mies jätti muutama päivä sitte... oon aika rikki ja mun ISÄ puolustelee miestä joka mut jätti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilda hirvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27818364]Parisuhde nyt vain ei toimi mentaliteetillä minä, minä minun tunteeni, minun haluni, minun seksini, minun napani... siinä on kaksi osapuolta. Kysyitkö sinä koskaan mieheltäsi mitä hän haluaa?[/QUOTE]

anteeksi nyt vaan mutta paljonko mun mies ajatteli mua? ei yhtään!

Miksi mun pitää kysyä aikuiselta ihmiseltä hän vo ite avaa suunsa, mä oletan että kun kerron miltä minusta tuntuu ja pyydän keskustelemaan ongelmasta, mies kertoo oman näkökulmansa. No ei tehnyt niin! mitä mä sille voin?

Montako vuotta olis pitänyt odottaa?

sähän annoit vaihtoehdoksi että joko muuttuu sellaiseksi kuin SINÄ haluat tai painuu helvettiin.

mies teki valintansa ja sinä pääsit eroon miehestä joka ei ollu sun mielen mukainen joten mikä helkkari nyt on ongelma...

[QUOTE="Peruna";27818289]Mies on todennäköisesti aika lapanen ja on varmasti ollut tyytymätön suhteeseen ja odottanut, että sinä teet päätöksen hänen puolestaan, eli erosta. Tiesi takulla, että heitit ”painu helvettiin” lauseen kiukuspäissäsi – mutta et voi valittaa hänelle, koska sanoit niin ja siihen hän varmasti vetoaa mm. ravintolailta ”hänellä on nyt vaan niin rankkaa”.
Helppo sanoa, että ”etsi parempi” – ei se nyt niin helppoa ole! On ehkä aika avata joku muu sivu elämässä – miten haluat asioiden olevan 10 vuoden päästä? Tähtää siihen, se mies löytyy tai tulee rinnalle kun sitä vähiten etsit![/QUOTE]

joo sä oot ihan oikeessa,sellanen se just on, musta tuntui ihan samalta kun se lähti ja oli niin selvät sävelet heti miten alkaa toimii. tottakai se nyt mua senverta tuntee.

baari-illasta kun kysyin niin sanoi että EI oo käynyt.
sitte sanoin sille että mun kaveri näki (no valehtelin,mutta mies on valehdellut kymmeniä kertoja) , että miten mä merkitsin niin vähän että 3vrk jälkeen etti jo seuraa, sanoi mulle että ei taida rakastaa mua.

Mutta sitte kysyin siltä tekstarilla että miten se rakkaus niin äkkiä katoaa kun muutamia päiviä aiemmin vielä rakasti . niin vastasi että kun se luuli että me selvitään.

Se taitaa vaehdella niin paljon ettei totuus selviä ikinä. :/

[QUOTE="vieras";27819236]sähän annoit vaihtoehdoksi että joko muuttuu sellaiseksi kuin SINÄ haluat tai painuu helvettiin.

mies teki valintansa ja sinä pääsit eroon miehestä joka ei ollu sun mielen mukainen joten mikä helkkari nyt on ongelma...[/QUOTE]

niin.. mutta tajuuks sä että kommunikointi toisen huomioon ottaminen, seksi ne kuuluu parisuhteeseen! sä voit kysyä keltä vaan ammattilaiselta asiaa että näin on,ei suhde toimi ilman toimivaa kommunikaatiota. miksi joku haluaa pilata suhteensa?

eihän miehen olis tarvinnut juuri muuttua vaan muuttaa vaan toimintatapojaan. ei oo vaikeeta oikeesti

[QUOTE="vieras";27819236]sähän annoit vaihtoehdoksi että joko muuttuu sellaiseksi kuin SINÄ haluat tai painuu helvettiin.

mies teki valintansa ja sinä pääsit eroon miehestä joka ei ollu sun mielen mukainen joten mikä helkkari nyt on ongelma...[/QUOTE]

mut jos sä oot sitä mieltä että mies ei oo tehnyt mitään väärää,eikä olis voinut toimia mitenkään paremmin ja hän yritti sun mielestä kaikkensa. niin voin antaa sulle numeron niin saat tämän unelmien miehen ittelles.

