva mies :)

Jätä vain isän rutkutus omaan arvoonsa. Tiedän, että on vaikeaa olla kuuntelematta omia vanhempiaan, mutta kyllä se vaan niin on, että isäsi ei tiedä, millainen parisuhtesi on pohjimmiltaan ollut. Musta olet odottanut suhteelta täysin oikeita asioita: henkistä ja fyysistä läheisyyttä. Jos näitä ei ole, niin on ihan ymmärrettävää, että suhde loppuu.

kiitos.

yöllä soitin (ex)miehelle se vastasi, vahingossa taskussa.. oli baarissa.

kauan se odottikin uuden hakua. (ei oo käynyt yhdessä ollessa baareissa)ja nyt heti ekana perjantaina baarissa.

se lupasi eilen että tulee lukee tyttärelleen iltasadun ja nukuttaa hänet. ei tullut, ei vastannu puheluihin(tyttö soitti mun numerosta) ja miksi koska piti valmistautua baariin...

ärsyttää

Mitä sä tollasessa retaleessa edes jäät kaipaamaan? Kaikin puolin seksuaalisesti ja henkisesti epätyydyttävältähän toi suhde vaikutti, hyvä kun pääset eroon siitä.

kiitos.

kauan se odottikin uuden hakua. (ei oo käynyt yhdessä ollessa baareissa)ja nyt heti ekana perjantaina baarissa.

se lupasi eilen että tulee lukee tyttärelleen iltasadun ja nukuttaa hänet. ei tullut, ei vastannu puheluihin(tyttö soitti mun numerosta) ja miksi koska piti valmistautua baariin...

ärsyttää

Olet nalkuttava ja ärsyttävän oloinen ämmä, vaikka nämä muut akat täällä miten silittelisi päätäsi.

kiitos.

ärsyttää

No voi. Ihan itse käskit painua helvettiin ja nyt ärsyttää? Taidat olla niitä ihmisiä, joiden tapa toimia on ainoa oikea. Minäminäminä ja minun tapani hoitaa asioita. Minun tapani tuntea. Minun tapani hoitaa parisuhdetta.

Jos yli neljä vuotta (?) olette kiertäneet samaa kehää samoista asioista, niin ei, ne eivät tule muuttumaan. Sinun vaihtoehtosi olisivat olleet sopeutua tai erota. Toista et voi muuttaa, mutta omaa suhtautumistasi maailman tapahtumiin voit. Sen sijaan pamautit ultimatumin miehelle ja nyt valitat siitä, että mies kerrankin teki kuten halusit.

Mies on todennäköisesti aika lapanen ja on varmasti ollut tyytymätön suhteeseen ja odottanut, että sinä teet päätöksen hänen puolestaan, eli erosta. Tiesi takulla, että heitit ”painu helvettiin” lauseen kiukuspäissäsi – mutta et voi valittaa hänelle, koska sanoit niin ja siihen hän varmasti vetoaa mm. ravintolailta ”hänellä on nyt vaan niin rankkaa”.
Helppo sanoa, että ”etsi parempi” – ei se nyt niin helppoa ole! On ehkä aika avata joku muu sivu elämässä – miten haluat asioiden olevan 10 vuoden päästä? Tähtää siihen, se mies löytyy tai tulee rinnalle kun sitä vähiten etsit!

Taitaa olla aika yleistä tuollainen "minä itte" -asenne. Täytyis selvittää vaikka väkisin ongelmat, ja jos toinen ei suostu niin silloinhan kysymys on täydellisestä kiinnostuksen puutteesta. Kiinnostus yrittää ylläpitää suhdetta saattaa romuttua naisen itsekkääseen toimintaan, jossa oletetaan miehen korjaavan ongelmat itsestään. Aina tarvitaan kaksi.

[QUOTE="vieras";27818364]Parisuhde nyt vain ei toimi mentaliteetillä minä, minä minun tunteeni, minun haluni, minun seksini, minun napani... siinä on kaksi osapuolta. Kysyitkö sinä koskaan mieheltäsi mitä hän haluaa?[/QUOTE]

Anna "vieras" keino, miten saa puhumattoman miehen puhumaan, saati sitten vastaamaan tuohon kysymykseen - saa vastauksen "ihan sama" / "en tiedä" - kysytty tuossa vaiheessa varmasti on, mutta siihen ei saa rehellistä vastausta, kun toinen ei halua loukata ja odottaa, että daami tajuaa ja tekee päätöksen erosta.

Miehellä on yleensä tiukempi paineensietokyky ja se voi olla ilmaisessa hotellissa suhteellisen pitkään... nainen ei yleensä pysty, se saa kilareita ja provosoi.

Jokunen ystävä on muutaman vuoden sisällä eronut ja itsekin sen partaalla ollut - kaikkensa yrittää, mutta dialogiin on hitsin vaikea päästä ja siinä tuntee itsensä ainoaksi osapuoleksi suhteessa - toinen vaan heittäytyy passiiviseksi ja ihmettelee mistä se taas nalkuttaa? What! jos toinen edes kuuntelisi ja antaisi singaalin, että kuuntelee.

Mä en nyt ymmärtänyt tän avauksen pointtia.
Sä olet kärsinyt koko ajan kaikesta kun mikään ei toimi, ei seksi, ei läheisyys, ei hellyys, mistään ei puhuta ja miestä ei kiinnosta.
Nythän sä pääsit siitä eroon, mikä siis on ongelmasi, mistä sä olet rikki?

Tosi kurja juttu ap. Mitään lohdutuksen sanoja ei mulla ole, mut jätä noiden arvostelijoiden kommentit omaan arvoonsa. Jotkut vain haluavat lannistaa toista vaikkapa anonyymina internetissä. Jaksamista sulle. Tuli tosi paha mieli myös tyttärenne takia, kun juhliminen menee isällä iltasadun edelle :(

Miksi jatkaa liittoa, jos toinen on jatkuvasti tyytymätön toiseen? Minun mieheni sanoo jo heti, jos alas valittamaan, että etsi parempi jos ei kelpaa. Hän ei kestä yhtään kritiikkiä. Parisuhdeasioista voi kyllä keskustella, mutta se pitää tehdä siten, ettei syyllistä toista. Jos toinen kokee olevansa huono puoliso, niin sitä lähtee pois, jos rakastaa toista. Ihan niinkuin miehesi teki. Jos parisuhde on ollut sinulle sellaista mitä kuvaat, niin tilanne ei ole ollut kummallekaan osapuolelle tyydyttävä.

Yhteistyössä