jos sun mielestä puhumattomuus,epäkunnioitus, toisen torjuminen(seksuaalisesti ja emotionaalisesti), valehtelu, salailu yms on oikein ja hyväksi suhteelle niin ole hyvä. sovitte toisillenne sitten mainiosti. kuka sitte voi elää onnellisena niin,en mä ainakaan

niin.. mutta tajuuks sä että kommunikointi toisen huomioon ottaminen, seksi ne kuuluu parisuhteeseen! sä voit kysyä keltä vaan ammattilaiselta asiaa että näin on,ei suhde toimi ilman toimivaa kommunikaatiota. miksi joku haluaa pilata suhteensa?

eihän miehen olis tarvinnut juuri muuttua vaan muuttaa vaan toimintatapojaan. ei oo vaikeeta oikeesti

ja ap on se joka määrittelee, mikä on oikeanlaista ja riittävää kommunikaatiota ja minkälaiset toimintatavat ovat oikeita ja sallittuja..

jos ap:n mies olisi ollut se joka sanelee toimintatavat ja oikeanlaisen kommunikoinnin määritelmät, jokainen palstalla olisi käskenyt juosta ja lujaa.

Ei toista voi pakottaa avautumaan, jos hän ei itse sitä halua/ siihen suostu. Kuulostaa nyt kovasti siltä, ettei miehesi ollut valmis panostamaan enää teidän suhteeseen. Turhaapa epätyydyttävää suhdetta jatkamaan, jos vain toinen on valmis tekemään suhteen eteen parannuksia, kyllä se vaatii panostamista ja työtä molemmilta. Jos miehesi ei kertakaikkiaan kyennyt tekemään asialle mitään, ehkä ero on parempi ratkaisu.

Ehkä hän tulee toisiin ajatuksiin oltuaan yksin ja on mietittyään valmis vielä yrittämään ja tekemään työtä asian eteen? Mikäli niin käy, kokeilisin tuossa tilanteessa parisuhdeterapiaa, jos toinen ei muulla keinoin ole valmis avautumaan/ keskustelemaan. Ilman keskustelua ei kyllä saa yhtään mitään aikaan ja epätyydyttävää suhdetta on turha jatkaa. En edes tajua miksi joku haluaa olla kommunikoimattomassa suhteessa.

Ja mitä isääsi tulee, miksi ihmeessä suostut kuuntelemaan tuollaista? Minä en a. keskustelisi isäni kanssa tilanteesta jos vastaanotto on tuo b. sanoisin hänelle suoraan, että voi pitää mielipiteensä ominaan, koska ei oikeasti tiedä suhteenne todellista tilannetta, koska on vain sivustaseuraaja. Isän kuuluisin mielestäni olla tuollaisessa tilanteessa tyttärensä tukena ilman minkäänlaista kannanottoa.

[QUOTE="Peruna";27818415]Anna "vieras" keino, miten saa puhumattoman miehen puhumaan, ....

jos toinen edes kuuntelisi ja antaisi singaalin, että kuuntelee.[/QUOTE]

Minulta et kysynyt, mutta vastaan silti. Puhumattomuuteen ei välttämättä löydy yksinkertaisia keinoja. Usein kuitenkin aito, empaattinen kuuntelu auttaa löytämään keskustelu yhteyden. "Puhumaton" voi oppia keskustelemaan kun kokee tulevansa kuuluksi hänelle tärkeissä asioissa ja kun huomaa että kaikki mitä hän sanoo ei mene ohi korvien. Vähitellen keskustelua voi laajentaa siihen suuntaan että toinenkin oppii kuulemaan viesti jonka haluan hänelle välittää ja olemaan vastavuoroinen keskustelukumppani.

Minun mieheni "käpertyy" jos antaa kritiikkiä, puolustautuu selityksillä, mutta ei oikeasti käy keskustelua kanssani asiasta - selityksiä ja sen jälkeen siitä ei saa mitään irti, eli päättää keskustelun yksipuolisesti.

[QUOTE="Peruna";27819753]Minun mieheni "käpertyy" jos antaa kritiikkiä, puolustautuu selityksillä, mutta ei oikeasti käy keskustelua kanssani asiasta - selityksiä ja sen jälkeen siitä ei saa mitään irti, eli päättää keskustelun yksipuolisesti.[/QUOTE]

Kritiikillä vuorovaikutustaitojen opettelua ei kyllä kannatakaan aloittaa.

Yhteistyössä